2x6:n toimivuus

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
en tajua miten kaikki kehuu tuota systeemiä. jotenki tuntuu ettei se toimi minulla siinä ainoassa missä sitä harjoitan sillä tekniikalla eli penkissä. alotin tekeen sitä 70kilolla ja näin on mennyt:

1vk 3x70kg, 6x65kg
2vk 5x70kg, 5x65kg
3vk 5x70kg, 6x65kg
4vk 5x70kg, 6x65kg

eli toisin sanoen aika jämähtänyttä heti alkuun. missä vika? muu treeni on aika lailla enemmän tyyliin bodytreeniä jossa toistoja yleensä vähintään 8. ruokavalion &levon pitäisi olla kunnossa, massaakin on lisää tullut.

Mun mielestä sun kannattas alottaa ihan vaikka tosta 2x6x65kg ja jos menee, ni seuraavalla kerralla koitat 2x6x67.5. Jos tollanen painonlisäily on rajua niin voithan koittaa esim. nostaa joka kerta 2.5kg ja vähentää toistoja. Esim. 2x6x65kg -> 2x4x67.5 -> 2x6x67.5 jne jne..

Mulla ainakin toiminut helvetin hyvin. Joka viikko on saanut lisätä 2.5 kiloa tankoon..
Se pointtihan tossa taitaa olla just se nousujohteisuus, eli mun mielestä sillä ei ole sen suurempaa merkitystä teetkö esim. 2(3)x4 vai 2x6.

Mjoo, sulla on mennyt alusta asti väärin toi systeemi. otat sellaisen raudan, jolla menee 2x6 ja se 2,5kg laitetaan lisää seuraavalla viikolla vain jos edellisellä viikolla 2x6 meni sillä painolla läpi.
Eihän se noin toimikaan kun hinkkaat samoilla painoilla kuukauden.

niklas86 sanoi:
Se pointtihan tossa taitaa olla just se nousujohteisuus, eli mun mielestä sillä ei ole sen suurempaa merkitystä teetkö esim. 2(3)x4 vai 2x6.
On siinä.

Ehkä kannattaisi aloittaa rauhassa, maximissaan 60kg:llä, niin kerkeää tekniikkakin hieman parantua ennen kuin menee liian tiukaksi.

naruranne sanoi:
en tajua miten kaikki kehuu tuota systeemiä. jotenki tuntuu ettei se toimi minulla siinä ainoassa missä sitä harjoitan sillä tekniikalla eli penkissä. alotin tekeen sitä 70kilolla ja näin on mennyt:

1vk 3x70kg, 6x65kg
2vk 5x70kg, 5x65kg
3vk 5x70kg, 6x65kg
4vk 5x70kg, 6x65kg

eli toisin sanoen aika jämähtänyttä heti alkuun. missä vika? muu treeni on aika lailla enemmän tyyliin bodytreeniä jossa toistoja yleensä vähintään 8. ruokavalion &levon pitäisi olla kunnossa, massaakin on lisää tullut.

Jos tuolla systeemillä teet niin lue nyt se ohjelma edes kunnolla läpi, siinä on tarkka kaava minkä mukaan mennään. Sun versios poikkeaa aika selvästi alkuperäisestä. Ei tarvi kun kerran vilkaista tota ja huomaa että hermosto on tod. näk. jumissa, eli intensiteetti on hatullaan. Hermosto ei ehdi millään adaptoitumaan kun olet nostamassa kuormitusta kokoajan, vaikkei edellisiäkään tavoitteita olla vielä saavutettu. Pidä kevyt viikko (adaptoitumiseen) ja jatka ohjelmaa sitten 60-65kg:lla. Ensimmäisen sarjan ei kuulu olla loppuun asti vedetty.

Pitäisköhän minunkin kokeilla tota prkleen 2x6 systeemii :D Kyllä on tullut kehuja vaikka mistä suunnasta tota ohjelmaa kohtaan mutta hmm.. :rolleyes:
Minäkin reenaan body tyylillä niinkuin naruranne ja massaa haluan LISÄÄ :D Niinpä yksi nopea kysymys: Onko tuo 2x6 systeemi tarkoitettu lähinnä boostaamaan penkkivoimia pienoiseen nousuun vai kelpaako tuo sellaisenaan normaalin penkkireenin vastineeksi?

Voisin kyllä ihan itekin käyttää aivojani ja lukee noita 2x6 thredejä :D Mutta nyt meen kyllä syömään :)

Noilla painoilla 2,5kg nostot per viikko on sopiva. Mulla treenipainot pyöri satasen kieppeissä ja silloinki 5kg:n nostot viikossa oli liikaa. Toteutin sen nostamalla 2,5kg viikossa ja jos ei eka kutonen tullu niin toisesta sarjasta 5kg pois. Sain 3 kuukaudessa 15kg lisää rautaa tankoon.

2x6 lyyyyyhyt oppimäärä:
1. valitse paino jolla saat 6 toistoa.
2. tee 6 toistoa
3. pidä 2 minuuttia taukoa
4. koita saada 6 toistoa
5a. jos meni 6 toisessa sarjassa, seuraavalla viikolla lisää 2,5 kg tankoon.
5b. jos ei mennyt 6 toisessa sarjassa, tee samalla painolla seuraavalla kerralla.

helppo ja mukava systeemi tehdä ja toimii erinomaisesti voimapainotteisessa body-treenissä.

tee 2x6 esim. maanantaina rintatreenin aluksi ja sitten torstaina ojentajille muuta ohjeistuksen tai oman kehitelmäsi mukaan.

Hummerivirta sanoi:
Onko tuo 2x6 systeemi tarkoitettu lähinnä boostaamaan penkkivoimia pienoiseen nousuun vai kelpaako tuo sellaisenaan normaalin penkkireenin vastineeksi?

Voisin kyllä ihan itekin käyttää aivojani ja lukee noita 2x6 thredejä :D Mutta nyt meen kyllä syömään :)
Kyllä, korvaa normipenkin.

Ja lue tosiaan niitä vanhoja threadejä, sulla on melko hakusessa tuo ohjelma, mutta eiköhän se siitä lähe :thumbs:

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
pitää varmaan munkin testata tota joskus
mä olen varmaan huonoin penkkipunnertaja shanghaista länteen niin joutuukin systeemi kunnolla testiin :D
ja threadin alottajalle,kannattaa varmaan ottaa vähän paremmin ottaa asioista selvää ennen kuin rupee tekemään,tai ei ainakaan syyttää alkuperäistä systeemiä jos ite tekee eri tavalla

Minulla tuo toimi joku viitisen viikkoa loistavasti: penkki, vinopenkki, kyykky ja pystypunnerrus nousivat sen reilun kuukauden aikana kaikki sen 12,5kg, maastavedossa homma ei oikein toiminut mutta taisi olla enemmänkin tekniikassa ne ongelmat.

Tuon jälkeen kaikki ovat suurinpiirtein pysähtyneet ja nousua tapahtuu ehkä 2-4 viikon välein. Eihän tuo loputtomiin toimi, mutta sai sillä tulokset nyt mukavasti ylös joka tapauksessa, kun jumittelin penkissäkin samoissa tuloksissa melkein 8 kuukautta vanhalla systeemillä.

Juu enköhän mä nyt tajua että mistä noin suurinpiirtein on kyse :) Yksi asia vielä: Mulla alkaa toi dieetti pukkaa koht päälle niin onko tuota suositeltavaa tehdä dieetin aikana vai pitäisikö vaan suosiolla aloittaa vasta dieetin jälkeen että saisi varmasti vetää sen täysillä?

Hummerivirta sanoi:
Juu enköhän mä nyt tajua että mistä noin suurinpiirtein on kyse :) Yksi asia vielä: Mulla alkaa toi dieetti pukkaa koht päälle niin onko tuota suositeltavaa tehdä dieetin aikana vai pitäisikö vaan suosiolla aloittaa vasta dieetin jälkeen että saisi varmasti vetää sen täysillä?

mun mielestä on ihan sama oletko dieetillä vai et. 2x6-systeemi pitää itse huolen siitä, että käytät aina sopivaa painoa suoritushetken kuntoosi nähden. eli suhteellinen rasitus on koko ajan sama. eli 2x6 ei ole ohjelma, jonka aloitusajankohta olisi jotenkin merkityksellinen. sensijaan se on tapa treenata ja sitä voi käyttää milloin vaan.

pevelius sanoi:
mun mielestä on ihan sama oletko dieetillä vai et. 2x6-systeemi pitää itse huolen siitä, että käytät aina sopivaa painoa suoritushetken kuntoosi nähden. eli suhteellinen rasitus on koko ajan sama. eli 2x6 ei ole ohjelma, jonka aloitusajankohta olisi jotenkin merkityksellinen. sensijaan se on tapa treenata ja sitä voi käyttää milloin vaan.
Asia selvä. Kiitän :)
Jos lukisin noita thredejä läpi ja seuraavas rintareenis kartottasin vähä et millaisia painoja mun tulisi käyttää niin eiköhän se siitä jos viikon parin päästä ottaisi ohjelmaan. Nyt oon viimeksi tehnyt 12 toistoo 62½ kilolla niin veikkasin että 67½ vois olla aika jämpti? Mutta sen näkee sitten. :)

Hummerivirta kiittää ja kuittaa suoraan unten maille :D

Alotin eilen, ja nyt tulee sit nyypän nusnus-kysymyksiä:

a) jos kaveri keventää tokassa sarjassa ihan pikkusen, niin pistänkö ens kerralla samat painot? (Kokemusta penkkaamisesta aika hissusti niin että sikäli sama vaikka pistäiskin samat.)

b) jos teen rinta/olka/hauistreenin maanantaina, niin onko ok että teen selkä/ojentajat perjantaina? (jalat keskiviikkona)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom