4D-Anoreksia elämäntapana

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Tytteli
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Paha olo tuli siitä linkistä tällaiselle "pro ana-foorumille"... Tosin, en usko että heidän mielenterveyttään edisti siihen "mitä olet tänään syönyt"-threadiin kun pakkislaiset rupes listaan mättöpäivien ja hiilaritankkauspäivien ruokia.. :D
Lol. Muistan ton kanssa.

Joltain tuli aika sapekasta tekstiä tähän tyyliin: "Mikä vitun pro-ana? Siis onko tää jotain anoreksian ihannointia? Ei saatana te ootte sekoja. Koska tulee pro-syfilis? Sukupuolitaudit elämäntapana..."

Meillä oli koulussa pari anorektista tyttöä, en tiedä olinko hiukan tyhmä ja mulkku mutta haukuin ne pari kertaa julkisesti porukassa siitä elämäntavastaan. En ota krediittiä itselleni mutta eivät oo ainakaan vielä kuolleet ja molemmat syö paremmin nykyään, paino kummallakin +50kg. He kävivät molemmat myös psykologilla.

Eihän tota edes pystyny kattomaan, vähän aikaa oli telkku auki ja ehdin nähdä kun tyttö laittoi itselleen aamiaiseksi vähän muroja ja kauhoi vielä osan takaisin laatikkoon.

Meikäläinenkin voi yhtä sun toista gorea kattoa ilman että missään tuntuu mutta tuon katsominen alkoi ihan fyysisesti tehdä pahaa.

Tyttörukka, söi 350kcal päivässä (se brunette).. näittekö sen ilmeen kun oli löytänyt kaupasta sitä 10kcal keittoa? Silmät säihkyivät, ihan onnessaan.

Mikäs se yks tyttö oli, joka muistaakseni aiemmin laski jotain muutaman kalorin syömisiä tarkasti, mutta myöhemmin oliki bilettämässä. Alkoholissa ei ilmeisesti oo kaloreita.

Useimmat näyttävät jonkin ruumiinpiirteen (esim. pyöreät kasvot ja korkeat poskipäät) takia normaalipainoisilta tai pullukoilta, vaikka sairastaisivatkin anoreksiaa.

Joo. Katsoin myös, että sillä yhdellä brunetella taisi olla aika leveä lantio. Mutta eihän se luu siitä laihduttamalla enää kapene.

Tunnen 175cm pitkän miehen joka painaa 57 kiloa. Repikää siitä huumoria.

Onhan noi aika hurjia mittoja. Muutama vuos sitten mäkihyppääjä Hannawald, 184cm, painoi kanssa n. 57kg :eek: Ja joskus jossain missikisoissa oli 181cm pitkä tyttö, jolla painoa 51kg. Ei pysty oikeen enää käsittää tollasia lukuja.

Tätä dokumenttia en katsonut, kun on tullut aikoinaan ihan liikaa "perehdyttyä" asiaan. Syömishäiriöisellä on suhteellisuuden taju vaan niin perseellään et sitä on vaikea terveen käsittää.

Heh. Lukiossa kaverini oli 181cm ja 52,5kg. :) Treenasi karatea ja söi kyllä ihan samalla tavalla kuin meikäläinenkin..

Oli aika paska dokumentti anoreksiasta. Kumpikin tyttö vaikutti sellaiselta, että esittää kuvaajan edessä pro-anaa ja syö suklaata sitten yöllä peiton alla. Se ravintoterapeutti tarvitsisi oikeasti laitoshoitoa ja toinen kunnon psykologille.

Heh. Lukiossa kaverini oli 181cm ja 52,5kg. :) Treenasi karatea ja söi kyllä ihan samalla tavalla kuin meikäläinenkin..

Tää on muuten yks fakta kyseinen kaveristani joka syö kohtuu hyvin, joka toinen päivä. Sitten tulee niitä päiviä että syödään pari ruispalaa, ilman margariinia ja juustoa.

Kuka tahansa saa massaa kun syö edes 3000 kaloria joka ikinen päivä ellei sitten ole jotenkin T-arvoiltaan sekaisin tai treenaa 2 tuntia päivässä.

Toisten syömisiä on kyllä aika vaikea seurata, toiset syö yks tai kaks lämmintä ateriaa päivässä eikä mitään muuta ja kuitenkin vetää sen saman annoksen koulussa kun itsekkin.

Suht isot tissit sillä Oxford-tytöllä kuitenkin oli, ollakseen anorektikko. Ehkä tietynlainen genetiikka, kuten leveä lantio tai "runsaat muodot" saa ihmisen helpommin kuvittelemaan että on "läski".

Jos tarkoitat sitä joka teki videota itsestään, niin sillähän oli rasvaprosentti suurempi kuin minulla (olen vielä melko pönäkkä), joka kertookin paljon pihtailudieettien toimivuudesta. Kyseinen tyttöhän oli kaiken rasvansa kanssa vielä alipainoinen.

Mielenkiintosta muuten on, että anoreksiaa sairastavilla ei ole usein mitään käsitystä ruuasta, vaikka usein sitä paljon tutkivatkin. Yleensähän se vähän mitä nämä syö, on jotain energiapitoista (aiemmin mainittiinkin pienet ateriat ja kova ryyppäys). Onhan se ymmärrettävää, silä anoreksiahan hämärtää todellisuutta, joten on käytännössä täysin yhdentekevää mitä tietoa sairaat tytöt saavat.

Tämä on ihan täysin riippuvainen ihmisen ruumiinrakenteesta... Mun mies menee pitkälti näihin määreisiin eikä siltikään näytä anorektiselta. :) Omaa pitkänmatkanjuoksijan rakenteen pitkine hoikkine raajoineen..

Tämä on ihan täysin riippuvainen ihmisen ruumiinrakenteesta... Mun mies menee pitkälti näihin määreisiin eikä siltikään näytä anorektiselta. :) Omaa pitkänmatkanjuoksijan rakenteen pitkine hoikkine raajoineen..

Jep, mun mies on ihan samanlainen.

Olen pitänyt omaa kroppaani aina suht normaalina. Treenin tuoma muutos on sen verran hidasta, että se kuva oman vartalon normaalitilasta kerkee muuttumaan siinä samalla. Ehkä noille tytöille käy jotenkin samalla lailla...
No minä esimerkiksi olen ennenkin verrannut kehonrakennusta ja anoreksiaa toisiinsa. Molemmissa tarvitaan jonkinlaista minäkuvan vääristymää, kun kehonrakentaja ei ole koskaan tarpeeksi iso, ja anorektikko taas ei ole koskaan tarpeeksi laiha. Molemmat näyttää tavallisen pulliaisen silmään rumalta, vaikka molemmat yrittävät olla omasta mielestään paremman näköisiä. Ja kehonrakennukseenkin liittyy joissakin tapauksissa aivan sairaalloisen tarkka syöminen.

Aihe on vakava, mutta ohjelma aiheutti silti yhdessä kohtaa räkänaurut. Kun anoreksiasta parantuvat lapset olivat syömässä siellä hoitokodissa, niin heillä oli selostajan mukaan aikaa "forty minutes". Noheva suomentaja oli sitten kääntänyt sen 4 minuutiksi :lol2: Kunnon armeijameininkiä.

Oiskohan tota Dokkaria jossian ladattavissa? Missasin sen perkl. :(

Mitäs äärimmäistä siinä. Saavuttaessani nykyisen mittani 180cm painoin saman verran ja söin niin paljon kuin huvitti. Armeijassa peruskoulutuskaudella söin ruuan ääreen päästyäni niin paljon kuin pystyin, ettei paino laskisi liikaa. Morttileiriltä tullessa oli painoa 54kg, joka tosin nousi 2kg parissa tunnissa, kun pääsin syömään.

Nyt olen punttitreenillä ja vanhenemalla saanut painon noin 71 kiloon. Rasvaprosentiksi arvioisin peilikuvan ja aiempien mittausten perusteella 12-13%. Tavoitteena olisi saada pari kiloa lisää painoa nykyisillä rasvoilla.

Mitäs äärimmäistä siinä. Saavuttaessani nykyisen mittani 180cm painoin saman verran ja söin niin paljon kuin huvitti. Armeijassa peruskoulutuskaudella söin ruuan ääreen päästyäni niin paljon kuin pystyin, ettei paino laskisi liikaa. Morttileiriltä tullessa oli painoa 54kg, joka tosin nousi 2kg parissa tunnissa, kun pääsin syömään.

Nyt olen punttitreenillä ja vanhenemalla saanut painon noin 71 kiloon. Rasvaprosentiksi arvioisin peilikuvan ja aiempien mittausten perusteella 12-13%. Tavoitteena olisi saada pari kiloa lisää painoa nykyisillä rasvoilla.

Olitko omasta mielestäsi sitten hoikka poika 180cm ja 54 kilon varressasi ? Miltä tuntuisi nyt aikuisena (en tiedä ikääsi) painaa saman verran ? Oletan että painoharjoittelut aloitit kun halusit massaa ?

Äärimmäisyyksistä ei toki ollutkaan kyse mutta kyllä mua hirvittää kun normaalimittainen 170-180cm mies menee alle 60 kilon.

Itse olen huono tietysti kommentoimaan ex- 13 vuotiaana 163cm pitkänä 110kiloisena kenenkään laihuudesta. Mutta mulla onkin aina ollut megareksia. Täytyy sanoa että itseäni hirvitti valtava ylipaino lapsena, lukiossa rupesin vasta dieettaamaan ja parhaimmillaan/pahimmillaan kävinki tekuaikoina 76 kilossa /173 cm.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom