tulkitaanko henkilö siis anorektikoksi vaikka hän painaisi 150 kg mutta oksentaa pois kaiken syömänsä ruoan?
Tuota kutsutaan bulimiaksi.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
tulkitaanko henkilö siis anorektikoksi vaikka hän painaisi 150 kg mutta oksentaa pois kaiken syömänsä ruoan?
Lol. Muistan ton kanssa.Paha olo tuli siitä linkistä tällaiselle "pro ana-foorumille"... Tosin, en usko että heidän mielenterveyttään edisti siihen "mitä olet tänään syönyt"-threadiin kun pakkislaiset rupes listaan mättöpäivien ja hiilaritankkauspäivien ruokia.. :D
Useimmat näyttävät jonkin ruumiinpiirteen (esim. pyöreät kasvot ja korkeat poskipäät) takia normaalipainoisilta tai pullukoilta, vaikka sairastaisivatkin anoreksiaa.
Tunnen 175cm pitkän miehen joka painaa 57 kiloa. Repikää siitä huumoria.
Heh. Lukiossa kaverini oli 181cm ja 52,5kg. Treenasi karatea ja söi kyllä ihan samalla tavalla kuin meikäläinenkin..
Suht isot tissit sillä Oxford-tytöllä kuitenkin oli, ollakseen anorektikko. Ehkä tietynlainen genetiikka, kuten leveä lantio tai "runsaat muodot" saa ihmisen helpommin kuvittelemaan että on "läski".
Tämä on ihan täysin riippuvainen ihmisen ruumiinrakenteesta... Mun mies menee pitkälti näihin määreisiin eikä siltikään näytä anorektiselta. Omaa pitkänmatkanjuoksijan rakenteen pitkine hoikkine raajoineen..
No minä esimerkiksi olen ennenkin verrannut kehonrakennusta ja anoreksiaa toisiinsa. Molemmissa tarvitaan jonkinlaista minäkuvan vääristymää, kun kehonrakentaja ei ole koskaan tarpeeksi iso, ja anorektikko taas ei ole koskaan tarpeeksi laiha. Molemmat näyttää tavallisen pulliaisen silmään rumalta, vaikka molemmat yrittävät olla omasta mielestään paremman näköisiä. Ja kehonrakennukseenkin liittyy joissakin tapauksissa aivan sairaalloisen tarkka syöminen.Olen pitänyt omaa kroppaani aina suht normaalina. Treenin tuoma muutos on sen verran hidasta, että se kuva oman vartalon normaalitilasta kerkee muuttumaan siinä samalla. Ehkä noille tytöille käy jotenkin samalla lailla...
Mitäs äärimmäistä siinä. Saavuttaessani nykyisen mittani 180cm painoin saman verran ja söin niin paljon kuin huvitti. Armeijassa peruskoulutuskaudella söin ruuan ääreen päästyäni niin paljon kuin pystyin, ettei paino laskisi liikaa. Morttileiriltä tullessa oli painoa 54kg, joka tosin nousi 2kg parissa tunnissa, kun pääsin syömään.
Nyt olen punttitreenillä ja vanhenemalla saanut painon noin 71 kiloon. Rasvaprosentiksi arvioisin peilikuvan ja aiempien mittausten perusteella 12-13%. Tavoitteena olisi saada pari kiloa lisää painoa nykyisillä rasvoilla.