Aaaarrrggghhhh noita proteiinivanukasmainoksia

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Mopsy80
  • Aloitettu Aloitettu
Sotken lusikkani soppaan ja sanon, että toi mainosbanneri on aika tylsä. Ensimmäisenä tulee mieleen, että siinä mainostetaan tätä naista (onko se Suvi Iso-Kuusela), kun tuota vanukaskulhoa ei meinaa edes huomata kuvista. Jos tarkotuksena on ollut saada kiinnostumaan tosta vanukkaasta, niin en kyllä saa minkäänlaista kuvaa itse vanukkasta, vaan tuon mainoksen perusteella ajattelen, että Suvi Iso-Kuusela käy toimistotöissä, salilla ja kotona, näyttää aina helvetin hyvältä ja taitaa syödä jotain ruskeaa liisteriä vähän väliä. Anteeksi jo valmiiksi, jos pahoitin jonkun mielen.

Treenaamalla en saa isoja tissejä, ruskeaa ihoa, paksuja huulia, iästä vuosia pois, paksuja pitkiä hiuksia enkä edes niitä tekoripsiä, keimailevasta olemuksesta puhumattakaan.

Mutta rahalla saa kaiken tuonkin, pl. ikä. Tissit kieltämättä kalliimmasta päästä, mutta loput kohtuu pienellä panostuksella vieläpä.
Ja mitä ikään tulee, mainoksessakin esiintyvä Gustafsberg on wikipedialunttauksen mukaan syntynyt vuonna 1973.

Miksiköhän mä luen tätä?

No ei mulla semmosia rahoja ole. Sponssaisko joku? Nämä kommentit vain vahvistavat epäilystäni, että barbie-look tosiaan on ainoa tai ainakin paras keino kerätä kehuja/herättää kateutta. En muuten Juttaa mainoksesta bongannutkaan.

Se on jännä kuinka eri tavalla me ihmiset (naiset) nähdään asioita. Itse näen mainoksessa 4 oman lajinsa kärkeen kuuluvaa kilpailijaa. En näe mitään pahaa meikissä, hiuksissa tai muussa. Johtunee siitä, että näihin lajeihin kuuluu oleellisesti panostus kokonaisuuteen mitä ulkonäköön tulee. Totta on, että rahalla kuka vain saa hiuksia, rintoja, valkoisia hampaita. Se ei kuitenkaan muuta sitä tosiasiaa, että mainoksen naiset ovat kaikki urheilijoita. Vartalon mittasuhteet ja lahjakkuus on asioita joita joko on tai ei ole. Naurettavaa toitottaa, että kyllä rahalla saa ulkonäköä. Jep, katsokaa nyt sitä Tuksua. Siinä esimerkki mihin se pelkkä raha riittää. Paskasta ei saa marmeladia, eikä edes vanukasta. Henkilökohtaisesti katson kyllä mainoksissa mieluummin kauniita ja itsestään huolehtivia ihmisiä kuin joitain sellaisia jotka näyttää siltä kuin olisi kiskaistu jostain lähiön ostarilta.

Mutta rahalla saa kaiken tuonkin, pl. ikä. Tissit kieltämättä kalliimmasta päästä, mutta loput kohtuu pienellä panostuksella vieläpä.
Ja mitä ikään tulee, mainoksessakin esiintyvä Gustafsberg on wikipedialunttauksen mukaan syntynyt vuonna 1973.

Jutta ei ole mainoksessa.

Mulla ei tullut mieleenkään ajatella että no voi helvetti mulla ei ole tekoripsiä ja en ole blondi joten en voi olla punttimimmi... Mua mietityttää että miten tähän päätelmään kukaan päätyy? Ja sitten vielä kuka täällä sanoi että tuo on ainoa tapa olla kaunis? Mun mielestä nuo kaikki ovat kauniita ilman meikkiäkin olen salilla heitä nähnyt ja kauniita olivat silti, mutta mä en ihan totta ymmärrä minkä takia joku vetää herneet tosta mainoksesta. Kukaan ei sanonut että "barbie"-look on ainoa keino saada kehuja.. en enään kyllä osallistu tähän keskusteluun koska en näe siinä pointtia.

edit. teksti on sekavaa suokaa se anteeksi mutta tämä keskustelu on myös.

Eikö maailmaan mahdu monenlaista kauneutta?

Ei

:rolleyes:

Tämä ketju se vasta mainostaakin suklaapuddingia tehokkaasti, jopa tehokkaammin kuin bannerimainos. Ketjua on luettu kohta 12 000 kertaa, joten ilman tätä vääntöä olisi uutuustuotteen julkisuus jäänyt huomattavasti pienemmäksi. Tärkeintähän on saada ihmisten päähän ajatus siitä suklaapuddingista, niin se tarttuu kaupastakin herkemmin mukaan. Ei sillä tavalla ole niin väliä yleensäkään mainostamisessa, miten se ajatus ihmisten päähän tuotteesta saadaan.

No sithän mun pitäis saada vanukas sponssaamaan muodonmuutostani ! Jee!

- - - Updated - - -

No sithän mun pitäis saada vanukas sponssaamaan muodonmuutostani ! Jee!

Ahhaha :face:

Jep, ei tosiaan ole Jutta mainoksessa. Nyt iski itselle paha muistihäiriö, enkä edes vaivautunut tarkistamaan koko asiaa. Enpäs tiedä kuinka, mutta jotenkin muistelin Pajulahden tilalle Gustafsbergin... My bad. Tässäpä näkee, kuinka paljon olen kiinnittänyt huomiota koko mainokseen.

Totta on, että rahalla kuka vain saa hiuksia, rintoja, valkoisia hampaita. Se ei kuitenkaan muuta sitä tosiasiaa, että mainoksen naiset ovat kaikki urheilijoita. Vartalon mittasuhteet ja lahjakkuus on asioita joita joko on tai ei ole. Naurettavaa toitottaa, että kyllä rahalla saa ulkonäköä.

Minun kommenttini rahallisen panostuksen vaikutuksesta ulkonäköön liittyi lähinnä siihen, kun Mopsi80 totesi MEE:n postauksen jälkeen, ettei treenillä saa tuota muuta, eli tukkaa, ripsiä, rusketusta, rintoja, mitä vielä. Niin, ei saa, mutta ne saa silti ja saa myös helpommin, kuin sen treenin avulla luodun vartalon. Itse arvostan viimeistä toki enemmän, eli toisin sanoen en hyvänen aika sentään itse ainakaan yrittänyt sanoa, ettäkö mainoksen tyttöjen ulkonäkö olisi pelkkää rahalla ostettua keinotekoista kauneutta.

Nämä kommentit vain vahvistavat epäilystäni, että barbie-look tosiaan on ainoa tai ainakin paras keino kerätä kehuja/herättää kateutta.

Kateutta tuskin moni tuntee, mutta kyllä mä ainakin saan kehuja ulkonäöstäni ihan tasaiseen tahtiin jatkuvasti (naisilta ja miehiltä, tutuilta ja tuntemattomilta), vaikken ole huumaavan kaunis tiimalasivartaloinen venus ja tyyliltänikin lähinnä päinvastaista, kuin huoliteltu "barbie". Enkä koskaan ignooraa kehuja tai ala väittää vastaan ja surkutella itseäni, vaan kiitän kauniisti ja olen iloinen. Enkä myöskään kuluta liikaa aikaa vertaamalla itseäni muihin ja aina nimenomaan niihin, joilla jonkun oletuksen mukaan on kaikki paremmin.

Mopsi, onko tuo 80 sun syntymävuosi? Sulla on kolmenkympin kriisi vaan pahana, kyllä siitä yli pääsee. :) Eihän tässä kukaan varsinaisesti nuorene, mutta ei nyt vielä tuon ikäsenä kannata kirvestä kaivoon ulkonäön suhteen heittää. Treenaamalla ei ehkä saa hiustenpidennyksiä, mutta ehkä paremman fiiliksen omasta ulkonäöstä?

^ Noin.
Liikunnan kautta sitä alkaa entistä paremmin tiedostaa senkin tosiasian, että esimerkiksi vartalon ja kunnossa pysymisen funktio on muuallakin kuin sen ulkonäössä. Ei kiinnosta enää vain se, miltä kaikki näyttää, vaan se, miten kroppa toimii ja kehittyy.

Ja ikä tuo mukanaan senkin hyvän puolen, että siinä missä nuorempana ne paremmilla geeneillä ja vartalonmallilla siunatut kanssasisaret olivat esimerkiksi itseä niin sanotusti rinnan mitan edellä :), alkaa näin päälle kolmekymppisenä itse erottua edukseen omassa ikäluokassaan ihan vain siksi, että on jaksanut pitää itsestään huolta. Kymmenen vuotta vielä lisää, niin vaikutus alkaa epäilemättä näkyä terveydessäkin niiden ulkoisten puitteiden lisäksi.
Tämä ihan sillä, jos kokee tällaisen muihin vertailun tarpeelliseksi ja tärkeäksi (mikä ei kai sekään ole paha, jos siitä saa motivaatiota omaan tekemiseen).

Joo. Eiköhän mun itsetunto elinkelpoiselle tasolle nouse, mikäli en taas tule kipeeks jotta pääsen salille kolmesti viikossa ja pysyn dieetissä eli tiputan kolmisen kiloa. Naaman suhteen toivo mennyt, mopsi viittaa siihen. Ja varmaan se 30-kriisi on osa totuutta. Olen myös havainnut tauon L-tyrosiinin käytössä dramaattisesti alentaneen mielialaani, joten sitä pulveria on saatava heti tänään. Kiitos rakentavista ajatuksista!

Eikä varmasti ole toivo mennyttä kasvojenkaan suhteen, höpsis pois tuollaiset puheet!

On totta, etteivät kaikki voi olla selvästi keskimääräistä kauniimpia yleisimpien mittarien mukaan, mutta rumia ihmisiä on maailmassa aika vähän.
Kokeile jotain pientä tyyliuudistusta esimerkiksi, sellainenkin voisi kummasti piristää? Kysy apua ammattilaisilta ja korosta omia parhaita puoliasi, niitä ihan taatusti on! Joskus pienilläkin jutuilla voi saada aika paljon aikaiseksi, vain vaikkapa hius-, tai meikkityyliä muuttamalla. Ja olkoon kuinka klishee tahansa, niin hymy ja edes kohtuullinen itsevarmuus kaunistavat (tai komistavat) ketä tahansa. Tuohon vielä päälle treeni ja liikunta, niin ei voi mennä kovin pahasti pieleen :)

Ovatkohan nuo urheiluravinteiden kanssa samassa paikassa vai sielä kuivajälkkärihyllyssä vai missä? En nyt kovin aktiivisesti ole kieltämättä etsinyt, mutta välillä kauppiaiden logiikka ja omani eivät ihan kohtaa.

Ovatkohan nuo urheiluravinteiden kanssa samassa paikassa vai sielä kuivajälkkärihyllyssä vai missä? En nyt kovin aktiivisesti ole kieltämättä etsinyt, mutta välillä kauppiaiden logiikka ja omani eivät ihan kohtaa.
Ei ole tietoa, mutta voisin kuvitella, että urheiluravinteista löytyvät - ihan niinkuin vaikkapa Valion PROfeel -juomat, ettei vaan tavallinen kuluttaja erehdy ostamaan niitä perusitkupillimehujen sijasta :jahas: .

Urheiluravinteiden joukossa kyllä, mutta itse oon paikallistanut esimerkiksi sellaisesta proteiinipatukoita tyrkyttävästä päätyhyllystä ja erillisestä ständistä. Ehkäpä noita on uutuustuotteena tilattu alkuun rajallisempi määrä menekinselvittämismielessä. Tarkkana on kyllä saanut olla ja toistaiseksi pusseja on ollut aina hyllyssä vain muutama jäljellä.
Suklaa on hyvää, toffeeta en ole maistanut. Noita spesiaaliherkkuja noista pitäis kokeilla tehdä, jotta sais helpommin korvattua nuo muut himoitsemani suklaata sisältävät tuotteet...

Välillä sitä kyllä toivoo, että tuotteita alettaisiin mainostaa vasta siinä vaiheessa kun niitä on oikeasti saatavilla. Sama juttu niin proteiinipatukoissa (kyllä, tarkoitan juuri sinua laktoositon patukka) kuin ihan "normaalissa" ruoassakin. Herkulliset purukumimaut vittuilevat katukuvassa.

Ei ole tietoa, mutta voisin kuvitella, että urheiluravinteista löytyvät - ihan niinkuin vaikkapa Valion PROfeel -juomat, ettei vaan tavallinen kuluttaja erehdy ostamaan niitä perusitkupillimehujen sijasta :jahas: .
Lähimarketissa nuo PROfeel-juomat löytävät kyllä samasta hyllystä kuin juotavat jugurtit sun muut kaakaot. Ehkä se on hyllyttäjän näkemyksestä kiinni, yleensäkin ottaen harvoin käy niin että sama tuote on hyllytetty samalla logiikalla kahdessa eri kaupassa.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom