2 kk -6kg

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja wiijen
  • Aloitettu Aloitettu
Tervehdys,

Eli otsikosta voikin päätellä tavoitteeni. Olen mies, 183cm/86kg ja kaverin kanssa tehdystä vedosta johtuen kahdessa kuukaudessa pitäisi saada tuo 6kg pois.

Olen aina harrastanut urheilua enemmän tai vähemmän - viime vuonna vähemmän ja paino nousikin hieman. Nyt onkin viime ajat tullut käytyä salilla + lenkillä ja katsottua syömistä.

Nyt kaipaisinkin vinkkejä kokeneemmilta, että miten nuo 6 kg saisi lähtemään järkevällä ohjelmalla? Kännit aion vetää vain kerran tänä ajanjaksona, jonka pitäisi edesauttaa tätä projektia :-)
Jos miettii ruokavaliota ja ohjelmaa, niin millaista lähestymistapaa suosittelisitte? Olisiko esim. viikkotasolla järkevää 3 x sali pitkillä toistosarjoilla ja lenkki myös 3-4 kertaa viikossa?

Näitä ketjuja on varmasti täällä jo ennestäänkin, mutta kiitokset jo etukäteen!

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Laskennallisesti sun pitäis olla 700kcal miinuksilla että tuo painonpudotus ehtii kahdeksassa viikossa tapahtua. Suosittelen kuitenkin ottamaan ihan vaikka -1000kcal tahdin niin on pelivaraa ja muutenkin kun nuo laskemiset tuppaa aina olemaan vähän niin ja näin. Mene Laihdutus, kalorilaskuri, ravintoainelaskuri, ruokap sivulle ja näppäile siellä syömisiäsi ylös. Ja tee myös se suuntaa-antava kulutuslaskelma siellä. Painonpudotukseen ei tarvita mitään muuta kuin miinuskaloreita. Lenkkeily vain sitten tukemassa kulutuksen lisäämisen kautta. Salilla IMO aivan normaalia treeniä, ei mitään maratoonisarjoja.

Itse tässä laskennallisesti -1000kcal miinuksilla menny 10 viikkoa, mutta hieman laskennat aina heittää, joten 8kg on tippunu 10 viikon aikana.. Tuo tahtihan sullekin periaatteessa riittää.. Ite oon liikkunu sen verran että salilla noin 4 kertaa viikossa kovaa treeniä eikä mitään pitkää sarjaa ja lenkki juosten tai krossarilla epäsäännöllisesti ehkä kerran viikossa. Ei se säntäily tee autuaaksi vaan se että syö oikean määrän kaloreita.

Sitten vielä jos viimeisien parin viikon aikana näyttää että homma kusee, niin pelkällä nesteiden pudotuksella saa aikaan tarvittavan loppusilauksen siihen punnitukseen.. Siitä voi sitten likempänä lueskella tai kysellä jos näyttää siltä että tarvetta on. Itse asiassa täällä pakkiksella yks sälli pudotti parissa vuorokaudessa (vai olikohan se vuorokaudessa) nesteillä kikkailemalla painoaan 10kg. Eihän se järkevää ole, mutta onnistuu. Sun tapauksessa se tarvittava määrä jäisi joka tapauksessa korkeintaan pariin kiloon, jos itsesi edes jonkinlaisille miinuskaloreille saat väännettyä. Nesteillä on toki se ominaisuus, että ne palaavat takaisin ruokavalion normalisoinnin jälkeen, mutta yhdestä punnituksesta tässä lienee vain kysymys.:D

Jep, yhdyn edelliseen. Kiitos vinkeistä! Täytyy sanoa, että toi kalorilaskuri on ehkä 100 x monipuolisempi kuin painopäivyri.

Ja kyllä, tässä on siis vedosta johtuen kyse vain yhdestä punnituksesta, mutta painoa olisi tarkoitus pudottaa pysyvästi n. 80-83 kg. :-)

No se on helppo nakki tuo pudottaminen. Ei muutako seurailemaan kaloreita ja kulutusta mahdollisuuksien mukaan. Jos ei viikon päästä oo tippunu jo kilo tai pari niin sitten ehkä syöt vielä liikaa kulutukseen nähden. Alussa luultavasti saattaa pudota nopeastikin se pari kiloa, kun syömisen vähentäminen yleensä muuttaa nestetasapainoa kropassa. Hiilihydraatit vaikuttaa eniten tuohon nesteen kertymiseen kroppaan, joten sitten haasteen loppupuolella leikkaa hiilarit vähäksi niin ylimääräistä nestettä saa silläkin vähennettyä. Ja jos syöt kreatiinia, niin sen jättäminen loppuvaiheessa pois saattaa myös kilon-kaksi nesteitä vähentää... Jos siis tällaiseen tarvetta on.

Lähe nyt kuitenkin tuosta syömisien tarkkailusta liikkeelle ja nesteillä kikkailut sitten vain tarvittaessa jotta vedon saat otettua kotiin.

Joo, hiilareita olenkin jo vähentänyt melko paljon. Perunat ja pastat olen arkena jättänyt pois lähes kokonaan.

Ainoa mikä tuossa hieman mietitytti, oli tuo kuntosalilla tehtävä toistojen määrä.. Itselleni paljon treenatessa puntti tarttuu melko hyvin kroppaan ja painokin nousee, kun tulee lihasta. Luuletko Marde, että tällä ruokavaliolla ja kuntoiluohjelmalla painon tulisi kuitenkin pudota suunnitelman mukaisesti?

Hauska yhteensattuma. Ite olen myös 183cm, painoin pari vko sitten 86kg ja tarkoituksena ois nyt lähtökohtaisesti pudottaa painoa 6kg parissa kuukaudessa. Jos ei mahapalikat vilku tarpeeksi niin pudotetaan sitten enemmän, perkele.

Aiheeseen:
Ei se paino nouse, jos syöt vähemmän kuin kulutat. Sillä ei ole väliä vaikka olisit kuinka lahjakas punttien kanssa, koska massaa ei voi missään muodossa kasata tyhjästä. Tottakai on järkevää puntata kovaa ja vetää maltillisesti aerobista diettaillessa. Jos taas haluat "nopean" painonpudotuksen laadusta tinkien niin jätä sali pois ja vedä pelkkää aerobista (paljon).

Itse treenaan 2-jakoisella 2on 1off vuorotellen voimapainotteista ja pidempien sarjojen päiviä. Aerobista satunnaisesti ja lepopäiviä väliin jos siltä tuntuu. Kalorit minulla on 2200kcal treeni- ja lepopäivinä. Treenipäivänä tämä tekee minulle ~1000kcal miinusta. Proteiinia pyrin syömään 3g/painokilo ja rasvaa 1g/painokilo, joka siis realisoituu tälle päivälle 235g protskua, 80g rasvaa ja loput hiilaria (lasken siis makrot noin about oikean ja rasvattoman painon välimaastosta).

Pyöräytän vielä punaisen langan ratakiskosta: -1000kcal keskimääräinen kalorivaje päivälle pudottaa satavarmasti painoa kilon viikossa. Toinen asia on se kuinka onnistuu arvioimaan oman kulutuksensa ja syömisensä. kalorilaskuri.fi on hyvä.

Kieltämättä melkoinen yhteensattuma :-D

Joo, ajattelin vasta viestin kirjoittamisen jälkeen, koska eihän se lihas toki kasva jos kulutus on alhainen.. Ton kalorilaskurin otinkin heti käyttöön ja se onkin erittäin hyvä työkalu!

Mene low carbille, juo paljon vettä, äläkä sorru syömään paskaa. Ei siinä muuta tarvita, toi on niin pieni pudotus että mitään ihme kikkailuita ei tarvii.
Ja osta BCAA:ta ja kalaöljyä reilut määrät.

Mene low carbille, juo paljon vettä, äläkä sorru syömään paskaa. Ei siinä muuta tarvita, toi on niin pieni pudotus että mitään ihme kikkailuita ei tarvii.
Ja osta BCAA:ta ja kalaöljyä reilut määrät.

No sähän niitä kikkailuja ehdotat, eikö selvin vaan ole syödä alle kulutuksen. Ei se lowcarb sen tehokkaampi tapa ole läskiä käristää. BCAA:kin on aika turhaa kun pidetään proteiinin saanti muuten tarpeeksi korkealla.

No sähän niitä kikkailuja ehdotat, eikö selvin vaan ole syödä alle kulutuksen. Ei se lowcarb sen tehokkaampi tapa ole läskiä käristää. BCAA:kin on aika turhaa kun pidetään proteiinin saanti muuten tarpeeksi korkealla.

Juuri näin. Kahteen asiaan kommentoit ja molemmissa jauhoit paskaa.
Haluaisin kuulla todella vakuuttavan perustelun miksi low carb ei ole tehokkaampi tapa rasvan hapettamiseen?
Ja ymmärrätkö edes miksi ja miten BCAA:ta käytetään?
Kuinka paljon oot manipuloinut ihmisten painoja noin niinku yleensä ottaen?

Mistä lasket kulutuksen? Kalorilaskurin arvio?MET?

No huh huh, äläpä Fuhrer nyt sekoita täällä laihduttajien systeemejä. Ihan hyvin se läski lähtee vaikka syökin hiilareita.

Ok, kai se on sit vaan sattumaa että suurin osa niistä ketkä yrittää muuttaa kehonkoostumustaan epäonnistuu.
Mut joo, ei kyllä jaksa vääntää jos vastapuolella väitetään että bcaa on melko turha yleistetään että hyvin se läski lähtee hiilareidenkin kanssa.

Molemmista huomaa kyllä sen että tyydytään keskinkertaisuuteen, eikä selvästikään kiinnosta niin paljoa onko painonpudotus lihaksesta, rasvasta, vai nesteistä pois.
Ja tosiaan, jos olet 16 niin kuinka kauan olet ehtinyt opiskella aiheesta tai kuinka monta eri metodia olet kerennyt kokeilla?

Vituttaa yli kaiken kun puhutaan yleisillä totuuksilla eikä omien kokemusten perusteella.

Joillekin, kuten esim. minulle ja parille kollegalleni töissä, ketogeeninen dieetti on helpoin tapa pudottaa painoa. Syö reilusti rasvaa ja pistää hiilarit minimiin. Paino putoaa tosi nopeasti ja mikä parasta - ei tarvitse kituuttaa nälässä. Ei tunnu laihdutuskuurilta ollenkaan.

Juuri näin. Kahteen asiaan kommentoit ja molemmissa jauhoit paskaa.
Haluaisin kuulla todella vakuuttavan perustelun miksi low carb ei ole tehokkaampi tapa rasvan hapettamiseen?
Ja ymmärrätkö edes miksi ja miten BCAA:ta käytetään?
Kuinka paljon oot manipuloinut ihmisten painoja noin niinku yleensä ottaen?

Mistä lasket kulutuksen? Kalorilaskurin arvio?MET?

Kovasti on tullut luettua kirjoja/tutkimuksia aiheesta ja tietenkin itse kokeiltua osa. Lyle Mcdonald, Alan Aragon, Leight Peele, vain muutamia nimiä mainitakseni joiden töitä olen seuraillut. Voin kertoa että huomattavasti uskottavampia kavereita kun "Fuhrer ultimaattinen personal trainer".

Joillekin, kuten esim. minulle ja parille kollegalleni töissä, ketogeeninen dieetti on helpoin tapa pudottaa painoa. Syö reilusti rasvaa ja pistää hiilarit minimiin. Paino putoaa tosi nopeasti ja mikä parasta - ei tarvitse kituuttaa nälässä. Ei tunnu laihdutuskuurilta ollenkaan.

tästä tuli mieleeni että minä sain 6kg 2kk pois atkinsilla. mutta kyllä tuohon lihan vetämiseen jo parissa kuukaudessa hiukan kyllästyy :D .

Kovasti on tullut luettua kirjoja/tutkimuksia aiheesta ja tietenkin itse kokeiltua osa. Lyle Mcdonald, Alan Aragon, Leight Peele, vain muutamia nimiä mainitakseni joiden töitä olen seuraillut. Voin kertoa että huomattavasti uskottavampia kavereita kun "Fuhrer ultimaattinen personal trainer".

Mutta mitään perusteluja ei silti mihinkään? Voin mäkin tähän kirjottaa listan kuuluisista ja viisaista valmentajista yms.
En todellakaan väitä olevani mikään guru, mutta jonkinsortin tieto/taito-pohja on tullut.
Se, että luet paljon ei tarkoita todellakaan sitä että osaat siirtää sitä tietoa eteenpäin, tai vielä tarkemmin soveltaa sitä.

Tai että rupeat vittuilemaan ennenku perustelet mitään ja sanot BCAA:n olevan turhaa jos syö tarpeeks protskua kertoo hyvin suurella todennäköisyydellä kaiken tarvittavan.

Mutta mitään perusteluja ei silti mihinkään? Voin mäkin tähän kirjottaa listan kuuluisista ja viisaista valmentajista yms.
En todellakaan väitä olevani mikään guru, mutta jonkinsortin tieto/taito-pohja on tullut.
Se, että luet paljon ei tarkoita todellakaan sitä että osaat siirtää sitä tietoa eteenpäin, tai vielä tarkemmin soveltaa sitä.

Tai että rupeat vittuilemaan ennenku perustelet mitään ja sanot BCAA:n olevan turhaa jos syö tarpeeks protskua kertoo hyvin suurella todennäköisyydellä kaiken tarvittavan.

Mul on aika paljon arvostusta sua kohtaan koska sillon ku ekan kerran aloin lukemaan foorumeita niin kirjottelit suhteellisen paljon vielä. Mutta ei kyl tää asenne muuta sua yhtään näistä Matti 16v. kavereista jotka kirjottelee nykyään alottelijoiden osioille. Itse totesit vain että BCAA ja kalaöljyä ilman sen kummempia selittelyjä ja sitten rupeet vänkäämään syytä että miksi niitä ei pitäisi käyttää. Sama määrä mitä BCAA:ssa on leusiiniinia ja muita aminohappoja saadaan kyllä heraproteiinista mutta sitä heraa pitääkin sitten vedellä vähän enemmän kuin pelkästään palkkarin verran. Ja muutenkin toi kokemus pohja alkaa olemaan jo niin vanha asia koska noista löytyy tutkimuksia molempiin suuntiin. Tosin yleensä ne jotka väittää että BCAA:ta pitäis vedelle koko 24/7 omistaa jonkinnäkösen yhteyden lisäravinteisiin.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom