keijo s sanoi:Omasta puolestani tupakoijat saavat kuolla rauhassa kunhan minun ei tarvitse kustantaa heidän sairaalakulujaan.
Ja minun puolestani ihmiset saavat rauhassa kuolla/loukkaantua salilla, liikenteessä, skimbamäessä, ...., kunhan minun ei tarvitse kustantaa heidän sairaalakulujaan.
Tupakointi on hanurista, mutta ihmisen elämässä on niin monia tunnetusti vaarallisia toimintoja, että toi sairaalakulukortti on aika väsynyt.
Itse poltan jatkuvan lopettamispäätöksen alaisena (david siitä, että en vielä ole lopettanut). Ja vaikka en koskaan onnistuisi lopettamaan, niin kannatan silti esim. savuttomia ravintoloita. Se, että ruvetaan puuttumaan omalla parvekkeella, pihalla jne. röökaamiseen menee kuitenkin liian pitkälle. Kaikenmaailman yhteiskunnan siivellä elävien hörhöjen ympärivuorokautisia bileitä kyllä pitää jaksaa kuunnella, mutta auta armias jos naapuri käy parvekkeella röökillä.
Jokainen tupakoinnin lopettava on voittaja. Jokainen, jota kaupunkiympäristössä tupakointi ylitsepääsemättömästi häiritsee on vapaa muuttamaan maalle, missä ei tupakka haise, eikä naapuri örise.
Elä ja anna elää. Ja lopeta se kitinä.
Niin ja tupakoitsijoiden täytyy ennen kaikkea muistaa huomaavaisuus. Rööki ei kuulu bussipysäkeille, rappukäytävään, jne. jne.