2 vai 4 jakoinen ohjelma?

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
No, no... uiddu :D Nyt olen tykänny tehdä just selkä-hauis ja rinta-ojentaja -tyylillä. Jotenkin tuntuu luontevalta noin. Mut toisaalta perustelu oli sen verran hyvä, ja kun en ole koskaan noin kokeillut niin pitäähän se testata seuraavaksi. Tattis! :thumbs:

Cockton sanoi:
No, no... uiddu :D Nyt olen tykänny tehdä just selkä-hauis ja rinta-ojentaja -tyylillä. Jotenkin tuntuu luontevalta noin. Mut toisaalta perustelu oli sen verran hyvä, ja kun en ole koskaan noin kokeillut niin pitäähän se testata seuraavaksi. Tattis! :thumbs:

Kokeile ihmeessä ja jos ei tunnu hyvältä, niin jatkat tolla omalla tyylilläsi vaan.

Aluksi kun ite vaihdoin 2-jakoiseen oli jotain pientä ongelmaa palautua kun oli tottunut treenaamaan 4-jakoisen sykkeellä eli treenasin ehkä vähän liian kovaa. Nyt pelittää 2-jakoinen todella hyvin. Oma jako: 1. Rinta, Selkä, Etureidet, Pohkeet 2. Olkapäät, Kädet, Takareidet, Vatsat, (Pohkeet jos jaksaa). Mutta tuossa pohdiskelin josko vaihtais että: 1. Rinta, Olkapäät, Takareidet, Pohkeet 2.Selkä, Kädet, Etureidet, Vatsat. Kannattaa IMO kokeilla noita että miten lihakset 2-jakoisessa jakaa eri päiville koska olemmehan kaikki erilaisia ja toinen tykkää äidistä ja toinen tyttärestä.

IMO Nelijakoinen on mukavampi mutta varmasti yhtä toimivia ovat... suurin syy siihen että olen 4jaon puolella on se että 2 jakoon on híukan vaikea sijoittaa sekä kyykky että veto

veijari sanoi:
IMO Nelijakoinen on mukavampi mutta varmasti yhtä toimivia ovat... suurin syy siihen että olen 4jaon puolella on se että 2 jakoon on híukan vaikea sijoittaa sekä kyykky että veto

Toisena päivänä veto ja toisena kyykky?

Mä reenailen 2jakoisella ohjelmalla... 1. rinta,selkä ja pohkeet.. 2. olkap.hauis, ojentaja ja reidet... Toiminut hyvin ja tulokset nousseet ihan hyvin. Olen pitänyt yleensä päivän levon ennen kuin aloitan toisen päivän... kommenttia onko toi ihan päin honkia reenattu.Lisäksi potkunyrkkeilyä ja lenkkeilyä (jos kerkiää)

Olisko vinkkejä rintatreeniin kun salilla on vain tasapenkki ja isoimmat käsipainot 12kg? Ajattelin vaan kun aika yksipuoliseksi käy rintatreeni pidemmän päälle.

Edit: 2-jakoista siis teen, siksi tähän threadiin...heh

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
veijari sanoi:

2 -jaon ei välttämättä tarvitse tarkoittaa vain kahta eri ohjelmaa. Itse käytän 2-jakoisessa 4 eri ohjelmaa näin rasituskin hieman vaihtelee, vaikka lihasryhmät ovat samoja.

esim.
1.
kapea penkki/dippi
penkki kässäreillä
leuat (selkä)
ojentajat
(hauikset)

2.
kyykky
julle/sjmave
vatsat
pohkeet

3.
penkki
leuat (selkä)
ojentajat
(hauikset)
olkapäät

4.
veto
etukyykky/zercher-kyykky
vatsat
pohkeet

selälle ei ole siis tullut tehtyä muuta kuin leukoja ja on kasvanut imo paremmin kuin silloin kuin tuli 3- jakosessa väännettyä noin 12- sarjaa kaikenlaista per treeni.

Kierto kestää 7-8 päivää ja toisinaan kevyempi viikko tarvittaessa väliin.

Sarjat on voimareenipainotteisia, mutta tavaraa on silti tarttunut ihan kivasti voiman lisäksi.

Juu, ei 2-jakoisessa kannata vetää joka kerta samoilla liikkeillä. Ei ole vaikeuksia sijoittaa kyykkyä ja vetoa kun ei tee niitä joka kerta.

Yhdyn edellisiin. Minullakin on 2-jakoisessani aina joka toisessa saman lihasryhmän treenissä vähän eri liikkeet. Siten saa muutenkin otettua kaikki mieleisensä liikkeet mukaan ohjelmaan.

Haaveilen bulkista ja massakaudesta, niin kysytään nyt saman tien seuraava :D

Miten tuossa 2-jakosessa sitten treenaaminen, onko 1 on 1 off liian paljon? Äkkiseltään mietityttäs että miten siitä ehtis palautumaan...

Cockton sanoi:

Miten tuossa 2-jakosessa sitten treenaaminen, onko 1 on 1 off liian paljon? Äkkiseltään mietityttäs että miten siitä ehtis palautumaan...

Ei ole mun mielestä liian paljon. 2-jakoisessa vaan ei voi vetää sarjoja ihan niin loppuun kuin jossain harvemmin lihasryhmää treenaavassa jaossa. Alussa kannattaa ehkä ottaa jopa hieman löysästi treenit, että tottuu. Panostat vaan lihashuoltoon, nukkumiseen ja syömiseen entistäkin paremmin. Ite oon tosin viimeaikoina tehnyt 3 krt viikossa 2-jakoisella, mutta joskus kokeilin just 1 on 1 off systeemillä ja ihan hyvin toimi. Haluan vaan nykyään pitää viikonloput vapaina :laiska:

Kyllähän tuota voi vetää ihan sen mukaan miltä tuntuu. 1 on 1 off olen ainakin itse jaksanut vääntää ihan hyvin. Joskus tulee tehtyä myös treenit peräkkäisinä päivinä, jolloin täytyy sitten pitää pari huilia. Kevyitä viikkoja vain joskus ja hyvä tulee.

Cockton sanoi:

Kyllä tuo 1 on ja 1 off toimii hyvin, pitää vain ylimääräisen lepopäivän aina tarvittaessa jos/kun siltä tuntuu. Alaselän palautumisessa oli itsellä ongelmia, takareisille olis siis SJMV ja koukistukset liikkeenä. Ratkaisin tämän jättämällä aina joskus SJMV:n pois ja tein pelkkiä koukistuksia. Seuraavaan treeniin olikin alaselkä taas iskussa.

Eka postaus pakkikseen, wuhuu! Mutta,mutta olis semmonen kysymys et riittääkö se 2x viikossa salilla mihinkään? Oon sitä täs parin kuukauden aikana miettiny et pitäsköhän noita treenipäiviä olla enemmänki viikos ku alkaa tuntumaan että 2pv\vko on liian vähän. :D

Pussittaja sanoi:
Eka postaus pakkikseen, wuhuu! Mutta,mutta olis semmonen kysymys et riittääkö se 2x viikossa salilla mihinkään? Oon sitä täs parin kuukauden aikana miettiny et pitäsköhän noita treenipäiviä olla enemmänki viikos ku alkaa tuntumaan että 2pv\vko on liian vähän. :D

Kyllä tuo 2 pv aika vähältä kuulostaa. 3-4 kertaa/vko alkaa olemaankin jo suurimmalle osalle se hyvä ja riittävä määrä. Vähän toki riippuu ohjelmastakin.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom