8-päivän kierto?

Liittynyt
17.4.2002
Viestejä
106
Oon aatellu kokeilla 8-päivän treeni kiertoa tossa kesän aikana,ni missä järjestyksessä porukka reenaa ihmisen monet lihakset?Meinaan että mikä on ollut paras ja silleen.Heittäkää jotai hyviä vinkkejä?!?
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Jaksasko kirjottaa tän kokonaan..

Öö kello on niin paljon ettei jaksa kaikkii liikkeit jne..
Mut näin:

1.rinta (=etuolkapäiden ja ojentajien ykköstreeni plussana auto-
maattisesti, kannattaa tehä dippikin)
sivuolkapäät (ykköstreeni) esim punteilla ja taljassa vipunostot
pohkeet

2.yläselkä (ei vastaotteella kapeeta ylätaljaa)
vastaotekäännöt tangolla ja vasarakäännöt punteilla
(tässä treenissä haban ja brachialiksen kakkostreeni plussana)
vatsat

3.lepo

4.jalat,alaselkä, pohkeet

5.olkapäät kakkostreeni (pystypunnerrus + pystysoutu)
ojentajat + haba superina, kolmas habaliike
ylätalja kapeella vastaotteella supistaen; ultimaalinen
habaliike ja samalla selän kakkoskevyttreeni, kapee penkki
ojentajien ykkösliike; samalla rinnan kevyt kakkostreeni,
vikoina ojentaja ja habaliikkeenä supistusliike yks sarja yks
supistustoisto esim ylätaljan ristikkäiskahvoissa
habapoussaus 20sek ja taljapunnerrusliikkeessä
ojentajasupistus 20sek

6.lepo

7.lepo/kevyt jalkatreeni jos osoittautuu että jalat ei kasva näin
pitkällä kierrolla. Riippuu yksilöstä kasvavatko vai eivät.

8.lepo tarpeen mukaan, usein olkapäät ei vielä tänä päivänä oo
rintatreeniin palautuneet. Jos on ollu kevyt viikko niin sit ehkä
voi ottaa jo tässä ton ykköstreenin.

Moni varmaan saattaa epäillä tällasta ykkös/kakkos/kevyttreeni söhläilyjä mutta kyllä ne vaan toimii. Ei se lihaskasvu ole niin yksinkertaista varsinkin jos on jotain 7 vuotta treenannut natuna kunnolla ja syö kunnolla ja on jo esim 30 kiloa kasvattanut puhdasta lihasmassaa. Oon varmaan miljoona erilaista jakoa kokeillut. Tää on paras tähän asti eikä nappaa muita kokeillakaan kun on niin hyvin toiminut (tässä ei kaikki juttuni lopussa koko idea; kahden jaon vuorottelu).

Treeni jaottuu a ja b kiertoihin, ja joka toinen b kierto on kevyt. A-kierrolla toistot 6-10, käsissä 8-12, b-kierrossa toistot 10-15, ja kevyellä viikolla, joka siis b-kierto, sarjoja ei vedetä loppuun asti, jätetään 2-4 toistoa säästöön. Tai sit tehään pienemmillä painoilla, kumpi tuntuu fiksummalta itelleen milloinkin. Yleisesti ottaen joka liikkeessä kaks kovaa sarjaa, joista eka kannattaa joissakin liikkeissä vaihdellen tilanteesta jättää hieman kesken siis ei ainakaan pakkotoistoja ikinä ja tällä kesken tekemisellä tarkoitan maksimissaan yhden toiston "vajaaksi" jättämistä. Sarjojen määrä on suhteessa treenaajan kokemukseen, minulla vaihtelee jostain 4:stä sarjasta kymmeneen sarjaan riippuen lihasryhmästä. Käsissä, vatsoissa ja noissa käännöissä kakkospäivänä on vähiten luonnollisesti.

"Jippoilut" mitä oon tässä jaossa käyttäny on rinnalle a-viikolla ekassa sarjassa eli penkin ekassa sarjassa pudotussarja ja tokassa penkin sarjassa osatoisto sarja 15-20 toistoo, ja b-viikolla kovassa treenissä negatiivinen toisto vinossa penkissä (vino penkki ekana liikkeenä b-viikoilla) ja kaikki muut sarjat korostetun hitaasti venyttäen liikkeen ala-asennossa. Jalkatreenit siten että a-viikoilla maastaveto ekana ja sit etukäteisväsytyksenä reiden koukistajat&ojentajat ennen kyykkyjä ym. B-viikoilla normaalisti tyyliin kyykyt, vimpulaliikkeet, selänojennus lisäpainoin, pohkeet.
Selälle a-viikossa kahessa ekassa liikkeessä restpaussi ekassa sarjassa. Pohkeet on toiminu parhaiten siten et teen kaks erilaista treeniä, toinen sellanen pumppinkitreeni lyhyillä palautuksilla jalkoja vuorotellen (vain yksi sarja joka kestää pari kolme minuuttia toinen jalka huilii kun toinen tekee) ja toinen treeni sellanen jossa ekat sarjat on "normaaleja", sit sellasia "superhitaita supervenyttäviä" sarjoja ja vikana sellanen pummisarja ilman mitään painoja esim 30-50 toistoo. Yhteensä tässä treenissä siis 5 sarjaa 2+2+1.


Ja huom ei jaot ikuisuuksia kestä eli toimi. Tämä on minulla toiminut parhaiten ja kun kaverini ovat kokeilleet tätä, on tämä toiminut niilläkin . Olen päättänyt jatkaa siihen tyyliin nyt niin pitkään kun massaa tulee että toimin siten että vaihtelen tätä jakoa sellaisen jaon kanssa jossa keskitytään hermotuksen rasituksen minimoimiseen ja pyramidisarjoihin ja keho suht kevyesti kaks kertaa viikossa läpi kolmella eri harj. kerralla, ja eri liikkeillä. Eli esim ma penkkiliikkeet / ylätaljat&pullover, ke jalat, pe vinopenkkiliikkeet/ soudut + reiden ojennukset ja koukistukset. Käsiäkään ei tossa jaossa tartte pahemmin treenailla, se tekee vain hyvää niille, ne saa ihan tarpeeks rasitusta dipeistä ym ylätaljoista ja voihan esim yks kaks sarjaa haboja tehä jos siltä tuntuu. Kun pumppailee tollasella kevyemmällä jaolla esim 1.5-2 kuukautta ja sit palaa taas hevi dyytiin niin löylyä riittää varmana taas ultimaalisimpaan kasvuun!!!Kokoa nyt 96kg pituus 180 rasvat noin 9-11 ja naturaalina varmana ainakin 60 vuotta vielä :). Tänä vuonna on saatava satanen rikki, jos ei muuten mene niin sitten vaikka ekaa kertaa elämässäni bulkkaan sen pari kiloa :D!!

p.s. vielä liikkeiden vaihtelusta.. Sitähän tekee jos siltä tuntuu, minusta näin on toiminut hyvin ja kun jakoa vaihtaa muutaman kuukauden kuluttua vaihtuu kaikki melko totaalisesti. Tärkeää on että on juuri itselle sopivat liikkeet. Esim ojentajissa tossa varsinaisessa treenissä yhdistelmä kapee penkki, ranskalainen pystyasennossa, taljapunnerrus v-kahvalla kämmenselät alaspäin on minulle ainakin aivan mielettömän hyvä yhdistelmä.
 
Viimeksi muokattu:
näyttää ihan kokeilemisen arvoiselta ohjelmalta,mutta lisää vaan eri ohjelmia josta voin sitten muokata ittelle parhaan.Ja tämä ei ole pelkkää laiskuutta,etten jaksaisi itse etsiä ittelle hyviä ohjelmia tai muokata itse.Haluan vain kuulla monen tyypin erilaisia ohjelmia ja pienen pieniä jippoja,jotka ovat toimineet.
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom