200kg penkistä!!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Topias
  • Aloitettu Aloitettu
Status
Viestiketju on suljettu.
Originally posted by tommih
Kulmasoutu käsipainolla 250lbsx36

Jooh, tota mä en usko. Eihän äjäi pystyis tekee kulmasoutuu kp:lla, kun ei salilta löydy jätkälle painoo johonkin 8 toistoihin jos kerta vetää 36 toistoo 250lbs:llä.:D
itse asiassa 52 toistoo. toihan on muuten kiloissa...aika lailla, varmaan jotain 115 kiloo. melkein

Originally posted by hiliviuskas
Mitäs jos on ollut salin väliset skabat? Ja on pitänyt vetää mahd monta toistoa just tolla painolla?
Ollaan mekin kavereitten kanssa otettu skabaa penkistä pelkällä tangolla, mutta ei se ole siitä johtunut etteikö salilta olisi löytynyt kiekkoja tankojen päihin!:kippis1:
paljon voittaja sai toistoja?

Halme on muuten parhaimmillaan vetäny 6*200...
ainakin niin lukee sen sivuilla.

Originally posted by beginner
paljon voittaja sai toistoja?

Ei pysty muistaa. Oltiin silloin vielä aika lailla enemmän teinejä kuin nyt ja käytiin miehille-naisille salilla, niin oli kiva laskea kavereille vikoja toistoja "kolme, neljä, viis, saat ainakin kympin!!!" Ku vaan tanko käsillä:D

Edit: niin siis, kun oli kauniita tyttöjä vieressä ja muut heilutteli tankoja siinä venytellen

Originally posted by tommih
Kulmasoutu käsipainolla 250lbsx36

Jooh, tota mä en usko. Eihän äjäi pystyis tekee kulmasoutuu kp:lla, kun ei salilta löydy jätkälle painoo johonkin 8 toistoihin jos kerta vetää 36 toistoo 250lbs:llä.:D

Uskomattomaltahan tuo kuulostaa, mutta näin se kirjoittaa: "Sitten alettiin ottaa 250 paunan käsipainolla yhden käden soutua. Mike veti 38 toistoa ja mä vedin 52." Oletan siis, että tuo "yhden käden soutu" on kulmasoutu, vai voiko käsipainoa soutaa jotenkin muuten? :p

Paljonkohan muuten on Venicen Gold's Gymin suurin käsipaino? Kuinka isoihin käsipainoihin olette törmänneet Suomessa tai muualla? Muistaakseni Helsingin Gold's Gymillä oli suurimmat käsipainot 80kg, vai oliko peräti 90kg? Muistaako joku? Kuinka isot dumbellit löytyy Metal Gymiltä tai Powerhouselta?

Originally posted by Dangerous_Dave
Kuinka isot dumbellit löytyy Metal Gymiltä tai Powerhouselta?
metal gymin raskaimmat on nettisivujen mukaan 71kg

Vilposella on Sports Gymillä 100 kg:n käsipainot. Eli ne ei ole mallia "tehdas", vaan mallia "hitsattu amiksessa".

Originally posted by Dangerous_Dave
Ensimmäisessä kirjassaan (Jumala armahtaa - minä en) Halme sanoo tehneensä Goldsin vahvin kisassa seuraavat tulokset:

Ylätalja 450lb x 10
Kulmasoutu 250lb käsipainolla x 52
Alataljasoutu koko pakalla (painosta ei mainintaa) x 36
Maastaveto 300kg x 6
Vinopenkki smithissä 180kg x 8
Hauiskääntö 140kg x 6
Kapea penkki 180kg x 10 (pari sarjaa)

EDIT: tuossa alataljasoudussa tuli pikku moka. Kirjan mukaan siis Mike Christian teki alataljaa koko pakalla 36 toistoa ja Halme sanoo: "mä vedin tuplat päälle ja kävin välillä yrjöömässä".

Olisi mielenkiintoista tietää millaiset säännöt tossa kisassa on ollut. Esim. saiko ylätaljassa takaraivo kolahtaa lattiaan toistojen välillä? :D

hola,

ite oon nähny ku Halme tekee DAVID:n soutukoneella(vipu) yhdenkäden soutua yli 100:lla kilolla.
Eli kai se aika vahva on..?

Itselläni ainakin ko. laitteella painot vastaavat aika lähelle irtopainoja..eli kulmasoutu koneessa esim. 40kg:lla tuntuu lähes samalta kuin kulmasoutu 40kg:n käsipainolla.

davidin vipusoutuvehje

Ei kai tuo 100kg ole vielä paljoakaan, kun itekkin saan tehtyä sarjoja tuolla painolla ja vahvaksi en tunnustaudu, vaikka aseella uhattaisiin? Paljoa sataa kiloa enempää ei siihen uskalla laittaa, kun rajoituksissa lukeepi se max100, joten ei viittis raiskata(eikä ole vakkariduunia..) sitä konetta sen enempiä. Kulmasoutua käppäreillä taas ei voi tehä, kun painot(max 48) loppuu kesken, joten en osaa verrata. Tosin kyllä ainakin 80kg käsipaino tuntuu sen verran tuskaiselta, että ei sillä sarjaa tehtäisi vaikka kuinka ähkis ja puhisis. Tiedä häntä, mutta kyllä noi Halmeen tulokset siltikin ihmetyttää..

Originally posted by Kimi
Sen verran korjaisin että tuplainzer tarkoittaa tuplapaitaa eli siinä on kaksi kangasta päälleekkäin,mutta ei kuitenkaan kahta ERI paitaa,se on tosiaan yksilöllistä se hyöty siitä paidasta, mulla se on n.10% jos sitäkään.
Ite en oo tuplapaitaa kokeillu mutta monet ketä sillä on nostanu niin sano ettei tulos parane juurikaan, mutta se on paljon mukavempi käyttää kun ei revi kainaloita niin paljoa.

Joo, kiitti. Näinhän se onkin.

kulmasoutua käsipainolla voidaan tehdä aika monella tavalla... jos pidetään hartialinja koko ajan vaakasuorana ja pysäytetään joka toisto kylkeen, ei tollanen onnistu, mutta jos saa heilua vapaasti, en usko ton 52*250 lbs olevan mitenkään mahdotonta.

Originally posted by subotai
hola,

ite oon nähny ku Halme tekee DAVID:n soutukoneella(vipu) yhdenkäden soutua yli 100:lla kilolla.
Eli kai se aika vahva on..?

Itselläni ainakin ko. laitteella painot vastaavat aika lähelle irtopainoja..eli kulmasoutu koneessa esim. 40kg:lla tuntuu lähes samalta kuin kulmasoutu 40kg:n käsipainolla.

Sinähän ihme jässikkä olet kun gravitaatiolaitkin salilla kumoat.
Tuntuuko sulla myös raskaammalle penkissä rinnalle laskeminen kuin itse nosto? ;)

Häh?!

Originally posted by hiliviuskas
Selittäkää joku tälle. Mut joo.. ei se niin tarkkaa ole

Selitä sinä. Itsekään en tajunnut tuota gravitaatiohöpötystä.

Joo, sama täällä, ei jätkä itsekään taida tietää mitä tarkoittaa.:lol1:

Jos hiliviuskaus tarkoitti sellaista että käsipainon pitäisi tuntua painavammalta, koska siinä se 40 kg:aan kohdistuva maan vetovoima on suoraan alaspäin, vipuvarsilaitteissa osa tuosta voimasta kumoutuu tukirakenteissa (vipulaitteen nivelet jne.) jolloin 40 kiloa vipuvarsilaitteessa ei voisi tuntua yhtä painavalta kuin se puntti. Mutta vipuvarsilaitteessa laitteen varren pituuden aiheuttama lisämomentti (ja paino) voinee myös lisätä kuormitusta. Tai jotain. :D

Mutta kyllä mun mielestä ainakin Davidin vipuvarsilaitteessa on helpompi tehdä esim 60 kilolla kuin 60 kilon käsipainolla.

ahaa..
voipi olla hyvinkin totta. Olen nääs väsännyt irtopainoilla (lue: räkäsillä saleilla) ca. 11 vuotta ja noilla koneilla vain tyyliin 5-10 kertaa. Siirryin siis kaupallisen salin asiakkaaksi vasta tänä syksynä.
Elikkäs en ole tottunut noihin härveleihin.

..ja takaisin alkuperäiseen kysäriin..

Originally posted by mho
Jos hiliviuskaus tarkoitti sellaista että käsipainon pitäisi tuntua painavammalta, koska siinä se 40 kg:aan kohdistuva maan vetovoima on suoraan alaspäin, vipuvarsilaitteissa osa tuosta voimasta kumoutuu tukirakenteissa (vipulaitteen nivelet jne.) jolloin 40 kiloa vipuvarsilaitteessa ei voisi tuntua yhtä painavalta kuin se puntti. Mutta vipuvarsilaitteessa laitteen varren pituuden aiheuttama lisämomentti (ja paino) voinee myös lisätä kuormitusta. Tai jotain. :D

Mutta kyllä mun mielestä ainakin Davidin vipuvarsilaitteessa on helpompi tehdä esim 60 kilolla kuin 60 kilon käsipainolla.

Joo, ja lisäksi vielä siinä painon liike ei ole täysin suora maan vetovoimaa vastaan, vaan hieman kaareutuva.
Okei okei, erot on pieniä, mutta kyllä itse olen aina kaikissa laitteissa huommannut tämän!

Status
Viestiketju on suljettu.
Back
Ylös Bottom