Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Oma bensaturboni kuluttaa 98 vähemmän kuin 95 ja ei ole ensin mainitulla alkuunkaan niin nuhainen kuin jälkimmäisellä. Tämä omalla perstuntumalla. Enkä tiedä mistä johtuu, mutta näin on.
Vähän samanlaisia fiiliksiä tuli 98:n ensimmäisellä käytöllä.
Auto siis 1.6 vm.03 Golf variant.
Vääntöä löyty erilailla, huomaa varsinkin vakkari päällä ajettaessa mäkeen, ettei se hyydy.
Sitten aiemmin 4000rpm jlk ei oikein enää tapahtunut kummoisia, mutta nyt tuntuu kierrosherkkyyttä löytyvän sieltä.
Tiedän että autoa pitäisi kai säätää 95/98 välillä ja oisko tuo joskus jäänyt tekemättä kun 95:een on menty ?
Joo-o, taidan itsekin tästä lähtien ruveta tankkaamaan tuota 98 bensiiniä, vaikka maksaakin himpun enemmän. Mielummin maksaa vähän enemmän 98:sta kuin että joutuu korjaamaan moottoorin jossain vaiheessa.
Eiköhän tuon 98 ja 95e10 hinnaneroa tulla nyt nostamaan voimakkaasti, ettei kukaan vaan tankkailis 98
WAG TFSI-kone? Onhan noita tosiaan uusiakin koneita, joihin tuota E10:iä ei saa laittaa eli ampumalla sen hintaa ylös kustaan taas mukavasti jonkun porukan kengille. Oma Bemari toimisi E10 ihan ok, mutta softattuna tuo M tuottaa jonkin verran enempi tehoa 98:lla ja ilmakehää on muutenkin mukava lämmittääOstin viime kesänä vm. -07 auton johon tuota E10 ei saa tankata. Kun kyse on bensakoneesta, niin eipä paljon vaihtoehtoja jää.
Oma Bemari toimisi E10 ihan ok, mutta softattuna tuo M tuottaa jonkin verran enempi tehoa 98:lla ja ilmakehää on muutenkin mukava lämmittää
Ei muuten pirä paikkaansa; kyllä nää kansan valitsemat poliitikot on vaan päättäny (tästä tulee lähinnä mieleen eri poliittiset päätökset piin likiarvosta) että biomoskan sotkeminen bensaan pelastaa ilmakehän ja maailman :hyvä: Jos puhdas hiilijalanjäljen maksimointi kiinnostaisi pitäisi varmaan hommata Prius, sehän kuluttaa enemmän kuin tuo typerä M3 (testattu juttu) ja siinä on ne terveelliset akutkin.Silloinhan sun pitäisi ehdottomasti pysyä etanolipitoisemmassa, kun sen etanolin valmistamisen ja bensaan asti saattamisen hiilihjalanjälki on normi bensaa huomattavasti leveämpi :D
Ministeri Mauri Pekkarinen paljasti, miten valtio aikoo varmistaa, että kansa käyttää etanolipolttoainetta.
Suomalaiset eivät voi paeta etanolipolttoaineita.
Lain mukaan Suomessa myydystä polttoaineesta 6 prosenttia pitää olla biopolttoainetta.
E10-bensan floppaaminen voi vaarantaa tämän tavoitteen.
Elinkeinoministeri Mauri Pekkarinen (kesk) esitti Ylen Aamu-tv:ssä, mikä Suomen hätäratkaisu on, mikäli tavoitteeseen ei oltaisi pääsemässä.
– Myös diesel tarjoaa mahdollisuuden biokomponentin lisäämiseen ja me kohta alamme valmistaa myös Suomessa biodieseliä, Pekkarinen sanoi.
Pekkarisen mukaan on vaikea kehittää mitään veroetuja, joilla E10 saataisiin houkuttelevammaksi.