3-Jakoinen RHP:lle

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja optim
  • Aloitettu Aloitettu

BCAA-valmisjuoma

Pineapple Lemonade, 24 tlk

-40%
Niinpä :rolleyes:

3 kertaa viikossa treenattuna 2-jakoinen toimii oikein hyvin.
Rautalangasta (jos joku ei tajua :D) esimerkkinä vetävät-työntävät 2-jakoinen treeni:

VK1:
Ma Työntävät
Ke Vetävät
Pe Työntävät

VK2:
Ma Vetävät
Ke Työntävät
Pe Vetävät

Jne.
ja tässä seuraava ongelmani. Tuntuu tyhmältä treenata 2-jakoisella vain 3 kertaa viikossa, kun neljännenkin kroppa kestäisi. Eli haluan kuitenkin sen maksimaalisen hyödyn treenistäni.

ja tässä seuraava ongelmani. Tuntuu tyhmältä treenata 2-jakoisella vain 3 kertaa viikossa, kun neljännenkin kroppa kestäisi. Eli haluan kuitenkin sen maksimaalisen hyödyn treenistäni.

No voihan niitä treenipäiviä olla neljäkin, jos kroppa sen kestää. Lähinnä kai oli kyse siitä, että kierron ei tarvitse olla 7 päivää vaan se voi olla jotakin muutakin. Itselläni on kolmijakoinen käytössä ja käyn palautumisesta ja huvittamisesta riippuen 2-4 kertaa viikossa. Tietysti mulle nyt ei olekaan mitään väliä jollain aminohappofoliohattutasapaino/maksimaalinen lihasmassankasvatusavaruus -asioilla, joten en ole paras henkilö ehkä neuvomaan, mutta tuossa aiemmin ihmettelin tuota avauspostausta ja Titaanilla oli yksi mahdollinen esimerkki siitä, miten voi tehdä.

Siis yleensähän 2-jakoisella järkevintä on treenata 2on1off menetelmällä, mikäli kroppa sen kestää. Oma kroppani sen todellakin kestää, koska olen aloittelija, sekä muutenkin todella nopea palautumaan. Ja koska olen nopea palautumaan, niin en usko että 1,5 kertaa kroppa viikossa saisi niin hyvää lihaskasvua aikaiseksi. En usko että liika lepo on hyväksi. Niin ja neljää kertaa viikkoon en pääse treenaamaan. Ma, ke, pe treenipäivät. Eli siis nyt lyhyesti. Tarvitsen ohjelman joka eroaa g6:sesta rajusti. Voi olla 1, tai 3-jakoinen, treenipäivät ma, ke, pe, ja kroppa pitäisi saada treenattua vähintään 2 kertaa viikkoon nopean palautumisen takia. Ja ongelma perus 1-jakoisessa on se, että vaikea tehdä isoista perusliikkeistä ohjelmaa, joka eroaisi g6:sesta radikaalisti. Ja 3-jakoisessa ei voi pitää omaa jalkapäivää koska siihen ei motivaatio riitä. Ja pahoittelen että teksti on huonosti kirjoitettu, mutta puhelimesta kirjoitan.

Taisin ekassa viestissä sanoa että olen 1-jakoisella koko kroppaa jo treenannut hieman pidempään. Ohjelma on juuri ollutkin g6, ja kyykky tulokset on kyllä noussut. :) on vaan tullut tuolla ohjelmalla treenattua niin pitkään että alkaa motivaatio karkaamaan, ja tuntuu siltä että kroppa kaipaa uudenlaista rasitusta. Toki voisi erilaista 1-jakoistakin kokeilla. Esim sf. Mutta valinnan vaikeus. Siksi täällä apua pyysinkin. Ja jalkojen jakamisella meinasin esim päivä 1:takakyykky+reiden ojennukset päivä 2:mave+koukistukset, päivä 3:pohkeet. Enkä suinkaan mitään laite rynkkyjä pelkästään.

No sittenhän kyse on ihan eri meiningeistä kun mitä aloituspostauksesta saa kuvan. Oot varmaan kokeneempi treenaajakin kun mä anyway...:thumbs:

Perus yatesjako sulautettuna 3 päivälle näin:
Päivä1: Rinta, hauis, Etureidet
Päivä2: Olkapäät, ojentajat, Takareidet
Päivä3: Selkä,Pohkeet

Jalat tulee treenattua siinä sivussa, koska itsellä ei luultavasti omaan jalkapäivään motivaatio riittäisi.
Mutta. Miten tästä saisi kropan treenattua suorasti kaksi kertaa viikossa(lukuunottamatta jalkoja)?
4-jakoisella yatesilla sehän onnistuu, mutta miten näihin pitäisi liikkeet valita?
Kannattaisiko Päivä 2:den ja 3:en paikkoja vaihtaa?

Minä vaihtaisin 2. ja 3. paikkoja ja korvaisin etu-ja takareisiliikkeet kyykkäämällä kunnolla 3. treenissä.
Näin:

1: rinta, hauis
2: selkä, pohkeet
3: kyykky, olkapäät, ojentaja

bustedilla ihan järkeviä pointteja kyllä. Ajoin vaan takaa tuossa sitä että tuo Predah haukkui hyvän 1-jakoisen täysin paskaksi ilman mitään perusteluja ja käytännössä halvensi helvetinisoa määrää pakkislaisista tolloiksi "joilla ei ole paremmasta tietoa". Siksi oli ihan pakko kysyä siltä vähän mikä ronniecolemani se on olevinaan kun tietää niin paljon paremmin.

vaikka tää tredi nyt on jo melkolailla loppuunkäsitelty niin sattui silmään oma posti ja siitä seuranneet :D joten vastataanpa:

pidän geekuutosta huonona, koska siinä runtataan samoilla painoilla menemään samaa toistomäärää. Oma kokemus on, että väänsin arskaa kaksi kuukautta, painot nousivat hiukan mutta eivät toivottua tahtia , kunto ei riittänyt kahden minuutin palautuksiin kun liikkeet olivat raskaita perusliikkeitä ja lopulta 2 kk treenaamisen jälkeen en enää kyennyt jatkamaan arskaa kun kävi liian raskaaksi.

Sen sijaan single factor 5x5 joka pyörii pakkiksella on mun mielestä helvetin paljon parempi ja tuloksekkaampi ohjelma, jossa treenipainot nousee ihan eri tavalla ja fiilis on erittäin hyvä.

nimenomaan progressiivisuus on mielestäni se jolla saadaan hyvä yksijakoinen aikaan. Arskassa oli sekin ongelma, että aina piti miettiä milloin sitä painoa uskaltaa lisätä liikeeseen. Ja esimerkiksi kyykkyyn painon lisääminen vaikutti minulla aina siitä seuraaviin liikkeisiin negatiivisesti. Kun painojen lisääminen on tehty laskemalla ja käyttämällä progressiota on helvetisti helpompi treenata.

en nyt enempää jaksa tästä kirjoitella, kun ei tätä threadia luultavimmin kukaan enää edes lue :D

vaikka tää tredi nyt on jo melkolailla loppuunkäsitelty niin sattui silmään oma posti ja siitä seuranneet :D joten vastataanpa:

pidän geekuutosta huonona, koska siinä runtataan samoilla painoilla menemään samaa toistomäärää. Oma kokemus on, että väänsin arskaa kaksi kuukautta, painot nousivat hiukan mutta eivät toivottua tahtia , kunto ei riittänyt kahden minuutin palautuksiin kun liikkeet olivat raskaita perusliikkeitä ja lopulta 2 kk treenaamisen jälkeen en enää kyennyt jatkamaan arskaa kun kävi liian raskaaksi.

Sen sijaan single factor 5x5 joka pyörii pakkiksella on mun mielestä helvetin paljon parempi ja tuloksekkaampi ohjelma, jossa treenipainot nousee ihan eri tavalla ja fiilis on erittäin hyvä.

nimenomaan progressiivisuus on mielestäni se jolla saadaan hyvä yksijakoinen aikaan. Arskassa oli sekin ongelma, että aina piti miettiä milloin sitä painoa uskaltaa lisätä liikeeseen. Ja esimerkiksi kyykkyyn painon lisääminen vaikutti minulla aina siitä seuraaviin liikkeisiin negatiivisesti. Kun painojen lisääminen on tehty laskemalla ja käyttämällä progressiota on helvetisti helpompi treenata.

en nyt enempää jaksa tästä kirjoitella, kun ei tätä threadia luultavimmin kukaan enää edes lue :D

Ton G6:n osalta meni sulla puihin homma siinä että teit vissiin liian isoilla painoilla ja sarjat aivan tappiin kun 2min tauot kävi liian hapokkaaks. Pitäis jättää se pari toistoo väliin ettei mee hermosto tukkoon kun kolmesti viikkoon samat jutut hinkataan. Se treenipainojen miettiminenkään ei ole niin hirveä ongelma ollut, perstuntumalla lisäilin painoja aina sillon kun tuntuu kevyeltä. Tein yleensä noin 3 treeniä samoilla painoilla ja löin sitten aina 2,5kg viikoittain lisää.

On se G6 ainakin aloittelijalle joka kehittyy vaikka söisi miten pitkin vittuja ja kokeneemmallekkin treenaajalle pitkän 3-4 jakoisten veivauksen jälkeen pari kuukautta tehtynä hyvän kehityspiikin antava systeemi.

Toisilla toimii ja toisilla ei, kuka mistäkin tykkää jne.. Oli vaan niin karun kuuloinen ilman perusteluja lyttyynhaukunta että oli aivan pakko kysyä millä perusteella. Nou haard fiilings. :piis: Ja pahoittelut kaikille kuolleen topicin nostosta.

3 jakoinen

minä olen myös joutunut jakamaan jalkatreenit useammalle päivälle koska juoksu harrastus ei onnistu jos vetää jalat kokonaan juntturaan mutta onnistuu jotenkuten vaikka olis esim:pohkeet jumissa ne kyllä sulaa pikkuhiljaa ku hölkkää vaan meneen eli mun jako toistaseksi on tämmönen
1 rinta,alaselkä,ojentaja,etureisi
vapaa
2 yläselkä,vatsa,hauis,takareidet
vapaa
3 olkapäät,pohkeet,ranteet
vapaa
eli onko tuosta sitte haittaa ku lähes kaikki vetää jalat yhtenä kertana kerralla läpi mutta mulla tuntus toimivan näin ainaski toistaiseksi.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom