500m sisäsoutu

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Noreaga
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Onko nuo jotenkin vertailukelpoisia kun ei vastuksesta puhuta mitään. Ja millä laitteella soudetaan.
Kisoissa saat soutaa millä vastuksella haluat,kesken suorituksen ei saa vastusta vaihtaa.
Niin lyhyt matka että erot tosi pieniä.Tietty ilmanlämpötila voipi vähän vaikuttaa,mutta silti todella kova aika.Noissa laitteissa ei kyllä keskenään juurikaan eroa ole.
Nuo "huippusoutajat"soutavat usein "kevyillä"vastuksilla esim 3-4.Itselleni se ei sovi varmaankaan huonon tekniikkani vuoksi.
Eli runttaan läpi raskaalla vastuksella.

Intissä tuli treenattua aikoinaan jonkin verran tuota 500m sisäsoutua ja parhaat ajat oli siihen 1.30~ ylä ja alapuolelle.. niilläkin näköjään pääsee vieläkin tuonne 15 sakkiin maailman listalla :P mutta muistelen, että suomen listalla ei silloin päässyt tuollasella ajalla kuin just ja just 10 parhaan sakkiin..

Eli vaikka tuo onkin concept2 virallinen kotisivu, niin väitän, että parempia aikoja löytyy ripakopallinen!

Originally Posted by J.Jake View Post
1.22.3 on TODELLA kova aika tossa!

Mä nostan hattua ja annan aploodit!!

EDIT:

Varsinkin kun tämän linkin mukaan http://www.concept2.com/us/racing/re...ll_records.asp
toi aika on maailman 8. kovin!

Linkissä oleva lista listaa, eri luokkien maailmanennätykset. Eli ei ole siis mikään ranking. Jos selailet vaikka viime vuoden avoimen luokan tuloksia löydät yli 50 kovempaa aikaa...

Kova aika silti. Onnea uudesta ennätyksestä!!

Kisoissa saat soutaa millä vastuksella haluat,kesken suorituksen ei saa vastusta vaihtaa.
Niin lyhyt matka että erot tosi pieniä.Tietty ilmanlämpötila voipi vähän vaikuttaa,mutta silti todella kova aika.Noissa laitteissa ei kyllä keskenään juurikaan eroa ole.
Nuo "huippusoutajat"soutavat usein "kevyillä"vastuksilla esim 3-4.Itselleni se ei sovi varmaankaan huonon tekniikkani vuoksi.
Eli runttaan läpi raskaalla vastuksella.

Sama vika myös täällä. Alle 7 vastuksella ei tule hommasta mitään.
Repäisyn jälkeen aina kädet ja jalat aivan tulessa, tuntuu ettei selkä tuu ollenkaan mukaan. Onneksi kohta saan viideon mikä opastaa oikeaan tekniikkaan.
Tuosta pituudesta ja sen hyödystä: kokeiltiin työpaikalla miten kovaa kohtuu vahva n180cm kaveri pystyy maksimissaan vauhtia saamaan conceptiin. Alle 1.20.0/500m ei millään. Itsellä parhaat vauhdit silloin toisella kerralla pyöri 1.10.0/500m ja jopa vähän alle, mutta arvaatte varmaan miten kävi ekan 200m jälkeen :curs:

Oho - eihän toi mun linkki edes toimi.

Googlasin Concept2 500m records ; Sieltä löyty lista jossa ei kyllä ollu mitään eri luokkia vaan ihan ennätyksiä. Lopussa vielä selvitys miten oli varmistettu tulos.

Ensi viikolla Concept 2 soutulaitteella joukkuekisa. 1000m ja 4 soutaa yhtaikaa. Ne on jotenkin yhdistetty, eli jokaisen soutu vie "venettä" eteenpäin. Testasin huvikseen soutaa 250m ja 42s meni. Meinasin tipahtaa siitä tuolilta kun oikein punnerti jaloilla. Pitäisi laittaa jollain remmillä ittensä kiinni tuoliin.

Varmaan puolitoista vuotta sitten koitin salilla pari kertaa soutaa tuota 500 metriä ja paras aika oli 1.30,4. Voisihan tuota alkaa nyt hieman treenaamaan ja katsoa mihin aikoihin sitä pääsee. Ja vastus oli 10, pienemmällä tuntuu jotenkin oudolta.

Muutaman kerran kokeillut duunissa kun kaverit yllyttäneet. Eka kerta kylmiltään 1.28 jotain. Vastus 10. Toisella kerralla 1.27.2, vastus 8. Mitä pienempi vastus, sen enemmän joudut vetämään että olet "maalissa". Jos jaksaa runtata 10 vastuksella, niin matka taitttuu nopeammin. Työkaveri vetää 10 000m 1.35 keskarilla. Siinä on sellainen temppu, joka ei ihan joka jepeltä onnistu.Karu laji anyway...
Omat mitat on 195/102

Kyllä on työkaverisi 10km aika tosi kova!!Vetääkö sen "kevyellä"vastuksella?Itse olen vetäny tuon 10km jonkin verran alle 40minuuttiin.Vastuksella 10 ja varmasti tekniikka persiillään aika raakasti,kun nuo huippu ukot yleensä vetää"kevyillä"vastuksilla.Tai sitten huonoskunnos tässä vaan ollaan...turha kait selitellä.

Pitäis joskus itsekkin varmaan kokeilla sisäsoutua, kun tähän asti vaan soudeltu koko pieni ikä taivasalla, esim Sulkava jo 15 kertaa läpi.

Kyllä on työkaverisi 10km aika tosi kova!!Vetääkö sen "kevyellä"vastuksella?Itse olen vetäny tuon 10km jonkin verran alle 40minuuttiin.Vastuksella 10 ja varmasti tekniikka persiillään aika raakasti,kun nuo huippu ukot yleensä vetää"kevyillä"vastuksilla.Tai sitten huonoskunnos tässä vaan ollaan...turha kait selitellä.
Kyllä se vetää vastus tapissa. Lähetteli aikoinaan soutuliittoon ergotuloksia, eivät julkaisseet kun eivät uskoneet niitä. Kävi sitten kostoksi seuraavissa sm-kisoissa voittamassa sm-kultaa. Tuossa samainen kaveri ennätystehtaassa http://www.youtube.com/watch?v=Q1Gny1iEyZ4

Kyllä se vetää vastus tapissa. Lähetteli aikoinaan soutuliittoon ergotuloksia, eivät julkaisseet kun eivät uskoneet niitä. Kävi sitten kostoksi seuraavissa sm-kisoissa voittamassa sm-kultaa. Tuossa samainen kaveri ennätystehtaassa http://www.youtube.com/watch?v=Q1Gny1iEyZ4

No nyt selvis,kun olikin tästä miehestä kyse.
Ei ihan sitten ollut vain"yksi työkaveri"....;)....tai on tietysti sitäkin

mulla menee 500m noin 2min20s jos en kauheesti riuhdo, ja kilometriin 4min45s, samaten jos en täysii riuhdo mutta reippaasti kuitenkin. :D ja siis nainen olen joten mitään ihmeaikoja en odotakaan ainakaan toistaiseksi, pikkuhiljaa.. :D

Suositut

Back
Ylös Bottom