4D-Anoreksia elämäntapana

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Tytteli
  • Aloitettu Aloitettu
offtopic:
mitens ton löysän nahkan kanssa? mulla on ollu vähän samaa tässä 13vuotiaasta, tosin paljon pienemmässä mittasuhteessa, painoin kuitenkin 9luokallamelkein sata, ja laihduin noin 80 asti pituutta 175, nyt olen dieettaamassa ja puntilla, laihtunut nyt 23kiloa ja tavoite siintää noin 18 kilon päässä, koska haluan painaa noin 68. puolenväin yli ollaan. siis intin ja tän hetken välillä paino on noussut 25 ja kohta tippunutkin 25 kiloa, tavoite menee aika siihin seittemänkympin luokse, jolloin kokonaispainonpudotus tulee olemaan noin 40kiloa. pelkään vaan että jään löysäksi.. /offtopic

offtopic:
Aiheellinen postaus. Kyllä nahka kiristyy tosin hitaasti, se on ikävä sivuseikka tai jopa yksilöllistä. Bodarien ohutta ihoa olen itsekin kummastellut, sitä minä en saanut edes lääketieteen/myrkkyjen keinoilla. Iho tulee todennäköisesti jäämään paksuhkoksi eli verisuonet ei pomppaa "hälyttävästi" esiin ellei tämäkin ole yksilöllistä/geneettistä. Mutta tiukaksi kyllä pääsee kovalla työllä, en tiedä ihan lavakunnosta, mutta ainakin huomattavan lähelle.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Olen myös huomannut tämän. En tiedä voiko puhua vääristymisestä, mutta henkilön minäkuva vain muuttuu. Muutama vuosi sitten selasin uteliaisuudesta noita pro ana-sivujen kuvia anorektikoista ja ne näyttivät ihan yököttäviltä. Mutta kun kuvia on katsellut useamman kerran, niin sama henkilö joka ennen näytti minusta "kamalalta luurangolta", näyttää nyt ihan kauniilta. Asiaan ehkä vaikuttaa että naisihanteeni on melko hoikka.

No kylläpä se lienee kehonrakennuksessakin jonkin sortin vääristymä.
Ainakin kun puhutaan ammattilaisten hommasta ja sen ihannoimisesta.

Esim. katsoessani FLEXin kantta, jossa Phil Heath poseerasi, totesin ääneen kavereilleni "Onpa komea fysiikka!". Olin yllättäen ainoa joka oli sitä mieltä, sillä muut kommentit olivat luokkaa "Hyi saatana", "Kato noita ällöttäviä suonia"...
Tuo jälkimmäinen siis naiselta. :)

Bodaus- ja anoreksiaihanteiden arvostaminen on minoriteettien hommaa.

Kyllä sitä itsekin ihan tiedostaa, että ei kaikki ole ihan terveeltä pohjalla.
Roinaan en ole tosin vielä koskenut.

Mutta se pelkkä roinaaminenkin kertoo osaltaan sairaalloisesta hommasta.

Bodareillahan on oma sairautensa, jonka nymeä en muista (olikohan dysmorphia tai vastaava). Käytännössä sama kuin anoreksia, mutta saa näkemään itsensä liian pienenä

Minä ainakin yritin sitä jotain pro-ana tyttöä täällä "käännyttää" vähän järkevämpään syömiseen. Tiedä sitten miten kävi kun hävis koko tyttö vähin äänin. Toisaalta ois kiva kuulla miten sillekin on käynyt?

Juu-u, tuo itsensä pettäminen "tietoisella valinnalla" ja siihen "tuen" hakeminen on pahinta itsensä pettämistä mitä voi olla.

Paha olo tuli siitä linkistä tällaiselle "pro ana-foorumille"... Tosin, en usko että heidän mielenterveyttään edisti siihen "mitä olet tänään syönyt"-threadiin kun pakkislaiset rupes listaan mättöpäivien ja hiilaritankkauspäivien ruokia.. :D

Mutta toivon että jonkun asian kautta he löytäisi takaisin terveet elämäntavat. Ja huvittaa että tuollaisen 4kk paaston jälkeen porataan jäljellä olevaa läskiä kun on poltettu lihakset ja kudokset ym..

Edit : No tuossa ylempänä paremmin tiivistetty...

Linkkia? :hyper:

snoopie
suurkuluttaja

Lähetetty: Ti Elo 23, 2005 15:47 Viestin aihe: Teinit puhuu syömisestä

--------------------------------------------------------------------------------

Tässäpä mukavan aktiivinen keskustelupalsta, jossa tytöt keskustelevat muun muassa poikaystävistä:
Lainaus:
kerroin jätkäkaverille aikanaan tästä touhusta, hän yritti "parantaa", eli lihottaa mua ostamalla kaikkea hyvää... mua alko ahistaa ja pistin suhteen poikki. nykyiselle en sano mitään, tuskin se välittääkään...

kummallisista pyörtyilyistä:
Lainaus:
Mä en uskalla nousta ylös muiden nähden kun joudun heti menemään kyykkyyn etten pyörtyisi. Jos syön vähän, tilanne on sama, joten mieluummin paastoan.

pepsimaxista:
Lainaus:
mistäköhän se johtuu, että puolen litran pulloissa olevassa tavarassa on 0,3kcal/desi, mutta puolentoista litran pulloissa vastaava luku on 0,6kcal?!

ja ihannevartaloista:
Lainaus:
niin mulla on kauhean leveät luut lantiossa...

Takaisin alkuun

iris
suurkuluttaja

Lähetetty: Ke Elo 24, 2005 09:15 Viestin aihe:

--------------------------------------------------------------------------------

Ööö... miten ihmeessä oot eksynyt ko. palstalle? Mee mieluummin
www.pakkotoisto.com

Tällainen löytyi heti kättelyssä :D

Lähetetty: Ke Elo 24, 2005 11:24 Viestin aihe:

"mistä snoopie löysit tollasta kamaa, koitin googlata mutta ei oikeen löytyny. täytyy nimittäin alkaa keksiä uutta ajanvietettä toimistolle smk:n ja muiden lähdettyä täältä..

huhhuh toi poikien laihduttamis- ja bodauskeskustelu on kyllä huvittavaa lukemista, voi kun ne on niin tosissaan noiden rahkojen ja treeniohjelmiensa kanssa. millä SÄ maustat sun maitorahkan..kunnon kotibodareita!! ja vielä bonuspisteet sivujen nimestä"

"joo, en oo liikaa rahkoja maistellut, kun pelkään että siitä kasvaa lihakset enemmän kuin esim perus jugurtista (ja lihakset taas on täysin epänaisellisia). ja jos sitten ei edes bodaa ja syö vaan rahkaa ni tulee läskiks. onko näin, vai voinko huoletta ruveta poimimaan reseptejä pakkotoistosta? "

No mähän en tiedä mikä teiden taloudessanne on terveellisyyden mitta tai miten syötte. Sen sijaan tiedän edellisestä postauksestasi, että miehesi on jotakuinkin 175/57 mittainen. Tuosta voi laskea BMI:ksi 18, ja alipainoisen raja on 20. "Äärimmäinen johtopäätös": Miehesi ei syö tarpeeksi.

Tiesikkö, Tomppa85, että suurikalorinen ruokavalio lyhentää elinikää?

Toi kyseinen dokkari oli kyllä äärimmäisen kuvottava. Sekin tummatukkainen tyttö oli vielä lapsi ja asui kotona, luulis että vanhemmat ois saanu kontrolloitua sen touhua järkevämpään suuntaan jos olis halua/viitsimistä riittänyt. Suoraan sanottuna vituttaa noi 4D dokkarit ja se miten niissä romantisoidaan sairasta käytöstä. Mut onneks ei oo pakko kattoa.

http://www.phpbbserver.com/bornedtobethin/index.php?sid=736fbb352f276c4eb1c721207545ff22&mforum=bornedtobethin

Tuollahan noita näyttää olevan, sairasta meininkiä. Kirjoitusten perusteella noi on kaikki jotain teinityttöjä, jotka elää jossain ihan omissa maailmoissaan.

"Luin jostain saman jutun! Siis en tajua tätä. Voi hyvä LUOJA! Laihoja ihmisiä pukee vaatteet paremmin. Haluan nähdä catwalkeilla laihoja ihmisiä, joilta näkyy luut. Ei mitään "normaaleja" tai läskejä."

"Mä en osaa oksentaa. En oo bulimikko, muuta oksentmisen taito olis kiva oppia. Joskus kuitenkin saan oksennettua, mutta se on harvinaista. Joudun työntämään suuhun jonkun kynän, että se tulee. Onko jotain hyviä oksennusvinkkejä?"

"Mitä tekosyitä käytätte ku porukat pakottaa syömään?
Meillä ei ainakaan käy useesti toi "ei oo nälkä" ja "söin jo" Yleensä pyrin siihen et syön samaa aikaa ruoan ku muut, että ne näkee mun syövän jotain. Tai sitte syön eri aikaan ku ne ja silloin heitän ruoan roskiin. Ja jos taas syön samaa aikaa ni syön hitaasti ja syljen ruokaa lautasliinaan. "

:eek:

Anoreksia on hauskaa sitten kun se usein kääntyy bulimiaksi. Veren elektrolyytit on vituillaan, ei pysy pystyssä, pyörtyilee, joskus jouduin jopa konttaamaan koulussa (oli muuten myöhemmin ajateltua uskomattoman noloa ja kummallista, mutta sillä hetkellä ajatukset oli vain tajuissa pysymisessä). Sitten kun yrität opetella syömään, mikään ei pysy enää sisällä. Itse opettelen nyt syömään niin että jotain pysyisi sisällä. Kuuluin noihin laihoihin läskeihin, olin BMIn mukaan laihoin mimmi mitä monet tunsi vaikken siltä näyttänyt, mitat oli "pahimmillaan" 174/48. Nyt painoa 20kg enemmän :S

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom