2 vai 4 jakoinen ohjelma?

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl

pubiruusu

GhettoBootyBro'z™
Ikä
34
Mitä mieltä olette kummalla ohjelmalla irtoisi paremmin lihaa tämmöselle alottelijalle (4kk) käyny nyt salilla... toi 2 jakoinen ois tarkotus tehä joka toinen päivä ja 4 jakoinen 4 kertaa viikos... Kokemuksia kellää tost 2 jakosest?

2-jakoinen on parempi, kun muistaa panostaa vain perusliikkeisiin ja syödä saatanasti.

Jep, kaksjakoinen toimii. En sitä kylläkään joka toinne päivä ehkä tekisi.

Kuka tykkää mistäkin. Itse pidän 2-jakoisesta enemmän, mutta en kadu sitä, että alotin 4-jakoisella.

-Marchi- sanoi:
Jep, kaksjakoinen toimii. En sitä kylläkään joka toinne päivä ehkä tekisi.

Kyllä kerkiää palautua kun vetää safkaa! Itse kyllä joudun ottaa silti 2 lepopäivää putkeen kerran 2vkossa. Vitamiineja menee myös reilusti ja palkkarissa hifistelen, että palautuisin mahd.nopeasti :) Aina kun vaihdoin 4-jakoiseen, niin voimat laski ja vitutus kasvoi. Näin vaihtuu ohjelma aikastä äkkiä taas 2-jakoiseen. Nyt en varmaan enää muuta ikinä teekään kuin 2-jakoista.

Kride sanoi:
Kuka tykkää mistäkin. Itse pidän 2-jakoisesta enemmän, mutta en kadu sitä, että alotin 4-jakoisella.

Just näin, eli molempi parempi. Itse tosin vaihtelen 2 ja 5-jakoisten välillä. Dieetillä ei vaan jaksa painaa tolla 2-jakoisella täysillä. Ja muutenkin noiden vaihtelu tekee hyvää.

Mutta ehkä aloittelijalla kuitenkin tuo 2-jakoinen voisi toimia paremmin.

Kride sanoi:
Itse pidän 2-jakoisesta enemmän, mutta en kadu sitä, että alotin 4-jakoisella.
Joo no ite oon ny vuoden tahkonnu tolla 4-jakoisella ja ajattelin vaihtaa tohon 2-jakoiseen. Kopioin ton Kriden treenisysteemin ja muokkasin sen itelle sopivaksi:

Perusjako
1. selkä (7) / takareidet (4) / hauikset (2) / pohkeet (3)
2. etureidet (6) / rinta (3) / ojentajat (3) / olkapäät (3)

Treenikierto 1
1. päivä
- Selkä (7 sarjaa)
Ylätalja leveällä 3x8-12
Alatalja kapealla 2x8-12
Vipunostot taakse 2x8-12
- Takareidet (4 sarjaa)
MaVe suorin jaloin 4x8-12
- Hauikset (2 sarjaa)
Hauiskääntö taljassa 2x8-12
- Pohkeet (3 sarjaa)
Pohkeet seisten 3x12-15

2. päivä
- Etureidet (6 sarjaa)
Hack-kyykky 3x8-15
etukyykky 3x8-15
- Rinta (3 sarjaa)
Penkkipunnerrus tangolla 3x8-12
- Ojentajat (4 sarjaa)
Penkkipunnerrus kapealla otteella 3x8-12
- Olkapäät (3 sarjaa)
Vipunostot sivuille kp 3x8-15

Treenikierto 2
1. päivä
- Selkä (7 sarjaa)
Ylätalja kapealla 3x8-12
Kulmasoutu tangolla/kp 2x8-12
Vipunostot taakse 2x8-12
- Takareidet (3 sarjaa)
Good-Morning 3x8-12
- Hauikset (2 sarjaa)
Hammer 2x8-12
- Pohkeet (3 sarjaa)
Pohkeet seisten 3x12-15

2. päivä
- Etureidet (4 sarjaa)
Kyykky 4x8-15
- Rinta (3 sarjaa)
Vino penkkipunnerrus käsipainoilla 3x8-12
- Olkapäät (3 sarjaa)
Pystypunnerus kp 3x8-15
- Ojentajat (3 sarjaa)
Taljassa narulla 3x8-12

Että tollaanen, onko sopivas suhtees kaikkia? Onko muuten ylikunnon vaara suurempi kun 4-jakoisella 7 päivän kierrolla? Pari kertaa viikos olis tarkootus harrastaa aerobista (juoksua tai kuntopyörää, välipäivinä), rasittaako jalkoja liikaa?

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
abine sanoi:
Että tollaanen, onko sopivas suhtees kaikkia? Onko muuten ylikunnon vaara suurempi kun 4-jakoisella 7 päivän kierrolla? Pari kertaa viikos olis tarkootus harrastaa aerobista (juoksua tai kuntopyörää, välipäivinä), rasittaako jalkoja liikaa?

Ihan jees ohjelma. Kannattaa suosiolla ottaa 8 päivän kierrolla, tuo on todella raskas tehdä jopa 1 on/1 off -kierrolla.

Kride sanoi:
Ihan jees ohjelma. Kannattaa suosiolla ottaa 8 päivän kierrolla, tuo on todella raskas tehdä jopa 1 on/1 off -kierrolla.
Joo just tolla 1 on/1 off-kierrolla meinasinkin, mutta noi jalat vähän silti huolestuttaa kun aika tukos jalat on joskus juoksulenkin jälkeen. Kokeilemalla tääkin homma selviää.

abine sanoi:
Joo just tolla 1 on/1 off-kierrolla meinasinkin, mutta noi jalat vähän silti huolestuttaa kun aika tukos jalat on joskus juoksulenkin jälkeen. Kokeilemalla tääkin homma selviää.

Jalat kannattaa alussa ottaa fiiliksen mukaan. Minulla oli alussa takareidet koko ajan jumissa, mutta kun otti muutaman takareiskatreenin kevyesti, niin ennen pitkää takareidet tottui menoon ja alkoivat palautua nopeammin. Sinulla varmasti menee kauemmin totutella, kun sinulla on kyykkyä noinkin paljon.

pakko protestoida :) ite teen kaksjakosella ja rinnalle teen kyllä enemmän ku 3 sarjaa.jos palaudut ni imo voisit vääntää rintaa 5 sarjaa :) ite teen niin ja toimii. 2sarjaa penkkiä, 2sarjaa vinopenkkiä, ja loppuun yks sarja ristitaljassa :)
ja toinen mikä pistää silmään on etureidet.ite teen etukyykkyä 2 sarjaa, hack/prässi 2 sarjaa ja vielä reidenojennus 2 sarjaa.
ja kuha muistaa vaihella tuota toistojen määrää vaikka aina kevyen kierron jälkeen ni hyvää pitäs tulla ;)

boju sanoi:
pakko protestoida :) ite teen kaksjakosella ja rinnalle teen kyllä enemmän ku 3 sarjaa.jos palaudut ni imo voisit vääntää rintaa 5 sarjaa :) ite teen niin ja toimii. 2sarjaa penkkiä, 2sarjaa vinopenkkiä, ja loppuun yks sarja ristitaljassa :)

Rintalihakset on hyvin pienet lihakset kropassa, joten ei niitä välttämättä tarvitse noin paljon priorisoida. Treenaa enemmän vaikka olkapäitä, yleensä jengillä on puutetta enemmän niissä. Ja etenkin takaosissa, koska monen etuolkapää saa loimeensa työntö liikkeissä.
Mutta en enempää jaksa arvostella sanojasi, huomautin vain. :) Ja kun en edes tiedä koko ohjelmaasi jne.

Miltä muuten kuulostaa kaksijakoinen ohjelma, joka rakentuu. Näin:
Edit..
1.
Jalat,Rinta,olkapäät
2.
Selkä,ojentajat,hauis

Tässä oli puhetta reisien jakamisesta kahdelle päivälle, ja mietin sitten miten noita vois jakaa 4:n treenikertaan (dieetillä), kehitysversio 2:

1. etureisi, pohje
2. rinta, ojentaja, olkapäät
3. takareisi, perse, pohje
4. selkä, hauis

Kun nykyinen 3-jakoinen on

1. rinta, ojentaja, olkapäät
2. selkä, hauis
3. jalat

Ja siitä olen muuten tykännytkin, mutta jalkatreeni tahtoo mennä proosallisessa mielessä reisille, ei fyysisessä mielessä...

Tämmösen variaation olen itelle muokannut ja ok.

1. Rinta,Selkä,Ojentajat + vipunostot sivuille x2
2. Reidet,pohkeet,epäkkäät,hauis + pystypunnerrus x1

Cockton sanoi:
Tässä oli puhetta reisien jakamisesta kahdelle päivälle, ja mietin sitten miten noita vois jakaa 4:n treenikertaan (dieetillä), kehitysversio 2:

1. etureisi, pohje
2. rinta, ojentaja, olkapäät
3. takareisi, perse, pohje
4. selkä, hauis

Mä tekisin pientä muokkausta tohon jakoon. Eli laiattain rinnan, olkapäät, ja hauikset ja sitten selkä ja ojentajat. Tulisi vaan ne suoran ja epäruoran treenin hyödyt tuosta. Ja hauikset jaksaa pumpata kyllä viel kovan punnerruksen jälkeen ja ojentajatkin on mukavampi treenata selän jälkeen kuin hauikset. Muuten ihan järkevä noin.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom