Aamulla loukkaantumisriski suurempi ?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Prof
  • Aloitettu Aloitettu

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Ikä
37
Prkl ku tuntuu et tää pitäis mun kohalla paikkansa :/

Ei nyt oo onneks ollu mitään ongelmia, mutta kaikki loukkaantumiset mitä mulle on käyny (olkapää ja selkä) ni kaikki on käyny aamulla aikaseen.

Vaikka olen koittanu viel aamusin venytellä ja lämmitellä kahta kauheemmin.
Ois tosi hyvä käydä aamusin salilla, koska sillon tuntuis olevan enemmän voimia ja sit ei jäis treenikertojakaan niin helposti väliin. Illalla kun tuppaa oleen enemmän tekemistä kun aamulla ja en nyt meinaa ryyppäilyä :) Vaan emännät haluu seksiä yms. :D

Hoh ei oo onneks vakioemäntää täl hetkel -> luistaa reenikin paremmin :P

noh mut eipäs mennä jo alotuspostissa offtopikkiin.

EDIT: melkein osaan kirjottaa.

No itse käyn salilla aamulla (ainakin kesällä) 9-11 aikaan, talvella en osaa vielä sanoa, mutta en oo mitää eroo huomannu... btw ei oo kylläkään yhtään loukkaantumista sattunu, ONNEKSI!!!

Jaa-a. Saattaapi jotain perää olla munkin kohdalla. Treenaan pääasiassa aamulla, kello 8-10 salille mennään. On tässä kaikenlaista ikävää tapahtunut, tosin en tiedä kuinka paljon voi laittaa vanhan kunnon tekniikan piikkiin.

- Olkapää, penkissä (kiertäjäkalvosin)
- Hermon pinnetila olkavarressa, kulmasoutu
- Etureiden repeämä, kyykyssä (mallia Evilä)
- Akillesjänteen tulehdus, pohjeliike istuen
- Rintalihaksen osittainen repeämä, vinopenkki
- Muita vapaasti valittavia venähdyksiä, nyrjähdyksiä, kolotuksia, kipuja

Itse oon miettiny sen silleen et aamusin mie ite ainakin oon aika lukossa.. kaikki venyttelyt sattuu enempi ja muutenkin paikat naksuu.. kun taas illal on ollu liikkeessä koko päivän ja paikat ikäänku valmiimpia salille :)

Toki kun illalla ei välttämättä ole niin paljon potkua niin ei nouse reenipainot niin isoiksi ja sitä kautta sitten riski pienenee :D

Mulla ainakin on forkut tajuttoman kipeät aamuisin. :itku:
Ei meinaa ees nyrkkiin kättä saada ilman kipua... Vähän lämpöä kun saa niin päivällä kestää sit jo mitä vain.

Sillä on aivan varmasti vaikutusta, että on keho ollut koko päivän liikkeessä. Itsekin olen huomannut, että illalla liikeradat on jotenkin pehmeämpiä, ei rutise ja rämise nivelet ollenkaan samaan malliin kuin aamulla.

Eli illalla loukkaantumisriski on vahvalla mutulla pienempi.

Lukenut jostain (ehkä täältä) että aamusta alaselkä on pahimmassa vaarassa loukkaantua: yön aikana nivelnesteitä (?) kerääntyy runsaasti alaselän välilevyihin ja jos heti aamusta siis rosautetaan, loukkaantumisriski kasvaa.

IMO aamulenkit, erityisesti HIIT:in kovat spurtit aamusta heti heränneenä tekee höpöä juuri siellä alaselässä ja salillakin viihdyn paremmin nykyään iltaisin kun paikat on jo päivän liikkumisesta "auki"

IMO aamulenkit, erityisesti HIIT:in kovat spurtit aamusta heti heränneenä tekee höpöä juuri siellä alaselässä ja salillakin viihdyn paremmin nykyään iltaisin kun paikat on jo päivän liikkumisesta "auki"

Aamulla kaikki aerobinen liikunta tuntuu ihan paskalta ainakin allekirjoittaneella.
Johtunee siitä, että elimistö ei ole "herännyt" kunnolla vielä.

Mutta loukkaantumisriskistä aamuisin en tiedä, joten pahoittelen :offtopic:

Prkl ku tuntuu et tää pitäis mun kohalla paikkansa :/

Ei nyt oo onneks ollu mitään ongelmia, mutta kaikki loukkaantumiset mitä mulle on käyny (olkapää ja selkä) ni kaikki on käyny aamulla aikaseen.

Vaikka olen koittanu viel aamusin venytellä ja lämmitellä kahta kauheemmin.
Ois tosi hyvä käydä aamusin salilla, koska sillon tuntuis olevan enemmän voimia ja sit ei jäis treenikertojakaan niin helposti väliin. Illalla kun tuppaa oleen enemmän tekemistä kun aamulla ja en nyt meinaa ryyppäilyä :) Vaan emännät haluu seksiä yms. :D

Hoh ei oo onneks vakioemäntää täl hetkel -> luistaa reenikin paremmin :P

noh mut eipäs mennä jo alotuspostissa offtopikkiin.

EDIT: melkein osaan kirjottaa.

Muuta tänne Lappiin meilläpäin pannaan kelloon katsomatta,
emännät haluaa täällä Lapissa aamulla,päivällä ja illalla saavat pyytämättä,eihän siihen tehokkaaseen treeniin mene lämmittelyineen kuin korkeintaan 1 ja ½ tuntia...

no joo... enpä itse ole huomannut mitään eroa,treenaan aina 2 tuntia heräämisestä,pakko jumpata aamulla kun jos käyn illalla vaikka 20.00 jälkeen niin nukahtaminen venyy sitten aamuyölle,varsinkin jalka ja selkätreenien jälkeen.jää tavallaan elimistö vauhtiin.
Kerran viikossa otan 2 tuntia heräämisen jälkeen kovat vedot ja kovat kyykyt,usein alle 6 toiston sarjoilla,ei mitään ongelmaa.

Suositut

Back
Ylös Bottom