2 Reeniä päivässä: esimerkiksi näin?

BCAA-valmisjuoma

Pineapple Lemonade, 24 tlk

-40%
Joitakin jo varmasti vituttaa nää kommentoi mun ohjelmaa kyselyt, mutta koska täältä varmasti löytyy niitäkin jotka sitä mielellään tekevät niin itse ajattelin aloittaa tälläisellä ohjelmalla pikapuoliin.

1.Päivä aamureeni (olkapäät ja pohkeet)
niskan takaa punnerrus tangolla 4x6-10
pystypunnerrus käsip. 4x8-10
vipunostot siv. 2x8-15
vipunostot taakse. 2x8-15
pohkeet prässissä 3x20-25

iltareeni(rinta ja pohkeet)

penkkipunnerrus 3x6-10
vinop. käsip. 3x8-10
pullover 4x8-12
pohkeet istuen 3x20-25

2.Päivä aamureeni (yläselkä)
leuanveto nisk. taakse 4x6-10
maastaveto 4x8-10
olankohautukset tang. 2x8-10
ylätalja kap. 3x8-10
alatalja 2x8-10

iltareeni(alaselk. ja vatta)

suorinjaloin mave 2x20-25
selänojennus 2xmax
jalannostot roikkuen 2xmax
istumaannousu sivuille 2xmax
vartalonkiertoja

3.Päivä Lepo

4.Päivä aamureeni (ojentajat ja pohkeet)
dippejä 3x8-10
ranskalainen punnerrus 3x8-10
alaskääntö taljassa 2x8-10
alask.talj.1.käd. vast.ote 1x10-15
pohkeet prässi 3x6-12
pohkeet istuen 3x6-12

iltareeni (hauis ja ranteet)
hauiskääntö tang. 3x8-10
hammer 3x8-10
1.k keskitetty istuen 2x10-15
rannek tang myöt. ote 3x15-20
rannek tang vast. ote 3x15-20

5.Päivä aamureeni (etureidet)
kyykkä 5x6-10
etukyykkä 4x6-10
etureisikone 4x8-15

iltareeni(takareidet ja vatta)
suorinjaloin mave 3x8-12
takareisikone 4x8-15
vattakone 2x20-25
istumaan nousu siv. 2xmax
vartalonkiertoja

6.Päivä Lepo
7.Päivä Kierto alusta

Tarkoitus on treenata kaksi kertaa päivässä, koska muuten ei oikein jaksaa pitää tarpeeksi kovaa vauhtia yllä. Tavoitteena on hankkia massaa mahdollisimman paljon ja erityisesti panostaa ojentajiin ja olkapäihin mistä johtuu, että ne ovat päivän ekoissa reeneissä. Rinta ja olkapäät on samana päivänä, jotta ojentajille pystyy vetämään täysillä oman reeninsä. Päivän ekat reenit on tarkotuksella vähän kovempia, koska illalla ei välttämättä paukkuja löydy niin paljoa. Olankohautukset on selkäpäivänä, koska veikkaan että ekana päivänä tulee jo tarpeeksi olkapääreeniä ja koska kohautukset ittellä ainakin aikaisemmin on vaikuttanut selkäreeniin. Suorinjaloin mavea oon suunnitellu otettavan 2 kertaa kierron aikana, toisella kertaa pitempää sarjaa jolloin ainakin ittellä on enemmän tuntunut alaselässä ei niinkään takareisissä. Se on kieltämättä vähän kysymysmerkki miten alaselkä tohon suhtautuu se saa kuitenkin aika paljon epäsuoraa reeniä aamullakin. Jos toi osoittautuu mahdottomaksi niin sitten vois ehkä unohtaa selkäpäivän smaven ja ehkä siirtää alataljan iltaan. Pohkeita oon aina ottanut 2 kertaa viikossa, toisella kertaa pitempää sarjaa ja toisella lyhyempää ja on tähän asti toiminut todella hyvin. 1.päivänä pohkeet on jaettu kahteen osaan sillä perusteella, että silloin on pienempi kiusaus lopettaa kesken missään sarjassa mikä tulee vastaan erityisesti pitkissä polttosarjoissa, lyhyemmät sarjat pystyy vetään helposti samassakin. Että tälläsiä oon itte miettiny, heittäkää vapaasti kommenteja.

Nahka kirjoittaa väärällä tunnuksella vaihteeksi:

En löytänyt mitään pullonkaulaa. Kerronko lisää ?

Mua pelottais ainakin palautuminen, mutta jos/kun palaudut niin varmasti mainio systeemi.

Tosin aiha hassua mun mielestä tehä mave aamulla ja sjmv:tä ja selänojennuksia illalla. Mut kai sulla joku syy siihenkin oli.

Jos nuo kaikki sarjat on tiukkoja uskoisin että niitä on liikaa. Mene ja tiedä. Aika rankalta tuo mun silmään näyttää. Jos jotain tuon tyylistä ite koittaisin, vähentäisin sarjamääriä reilusti ja lisäisin ainakin yhden lepopäivän kiertoon.

En kyllä itse menis tekemään noin että aamulla olkapäät ja illalla rinta, ihan sama miten haluisin enempi panostaa olkapäihin. Jos ne samana päivänä on ni ehottomasti tekisin rinnan ensin, vaikka rinta nopeesti alta pois ja sitten kunnon panostus olkapäihin.

Onko sinulla tosiaan aikaa treenata 2krt päivässä? Mitä muuta teet? Töitä,opiskelet vai? Jos muut ajat pystyt pyhittämään levolle ja ruokailulle niin miksi ei mutta epäilen että palautuminen jää liian vähälle. Tietenkin jos puuroa rikastaa voisilmällä niin sitten voi olla asia erikseen..
Kuitenkin tuossa tulee esim. mave tai maves samanpäivänä ja sitten yksi lepoa ja taas tulee maves. Samoin pohkeet 2 krt päivässä, huh,huh.

Noita pitää vielä kattoo noita maveja, siinä saattaa olla vähän liikaa ehkä muutenkin järjestää toi selkäpäivän jako uusiks. Mutta ei tossa muuten kovin paljoa sarjoja ole(rinnalle 10, olkap. 12), jalat voi olla vähän tiukilla, ehkä mutta ottaa niille sitten vaikka löysemmän reenin seuraavalla viikolla jos siltä tuntuu. Niitten reenaminen nyt ei oo mitenkään ykköshuoli, kädet saa kasvaa vielä ainakin 10cm ennen kuin alkaa näyttään hassulta jalkoihin verrattuna. Mä oon opiskelija ja ei tohon 2 kertaa reenamiseen nyt niin paljoa kauempaa mene kuin että vetäis kaikki kerralla kun asun salin/koulun vieressä. Siinä pystyy pitään tauotkin lyhyempinä.

ehec sanoi:
En kyllä itse menis tekemään noin että aamulla olkapäät ja illalla rinta, ihan sama miten haluisin enempi panostaa olkapäihin. Jos ne samana päivänä on ni ehottomasti tekisin rinnan ensin, vaikka rinta nopeesti alta pois ja sitten kunnon panostus olkapäihin.
Saatat olla tossa oikeessa, kyllähän noi rintareenit ottaa huomattavasti vielä olkapäihinkin, että vois olla parempi ottaa se ensin.

Tossa saattaa pysyä mukana (natunakin) jos syö aivan törkeesti ja vetäsee päiväunet ja jossain vaiheessa kannattaa pitää väliviikko treenaamisesta ja katsoa miten kroppa sen aikana käytäytyy. esim. näin:vko1.treeniä, vko2.treeniä, vko3lepo ja sykli alusta..
Mutta tommosella treenaamisella hajottaa paikat tosi herkästi.
Kerro jossain vaiheessa miten toimii koska meinasin itekkin kokeilla treeniä 2krt päivässä.

Olihan M.Savolaisenkin jalkapäivä muistaakseni kahdessa osassa:
Etureidet aamulla ja takareidet + pohkeet illalla.

Eikö idea ole että viikon/kierron työmäärä pysyy samana, mutta treenit jaksotetaan itselle parhaalla tavalla.

Oon lukenut sellasestakin, että voimatreenissä tehdään pääliike, vedetään palautusjuoma ja puolen tunnin lepäilyn jälkeen vedetään apuliikkeet.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-40%
demoni sanoi:

Eikö idea ole että viikon/kierron työmäärä pysyy samana, mutta treenit jaksotetaan itselle parhaalla tavalla.

Oon lukenut sellasestakin, että voimatreenissä tehdään pääliike, vedetään palautusjuoma ja puolen tunnin lepäilyn jälkeen vedetään apuliikkeet.

Joo kyllä jalat onkin ihan hyvä jakaa tolleen jos vaan on mahiksia käydä 2 x päivässä, tai sitten tekee 5 jakosella jossa on 2 jalkapäivää.

Mutta jos tekee muutenkin 2 x päivässä, niin ei sen ohjelman tulisi olla paljoakaan rankempi kun normaalin nelijakosen, muuten saattaa kyllä puhti loppua jossakin vaiheessa.

Mutta kokeilemalla ja omaa kehoa kuuntelemalla selviää että toimiiko tämä vai ei.

-Samaa lihasryhmää ei kannata treenata samana päivänä. Sinulla on ap:llä pohkeet ja ip:llä uudestaan.

-Mave on alaselkä treeni, joten treenaisin sen 2.päivän iltatreenissä.

-1.päivänä ekaks tekisin rinnan ja sen jälkeen olkapäät.

Kun treenaan jalat kovaa, teen aina aamulla kyykky+askelkyykky ja illalla takareidet+alaselkä+pohkeet. Näin intensiteetti säilyy kovana, eikä jalkojen treenaamiseen mene yli 3h kerralla.

Timba79 sanoi:
Mutta jos tekee muutenkin 2 x päivässä, niin ei sen ohjelman tulisi olla paljoakaan rankempi kun normaalin nelijakosen, muuten saattaa kyllä puhti loppua jossakin vaiheessa.

Nimenomaan toi oli alunperin ideanakin. Eikä tossa nyt kovin montaa sarjaa enempää ole kuin normaalisti. Pieni kiusaus tuli heittää muutama ylimääräinen sarja, mutta voi hyvinkin olla, että on parempi kun ei yritä yhtään ylimääräistä vaan keskittyy ottaan ne vähän sarjat lujaa. Jokatapauksessa noi reenit on kaikki kestoltaan tunnin tai alle, joten ei toi mitenkään yltiöoptimistinen ole, noita selkäpäivän liikkeitä tosin tulee vielä tsekata.

Boosteri sanoi:
Tossa saattaa pysyä mukana (natunakin) jos syö aivan törkeesti ja vetäsee päiväunet ja jossain vaiheessa kannattaa pitää väliviikko treenaamisesta ja katsoa miten kroppa sen aikana käytäytyy. esim. näin:vko1.treeniä, vko2.treeniä, vko3lepo ja sykli alusta..
Mutta tommosella treenaamisella hajottaa paikat tosi herkästi.
Kerro jossain vaiheessa miten toimii koska meinasin itekkin kokeilla treeniä 2krt päivässä.

Toi on kans ollut ittellä mielessä, että tota normaalia runkoa vois mukautella, just tollai miten sä ehdotit tai siten esim. miten Mentula reenas ainakin joskus, eli 1.viikko voima, 2.viikko pumppi, 3.viikko erikoistekniikoita 4.viikko kevyempää tai jotain vastaavaa.

jarska sanoi:
-Samaa lihasryhmää ei kannata treenata samana päivänä. Sinulla on ap:llä pohkeet ja ip:llä uudestaan.

-Mave on alaselkä treeni, joten treenaisin sen 2.päivän iltatreenissä.

-1.päivänä ekaks tekisin rinnan ja sen jälkeen olkapäät.

.

Joo pitää siirtää toi rinta ensiks ja otta vaikka pohkeet sen kanssa ja sitten olkapäät yksinään illalla. Mave otta joo nimenomaan alaselkään, vaikka tarkotuksena mulla on saada sillä poltetta enemmän yläselkään. Teen sen laskematta painoja välillä maahan. Mutta olet kyllä oikeassa, että sen vois siirtää iltaan ja jättää sjmv:n kokonaan pois. Sitten tossa olis ehkä jotain järkeäkin.

Fat22 sanoi:
Hyvältä näyttää. Ite oon kehittyny hyvin aina ku oon saanu treenattua 2x päivässä. Muista syödä :D

Miten sulla on toi perusjako?

Täälä on moni huolissaan palautumisesta, mutta mun mielestä toi 2 kertaa reeni ei oo mitenkään kuluttavampi kuin kerran päivässä vaan päinvastoin. Mulla oli aikaisemmin 3 lepopäivää, mutta se kolmas tuntui monesti aika turhalta. Mä oon käsittänyt että kropan olis helpompaa palautua kahdesta tunnin reenistä kun yhdestä 2 tunnin reenistä. 2 tuntia kerrallaan vaatii jo melkoista kestävyyttä. Eikö ole parempi reenata jotain lihasryhmää, vetää palautusjuomat ja syödä muutama kunnon ateria ja tulla myöhemmin keskittymään johonkin toiseen lihasryhmään. Muutenkin toi 2 päivää reeniä 1 lepoo tuntuu luonnollisemmalta kuin se että rytmitetään jollain ihme systeemillä reeni aina viikon mittaiseksi. Eikö toi viikon kierto monesti johdu monista muista käytännön syistä kuin mikä on reenin kannalta parasta. Ei ne rintalihakset kasva pelkästään maanantaisin.

demoni sanoi:

Marko ja muiden huippujen ohjelmia ei kannata tavallisen tahvon alkaa kopioimaan.

demoni sanoi:

Paras tapa kaikille on palautua kunnolla. Ainoa tapa palauttaa lihasta on pitää se levossa, eli pitää lepopäiviä. Aina kun salilla huhkitaan, niin koko kroppa on pelissä, vaikka yrittäisi kohdistaa rasitusta tiettyyn lihankseen.

training_addict sanoi:
Eikö ole parempi reenata jotain lihasryhmää, vetää palautusjuomat ja syödä muutama kunnon ateria ja tulla myöhemmin keskittymään johonkin toiseen lihasryhmään.

Ei ole koska et voi treenata niin, että se viimeksi treenattu lihasryhmä ei rasittuisi seuraavassa treenissä. Lihas tarvitsee palautuakseen enemmän kuin pari tuntia.

Suositut

Back
Ylös Bottom