5-jakoinen syyniin

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Mupa
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Bodaaja sanoi:
Haluisin tietää että onko täällä muita jotka treenaa samalla tyylillä? Ilmeisiesti se mun ohjelma on niin paska että sillä ei kehity:rolleyes:

On varmasti montakin sellaista tyyppiä jotka treenaa pelkän hauiksen yhtenä treenikertana, mutta nämä ei (toivottavasti) ole aloittelevia vaan pidemmälle ehtineitä ja jopa kisailevia kavereita, joilla on oikeasti tarve panostaa johonkin tiettyy lihasryhmään ja jotka muutenkin tuntevat kroppansa ja tietävät mitä tekevät. Minkään "ammattilaisen" tai ammattilaisen ohjelmia ei aloittelevan kannata suorana kopioda, muutenhan me kaikki treenattaisiin Ronsterin ohjelmalla. ;)

Tomppa85 sanoi:
Minun mielestäni aloittelijoilta pitäisi kieltää hauisten ja muiden pikkulihasten erikseen treenaaminen kokonaan.

Syy tähän on se, että jokainen hetki jonka 65 kiloinen vasta-alkaja viettää hauiskäännön parissa on pois satamiljoonaa kertaa tärkeämmistä harjoituksista, kuten kyykky ja maastaveto. Miten kukaan voi edes kuvitella saavansa kehitystä aikaan jos käyttää 45 minuuttia hauikseen ja 15 minuuttia jalkoihin???

Jokaisen aloittelijan, jolla ei ole lääkärin/fysioterapeutin todistusta, pitää sisällyttää kaikki seuraavat liikkeet ohjelmaansa:

Kyykky, mave, kulmasoutu, penkki, leuanveto.

Se, miten noita ohjelmassa esiintyy, voi toki vaihdella, mutta aina pääpaino kyykyllä. Liikkeet tulee tehdä vapaalla tangolla. Ohjelmaksi tulee valita jokin yksinkertainen 1- tai 2-jakoinen ohjelma.

Itse tuli aloittelijana tehtyä se virhe, että jankkasin puoli vuotta nelijakoisella. Kehitystä tuli, mutta sekin enimmäkseen ohjelmasta HUOLIMATTA, kuin sen ansioista. Aikakoneella jos voisin matkustaa taaksepäin, pistäisin itseni tekemään koko kropan treeniä 2 krt viikossa.

Älkää sortuko yli 3 jakoisiin ohjelmiin, kun ne ovat aivan perseestä muille kuin Ronnie Colemanille ja lääkekaapille.

Ja mitä tulee "lihasryhmä vaatii palautuakseen viikon" vinkunaan, niin se on paskapuhetta. On totta että täysin palautuakseen lihas vaatii jopa kuukauden, mutta tässä tulee pommi: Lihaksen ei tarvitse palautua täysin voidakseen työskennellä tehokkaasti. En nyt tiedä teoreettista pohjaa tuolle, mutta näin ovat viisaat tietäjät mulle sanoneet ja olen tämän omakohtaisesti todistanut oikeaksi.

Joskus tein 2x6 setin jaloille viikossa, ja jalat olivat kipeät pitkään. Olin täysin vakuuttunut että monta kertaa viikossa kyykkääminen olisi täysi mahdottomuus minulle. Tämä siis kunnes lopetin paskanjauhamisen ja vikinän ja aloin kyykkäämään 3 kertaa viikossa. Huomasin etteivät jalkani olleet enää lainkaan kipeät, edes treeniä seuraavana päivänä, ja olivat täysin kykenevät vastaavaan treeniin 1 välipäivän jälkeen. Nykyään treenaan yli 6 kertaa suuremmalla volyymillä mitä ennen. Ja kehitys on huimaa.

Vielä se porkkana: Hauis kasvaa aloittelijalla muun treenin ohessa (kulmasoutu, leuanveto) lähes yhtä nopeasti kuin erikseen treenaamalla, ja mikäli hauistreenisi on tunnin kestävä pumppailusessio, aivan varmasti nopeamminkin. Ero on vain siinä, että kuuluuko se "graalin malja" 40+ cm hauis pateettiselle kynikselle vai HÄRÄLLE. :whip:

:hyper: :worship:

KIITOS KIITOS KIIIITOS!!! PELASTIT MUN PÄIVÄN! Tota yrittäny sanoa about joka vitun ketjussa täällä, mutta ei kellään näytä olevan sitä MAALAISJÄRKEÄ enää. Hieno postaus! :) :) :)

Jos mä olisin moderaattori kieltäisin kokonaan bännnin uhalla monijakosten mainostamisen muille kuin helvetin hyvin kehittyneille.

:rock: :hyper: :D

Back
Ylös Bottom