5 jakoisia ohjelmia?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Aaoe
  • Aloitettu Aloitettu

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Eli homman nimi on seuraava. Olen käynyt salilla 2 vuotta 3 kertaa viikkossa. Maanantaina olen tehnyt rintalihakset,olkapäät+reidet. Keskiviikkona selän+pohkeet. Perjantaina hauikset,ojentajat ja reidet.

Viime aikoina olen kuitenkin alkanut miettimään erilaisia ohjelma vaihtoehtoja.
Mitä mieltä foorumlaiset olisivat 5 jakoisesta ohjelmasta? Millaisella sillon kannattaisi mennä eteenpäin?

kannattaa kokeilla 5-jakoista jos aiot käydä sen vähintään 4krt/vko salilla, mielellään viisi.
Itse olen tehnyt 5-jakoisella noin 10 vko kovaa treeniä ja tulostahan tuli ihan mukavasti :)
Ainahan sitä kannattaa kokeilla erilaisia ohjelmia ;)

Suosittelen kokeilemaan. Ite tein joskus vuosi sitten 5-jakoista ja tykkäsin. Muistaakseni se meni jotenki näin: 1.pvä: Selkä & epäkkäät, 2.pvä: Olkapäät & ojentajat, 3.pvä: Etureidet, 4.pvä: Rinta & hauikset, 5.pvä: Takareidet & pohkeet. :)

Onhan se kiva vaihteeks kun pääsee oikeen kunnolla keskittymään eri lihaksiin eri päivinä ja voi koittaa uusia liikkeitä vapaammin ym.. Mullakin jo yli puol vuotta takana 1- 2 jakoisella tai hst:llä ja alkaa jo kyrpii. Silti niillä kropan saa 2-3 krt./vk. tehtyä ja fiilis on ihan eri. Sopii paremmin aloittelijalle

ehkä ensin kannattaa kumminkin ottaa edes se 4. treenipäivä mukaan, ja vaikka siirtyä 2 tai 4-jakoiseen. kun keho alkaa tottumaan tuohon 4 päivään, niin sitten 5. voi olla aika lyhyt matka ylirasitukseen, jos suoraan vedät 2 salipäivää lisää + paljon sarjoja

Tuolla toisessa ketjussa jo aiemmin hehkutin 5-jakoista ohjelmaa, joka toimi minulla hyvin. Jako oli:
1.päivä: rinta (vinopenkki, penkki käsipainoilla, ristitalja/pec deck ja dippi)

2.päivä: selkä (ylätalja leuanveto, alatalja, kulmasoutu ja selkä köydellä talj.)

3.päivä: maastaveto ja olkapäät (pystypunnerrus, viparit joka suuntaan, toisinaan pystysoutu ja olankohautukset)

4.päivä: kädet (hauis käsipainoilla, scott-kone, kapea penkki, ransk. vinopenkillä, ojentajat taljassa, hammer-kääntö ja rannerullaus)

5.päivä: jalat (kyykky, prässi, reisiojennus, takareisi maaten, suorin jaloin maastaveto hiukan kevyemmin, pari pohjeliikettä)

+ vatsat 2-3 krt viikossa. Liikkeissä tein yleensä 3 sarjaa toistovälillä 8-10 paitsi maastavedossa 4-6 toistoa. Välillä himmailin sarjamääriä alas ja välillä ylös, ihan olotilan mukaan. Välillä sitten pääliikkeissä lyhyempää sarjaa. Söin hyvin ja aamuaerobistakin tein 2-3 krt viikossa. 5-jakoisella sain treenit pysymään mukavan lyhyinä ja pystyin kunnolla keskittymään lihasryhmään. Kun ei liikaa ahnehdi liike- ja sarjamääriä, niin en uskoisi mitään ongelmia tulevan, varsinkin jos ravintopuoli on kunnossa.

Suositut

Back
Ylös Bottom