Aamusali vs. iltasali?

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Eräs kaverini harrastaa tyhjällä vatsalla aamusalia, itse taas suosin iltapainotteista treeniä. Onko täällä ketään joka kävisi aikaisin aamulla nostelemassa? Lähinnä kiinnostaisi tietää että miten sitä jaksaa nostella tyhjällä vatsalla ja tapahtuuko kehitystä? Toki salin jälkeen tulee syötyä mutta tyhjällä vatsalla...itse ainakin mätän huoletta ruokaa pitkin päivää koska olen huomannut että jos tulee syötyä kevyesti tai jää esim. toinen lämmin ruoka väliin niin ei ne painot meinaa nousta, sitten taas kun on tankannut päivällä niin ei ole painojen kanssa mitään ongelmaa.

Mitä mieltä olette? Aamusali vai iltasali?

Eräs kaverini harrastaa tyhjällä vatsalla aamusalia, itse taas suosin iltapainotteista treeniä. Onko täällä ketään joka kävisi aikaisin aamulla nostelemassa? Lähinnä kiinnostaisi tietää että miten sitä jaksaa nostella tyhjällä vatsalla ja tapahtuuko kehitystä? Toki salin jälkeen tulee syötyä mutta tyhjällä vatsalla...itse ainakin mätän huoletta ruokaa pitkin päivää koska olen huomannut että jos tulee syötyä kevyesti tai jää esim. toinen lämmin ruoka väliin niin ei ne painot meinaa nousta, sitten taas kun on tankannut päivällä niin ei ole painojen kanssa mitään ongelmaa.

Mitä mieltä olette? Aamusali vai iltasali?

Kävin pitkään aamusalilla melkein tyhjällä vatsalla, sitten tulikin tilanne ettei toi onnistunut ja joutuikin siirtymään iltasaleiluun välitön huomio oli että treenitulokset ponkaisi uuteen nousuun ja nyt kun on satunnaisesti käynyt taas aamulla niin ei sovi ainakaan mulle.

Aamusalissa huomaan itselläni erittäin selvästi energian loppumisen ja tähän en ole kyllä löytänyt mitään boosteria vielä mikä auttaisi.

Se on päiväsali mun kohdalla ja hyvä niin.Aamulla olen vähän jumissa ja illalla liian väsynyt :D.Joskus jos täytyy muuttaa tätä niin aamusali.

Ehdottomasti iltasali. Aamullakin sujuu, kun syö yhden runsaasti hiilaria sisältävän ateria 2-3 tuntia ennen treeniä.

Tässä videolla kohdasta 3:15 Evan kertoo miksi iltasali on parempi.

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Iltasali. Aamulla ei vaan riitä virtaa vetää koko treeniä täydellä teholla. Harrastan päiväsalikäyntejä myös ja sekin tuntui aluksi hankalalta. Pitää syödä aamulla kunnon tukeva aamupala ja tunti pari ennen treeniä lounastaa huolella niin päiväsalitkin on alkanut kulkemaan.

Aamusali täällä. Iltasalilla olen liian väsynyt päivän duunien jälkeen. Päiväsali on taas energian osalta ihan yhtä hyvä kuin aamusalikin. Itse vedän aamulla kahvia boosteriksi ja lähden rehkimään. Puntin jälkeen sitten palkkari ja siitä aamupalapöytään.

Itse teen vuorotyötä ja harrastan sellaista että käyn useamman kerran viikossa molemmin, et myös aamulla että illalla saman päivän aikana.

Aamutreeni menee melkeen väkisin yötöiden jälkeen vain pumppailun puolelle, mut diggaan mennä sit nukkuun ku on jotakin tehny.

Rankemmat treenit painottuu kyl aina iltasalin puolelle.

Jos ei ole kovin kevyt duuni niin aamusali. Muussa tapauksessa ihan sama. Aamusali tyhjällä vatsalla ei ole minusta hirveän optimaalista.

Itselläni, vaikka kevyt duuni fyysisesti onkin, niin ei kyllä voimat ja motivaatio riitä enää illalla tai edes iltapäivällä. Aamulla herätys, siitä aamupala 15 minuutin sisään ja siitä noin tunnin päästä salille. Ei tunnu aamupala missään siinä vaiheessa, mutta jos pari tuntia lounaan jälkeen menee salille, niin ahdistaa edelleen vaikkei tuo syöminen lounaallakaan mitään älytöntä mättäämistä ole. Pari päivää sitten oli iltasalin vuoro ja haukottelin siinä kyykkysarjojen välissä -- energiaa löytyy aamulla aivan eri tavalla.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Pieniä eroja kaikenmaailman hormonitasoissa (aamulla testo alhaalla ja kortisoli ylhäällä) ja esim. selkä/välilevyt on hieman herkempiä vaurioitumaan aamutreenissä jos laiminlyö huolelliset lämmittelyt. Kuitenkin käytännössä varmaan suurin merkitys on sillä, mikä aika itselle tuntuu sopivimmalta ja minkä saa parhaiten sopimaan omiin aikatauluihin. Esimerkiksi raskasta fyysistä työtä tekevällä voi olla illalla jo sen verran puhti pois, että aamutreeni on parempi. Joku toinen on taas "huono herääjä" ja tekee kevyttä duunia, niin iltatreeni kulkee paremmin.

Amusalia nyt vuoden päivät 3xviikossa harrastaneena voin sanoa että se on laihduttamiseen ja kiinteytymiseen mulle ollut loistava juttu. Tyhjällä vatsalla aamusali, päälle proteiinilitku ja vasta 11-12 nurkilla lounas, ja hyvin on paino tippunu.

Voisin kuvitella että lihasmassan ja sarjapainojen kasvattamiseen on ilta tai päiväsali, jolloin energiavarastot tankattu täyteen parempi...

Itse ajattelin pudotella painoa vielä puolisen vuotta ja sitten vaihtaa strategiaa.

Iltasali, koska itsellä kestää sen 12h herätä kunnolla. :D Oon kokeillu kaikkia mahdollisia aikoja ja parhaimmat reenit olen saanut aikaan noin klo. 17-20 jos herään aamulla kahdeksalta. Harmi, että tuohon aikaan salillani on vielä varsin ruuhkaista joten menen sinne sitten yleensä vasta 20-21.

Arkisin salille siinä 17-18 aikoihin, mutta lomalla ja viikonloppuna yleensä 2-3h heräämisestä on itselle mieluisin vaihtoehto. Eli aamupäivän puolella mieluiten astun sisään salille.

Ehdottomasti aamusali. Jotain helposti sulavaa pientä aamupalaa heti herättyä ja tunnin sisään jumpalle. Tyhjällä mahalla olen myös kokeillut, mutta silloin ei tahdo energia riittää. Väsähdän iltaisin melko aikaisin eikä ruuhkainen salikaan houkuttele.

Aamusalin jälkeen on pirun freeshi olo ja koko ilta aikaa tehä muuta ja palautua joten noiden takia aamusalille ääni. Mulla luonnistuu lähes yhtä hyvin illalla ja aamulla kunhan ennen aamusalia on edellisiltana syönyt hyvin ja vetää jotkut kofeiinit tms buusterit ennen reeniä.

Aamusali. Fyysinen työ vie kovimmat tehot treeneistä ja illalla päivän jälkeen ei meinaa jaksaa heilua. Plus salilla on hjelvetisti porukkaa ruuhka-aikaan kun taas kello 05-07 porukkaa ei ole ollenkaan.

Itse teen vuorotyötä (ilta/yö), joten pakko käydä välillä aamuisin ja toisinaan iltaisin. Olen kyllä huomannut, että paremmin treeni kulkee iltaisin. Kerran on käynyt aamutreenissä niin, että nukuin 5 tuntia yöllä ja aamulla tuli syötyä huonosti ja tuloksena että kesken kyykkysarjan lähti taju.

Aamusalin plus puoli, että siellä ei oikeastaan ole kuin eläkeläisiä ja aina pääsee treenaamaan miten haluaa.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom