8 päivänen vs. "normaali viikko"

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Vispe
  • Aloitettu Aloitettu
Liittynyt
17.4.2002
Viestejä
127
Ikä
39
Elikkä nyt ois semmosta kysyttävää että mitä ootte mieltä reeniviikon pituudesta, onko parempi noudattaa kalenteriviikkoa vai tehdä kasipäiväsellä systeemillä? Kun oon tässä ajatellut kesäloman alkaessa siirtyä kasipäiväseen treenisysteemiin niin millaisia kokemuksia porukalla on. Ja ajattelin vaihtaa myöskin sen takia ettei aina samana päivänä ole samaa treeniä ihan vaihtelun vuoksi siis. Ja miten treenaatte kasipäiväsellä? Eli joka toinen päiväkö? Silleen tulee ainakin palauduttua reenistä kunnolla niin voi puskea taas täysillä seuraavan kerran, eiköstä?
Joten kommentia pukkaamaan eli kumpi parempi vai onkos tämä taas että miten tykkää? Eikä tehdä tästä sitten juupas eipäs väittelyä. :D
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Jeeeees! Tein tästä aika ison topicin just ennen kuin palstan runko vaihtui tähän uuteen..

Mutta kyllä, mulle 8-päiväinen treenikierto on ainakin enemmän kuin sopiva. Salille joka toinen päivä, jolloin sitten lepopäivinä voi keskittyä olennaiseen; ninjoihin.

Mun kierto:

Päivä 1, MA: jalat
Päivä 2, TI: lepo
Päivä 3, KE: olkapäät, ojentajat
Päivä 4, TO: lepo
Päivä 5, PE: selkä, vatsat
Päivä 6, LA: lepo
Päivä 7, SU: rinta, hauis
Päivä 8, MA: lepo <--- huom! maanantai olisi jalkapäivä 7 päivän kierron mukaan..

Siis ohjelma rullaa kivasti viikon ympärillä, eikä tietty viikonpäivä tarkoita tiettyä lihasryhmää. Tämän ansiosta, ei tarvitse odottaa aina koko viikkoa esim seuraavaan jalkatreeniä, mikäli missaa sen tiettynä päivänä. Siirtää vaan jalkatreenin seuraavalle päivälle - eikä siitä tarvi ottaa sen enempää stressiä.

Kokeilkaa 8-päiväistä kiertoa. Se helpottaa elämää.
 
1. Älä hyvä mies kyttää kalenteria !
2. Treenaa max. 3-4 kertaa viikossa.
3. Treenaa vain ja ainoastaa sillon kun se tuntuu hyvältä ...EI kipeällä lihaksella. Meni sitten kuinka kauan tahansa.
4. Treenaa kroppa läpi kerran viikossa ! Kierto voi olla pitempikin.
5. Muista lepo ja syömingit !

...mutta unohda kalenteri !
 
Mulla ankara koulunkäynti torpedoi tuon 8-päiväisen systeemin aika tehokkaasti, mutta aion kokeilla sitä heti, kun tilanne sallii.

Nythän on niin, että ma ti ja ke on pitkiä päiviä ja to ja pe lyhyempiä. Eli alkuviikosta en jaksa kovin hyviä treenejä vetää läpi.

Teen tällä hetkellä niin, että treenaan kevyen (ja sellaisen, mihin saa helposti motivaation) keskiviikkona. Sitten torstaina jo jaksaa treenata koulun jälkeenkin, eli joku iso lihasryhmä siihen. Perjantaina lepo. Laúantaina ja sunnuntaina sitten taas ankaraa treeniä. Maanantai ja tiistai on lepoja.

Mutta tosiaan, jos tän koulun jälkeen ei töihin tärppää, niin 8 päivän systeemi menee heti kokeiluun...
 
Juu kesäloman takiahan mä tota kasipäivästä ajattelinkin kokeilla. Eli heti kun mun rankan opiskelun (erittäin ahkeran:D ) takia ansaitsema kesäloma alkaa niin vaihtuupi reenityyli!
 
Kyllä se vähemmänki ahkera opiskelu käy nupin päälle. Yhtä paskana (ellei enemmän) on pitkän päivän jälkeen, vaikkei tekisikään oikein mitään...

Believe me, I know!
 
Onhan se tietty niinkin mutta mulle käy kyllä eniten nupin päälle jos ei reenaamaan pääse. Treenaaminen on mulla ainakin se opsikelun keskellä pään kasassa pitävä voima!!! Jos en vaikka viikkoon pääse kertaakaan salilla käymään niin ei kyllä oikeen tuu opiskelustakaan mitään. On se kyllä kiva harrastus:D

Mitäs muuten opiskelet?! Tulipas vaan mieleen...
 
Lukion jälkeen vajosin amikseen. :D

Palikkapuolella olen, eli puusepäksi pitäisi valmistua.
 
JustJust. Itellä vielä toi lukiokin kesken mutta saas kattoo nyt mitä sitten jälkee. Ai nii ja nyt sitten ihan topicciin kuuluvia vastauksia tulemaan!!! Alko vähän luisumaan treenaamisesta ohi tää jutustelu!:D
 
Itse tykkään myöskin tosta Tomin mainitsemasta 8-päivän kierrosa!! käy kuin nyrkki silmään mun kohdalla, enkä näe tarvetta vaihtaa sitä mihinkään suuntaan..!
 
ohi aiheen menee, mutta suonette anteeksi tämän ensimmäisen ja viimeisen kerran :D

tonzalle&vispelle oiva aforismi:
Mitä enemmän opiskelen,
sitä enemmän tiedän,
mitä enemmän tiedän,
sitä enemmän unohdan,
mitä enemmän unohdan,
sitä vähemmän tiedän,
MIKSI SIIS OPISKELEN ?
...pääasia että reenit onnistuu :p... (kevään Ylioppilaita :)
 
tosiaan unohdin vastata topicciin. myös mä oon tykänny 8 päivän kierrosta ku tein sillä about puol vuotta sitte, suosittelen lämpimästi kaikkia muitankin kokeileen. tosin sitä kalenteria oli pakko käyttää et muistaa mitä reenata millonki.
 
Toi aforismi oli aikas hehheh!:D Mutta oppimista vartenhan sitä tännekkin kirjotellaan!!! Ja muuten jos pitäis reenipäiväkirjaa (niinkun mä nyt kovasti oon aikomassa aloitella tekemään) niin ei menisi reenit sekaisin! Vai miten on?:p
 
Originally posted by Vispe
Toi aforismi oli aikas hehheh!:D Mutta oppimista vartenhan sitä tännekkin kirjotellaan!!! Ja muuten jos pitäis reenipäiväkirjaa (niinkun mä nyt kovasti oon aikomassa aloitella tekemään) niin ei menisi reenit sekaisin! Vai miten on?:p

jeps, eihän siitä reenipäiväkirjan pidosta mitään haittaa oo, ei siihen kauaa mee ku rustaa ohjelmat, tehdyt liikkeet, painot, jne. mul on tollanen päiväkirja, mut arvaas onko tullu kirjoteltuu sinne muut ku ohjelmii...juu nu ei :p ...mä oon vaan ton päiväkirjan suhteen laiska, sit ku aattelee ni sitä vittumaista roudata mukana salilla joka kerta. mut sanoisin et sitä kandee pitää kuitenki
q8)
 
Mulla on periaaatteessa 9-päiväinen:

1.hauis ja ojentaja
2.jalat
3.lepo
4.selkä
5.jalat
6.lepo
7.rinta ja olkapäät
8.jalat
9.lepo

Eli 2 treenipäivää, yks lepo.
Tosin viime viikkoina olen treenannut vain joka toinen päivä tuon uniongelman takia, silloin teen jalkoja harvemmin.
 
Minulla kolmeen jaettu systeemi toimii yleensä niin, että treenien välissä on yksi lepopäivä, mutta johonkin väliin tulee aina kaksi. En koskaan sido treenejäni tiettyihin päiviin tai edes tiettyyn määrään lepopäiviä, mutta terveenä toimii edellä mainitulla tavalla todella hyvin.
Jos on univelkaa tai muuta anemiaa aiheuttavaa, mielummin syön hyvin ja lepään yhden päivän kuin menen salille rikkomaan itseni ja/tai masentumaan heikoista suorituksista.
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom