4D dokumentti vankiloista

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Matsku
  • Aloitettu Aloitettu
AKV sanoi:
Vaan syyttömänä istutun vankilatuomion voi henkilölle hyvittää se taho joka hänet syyttömänä sinne linnaan laittoi.

Miten hyvität 50 vuoden vankilatuomion? Lyhyempiäkään tuomioita ei voi kaikille hyvittää.

AKV sanoi:
Eikä se, että vankiloissa istuu syyttömänä tuomittua porukkaa & minä hyväksyn sinun mielestäsi epäsuorasti sen mahdollisuuden kannattamalla vankilatuomiota, ole mikään peruste kuolemantuomiolle jossa tuomittu maksaa oikeuslaitoksen mokasta kaikkein korkeimman hinnan.

Ei olekaan.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Phat sanoi:
Mitäs typerää siinä on? Vain kioskiryöstäjilläkö pitäisi olla älytön luparalli, ja ammuntaa harrastaville pitäisi riittää että klikkaa netissä "Kyllä, harrastan ammuntaa"-nappia ja lupa kilahtaa postiluukusta seuraavana päivänä? :)

No niin no, mitäpä minäkään tästä jauhamaan kun ei toi ammunta kiinnosta eikä aseet sen enempää, mutta ei ne kioskinryostäjät lupia tartte jos aseen haluu, sitä mä vaan tarkotin...eli luvattoman aseen kyllä saa mutta ei luvallista jos ei kuulu siihen ja tähän ampuma/metsästysseuraan... :piis:

timba79 sanoi:
No niin no, mitäpä minäkään tästä jauhamaan kun ei toi ammunta kiinnosta eikä aseet sen enempää, mutta ei ne kioskinryostäjät lupia tartte jos aseen haluu, sitä mä vaan tarkotin...eli luvattoman aseen kyllä saa mutta ei luvallista jos ei kuulu siihen ja tähän ampuma/metsästysseuraan... :piis:

Luin tuon teidän keskustelunne läpi ja otan siihen sen verran kantaa että mielestäni Suomessakin saa aseen liian heppoisin perustein. Olen itse ammunnan harrastaja ja omistan aseita, kaikkien luvat olen saanut mielestäni liian helpolla ja tiedän että niitä saa vieläkin huonommin perustein. Vastuuntuntoista harrastajaa ei varmasti häiritsisi tarkemmat taustojen tarkastukset, harrastamisen ja aseen todellisen tarpeen tarkistukset sekä poliisin suorittama haastattelu ja vielä vaikkapa turvallisen aseenkäsittelyn perusteiden tarkistaminen.
Aseita pitää ehdottomasti pystyä hankkimaan jos niitä käyttää ja kaikenlisäksi osaa käyttää turvallisesti. Tiedän kuitenkin että aseita saavat myös radoilla tapaamani täysin asennenvammaiset ihmiset sekä tunnen myös hirvestäjiä jotka saattavat metsästää humalassa vaikka ampumataidon puute selvinpäinkin antaisi aiheen syytteeseen eläinrääkkäyksestä. Tiedän että käytännön taustalla on perinteinen suojeluskuntaajattelu, aseita on tuon rakkaan itänaapurin takia haluttu joka taloon. Ajat kuitenkin muuttuvat ja käytäntöä voisi tiukentaa.

AKV sanoi:
No, jospa alkuun yrittäisi rahallista hyvitystä? ;)

Paljos pitäisi sulle maksaa että lähtisit 50 vuodeksi vankilaan? Toisin kuin syyttömänä istunut, niin kuolemantuomittu ei ole tyytymätön tilanteeseensa. ;)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom