2x6:n toimivuus

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Cockton sanoi:
Alotin eilen, ja nyt tulee sit nyypän nusnus-kysymyksiä:

a) jos kaveri keventää tokassa sarjassa ihan pikkusen, niin pistänkö ens kerralla samat painot? (Kokemusta penkkaamisesta aika hissusti niin että sikäli sama vaikka pistäiskin samat.)

b) jos teen rinta/olka/hauistreenin maanantaina, niin onko ok että teen selkä/ojentajat perjantaina? (jalat keskiviikkona)

a) Jos toiseen sarjaa joutuu painoja keventämään, niin ei niitä painoja ainakaan nosteta seuraavaan kertaan, eli pidetään samassa. Mä en ainakaan koskaan laske sitä painoa toiseen sarjaa jos siinä ekassa sarjassa menee se kutonen.

b) on ihan ok noin.

pevelius sanoi:
2x6 lyyyyyhyt oppimäärä:
1. valitse paino jolla saat 6 toistoa.
2. tee 6 toistoa
3. pidä 2 minuuttia taukoa
4. koita saada 6 toistoa
5a. jos meni 6 toisessa sarjassa, seuraavalla viikolla lisää 2,5 kg tankoon.
5b. jos ei mennyt 6 toisessa sarjassa, tee samalla painolla seuraavalla kerralla.

helppo ja mukava systeemi tehdä ja toimii erinomaisesti voimapainotteisessa body-treenissä.

tee 2x6 esim. maanantaina rintatreenin aluksi ja sitten torstaina ojentajille muuta ohjeistuksen tai oman kehitelmäsi mukaan.

5c. jos ekassa ei mennyt 6 toistoa, niin seuraavaan sarjaan 5kg pois, jos ei vieläkään mennyt niin ens kerralla 5kg pienempi tavoite.

Itsellä toimi tuo.

2x6 alko 60kg

1vko 2x6x60kg
2vko 2x6x62,5kg
3vko 6x65kg, 4x65kg
4vko 2x6x65kg
5vko 2x6x67,5kg
6vko 2x6x70kg

ja huomenna toivottavasti 2x6x72,5kg.. Ei paha sarjapaino nousu IMO. Kaikissa sarjoissa ne 2 viimestä toistoa on ollut tiukkoja, oi voi, todella tiukkoja. Suosittelen. :hyper:

Minulla on tällainen ihan pikkuinen asia jäänyt epäselväksi tästä: jos vedän ensin 6 toiston sarjan mutta toinen sarja jääkin vajaaksi, saan nostettua esim. vain 4 tai 5 toistoa, onko tämän jälkeen tarkoitus jättää siltä päivältä homma siihen ja ensi viikolla kokeilla uudelleen vai vielä tuon toisen sarjan jälkeen vähentää se 2.5kg painoa ja yrittää 6 toiston sarjaa?

A.t.K sanoi:
Eikös tauot kannattaisi pitää hieman pidempinä, ainakin muistelisin että Mike on sanonut että yli 5 minuuttia... Itse olen käyttänyt n. 5 minuutin palautuksia.
On ne niin rankkoja suorituksia, että 5-6 minuuttia on suositeltava.
Mikä kiire se on tehdä se toinen sarja?

Talakanpinskeli sanoi:
Minulla on tällainen ihan pikkuinen asia jäänyt epäselväksi tästä: jos vedän ensin 6 toiston sarjan mutta toinen sarja jääkin vajaaksi, saan nostettua esim. vain 4 tai 5 toistoa, onko tämän jälkeen tarkoitus jättää siltä päivältä homma siihen ja ensi viikolla kokeilla uudelleen vai vielä tuon toisen sarjan jälkeen vähentää se 2.5kg painoa ja yrittää 6 toiston sarjaa?
Ensi kertaan menee.

Lukekaa hyvät ihmiset ohjeet, ja vanhat threadit, ei tämä nyt niin vaikeaa ole!

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Mulla kävi monesti, et sitte ku sai edellisel painol 2X6, niin 2.5kg isommilla painoilla tuli 5 ja 4 toistoo. Sitte 6 ja 5 toistoo, ja sitte 6 ja 6. Mutta mul ei tähän hommaan ookkaan geenejä :). Niinja, tosin oon jo 3v reenannu, että eikai se vähän kokeneemmil ihan jokaviikko 2.5kg tuo.

Joo, siis, ehdottomasti toimis joo. Tein muistaakseni joku 7vk tota, ja sil ajal nousi painot vissiin jotain 7kg penkissä.

Käsitinkö aivan väärin?
1)Siis tuo 2x6 korvaa massapainoittesen penkkireenin? Esim. 3x10 systeemin? Itsestäni tuntuu, että tuolla 2x6 saavuttaisi vaan voimaa, ei niinkään lihasmassan kasvua. Muuten kyllä tuo 2x6 vaikuttaisi kokeilemisen arvoiselta, mutta haluaisin voiman lisäksi myös massaa. Korjatkaa jos olen väärässä.

2)Onko taukojen oltava max. 2min? Meinaan vaan, että omalla kohdalla taukojen on oltava pidempiä (ainakin tuossa 3x10 systeemissä) kuin 2min. Yleensä n. 4min.

Joukkeli sanoi:
Käsitinkö aivan väärin?
1)Siis tuo 2x6 korvaa massapainoittesen penkkireenin? Esim. 3x10 systeemin? Itsestäni tuntuu, että tuolla 2x6 saavuttaisi vaan voimaa, ei niinkään lihasmassan kasvua. Muuten kyllä tuo 2x6 vaikuttaisi kokeilemisen arvoiselta, mutta haluaisin voiman lisäksi myös massaa. Korjatkaa jos olen väärässä.

2)Onko taukojen oltava max. 2min? Meinaan vaan, että omalla kohdalla taukojen on oltava pidempiä (ainakin tuossa 3x10 systeemissä) kuin 2min. Yleensä n. 4min.

1) Kyllä toi tissiäkin kasvattaa.
2) Tuli tossa apout 5postia aikasemmin..

Joukkeli sanoi:
Käsitinkö aivan väärin?

Ei sen tauon tarvitse olla 2min , ihan hyvin se voi olla 5-10minuuttia

kuuluisi ehkä jo omaan threadiinsa, mutta eikö 5 minuuttia ole jo liioittelua tauolle? jos pitää joka sarjan välissä 5 minsaa, niin 45 minuutin treenissä saa tehtyä n. 8-9 sarjaa. ja eikö lyhyemmillä tauoilla ole anabolinen vaikutus?
joissakin lähteissä jopa väitetään, että yli 3 minuutin tauko ei tuo enää mitään etua pidempään verrattuna.
ymmärrän kyllä Miken pointin pidemmästä tauosta, koska mies on sen verran iso. Isot palat nostavat pulssia huomattavasti enemmän kuin perustreenaajan vehkeet.
Olen aina pitänyt itseäni melko hitaana palautujana, ja silti tuo 2 minuuttia tuntuu olevan ihan ok tauon pituus, myös kyykyssä ja mavessa.
Tämä ei ole mitään arvostelua, vaan aitoa ihmettelyä ilman taka-ajatuksia.
niin ja vedän taas sen Weiderin tähän: Joe suosittelee 1-3 minsan taukoja voima/massatreenissä, oman maun mukaan.

TRENT sanoi:
Kerro toki perustelusi asialle.
Ääh, en minä mistään mitään tiedä, mutta kutoset kuulostaa paremmilta kuin neloset, ja neloset taas kuulostaa paremmilta kuin kakkoset, tämä siis mikäli haluaa lihasta ja voimaa :)

ace-oo- sanoi:
Ääh, en minä mistään mitään tiedä, mutta kutoset kuulostaa paremmilta kuin neloset, ja neloset taas kuulostaa paremmilta kuin kakkoset, tämä siis mikäli haluaa lihasta ja voimaa :)

Joo kyllähän ne kutoset on varmasti aika optimi jos yritetään tehdä jonkinlaista kompromissia voiman hankkimisen ja lihasten kasvatusten kesken. Mutta noin puhtaasti voiman hankinnan kannalta luulisin nelosten olevan vähintään yhtä hyviä kuin kutostenkin. Itsellä ainakin noiden kutosten tiputtaminen nelosiksi nopeutti voiman kehitystä entisestään.

pevelius sanoi:
kuuluisi ehkä jo omaan threadiinsa, mutta eikö 5 minuuttia ole jo liioittelua tauolle?

IMO riippuu täysin liikkeistä ja tavoitteista. Voimatreenissä on hyvä pitää pitempiä taukoja, kun taas massatreenissä yleisesti suositaan lyhkäisempiä taukoja.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom