aamupala proteiini - hera-vai maitoproteiinia?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja arni
  • Aloitettu Aloitettu
Ikä
38
Pieni kysymys liittyen aamupala proteiiniin...

Eli aamulla tulee syötyä tukeva annos puuroa ja maitorahkaa 250g (ehrmann) sekä pari lasia maitoa.

Kuitenkin haluaisin lisätä proteiinin saantia kevyellä protskudrinkillä enkä ole varma ottaako hera-vai maitopohjaista proteiinia...maitoproteiinia tulee jo muista tuotteista joten otanko heraa hieman vaihteluksi. kouluruoka on n. klo 12.

Välipalalla ajattelin nauttia Evolutonin Ultra Whey suklaata - varmaan ihan hyvä valinta välipala tarkoitukseen?

varmaan melko simppeli kysymys mutta tyydyttävää vastausta en löytänyt aiemmista posteista.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
ota molempia!

Maitorahkasta ja maidosta tulee sen verran maitoproteiinia, että ei ole erityisemmin väliä kumpaa otat. Kun vielä puuroa on mahassa, niin kaikki imeytyy suhteellisen hitaasti.

Ota sitä kumpi maistuu paremmalta tai on halvempaa (Ultra whey) :)

Pakkoko noita on noin mahoton aamulla vetää? syö puuron kans pari kananmunaa ja jätä kalliit ravinteet vähemmälle.

hafanafa sanoi:
Pakkoko noita on noin mahoton aamulla vetää? syö puuron kans pari kananmunaa ja jätä kalliit ravinteet vähemmälle.

Hömm...kalliit? Halvemmaks prostkut jauhe muodossa tulee, kun oikeessa safkassa. Ellet sitten syö jotain wrangen haista_paska_proteiini_pillereitä.

hafanafa sanoi:

tuo on totta että kananmunat olisi hyvä proteiininlähde mutta niitä tulee syötyä muutenkin aika paljon (liikaa kolesterolia), ja valkuaisia on ala erottelemaan... ;)

ja ei nämä pakkiksen tuotteet ole hinnalla pilattuja, maksavat jo pois kananmunan keittämisen/paistamisen vaivan.

tommih sanoi:
Hömm...kalliit? Halvemmaks prostkut jauhe muodossa tulee, kun oikeessa safkassa. Ellet sitten syö jotain wrangen haista_paska_proteiini_pillereitä.

Eikös sitä pitäs pyrkiä syömään mahollisimman paljon "oikeeta ruokaa"? ei kananmunat kauheesti maksa ja toi pulverin jatkuva vetäminen mukavaakaan ole. Oli mun mielipide mut tehkää sit mitä lystäätte

hafanafa sanoi:
Eikös sitä pitäs pyrkiä syömään mahollisimman paljon "oikeeta ruokaa"? ei kananmunat kauheesti maksa ja toi pulverin jatkuva vetäminen mukavaakaan ole. Oli mun mielipide mut tehkää sit mitä lystäätte

Missä vaiheessa olen maininnut vetäväni "jatkuvasti pulveria"...ainut lisäravinne mitä käytän on palautusjuoma ja lisäproteiinia olen syönyt kokonaiset kaksi pussia. Nyt taidan uskaltautua syömään kolmattani täältä pakkiksen valikoimista.

Mutta tämä olikin sinun mielipiteesi ja me teemme mitä lystäämme.

arni sanoi:
Missä vaiheessa olen maininnut vetäväni "jatkuvasti pulveria"...ainut lisäravinne mitä käytän on palautusjuoma ja lisäproteiinia olen syönyt kokonaiset kaksi pussia. Nyt taidan uskaltautua syömään kolmattani täältä pakkiksen valikoimista.

Mutta tämä olikin sinun mielipiteesi ja me teemme mitä lystäämme.

No ite kerroit vetäväs aamupalal ja välipalal ja todennäkösesti palkkariaki eli vedät päivässä 3* lisäravinteita? korjaa jos olen väärässä.

hafanafa sanoi:
No ite kerroit vetäväs aamupalal ja välipalal ja todennäkösesti palkkariaki eli vedät päivässä 3* lisäravinteita?

Hui kamala. :david:

hafanafa sanoi:
No ite kerroit vetäväs aamupalal ja välipalal ja todennäkösesti palkkariaki eli vedät päivässä 3* lisäravinteita? korjaa jos olen väärässä.
Joo itekki tota heraa suosittelen, nopeempi imeytyminen. Ja on ainakin halvempaa (jos syöt jotakin ultra wheytä).
Muista syödä kuituja riittävästi jos vedät paljon noita jauhoja.

Omskakas sanoi:
Heraa ehdottomasti. Aamulla ollaan katabolisessa tilassa, joten nopeasti imeytyvä proteiini on paikallaan.

kiitos vinkistä...mukava saada vastauksia joissa asia on lyhyesti perusteltu.

Omskakas sanoi:
Heraa ehdottomasti. Aamulla ollaan katabolisessa tilassa, joten nopeasti imeytyvä proteiini on paikallaan.

Meneekö tämä jo hifistelyn puolelle vai onko jotain ihan käytännön merkitystäkin?

Timba79 sanoi:
Meneekö tämä jo hifistelyn puolelle vai onko jotain ihan käytännön merkitystäkin?

Samaa mietin itsekin, koska maitotuotteet jo itsessään hidastavat joka tapauksessa heran imeytymistä.

Timba79 sanoi:

Ei ole tietääkseni turhaa hifistelyä, kuten ei yöproteiininkaan nauttiminen. Hera olisikin hyvää sekoittaa esim. 20-30g veteen, ja juoda se _heti sängystä noustua_, jonka jälkeen vaikka tehdä muita aamutoimia ja syödä sitten aamupala, jolloin hera ehtisi alkaa jo kunnolla imeytymään.

Ionisoitu vois olla aika kova sana ;) tai sit gluta + bcaa:t :D

detox666 sanoi:
Samaa mietin itsekin, koska maitotuotteet jo itsessään hidastavat joka tapauksessa heran imeytymistä.

Ja miten paljo tosta on hyötyä jos kokoajn veetään noin isoja proteiiniannostuksia? Keho saa siitä enää nii paljo hyötyä irtikkään. Tulee se nk. proteiiniaddictio. Mut jos ois pakko jota pulveria saaha ni ottasin sen joko kananmunista tai soijasta.

hafanafa sanoi:
Ja miten paljo tosta on hyötyä jos kokoajn veetään noin isoja proteiiniannostuksia? Keho saa siitä enää nii paljo hyötyä irtikkään. Tulee se nk. proteiiniaddictio. Mut jos ois pakko jota pulveria saaha ni ottasin sen joko kananmunista tai soijasta.
ja nyt mentiin mehtään että heilahtaa.

Suositut

Back
Ylös Bottom