512MB Muistitikku eurolla

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Huppe
  • Aloitettu Aloitettu
Eiks sähköposti oo kätevämpi ku joku tikku?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Ei se kovin kätevä ole ainakaan silloin jos nettiyhteys on syystä tai toisesta poikki. Tai jos joku tiedosto on turhan iso lähettää liitetiedostona. Tai jos otat tietoa mukaan johonkin random-mestaan mistä sulla ei ole mitään hajua onko siellä nettiyhteyttä tai mihin sähköpostilootaan sen lähettäis.

Ei, sähköpostilla nyt on kaikkein tyhmintä mitään tiedostoja itselleen lähetellä. Muistitikkujakaan ei koneeseen jaksa tökkiä. Sen sijaan kätevintä on laittaa tiedostot palvelimelle, josta ne ovat aina helposti noudettavissa, missä ikinä tuleekaan luuhattua.

voi v!ttu mä vihaan sua :lol2:
Säpä et saa ryssältä 10-megaisia liitetiedostoja harva se päivä :jahas:
Toi 4giganen tikku minkä vasta ostin jollain about kympillä on kyllä huippuhankinta. Kätsästi saa kamaa mukaan/talteen/siirrettäväksi esim. ps3:lle.

Joo ja mullaki on iPhone
Paitsi että sitä sun iPhonea ei voi käyttää muistitikkuna, kun taas suurinta osaa muista kaupan olevista kännyköistä voi joko Bluetoothin tai USB:n kautta käyttää tiedostojen siirtoon tietokoneiden (ja BT:n kautta myös toisten puhelinten) välillä. Ja kun tähän on oppinut, mihin sitä erillistä tikkua enää tarvitsee?

Pointti (joka sulta viuhui ilmeisen lujaa ohi) oli, että pelkät muistitikut lienevät katoavaa kansanperinnettä, joita saa kohta tusinan kaupan päälle kun ostaa pussillisen perunoita marketista. Peruna 2.0:ssa muistitikut onkin sitten jo geeniteknologian avulla integroitu ominaisuus.

Ei, sähköpostilla nyt on kaikkein tyhmintä mitään tiedostoja itselleen lähetellä. Muistitikkujakaan ei koneeseen jaksa tökkiä. Sen sijaan kätevintä on laittaa tiedostot palvelimelle, josta ne ovat aina helposti noudettavissa, missä ikinä tuleekaan luuhattua.
Mitä eroa tällä mainitsemallasi palvelinjärjestelyllä on esim. gmail sähköpostin kanssa?

Mitä eroa tällä mainitsemallasi palvelinjärjestelyllä on esim. gmail sähköpostin kanssa?

Gmailin maksimi liitetiedostojen koko on 20MB, ja HTTP:n kautta suurien tiedostojen uploadiminen arveluttaa muutenkin sillä se on suunniteltu nopeaan, pienten tiedostojen/tekstin siirtoon ja on ylipäätänsä epäluotettava tiedonsiirtoprotokolla suurien tiedostojen kanssa. FTP:llä/SFTP:llä voi luotettavasti uploadia palvelimelle vaikka usean gigan kokoisia tiedostoja jos haluaa ja palvelimen kapasiteetti riittää.

Mulla on 2G tikku, joka on osioitu 512M ja 1,5G osioihin.
Pienempi osio on piilotettu ja siellä on Linux. Eipähän tarvitse käyttää Windowsia missään. :dance:

Paitsi että sitä sun iPhonea ei voi käyttää muistitikkuna, kun taas suurinta osaa muista kaupan olevista kännyköistä voi joko Bluetoothin tai USB:n kautta käyttää tiedostojen siirtoon tietokoneiden (ja BT:n kautta myös toisten puhelinten) välillä. Ja kun tähän on oppinut, mihin sitä erillistä tikkua enää tarvitsee?

Pointti (joka sulta viuhui ilmeisen lujaa ohi) oli, että pelkät muistitikut lienevät katoavaa kansanperinnettä, joita saa kohta tusinan kaupan päälle kun ostaa pussillisen perunoita marketista. Peruna 2.0:ssa muistitikut onkin sitten jo geeniteknologian avulla integroitu ominaisuus.
On mulla Nokian N73 myös. Pontti oli se, että yleinen linja niillä jotka ei ehtiny tätä tikkua tilata tuntuis olevan tyyliin tällänen: "Vitun köyhät homot ku juoksette joidenki euron muistitikkujen perässä, meitsillä löytyy noita nurkista joku 100 eikä niillä muutenkaan mitään tee. Heittelen niitä mun bemarin ikkunasta ulos vaikka seuraavaks ku ajelen ohi, koska oon ihan vitusti parempi ihminen ku te kaikki muut yhteensä!"

Gmailin maksimi liitetiedostojen koko on 20MB, ja HTTP:n kautta suurien tiedostojen uploadiminen arveluttaa muutenkin sillä se on suunniteltu nopeaan, pienten tiedostojen/tekstin siirtoon ja on ylipäätänsä epäluotettava tiedonsiirtoprotokolla suurien tiedostojen kanssa. FTP:llä/SFTP:llä voi luotettavasti uploadia palvelimelle vaikka usean gigan kokoisia tiedostoja jos haluaa ja palvelimen kapasiteetti riittää.
100% totta. Pieni probleema FTP:ssä on tietää etukäteen, onko kohdekoneen Internet yhteys HTTP proxyn läpi.

Mulla on 2G tikku, joka on osioitu 512M ja 1,5G osioihin.
Pienempi osio on piilotettu ja siellä on Linux. Eipähän tarvitse käyttää Windowsia missään. :dance:
Missäs koneilla/paikoissa käytät mielummin muistikortilta Linuxia? Äkkiseltään kuulostaisi melko kynäniskatouhulta, jos windowsin tai Macin nettiselaimet&softat riitä, vaan pitää päästä Linuxin puolelle conffailemaan :)

Mulla sentään on vanha kunnon windows 3.1 muistikortilla, ettei tarvitse noita karkkikäyttiksiä käytää
1-skin46.gif

On mulla Nokian N73 myös. Pontti oli se, että yleinen linja niillä jotka ei ehtiny tätä tikkua tilata tuntuis olevan tyyliin tällänen: "Vitun köyhät homot ku juoksette joidenki euron muistitikkujen perässä, meitsillä löytyy noita nurkista joku 100 eikä niillä muutenkaan mitään tee. Heittelen niitä mun bemarin ikkunasta ulos vaikka seuraavaks ku ajelen ohi, koska oon ihan vitusti parempi ihminen ku te kaikki muut yhteensä!"
No ei ihan. Harmituksen ymmärtäisin vasta, jos kyseessä ois ollut edes 2 gigan muistitikku. Mutta kun nyt puhuttiin 512mt:sta, joka on ihan muutaman euron arvoinen. Luulisi sellaisen henkilön, joka sellaista tarvitsee, omistavan jo muistitikun, eikä jäädä itkemään ja stalkkaamaan seuraavia elisan egen tarjouksia.
Tuskinpa siirtovälinettä käyttävä&tarvitseva enää lerpuilla&cd:llä dataa liikuttelee.

Varmaankin suurin osa 512mt:n tikun tilanneista& myöhästyneistä itkijöistä ovat sellaisia, jotka ekaa kertaa edes ko.datansiirtovälineestä kuulivat ;)

Edit: vertailukohteena:
Clip Sonic MP66 1 Gt, MP3-soitin 12€. toimii siis myös muistitikkuna
Kingston 2 GB USB muistitikku gigantista 7,9€.

Mun mielestä muistitikkua on helpompi käyttää kuin kännykän/mp3 soittiminen/sähköpostin yms. muisteja. Tikku kulkee avaimen perässä ja se on helppo tökätä USB-porttiin. Ei tarvitse yhdistellä puhelinta kaapelilla/ir/bt tai muullakaan. Kaikki koneet eivät salli sähköpostiliitteiden availua ja muutenkin se on nyt vain on helpompaa tökätä tikku koneen kylkeen. Mp3 soitinta minulla ei läheskään aina ole mukana. Kyllä se tikku on kätevin mutta alkaahan tuollainen 512 tikku olemaan melko pieni, koska siirtelen leffoja ym. tikulla. 512 taas riittää toimistoohjelmien (word, exel ym.) vallan mainiosti.

Missäs koneilla/paikoissa käytät mielummin muistikortilta Linuxia? Äkkiseltään kuulostaisi melko kynäniskatouhulta, jos windowsin tai Macin nettiselaimet&softat riitä, vaan pitää päästä Linuxin puolelle conffailemaan :)

Kaikkialla, missä en voi olla varma, että käytössä oleva kone ei sisällä esim. keyloggereita yms.
Erityisen kätevä muistitikulta boottaava Linux on myös korjatessa seonneita Windows-koneita.

Ja ei tuota tarvitse conffailla kun se on kerran asennettu.

No ei ihan. Harmituksen ymmärtäisin vasta, jos kyseessä ois ollut edes 2 gigan muistitikku. Mutta kun nyt puhuttiin 512mt:sta, joka on ihan muutaman euron arvoinen. Luulisi sellaisen henkilön, joka sellaista tarvitsee, omistavan jo muistitikun, eikä jäädä itkemään ja stalkkaamaan seuraavia elisan egen tarjouksia.
Tuskinpa siirtovälinettä käyttävä&tarvitseva enää lerpuilla&cd:llä dataa liikuttelee.

Otat hieman liian tosissasi ihmisten kommentteja täällä kun jo itkijöiksi alat haukkumaan jos joku sattu harmittelemaan, että ne 512 MB:n kerkes loppumaan:lol2:.

Varmaankin suurin osa 512mt:n tikun tilanneista & myöhästyneistä itkijöistä ovat sellaisia, jotka ekaa kertaa edes ko.datansiirtovälineestä kuulivat;)

Hahaha. Niinpä, siis nehän tuhlas yhden euron:wtf: johonkin 512 MB:n muistitikkuun vaikka gigantista olis voinu saada "Kingston 2 GB USB muistitikun hintaan 7,9€". Siis eihän nämä idiootit ole ikinä voineet kuulla kyseisestä datansiirtovälineestä kun menivät/ olisivat menneet tommosen tilamaan.

Ellet sitten ollut sarkastinen, mutta ei sitä ainakaan tosta tekstistä helposti huomaa:).

Ihme vääntöä vielä tästä. En itsekään jaksaisi välttämättä vaivautua kaupasta kantamaan kotiin euron arvoista muistitikkua, joka on liian pieni jopa divx/xvid-leffoille. Mutta nyt tuon saa kotiovelle kannettuna ja postin kulut ovat varmasti enemmän kuin euron ja toimituskulut Elisalle tätä kautta moninkertaisesti tikun arvoon nähden. Tästä saan kyllä kieroa mielihyvää.

Jos joku ei ehtinyt ostaa eurolla tikkua, niin ei hätää. Verkkokaupasta saa 4,90e hintaan gigaisen. 5,90e on 2GB. No onhan siinä jo 6x hinta, mutta silti...Giga muistia vai kilo jauhelihaa?

No tapauksesta vähän riippuu, mut esim mulla näkyy koulun koneella istuessani suoraan verkkolevynä se palvelin, jolle kotoa heittelen harkkatyöt. Kotonakin on yhden napin päässä sftp-yhteys, joten vähemmällä pääsee. Lisäksi sähköpostin koodaus on niin paska, että liitetiedoston koko kasvaa merkittävästi. En nyt muista paljonko. Lisäksi joskus saattaa tulla ongelmia liian isojen tiedostojen kanssa. Gmailissakin taisi se 10 megaa olla ylärajana..

Suositut

Back
Ylös Bottom