95e10 bensiini myyntiin vuoden 2011 alussa

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja HP
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Itse tein jo päätöksen että 98:lla mennään kunnes tutkimuksia tehty. Eli kyllä tässä varmaan hyvän osan tästä koko vuodesta painellaan 98:lla.
 
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
"Suomessa laajoihin testauksiin ei vielä ole ryhdytty, vaikka E10 on jo laajalti käytössä."

Tuntuu että Suomessa esim. päättäjät ei tiedä tästä koko aineesta yhtään mitään. Nesteen ja ST1:sen johtajat on vaan osannu markkinoida uuden ihmeaineen sopivalla tavalla, ja päättäjät hyväksyy uuden maailmanpelastusaineen hymyssä suin.

Pelkkää rahastusta.
 
Oma auto toimii jokatapauksessa paremmin 98:lla, joten sillä mennään ja ihan periaatteesta mentäisiin vaikka ei auton kannalta merkitystä olisikaan :D
 
Oma bensaturboni kuluttaa 98 vähemmän kuin 95 ja ei ole ensin mainitulla alkuunkaan niin nuhainen kuin jälkimmäisellä. Tämä omalla perstuntumalla. Enkä tiedä mistä johtuu, mutta näin on.

Vähän samanlaisia fiiliksiä tuli 98:n ensimmäisellä käytöllä.
Auto siis 1.6 vm.03 Golf variant.
Vääntöä löyty erilailla, huomaa varsinkin vakkari päällä ajettaessa mäkeen, ettei se hyydy.
Sitten aiemmin 4000rpm jlk ei oikein enää tapahtunut kummoisia, mutta nyt tuntuu kierrosherkkyyttä löytyvän sieltä.

Tiedän että autoa pitäisi kai säätää 95/98 välillä ja oisko tuo joskus jäänyt tekemättä kun 95:een on menty ?
 
Vähän samanlaisia fiiliksiä tuli 98:n ensimmäisellä käytöllä.
Auto siis 1.6 vm.03 Golf variant.
Vääntöä löyty erilailla, huomaa varsinkin vakkari päällä ajettaessa mäkeen, ettei se hyydy.
Sitten aiemmin 4000rpm jlk ei oikein enää tapahtunut kummoisia, mutta nyt tuntuu kierrosherkkyyttä löytyvän sieltä.

Tiedän että autoa pitäisi kai säätää 95/98 välillä ja oisko tuo joskus jäänyt tekemättä kun 95:een on menty ?

Taitaapa nykyautoissa moottorinohjaus hoitaa tuon säädön itse. 98 kestää hieman enemmän ennakoita kuin 95, motti tuottaa vähän enempi tehoa ja kiesi vetää paremmin.
 
Joo-o, taidan itsekin tästä lähtien ruveta tankkaamaan tuota 98 bensiiniä, vaikka maksaakin himpun enemmän. Mielummin maksaa vähän enemmän 98:sta kuin että joutuu korjaamaan moottoorin jossain vaiheessa.
 
Joo-o, taidan itsekin tästä lähtien ruveta tankkaamaan tuota 98 bensiiniä, vaikka maksaakin himpun enemmän. Mielummin maksaa vähän enemmän 98:sta kuin että joutuu korjaamaan moottoorin jossain vaiheessa.

Eikös jossain vaiheessa puhuttu että 10-bensiini lisää polttoaineen kulutusta, joten 98-bensiini ei loppupelissä ole niin kallista tankata kun ajattelee asiaa pidemmällä juoksulla.
 
Joo, eli silloin se tulee yhtä kalliiksi, kun ero 95:n eduksin on 3-4 senttiä tai jotain tollasta oon kuullu. Tuolloin 98 kompensoi hinnan pienemmällä kulutuksella.
 
Mitä te nyt sekoilette? "Taidan pysyä 98:ssa", "Onneks on diisseli". Eikö se nyt ole ollu kaikille jo alusta asti selvää, ettei tuota vitun E10 paskaa kannata tankkailla? Jo ihan periaatteen vuoks.

Itelläni on sen verta vanha auto, että tuo uus ihmeaine ei onneks edes käy siihen, ja vaikka käviskin niin en tankkais sitä.
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Eiköhän tuon 98 ja 95e10 hinnaneroa tulla nyt nostamaan voimakkaasti, ettei kukaan vaan tankkailis 98, vaan kaikki kykenevät siirtyis käyttämään tota paskaa. Ja sit sitä 98 hinnankorotusta perustellaan taas jollain ihme paskalla.
 
Todella haamupienellä kulutuksella meni viimeisin tankillinen, eli ei ainakaan toistaiseksi mitään valittamista sen suhteen e10:stä. Mutta sellaisen huomion tein, että vakkari on tähän asti pitänyt vauhdin mielestäni tosi jämptisti, mutta nyt se hyvinkin hyytyy mittarinneulan leveyden verran pahimmissa ylämäissä. Tai sitten muistan väärin, pitäis testata 98:a vuorostaan vaan en jaksa.
 
Eiköhän tuon 98 ja 95e10 hinnaneroa tulla nyt nostamaan voimakkaasti, ettei kukaan vaan tankkailis 98

Ostin viime kesänä vm. -07 auton johon tuota E10 ei saa tankata. Kun kyse on bensakoneesta, niin eipä paljon vaihtoehtoja jää.
 
Ostin viime kesänä vm. -07 auton johon tuota E10 ei saa tankata. Kun kyse on bensakoneesta, niin eipä paljon vaihtoehtoja jää.
WAG TFSI-kone? Onhan noita tosiaan uusiakin koneita, joihin tuota E10:iä ei saa laittaa eli ampumalla sen hintaa ylös kustaan taas mukavasti jonkun porukan kengille. Oma Bemari toimisi E10 ihan ok, mutta softattuna tuo M tuottaa jonkin verran enempi tehoa 98:lla ja ilmakehää on muutenkin mukava lämmittää :)
 
Oma Bemari toimisi E10 ihan ok, mutta softattuna tuo M tuottaa jonkin verran enempi tehoa 98:lla ja ilmakehää on muutenkin mukava lämmittää :)

Silloinhan sun pitäisi ehdottomasti pysyä etanolipitoisemmassa, kun sen etanolin valmistamisen ja bensaan asti saattamisen hiilihjalanjälki on normi bensaa huomattavasti leveämpi :D
 
Silloinhan sun pitäisi ehdottomasti pysyä etanolipitoisemmassa, kun sen etanolin valmistamisen ja bensaan asti saattamisen hiilihjalanjälki on normi bensaa huomattavasti leveämpi :D
Ei muuten pirä paikkaansa; kyllä nää kansan valitsemat poliitikot on vaan päättäny (tästä tulee lähinnä mieleen eri poliittiset päätökset piin likiarvosta) että biomoskan sotkeminen bensaan pelastaa ilmakehän ja maailman :hyvä: Jos puhdas hiilijalanjäljen maksimointi kiinnostaisi pitäisi varmaan hommata Prius, sehän kuluttaa enemmän kuin tuo typerä M3 (testattu juttu) ja siinä on ne terveelliset akutkin.
 
(http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/E10-fiasko Tässä on Suomen hätäratkaisu/art-1288374514964.html)

Ministeri Mauri Pekkarinen paljasti, miten valtio aikoo varmistaa, että kansa käyttää etanolipolttoainetta.
Suomalaiset eivät voi paeta etanolipolttoaineita.

Lain mukaan Suomessa myydystä polttoaineesta 6 prosenttia pitää olla biopolttoainetta.

E10-bensan floppaaminen voi vaarantaa tämän tavoitteen.

Elinkeinoministeri Mauri Pekkarinen (kesk) esitti Ylen Aamu-tv:ssä, mikä Suomen hätäratkaisu on, mikäli tavoitteeseen ei oltaisi pääsemässä.

– Myös diesel tarjoaa mahdollisuuden biokomponentin lisäämiseen ja me kohta alamme valmistaa myös Suomessa biodieseliä, Pekkarinen sanoi.

Pekkarisen mukaan on vaikea kehittää mitään veroetuja, joilla E10 saataisiin houkuttelevammaksi.
 

Hahah ei saatana, ehkä kohta on vaan sitä koska suomalaisethan VITTU AJAA E10:llä jos niin halutaan. Ei muutakun korkeaoktaanisen puolesta mielenosoitus.
Ja tietenkään mitään veroetuja ei voi kehittää millä toi saatais houkuttelevammaks mutta varmaan veronkorotuksia ysikasille on helppo taikoa. Toivottavasti dieseliin tuliskin jotain kunnon paskaa sekaan vaikka 50% niin ei pääsis pekkarinen taksilla töihin.
 
Pian taidan itsekin siirtyä 98 käyttöön. On nimittäin kone alkanut vuotamaan öljyä jostain päin viime aikoina. Aikaväli sattuu samaan, sitä ennemmin menty melkein kolme vuotta (auton omistusaika) ilman tuollaisia. Mitään taettahan ei ole että onko se syy tuossa ja muistaakseni ainakaan shellin 99+ ei tehoihinkaan mitenkään vaikuttanut, mutta kokeillaanpa nyt kuitenkin.
 
Voi vittu, kyllä ihmiset on saatana kieroja paskoja

http://www.mtv3.fi/uutiset/kotimaa....en-syyna-kova-talvi--ei-parjattu-e10-bensiini.

Olihan se perkeleen 2009-2010 yhtä kylmä ja luminen kuin tämäkin. Vitut se mistää talvesta johdu, Suomen pitää olla aina tukkimassa päänsä ensimmäisenä joka paikkaan kun ilmastosta kyse, vituttaa tälläinen ilmasto sitä ilmasto tätä.
Tälläinen hiiren paska kokoinen maa nyt ei ilmasto suuntaa tai toiseen muuta, katsottiin niitä päästöjä tai ei. Jokainen sen nyt tajuaa että ilmasto lämpenee ajan mittaan, vaikutti ihminen siihen tai ei, mutta kun näin voi rahastaa, niin tottakai kierot poliitikot rahat noukkivat joka tavalla
 
Zone-sarja -42%

Suositut

Back
Ylös Bottom