2x6:n toimivuus

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
TRENT sanoi:
Joo kyllähän ne kutoset on varmasti aika optimi jos yritetään tehdä jonkinlaista kompromissia voiman hankkimisen ja lihasten kasvatusten kesken. Mutta noin puhtaasti voiman hankinnan kannalta luulisin nelosten olevan vähintään yhtä hyviä kuin kutostenkin. Itsellä ainakin noiden kutosten tiputtaminen nelosiksi nopeutti voiman kehitystä entisestään.
Eli varmaankin tässä tapauksessa, kun aloittelija on kyseessä, kannattaa ennemmin hinkata niitä kutosia massan toivossa, ja ehkä paikat ja tekniikka pysyy paremmin kunnossa..

Nakertaja sanoi:
Itsellä toimi tuo.

2x6 alko 60kg

1vko 2x6x60kg
2vko 2x6x62,5kg
3vko 6x65kg, 4x65kg
4vko 2x6x65kg
5vko 2x6x67,5kg
6vko 2x6x70kg

ja huomenna toivottavasti 2x6x72,5kg.. Ei paha sarjapaino nousu IMO. Kaikissa sarjoissa ne 2 viimestä toistoa on ollut tiukkoja, oi voi, todella tiukkoja. Suosittelen. :hyper:

Heh. Itsellänikin meni tuota luokkaa. Tauon jälkeen tehnyt melkein saman satsin, ennen taukoa meni 2x6x60, mutta tauon jälkeen otin alkuun 2x6x55. Ensi kerralla pitäisi mennä 2x6x75.
Olen tehnyt 2 jakoista, kun rinta ja ojentajat osuvat samalle päivälle, painotan joka toinen kerta penkkiin ja vinopenkkiin, sitten jotain ranskalaisia. Toisella kerralla kapea penkki, siinä 2x6 kanssa, sitten jotain ranskalaisia, vinopenkkiä kp ja peckdeck. Hyvin on potkinut. Eli 8 päivän välein tulee tuo 2x6. Eilen oli vain pientä kuumeilua, taidan odottaa vkl yli ja sitten tehdä toisen kerran putkeen tuo "ojentajapainoitteisen".

Omasta mielestäni tuo 2x6 ja vastaavat systeemit toimii hyvin. Oikeastaan itse teen ton tyylistä systeemiä lähes kaikissa liikkeissä (joissain teen 2x8). Noilla on todella helppo seurata sarjapainojen kehitystä ja yleensäkin sitä että treeni tehoaa ja koko ajan mennään eteenpäin. Aijon koittaa jatkossa myös (oliko jto:n ehdottamaa) systeemiä, jossa toistomääriä muutellaan esim. tähän tyyliin 2x4, 2x6, 2x8. Noita vois vetää vaikka kuukauden toistoaluetta kohden. Miltäs tuo kuulostais?

:offtopic: Sitten varsinaiseen päivän kysymykseen :) . Kuinka kokenut punttaaja tarvii olla että kehtaa liittyä palstalle vip-jäseneksi? Kun ei nuo mun nostamat raudatkaan nyt mitään kovin kummoisia vielä ole.

Ingersoll sanoi:
:offtopic: Sitten varsinaiseen päivän kysymykseen :) . Kuinka kokenut punttaaja tarvii olla että kehtaa liittyä palstalle vip-jäseneksi? Kun ei nuo mun nostamat raudatkaan nyt mitään kovin kummoisia vielä ole.
Ei tartte olla yhtää kokenut. Itekki oon vippeni enkä oo kyll normaalia ihmistä yhtää isompi.

Ingersoll sanoi:
No ei todellakaan mitään vaatimuksia ole VIP-jäsenyyttä katsoen.

jep niinkuin Amis tossa sanoi,on isoja vippejä ja sitten meitä pieniä vippejä,tervetuloa mukaan vaan :D

En ehtinyt ajan puutteen takia lukemaan ku ekan sivun threadista niin kysyin tota taukojen mittaa.
Mitäs mieltä Mike on tuosta, että kasvaako lihasmassa tällä 2x6 tsydeemillä?
Bongasin joskus pari kk sitte tarkat ohjeet tosta 2x6 systeemistä, mutta nyt ei löydy mistään. Jos joku viitsii laittaa linkin missä täällä sivustolla ne piileksii niin olisin kiitollinen, pitääpä kokeilla etsiä vielä ennen harjotuksiin lähtöä.

Ingersoll sanoi:
Aijon koittaa jatkossa myös (oliko jto:n ehdottamaa) systeemiä, jossa toistomääriä muutellaan esim. tähän tyyliin 2x4, 2x6, 2x8. Noita vois vetää vaikka kuukauden toistoaluetta kohden. Miltäs tuo kuulostais?

Varmaan on jto tätä muuallakin ehdottanut, mutta mulle jossain ketjussa ainakin ehdotti ja on nyt kokeilussa. Mulla oli tuo 2x6 meneillään ja nyt teen 2x4 ja sitten 2x8 jne jne. Mä teen tuon saman setin aina neljässä treenissä ja yritän ainakin kerran pystyä nostamaan sarjapainoja. Katotaan muutaman viikon päästä, että miltä vaikuttaa.

Ja tätä 2x systeemiä minäkin käytän myös muissa liikkeissä, esim. kulmasoudussa teen nyt 2x8.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Timba79 sanoi:
Varmaan on jto tätä muuallakin ehdottanut, mutta mulle jossain ketjussa ainakin ehdotti ja on nyt kokeilussa. Mulla oli tuo 2x6 meneillään ja nyt teen 2x4 ja sitten 2x8 jne jne. Mä teen tuon saman setin aina neljässä treenissä ja yritän ainakin kerran pystyä nostamaan sarjapainoja. Katotaan muutaman viikon päästä, että miltä vaikuttaa.
Nimenomaan tuosta samaisesta ketjusta sain ajatuksen itsekin tuota kokeilla. Mutta informoi sitten kun oot testannut tuntuiko hyvältä systeemiltä. Joka tapauksessa silti aijon tuota itsekin koittaa.

Täytyyy tosiaan miettiä tuota vip-jäsenyyttä. Rahasta tuo jäsenyys ei luonnollisestikaan ole kiinni. En silti taida ihan vielä kehdata liittyä :lol2: . Vähän lisää kiloja sarjapainoihin, niin ehkä sitten.

Joukkeli sanoi:
En ehtinyt ajan puutteen takia lukemaan ku ekan sivun threadista niin kysyin tota taukojen mittaa.
Mitäs mieltä Mike on tuosta, että kasvaako lihasmassa tällä 2x6 tsydeemillä?
Bongasin joskus pari kk sitte tarkat ohjeet tosta 2x6 systeemistä, mutta nyt ei löydy mistään. Jos joku viitsii laittaa linkin missä täällä sivustolla ne piileksii niin olisin kiitollinen, pitääpä kokeilla etsiä vielä ennen harjotuksiin lähtöä.
Kyllähän tolla pattia tulee ja pitää ottaa huomioon, että tuossa tehdään sitten kaikki muut liikkeet body-tyylisesti päälle.

Joukkeli sanoi:
Käytättekö tota 2x6 systeemiä muissa liikkeissä kuin penkissä? Esim. Vinopenkki?

Itse teen seuraavanlaisella ohjelmalla. Joskus tietysti jotain muutakin tulee fiilis pohjalta tehtyä, mutta tässä ois tää perus runko.

Reidet, kädet, vatsa (4-6)

1. Etukyykky 2x
2. Reisikoukistus maaten 3x
3. Jalkaprässi 2x
4. Ranskalainen 2x
5. Hauiskääntö kulmatangolla 2x
6. Vatsarutistus koneessa 2x

Selkä, rinta, olkapäät, pohkeet (4-6)

1. Mave 2x
2. Penkki 2x
3. Leuat myötäotteella 2x
4. Pystypunnerrus kp 2x
5. Takaolkapääsoutu 2x
6. Dippi 2x
7. Pohkeet seisten 4x

Reidet, kädet, kyljet (6-10)

1. Etukyykky 2x
2. Reisikoukistus maaten 3x
3. Jalkaprässi 2x
4. Taljapunnerrus 2x
5. Hauiskääntö kp 2x
6. Kylkirutistus smithissä 2x

Selkä, rinta, olkapäät, pohkeet (6-10)

1. Yhden käden soutu kp 2x
2. Vinopenkki 2x
3. Leuat myötäotteella 2x
4. Vipunostot sivuille 2x
5. Takaolkapääsoutu 2x
6. Dippi 2x
7. Pohkeet istuen 4x
8. Vipunostot maaten 3x

2x6:een liittyen: olen painolla x saanut 6 ja 5 (ja tässä junnasin pari viikkoa). Sairastin flunssan ja takas salille. Pitäiskö "hakea vauhtia" kun flunssan jälkeen olen painolla x saanut vain 5 ja 4 vai tahkoanko vaan tällä samalla painolla kunnes se kuutonen taas häämöttelee? Ego antaa myöden tiputtaa painoja mutta onko siinä mitään järkeä?

Ingersoll sanoi:
Täytyyy tosiaan miettiä tuota vip-jäsenyyttä. Rahasta tuo jäsenyys ei luonnollisestikaan ole kiinni. En silti taida ihan vielä kehdata liittyä :lol2: . Vähän lisää kiloja sarjapainoihin, niin ehkä sitten.

Usko nyt että sillä patin määrällä ei ole mitään tekemistä VIP-jäsenyyden kanssa. Se vip jäsenyys ei mitenkään edellytä esim. kuvien postaamista, mutta mahdollistaa sen ja mahdollistaa myös toisten postaamien kuvian näkemisen.

Timba79 sanoi:
Usko nyt että sillä patin määrällä ei ole mitään tekemistä VIP-jäsenyyden kanssa. .

joo, jos ois patinmäärästä kyse, niin ei mulla ainakaan ois mitään asiaa vippaajaks
:whip:

Teettekö penkissä ton 2x6 lisäksi pitkiä sarjoja? Vai teettekö vaan tuon 2x6 ja siirrytte seuraavaan liikkeeseen? Sen verran aloittelija näissä salihommissa niin pakko kysyä että mitä Mike meinaa, että muut liikkeet body-tyylisesti päälle?

Joukkeli sanoi:
Teettekö penkissä ton 2x6 lisäksi pitkiä sarjoja? Vai teettekö vaan tuon 2x6 ja siirrytte seuraavaan liikkeeseen? Sen verran aloittelija näissä salihommissa niin pakko kysyä että mitä Mike meinaa, että muut liikkeet body-tyylisesti päälle?

Juu siis penkki 2x6 siitä seuraavaa liikkeeseen ja se bodytyylillä. Eli vaikka penkki 2x6 -> ristikkäistalja 2-3x8-12..jne. tähän tapaa olettaisin.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom