Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Tä?
48/2(9+3)
=48/(2x9+2x3)
=48/(18+6)
=48/24
=2
Mun mielestä aika simppelisti näin en sitten tiiä oonko ihan tyhmä kun pitkästä matikastakin aikoinaan kutosen sain päättäriin.
48
--- (9+3)
2
Siis ei oikeasti ole todellista. Olin eilen ihan varma, että tää ketju on jo heitetty helvettiin ihan tarpeettomana länkyttämisenä, mutta ei.. Täällä on jauhettu jo kuusi sivua asiasta, joka opetettiin jo ala-asteella...:itku:
edit.
On ihan pakko kysyä: mikä sai sut tunkemaan ton 2:n tonne sulkujen sisään?
En tunkenut sitä sulkujen sisään, vaan se kun se kakkonen on ton suluissa olevan edessä ilman mitään merkkejä meinaa mun käsittääkseni sitä että se menee molempien sulkujen sisällä olevan luvun kertojaksi.
Niin se meneekin, mutta 2(9+3) on sama kuin 2*(9+3), jolloin normi laskusääntöjen mukaan saadaan 288.kun se kakkonen on ton suluissa olevan edessä ilman mitään merkkejä meinaa mun käsittääkseni sitä että se menee molempien sulkujen sisällä olevan luvun kertojaksi.
miten laskisit: 48/2 x 12?
The general consensus among math people is that "multiplication by juxtaposition" (that is, multiplying by just putting things next to each other, rather than using the "×" sign) indicates that the juxtaposed values must be multiplied together before processing other operations.
Miksi tuo pitäisi tietää? Kun lasku on tuossa muodossaan, niin sen ratkaisemisessa ei ole mitään epäselvää, jos noudattaa laskujärjestystä.Noniin, eli jos (9+3) on jakajassa mukana niin vastaus on 2, ja jos (9+3) ei ole jakajassa mukana vaan 48/2 kerrotaan (9+3):lla niin vastaus on 288.
Tältä tehtävän alunperin kysyneeltä voitaisiin kysyä kuuluvatko (9+3) jakajaan vai eivät, niin tiedettäisiin onko vastaus 2 vai 288.
http://img856.imageshack.us/i/pakkis12.png/
Pakkiksen jengillä on matikat vähän hakusessa, vastaus on 2. (kopioikaa linkki osoiteriville)
Current implementations
Existing implementations using Reverse Polish notation include:
Any Stack-oriented programming language, such as:
Forth
Factor
PostScript page description language
Befunge
Orpie
Mac OS X Calculator
Several Apple iPhone applications
Several Android applications
Some Hewlett-Packard science/engineering and business/finance calculators