5 x 15-20

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Meikäläinen aloitti keväällä salitreenit taloyhtiön omalla salilla jossa aika kevyet laitteet mutta kyllä niilläkin pärjää . Keväällä 173/73 noviisi ja tällä hetkellä 173/83 ja selkeästi tullut lihasta lissää varsinkin kun olen keskittynyt tuohon ruokavalioon mutta koko syksyn olen treenannut kaikki lihasryhmät 5 x 15-20 sarjoilla ja hyvin tuntuu mulla toimivan , enkä vielä ole kaivannut ns.pakkotoistoja.Treenit pidän aina joka toinen päivä eli tulee aina yksi lepopäivä.Lihasryhmittäin treenailen tosin kädet ja rinta saanut suuremman huomion.
Tälläiselle vanhalle (40v) miehelle sopii paremiin pitkät toistot kuin raskaat pakkotoistot ja tulokset näkyy jo vaimonkin mielestä vartalossa.
Jarkka

No sehän on hyvä, että tuloksia näkyy :thumbs:
Pysyy vaimokin tyytyväisenä :love:

Juu kyllä alkuun pidemmät sarjat ovat parempia: tottuu nivelet ja jänteet käyttöön yms. Ei 40v vielä pitäisi niin vanha olla ettei kestäisi toistoja alueella 6-15 (?). Varsinkaan jos ei noita lyhyempiä sarjoja vedä aivan maksimiraudoilla. Kannattaa varmaan kokeilla myös lyhyempiä sarjoja. Kehityt varmasti lisää. :thumbs:

Tälläiselle vanhalle (40v) miehelle sopii paremiin pitkät toistot kuin raskaat pakkotoistot ja tulokset näkyy jo vaimonkin mielestä vartalossa.
Jarkka

:confused:

Mitä tällä haetaan? Miksei pakkotoistot voi olla pitkiä? Pakkotoistoillahan juuri pidennetään sarjaa. Muutenkaan pakkotoistoja ei ole tarkoitus tehdä läheskään joka treeneissä, itse en tee ollenkaan.

Raskaat perusliikkeet ja lyhyemmät sarjat sitä voimaa ja massaa tuo, vitkutusliikkeet ja pitkät sarjat näkisin enemmänkin huoltavina ja kestävyyttä/kuntoa parantavina. Saattaa se lihas siitäkin vähän kasvaa, mutta paremmin se kasvaisi perusliikeillä ja 6-12 toistoilla. Ja ei, tämä ei ole mielipidekysymys.

Luulisi, että vanhemmiten kaipaa enemmän voimaa kuin lihaksia. Varsinkin hartijoille tekee hyvää jos jaksaa tehdä pidempää sarjaa.

niinpä niin

Meillä tällä hetkellä on ongelmana painojen vähyys esim.penkissä max.80kg , jolla pumpataan pitkiä sarjoja välillä hamaan loppuun asti (30-40 tositoa) .Se mitä tällä threadilla hain , onko lihasten kasvatukseen välttämätöntä tehdä 6-10 toistoja raskailla painoilla , ainakin itsellä toimii hyvin toi kevyille tekeminen tosin otteita ja kulmia muuttamalla saa raskautta nostoon.Suurin asia minkä olen huomannut on levon ja ravinnon merkitys lihasten kasvuun jolloin olen joutunut jaksottamaan treenejä eri lihasryhmien kesken ja huomannu tuloksia tulevan ei niin voiman suhteen vaan lihasmassan.JJ

Meillä tällä hetkellä on ongelmana painojen vähyys esim.penkissä max.80kg , jolla pumpataan pitkiä sarjoja välillä hamaan loppuun asti (30-40 tositoa) .Se mitä tällä threadilla hain , onko lihasten kasvatukseen välttämätöntä tehdä 6-10 toistoja raskailla painoilla , ainakin itsellä toimii hyvin toi kevyille tekeminen tosin otteita ja kulmia muuttamalla saa raskautta nostoon.Suurin asia minkä olen huomannut on levon ja ravinnon merkitys lihasten kasvuun jolloin olen joutunut jaksottamaan treenejä eri lihasryhmien kesken ja huomannu tuloksia tulevan ei niin voiman suhteen vaan lihasmassan.JJ

Olet sä kyl vahva sälli jos kasikympillä 40 toiston sarjoja teet.. :kippis1: Kannattas varmaan ruveta sotilas-penkki kisoihin reenaamaan jos sulla ei painoakaan paljoa yli 80kg:n ollu.

Mielestäni olet ihan oikeilla jäljillä noissa sarjapituuksissa. Vahvistuu se sydänlihaskin samalla ja hapenottokyky paranee kun pumppaa pitempään. Ja lisäksi jos painot ovat pienet ja liikkeet sen mukaiset esim. vipunostot, yms, niin niitä ei mielestäni oikein 6 toistomäärillä ole edes järkevää tehdä. Kun sitä pohjaa on rakennettu niin voi lähteä koittamaan ottaa niitä lyhyempiäkin isoilla painoilla. Kuitenkin ennenpitkään tulee eteen se että sillä 80kg penalla sarjapituudet kasvaa kohtuuttoman pitkiksi.

Paino on voimaa ylipaino onko ylivoimaa

Ei ole mennyt voima ja kestävyys sekaisin vaan tarkoituksella ohjelmia sekoitellaan. Penkki enkka taitaa vielä olla 120 Kg . Nykyisellään tehdään paljon erilaisia harjoituksia esim.kymppi kymppiä (10x10) 70 kilolla tasapenkissä minuutin tauolla ja vinopenassa sama juttu tosin 60 kilolla , aika paljon toistoista tehdään sotilaspunneruksena jalat penkin yläpuolella. Hyvin menee reenit perille ja keväällä nostetaan paino määriä ja hyvällä levolla ja ruokavaliolla(rahka/jugurtti/banaani) lihaskin kasvaa ja palautuu loistavasti. Ja eikun reenamaan.
Vinkkejä treeniviikolta:
Alavinopena 10 x 10 70 Kg minuutin tauolla
Peckdeck 10 x 10 30s.tauolla
Pystypunnerrus 10 x 10 35 Kg minuutin tauolla jne...
Näitä + muita perinteisiä hauis vitkutuksia ,jalkoja,vipareita,yhdistellään eri treenipäivinä ja hyvin mennee perille.

Jarzi

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
Meillä tällä hetkellä on ongelmana painojen vähyys esim.penkissä max.80kg , jolla pumpataan pitkiä sarjoja välillä hamaan loppuun asti (30-40 tositoa)

No täytyy kyllä sanoa, et oot kyllä kova äijä tekee toistoja...jos kerran 80kg:lla teet sarjoja toistovälillä 30-40, ku kerran oma painoski on vaa 83kg. Kuiteki penkkimaksimis on vaa 120kg....epäilyttävää. :eek:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom