4D-Anoreksia elämäntapana

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Tytteli
  • Aloitettu Aloitettu
Olitko omasta mielestäsi sitten hoikka poika 180cm ja 54 kilon varressasi ?
Pidin itseäni hoikkana jo mennessäni armeijaan 59 kiloisena. Painonlasku armeijan alussa oli pelottavaa.:eek: Ongelma ratkesi, kun pääpaino koulutuksessa siirtyi viestihommiin.:)
Miltä tuntuisi nyt aikuisena (en tiedä ikääsi) painaa saman verran ? Oletan että painoharjoittelut aloitit kun halusit massaa ?
Ikää on nyt 32, enkä tosiaan haluaisi olla kevyempi. Painoharjoittelun tavoitteena on massa ja toiminnallinen voima. Suhteellisen hoikkana haluaisin kuitenkin pysyä, eikä tässä iässä voi enää syödä miten vain ilman että rasvaa kertyy. Ikäiselläni miehellä erinomaisen yläraja on 14%, enkä välittäisi mennä sen yli.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Tämä on ihan täysin riippuvainen ihmisen ruumiinrakenteesta... Mun mies menee pitkälti näihin määreisiin eikä siltikään näytä anorektiselta. :) Omaa pitkänmatkanjuoksijan rakenteen pitkine hoikkine raajoineen..

Joku raja tuossakin pitäisi olla. 175/57 ei ole terveen miehen mitta, vaikka olisi mikä luikkurakenteinen pitkänmatkanjuoksija. Joku siellä syömispuolella mättää ja pahasti, tai sitten ravinto ei imeydy kunnolla.

En väitä että olisi anorektinen, väitän että syö äärimmäisen epäterveellisesti.

Olitko omasta mielestäsi sitten hoikka poika 180cm ja 54 kilon varressasi ? Miltä tuntuisi nyt aikuisena (en tiedä ikääsi) painaa saman verran ? Oletan että painoharjoittelut aloitit kun halusit massaa ?

Äärimmäisyyksistä ei toki ollutkaan kyse mutta kyllä mua hirvittää kun normaalimittainen 170-180cm mies menee alle 60 kilon.

Riippuu kyllä aika paljon ruumiinrakenteesta. 170cm/60kg voi melkeinpä olla riskin näköinenkin mies. Vähän rasvaa, kapea vyötärö ja leveät hartiat niin kummasti näyttää isommalta kuin painosta luulisi. Itse olen 184/72 ja omasta mielestä en ihan kynis ole sentään. ;)

Vähän ihmetyttää mikseivät nuo anorektikot voisi edes hieman miettiä tuota ruokavaliotaan. Ei niissä kahvia+pastilleja jutuissa oo mitää järkeä. :lol2:

Joku raja tuossakin pitäisi olla. 175/57 ei ole terveen miehen mitta, vaikka olisi mikä luikkurakenteinen pitkänmatkanjuoksija. Joku siellä syömispuolella mättää ja pahasti, tai sitten ravinto ei imeydy kunnolla.

Enköhän mä kyllä tietäis, jos siellä syömispuolella mättäis joku ja pahasti. Samassa taloudessa asuva ei oikein mua pystyis hämäämään... Samoja ruokia syö kun mäkin. Terveellistä ei niinkään perseellään olevaa kotiruokaa. Eikös sitä niin kovin painoteta ettei vaakalukema mitään kerro vaan se peilikuva. Jännä juttu, jos se toimis vaan sillon kun lukema on "iso".

Jospa ei tehtäisi niitä äärimmäisiä johtopäätöksiä tietämättä mistä puhuu.

Enköhän mä kyllä tietäis, jos siellä syömispuolella mättäis joku ja pahasti. Samassa taloudessa asuva ei oikein mua pystyis hämäämään... Samoja ruokia syö kun mäkin. Terveellistä ei niinkään perseellään olevaa kotiruokaa. Eikös sitä niin kovin painoteta ettei vaakalukema mitään kerro vaan se peilikuva. Jännä juttu, jos se toimis vaan sillon kun lukema on "iso".

Jospa ei tehtäisi niitä äärimmäisiä johtopäätöksiä tietämättä mistä puhuu.

No mähän en tiedä mikä teiden taloudessanne on terveellisyyden mitta tai miten syötte. Sen sijaan tiedän edellisestä postauksestasi, että miehesi on jotakuinkin 175/57 mittainen. Tuosta voi laskea BMI:ksi 18, ja alipainoisen raja on 20. "Äärimmäinen johtopäätös": Miehesi ei syö tarpeeksi.

Ikää on nyt 32, enkä tosiaan haluaisi olla kevyempi. Painoharjoittelun tavoitteena on massa ja toiminnallinen voima. Suhteellisen hoikkana haluaisin kuitenkin pysyä, eikä tässä iässä voi enää syödä miten vain ilman että rasvaa kertyy. Ikäiselläni miehellä erinomaisen yläraja on 14%, enkä välittäisi mennä sen yli.

Sehän on varmaan yleinen ajattelutapa. Sama pätee täällä. Treenataan ja liikutaan+syödään riittävästi. Ei sen kummempaa. Sinä entisenä hoikkana tiedät että syödä pitää pysyäkseen optimissa ja minä entisenä läskinä tiedän että laihduttaminen onnistuu vaikka söisikin kohtuu hyvin. Itse sorruin ajoittain nuorempana siihen että söin naurettavan vähän ja tulokset oli huonot.

Itsellä oli ennen lukioo painoindeksi vähän alle 16. En yrittänyt laihduttaa, urheilin perkeleesti ja söinkin saman verran kuin muut, koulussa enemmänkin.
Nyt, muutamia vuosia myöhemmin, painoindeksi n. 25.8. Faija oli samanlainen ruikku ennen armeijaa, pituutta aika runsaasti. Harteikas siitä vanhemmiten on tullut.
Mun oli vaikea saada painoa nousemaan maagisesta 80 kilosta yli vaikka vedin yli 3000kcal päivässä säännöllisesti. Älkää siis rääpikö että "nää, et vaan vittu syö", joillain se vaan ei onnistu niin helposti.

Ps. pian mua ei enää punnita neuvolassa :D

Mun oli vaikea saada painoa nousemaan maagisesta 80 kilosta yli vaikka vedin yli 3000kcal päivässä säännöllisesti. Älkää siis rääpikö että "nää, et vaan vittu syö", joillain se vaan ei onnistu niin helposti.

3000kcal ja olit 80 kiloinen. Et ollu enää anorektikko eli 3000+ kcal auttoi. Kyllähän mäkin syön 3500 kcal joka päivä pitääkseni painon 85 kilossa. Ei tuo nyt ole mikään ihmejuttu. Ihme on jos painaa 55 kiloa eikä nouse paino 3000 kcal ruokavaliolla.

Itekki toissatalvena olin viel 176/59kg, söin yleensä ihan normaalisti ja voimatasotkin kuitenkin oli ainakin lukiotasolla hyvät.:'D Enkä ollu ees mitenkään hirveen pienissä rasvoissa..
Olihan Hulkillakin aikanaan paljon pahempi pituus/paino-suhde.:P

3000kcal ja olit 80 kiloinen. Et ollu enää anorektikko eli 3000+ kcal auttoi. Kyllähän mäkin syön 3500 kcal joka päivä pitääkseni painon 85 kilossa. Ei tuo nyt ole mikään ihmejuttu. Ihme on jos painaa 55 kiloa eikä nouse paino 3000 kcal ruokavaliolla.
Ilmaisin varmaan (taas) itseäni vähän väärin. 3000kcal:lla ei meinannut paino nousta siitä 70 kilostakaan. 80kg:sta rupesi hilautumaan hiljalleen 4000-5000 päiväannoksilla. Mutta tais mennä vähän off topiciks jo..
Edit. niin ja pituutta se 195cm.

Onhan noi aika hurjia mittoja. Muutama vuos sitten mäkihyppääjä Hannawald, 184cm, painoi kanssa n. 57kg :eek:
Mulla on yks kaveri aika tarkkaan noissa Hannawaldin mitoissa. Ja onhan se ihan tolkuttoman laiha. Oon yrittäny opettaa sitä syömään ja treenaamaan, mutta kun ei tahdo ottaa onkeensa.

On yksi miespuolinen tuttu, jolla paino kanssa kovasti alhainen ja se näkyy. Jotenkin sitä ajattelee, ettei voi olla ihan terve, kun ei jaksa voimaa pitkäkestoisesti vaativia juttuja sitäkään kun Bandu. Eli jos nainen pesee voimassa, on jo jotakin pahasti hukassa. Kipittää se kyllä kauemmin ja kauemmas kuin minä...:hyper: Ja esim. punnertaa paremmin. Mutta jos pitää kärrätä soraa koko päivä paikasta a paikkaan b, joutuu pahasti alikynteen. Ja prässissä Bandiitilta nousee puolet enemmän. Olisiko kyse jonkinlaisesta aliravitsemustilasta? Itse väittää syövänsä paljon ja kyllä se joskus syökin.

Niin ja en ole mikään botari tai painonnostaja.:D

Mulla oli intin tulopunnituksessa painoa 59,7 kiloa ja mittaa 184 cm. Tuolloin oli oltu tosin pari päivää kännissä ja päivä lähes syömättä krapulassa, eli normimitat oli jotain 62-63/184. Syötyä tuli tuolloin vähintään viisi kertaa päivässä, joista kolme oli lämmintä ateriaa. Treeni oli pyöräilyä, se vähä mitä yleensä tuli treenattua. Rasvaprosentti olisi voinut tuolloin olla luokkaa 8-9.

Pari vuotta sitten painoa oli 66-67, rasvat ehkä 10-11, ennen puntin aloittamista. Nyt painoa on 75, rasvat ehkä 9-10. Edelleen näytän anorektiseltä ghettojuutalaiselta. :D

Syöty ruo'an määrä ei ole suuresti muuttunut, mutta proteiinin osuus on moninkertaistunut ja treeni vaihtunut pyöräilystä punttiin. Jostain syystä rasvaa ei kerry, treenaa tai ei. :rolleyes:

Auts ja Auts!

Funtsikaa. Kattelin eilen kanssa dokkaria kauhistellen ja laskekaahan huviksenne mun BMI, joka oli 2004 ennen kun aloitin salitouhut ja vaihdoin pizzat ja hampparit boby-safkaan, rupesin nukkunmaan kunnolla, kaljottelut pois ja lepoa/treeniä oikeessa suhteessa. 174cm ja 47kg, sattuu....:nolo: ja en ees sairastanu anoreksiaa.

Tunnen 175cm pitkän miehen joka painaa 57 kiloa. Repikää siitä huumoria.

:offtopic: minäpä tunnen 175senttisen 14 vuotiaan, joka painaa 53kiloa.
ihmeellistä koska jätkä syö ainakin tuplasti enemmän kuin mä:eek:

ennen sama jätkä ,sillionkin 175 senttiä, painoi 47kg:rock:

ja itse painoin joskus 4llä tai 5llä terveystarkastuksessa 35:rock: :rock:

:offtopic: minäpä tunnen 175senttisen 14 vuotiaan, joka painaa 53kiloa.
ihmeellistä koska jätkä syö ainakin tuplasti enemmän kuin mä:eek:

ennen sama jätkä ,sillionkin 175 senttiä, painoi 47kg:rock:

ja itse painoin joskus 4llä tai 5llä terveystarkastuksessa 35:rock: :rock:

Mun tuntema sälli onkin 40 vuotias mies..

Itekki toissatalvena olin viel 176/59kg, söin yleensä ihan normaalisti ja voimatasotkin kuitenkin oli ainakin lukiotasolla hyvät.:'D Enkä ollu ees mitenkään hirveen pienissä rasvoissa..
Olihan Hulkillakin aikanaan paljon pahempi pituus/paino-suhde.:P

Puhuimme aikuisesta miehestä. Kasvuiässä olevat teinit ovat asia erikseen. :)

Olitko omasta mielestäsi sitten hoikka poika 180cm ja 54 kilon varressasi ? Miltä tuntuisi nyt aikuisena (en tiedä ikääsi) painaa saman verran ? Oletan että painoharjoittelut aloitit kun halusit massaa ?

Äärimmäisyyksistä ei toki ollutkaan kyse mutta kyllä mua hirvittää kun normaalimittainen 170-180cm mies menee alle 60 kilon.

Itse olen huono tietysti kommentoimaan ex- 13 vuotiaana 163cm pitkänä 110kiloisena kenenkään laihuudesta. Mutta mulla onkin aina ollut megareksia. Täytyy sanoa että itseäni hirvitti valtava ylipaino lapsena, lukiossa rupesin vasta dieettaamaan ja parhaimmillaan/pahimmillaan kävinki tekuaikoina 76 kilossa /173 cm.

offtopic:
mitens ton löysän nahkan kanssa? mulla on ollu vähän samaa tässä 13vuotiaasta, tosin paljon pienemmässä mittasuhteessa, painoin kuitenkin 9luokallamelkein sata, ja laihduin noin 80 asti pituutta 175, nyt olen dieettaamassa ja puntilla, laihtunut nyt 23kiloa ja tavoite siintää noin 18 kilon päässä, koska haluan painaa noin 68. puolenväin yli ollaan. siis intin ja tän hetken välillä paino on noussut 25 ja kohta tippunutkin 25 kiloa, tavoite menee aika siihin seittemänkympin luokse, jolloin kokonaispainonpudotus tulee olemaan noin 40kiloa. pelkään vaan että jään löysäksi.. /offtopic

No minä esimerkiksi olen ennenkin verrannut kehonrakennusta ja anoreksiaa toisiinsa. Molemmissa tarvitaan jonkinlaista minäkuvan vääristymää, kun kehonrakentaja ei ole koskaan tarpeeksi iso, ja anorektikko taas ei ole koskaan tarpeeksi laiha. Molemmat näyttää tavallisen pulliaisen silmään rumalta, vaikka molemmat yrittävät olla omasta mielestään paremman näköisiä. Ja kehonrakennukseenkin liittyy joissakin tapauksissa aivan sairaalloisen tarkka syöminen.

Olen myös huomannut tämän. En tiedä voiko puhua vääristymisestä, mutta henkilön minäkuva vain muuttuu. Muutama vuosi sitten selasin uteliaisuudesta noita pro ana-sivujen kuvia anorektikoista ja ne näyttivät ihan yököttäviltä. Mutta kun kuvia on katsellut useamman kerran, niin sama henkilö joka ennen näytti minusta "kamalalta luurangolta", näyttää nyt ihan kauniilta. Asiaan ehkä vaikuttaa että naisihanteeni on melko hoikka.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom