3-Jakoinen RHP:lle

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja optim
  • Aloitettu Aloitettu

BCAA-valmisjuoma

Pineapple Lemonade, 24 tlk

-40%
Kuten otsikko sanoo, minussa asuu pieni RHP.
Jalkoja treenaan lähinnä vastuudentunnosta, eikä hirveämmin asia kiinnosta.
Nyt olen 1-jakoisella tähän mennessä koko kroppaa paukutellut kohta vuoden, ja ajattelin hakea uutta treenitapaa.
Ongelmanahan on se, että treenipäiviä mahtuu viikkoon vain 3, (ma,ke,pe) joten 2-,tai 4-jakoinen ei välttämättä paras ratkaisu ole mikäli on yhtä pilkunnussija kuin minä olen.
Näinpä ajattelin tälläistä ratkaisua;

Perus yatesjako sulautettuna 3 päivälle näin:
Päivä1: Rinta, hauis, Etureidet
Päivä2: Olkapäät, ojentajat, Takareidet
Päivä3: Selkä,Pohkeet

Jalat tulee treenattua siinä sivussa, koska itsellä ei luultavasti omaan jalkapäivään motivaatio riittäisi.
Mutta. Miten tästä saisi kropan treenattua suorasti kaksi kertaa viikossa(lukuunottamatta jalkoja)?
4-jakoisella yatesilla sehän onnistuu, mutta miten näihin pitäisi liikkeet valita?
Kannattaisiko Päivä 2:den ja 3:en paikkoja vaihtaa?

Yates-jako tämäkin(blood & guts-kirjasta):
1. rinta, olkapäät, ojentajat
2. selkä, takaolkapäät, epäkkäät.
3. etu-, ja takareidet, pohkeet.

Olkapäät ja ojentajat ovat niin pieniä lihasryhmiä että ne kannattaa ympätä isompien yhteyteen. Ja takareidet kannattaa treenata selän kanssa, selän kanssa on myös helppo treenata olkapäätkin(ei tosin paljoa punnerruksia, rintatreenit kärsii)

Entäs näin:

1. rinta, etu/sivuolkapäät, etureidet
2. selkä, takaolkapäät, takareidet
3. rinta, selkä ja kädet

Tuossa tulee kyllä aika lailla käsille kuormaa(epäsuorasti) mutta jos ei liioittele treenien kanssa niin voisi toimia. 1 ja 2 päivänä rinnallle ja selälle 1-2 liikettä, 3 päivänä sitten lisää (eri) liikkeitä, saadaan viikkotasolla kohtuullinen liikevalikoima. Mitkä lie sarja/toisto alueet?.

Miks et tee vaan yksjakosta? Vaikka arskan g6:sta? Jaloille siinä on pelkkä kyykky ja jos kyykky ei maistu ni väärän lajin oot valinnut :evil:

Eiköhän se että kyykkäät joka treenin alussa takaa kovemmat tulokset niin jaloille kuin muullekin kropalle kuin se, että eristät joka kerta eri osan jaloista jossain vittumaisessa reidenojennus- tai koukustuslaitteessa.

Miks et tee vaan yksjakosta? Vaikka arskan g6:sta? Jaloille siinä on pelkkä kyykky ja jos kyykky ei maistu ni väärän lajin oot valinnut :evil:

Eiköhän se että kyykkäät joka treenin alussa takaa kovemmat tulokset niin jaloille kuin muullekin kropalle kuin se, että eristät joka kerta eri osan jaloista jossain vittumaisessa reidenojennus- tai koukustuslaitteessa.

jos et sattunut lukemaan niin jäbä oli runtannut yksjakoista ja melko tovin? ja lisäksi "g6" on melko surkea yksijakoinen jota nyt vaan satutaan pakkiksella ylistämään kun ei paremmasta tiedetä, joten turha sitä on jokaiselle ihmiselle ehdottaa.

"g6" on melko surkea yksijakoinen jota nyt vaan satutaan pakkiksella ylistämään kun ei paremmasta tiedetä, joten turha sitä on jokaiselle ihmiselle ehdottaa.

G6 on simppeli ja toimiva, siks se on yksinkertaisesti saanut niin kovan suosion täällä.

Mutta kerroppa meille parempi ohjelmasi kun kerta tiiät paremmasta mistä muut ei? Oletko minkälaisia saavutuksia saanut aikaan? Minkälaisia tuloksia tai mestaruuksia on tuon paremmin tietämisen väittämän takana? Voiko niin moni joka kehuu Kuusikkoa olla väärässä? Vai oliko sulla tässä mitään faktaa, pointtia tai perusteita tai yhtään mitään muuta kuin pään räävintää? :david:

Koska progressiiviton, jatkuvasti samojen liikkeiden ja sarjapituuksien tekeminen ei vain ole lähelläkään FIKSUINTA tapaa reenata. Arskan "kultainen kutonen" kun ei vain satu toimimaan juurikaan muilla kuin aloittelijoilla (alle 2-4 vuotta treenanneet, riippuen tapauksesta).

E: esim itse en vain 3 vuoden treeni kokemuksella saa tommosella kun vitunmoisen jumin.

bustedilla ihan järkeviä pointteja kyllä. Ajoin vaan takaa tuossa sitä että tuo Predah haukkui hyvän 1-jakoisen täysin paskaksi ilman mitään perusteluja ja käytännössä halvensi helvetinisoa määrää pakkislaisista tolloiksi "joilla ei ole paremmasta tietoa". Siksi oli ihan pakko kysyä siltä vähän mikä ronniecolemani se on olevinaan kun tietää niin paljon paremmin.

jos et sattunut lukemaan niin jäbä oli runtannut yksjakoista ja melko tovin? ja lisäksi "g6" on melko surkea yksijakoinen jota nyt vaan satutaan pakkiksella ylistämään kun ei paremmasta tiedetä, joten turha sitä on jokaiselle ihmiselle ehdottaa.

Nojoo... kokemusta ei g6:sta ole. Oletin vaan että se on tämmönen pakkiksen "hyväksymä" ohjelma ja että tämä kaveri olisi helppo saada sillä kyykkäämään.

Edistystä nyt ei kai tule jokatapauksessa jos ei treenata kovaa, syödä tarpeeksi, levätä tarpeeksi ja jos ei pyritä jatkuvasti treenikerrasta, viikosta kuukaudesta, tai vuodesta toiseen kasvattamaan niitä treenipanoja isommiksi. Tehtiin se sitten millä ohjelmalla tahansa. Ja toisaalta edistystä tulee millä ohjelmalla tahansa kun vaan treenipainot tai toistojen määrä nousee jollain aikavälillä.

bustedilla ihan järkeviä pointteja kyllä. Ajoin vaan takaa tuossa sitä että tuo Predah haukkui hyvän 1-jakoisen täysin paskaksi ilman mitään perusteluja ja käytännössä halvensi helvetinisoa määrää pakkislaisista tolloiksi "joilla ei ole paremmasta tietoa". Siksi oli ihan pakko kysyä siltä vähän mikä ronniecolemani se on olevinaan kun tietää niin paljon paremmin.

Meinasin kirjottaa tähän sulle jonkin tosi älykkään sarkastisen läpän, mut jätin sen tekemättä kun et sitä kuitenkaan ymmärtäis. Sorryyy:offtopic:

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-15%
Miten tästä saisi kropan treenattua suorasti kaksi kertaa viikossa(lukuunottamatta jalkoja)?

Eikö se melko perus 1. Rinta, ojentajat, olkapäät- ja 2. Selkä ja hauis- päivä olisi ihan passeli, ja siihen vielä sulautettuna jalat joko sille viikon kolmannelle treenikerralle tai sitten noiden päivien sekaan.

Tosin en ole mikään expertti tälläisten kanssa, mutta itse tuota tein ja vaikutti hyvältä.

Arskan "kultainen kutonen" kun ei vain satu toimimaan juurikaan muilla kuin aloittelijoilla (alle 2-4 vuotta treenanneet, riippuen tapauksesta).
Mulla se toimi varsin mainiosti vielä 7 treenivuoden jälkeen. Se oli oikein hyvä back to basics treeni, kun oli pitemmän aikaa jos jonkinlaista hifistelyä vääntänyt.
Ei perusliikkeet muutu huonoiksi kun on saavuttanut tietyn verran treenivuosia.

2-jakosella onnistus esimerkiksi
1. Vetävät
2. Työntävät
3. Jalat + esmes. penkki ja leuat

Kroppa treenattu 2 krt viikkoon, paitsi jalat kerran.

Mutta. Miten tästä saisi kropan treenattua suorasti kaksi kertaa viikossa(lukuunottamatta jalkoja)?
E: 3-jakosta toivottiin, mutta tarjoan kuitenkin kakkosta.

Meinasin kirjottaa tähän sulle jonkin tosi älykkään sarkastisen läpän, mut jätin sen tekemättä kun et sitä kuitenkaan ymmärtäis. Sorryyy:offtopic:

No sehän on hienoa että jaoit tämän hyvin merkityksellisen tiedon kanssani. :david: :offtopic:

Mulla se toimi varsin mainiosti vielä 7 treenivuoden jälkeen. Se oli oikein hyvä back to basics treeni, kun oli pitemmän aikaa jos jonkinlaista hifistelyä vääntänyt.
Ei perusliikkeet muutu huonoiksi kun on saavuttanut tietyn verran treenivuosia.

Ei tietenkään perusliikkeet muutu huonoiksi, mutta se että pusket jatkuvasti kovia kymppejä samoja liikkeitä, vetää niin helvetin helposti tukkoon.

En itse ainakaan alussa osannut treenata niin kovaa, että menisi tukkoon, mutta kun kokemusta on tullut osaa ottaa itsestään niin paljon enemmän irti, että tommosella ohjelmalla jumi on välttämättömyys.

Arskasta saisi IMO jo ihan hyvän reenin kun vaihtelis sarjapituutta vaikka välillä 3*5-10 ja tekisi jonkunlaisen perus progression painoihin.

Olenko jotenkin tyhmä, kun en tajua miksi jako pitää olla sama kuin treenipäivien lukumäärä viikossa? Olen kuvitellut, että on tärkeämpää että edellisestä treenikerrasta samalle lihasryhmälle on sopivasti aikaa. Tietääkö hauikseni, mikä viikonpäivä on?

Olenko jotenkin tyhmä, kun en tajua miksi jako pitää olla sama kuin treenipäivien lukumäärä viikossa? Olen kuvitellut, että on tärkeämpää että edellisestä treenikerrasta samalle lihasryhmälle on sopivasti aikaa. Tietääkö hauikseni, mikä viikonpäivä on?

Niinpä :rolleyes:

3 kertaa viikossa treenattuna 2-jakoinen toimii oikein hyvin.
Rautalangasta (jos joku ei tajua :D) esimerkkinä vetävät-työntävät 2-jakoinen treeni:

VK1:
Ma Työntävät
Ke Vetävät
Pe Työntävät

VK2:
Ma Vetävät
Ke Työntävät
Pe Vetävät

Jne.

No itse ainakin olen sellainen urpo, että jos ei ole tietylle päivälle tietyt lihakset niin menis treenikerrat ihan sekaisin. Eikä se ole itellä hauiksesta, vaan putkiaivoista kiinni.

No itse ainakin olen sellainen urpo, että jos ei ole tietylle päivälle tietyt lihakset niin menis treenikerrat ihan sekaisin. Eikä se ole itellä hauiksesta, vaan putkiaivoista kiinni.

Olisko treenipäiväkirja mitään? Ei sillä, jos haluaa mennä niin että maanantai on aina jalat jne. niin sitten menee, jokainen varmasti löytää sen oman systeeminsä. Minä katson vihkosta mitä olen viimeksi tehnyt, jos en muista (tai voi sen täyttää etukäteenkin ja lisätä treenissä vasta päivämäärän ja muut muuttuvat tiedot).

Nojoo... kokemusta ei g6:sta ole. Oletin vaan että se on tämmönen pakkiksen "hyväksymä" ohjelma ja että tämä kaveri olisi helppo saada sillä kyykkäämään.

Edistystä nyt ei kai tule jokatapauksessa jos ei treenata kovaa, syödä tarpeeksi, levätä tarpeeksi ja jos ei pyritä jatkuvasti treenikerrasta, viikosta kuukaudesta, tai vuodesta toiseen kasvattamaan niitä treenipanoja isommiksi. Tehtiin se sitten millä ohjelmalla tahansa. Ja toisaalta edistystä tulee millä ohjelmalla tahansa kun vaan treenipainot tai toistojen määrä nousee jollain aikavälillä.
Taisin ekassa viestissä sanoa että olen 1-jakoisella koko kroppaa jo treenannut hieman pidempään. Ohjelma on juuri ollutkin g6, ja kyykky tulokset on kyllä noussut. :) on vaan tullut tuolla ohjelmalla treenattua niin pitkään että alkaa motivaatio karkaamaan, ja tuntuu siltä että kroppa kaipaa uudenlaista rasitusta. Toki voisi erilaista 1-jakoistakin kokeilla. Esim sf. Mutta valinnan vaikeus. Siksi täällä apua pyysinkin. Ja jalkojen jakamisella meinasin esim päivä 1:takakyykky+reiden ojennukset päivä 2:mave+koukistukset, päivä 3:pohkeet. Enkä suinkaan mitään laite rynkkyjä pelkästään.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom