2-jakosesta--> 2-jakoseen?

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Eli on nyt parit kuukaudet tullut vedeltyy tollasella ohjelmalla jonka aikanaan bongasin täältä Elasto nimiseltä kaverilta..

TOISTOT: vko1 12-15, vko2 8-12, vko3 6-8

MAANANTAI

Kyykky/Etukyykky 3x
Reiden ojennus 3x
Penkkipunnerrus tanko 2x
Vinopenkki kp 2x
Viparit eteen 2x
Viparit sivulle 2x
Pushdown 3x
Vatsarutistus 3x

TIISTAI

Leuanveto 3x
Alatalja 3x
Hauis kp 3x
Takaolkapäälaite 2x
SJMV 3x
Reiden koukistus 2x
Pohkeet seisten 2x
Pohkeet istuen 2x

TORSTAI

Jalkaprässi 3x
Reiden ojennus 3x
Penkkipunnerrus tanko 2x
Vinopenkki kp 2x
Viparit sivulle 2x
Pystypunnerrus kp 2x
Ranskalainen punnerrus 3x
Jalannostot 3x

PERJANTAI

Kulmasoutu kp 3x
Ylätalja 3x
Hauis tanko 3x
Takaolkapäälaite 2x
SJMV 3x
Reiden koukistus 2x
Pohkeet seisten 2x
Pohkeet istuen 2x

Toi oli mun eka 2-jakonen ja ennen sitä o ollut lähinnä 4-jakoisia ohjelmia. Tuntui kuitenkin erittäin hyvältä mulle ja ajattelin vain että tarkoituksena on kuitenkin ohjelman vaihdolla saada aikaan uudenlaista ärsykettä eli onkohan järkevää jatkaa jollain muulla 2-jakosella kun tuntui kuitenkin mulle sopivan. Millanen sen pitäisi olla et keho sais uudenlaista ärsykettä? Hyviä ehdotuksia?

Miks vaihtaa toimivaa ohjelmaa? Liikkeiden järjestysten vaihtamisella tai toistomäärien vaihtamisella tai sarjojen lisäämiselläkin tai taukojen lyhentämisellä saa jo varmasti riittävästi uutta ärsykettä, jos ohjelma kerran tuntuu muuten toimivan.

Mmm, jos kehitystä tulee, niin miksikäs sitä vaihtamaan 2-jakoista? Jos kehitys sen sijaan on loppunut, niin sitten kannattaa mielestäni vaihtaa vähäksi aikaa vaikka 1-jakoiseen ohjelmaan.

Jos 2-jakoisella haluat jatkaa, niin voithan vaihtaa jakoa vaikka niin, että
1. treeni: Yläkroppa
2. treeni: Alakroppa

Jos jaksat lukea, niin kannattanee tutustua tuohon Treeniasiaa "normikehoiluun" kyllästyneelle (5X5, dual/single factor-teoriat, DFHT))-ketjussa olevaan DFHT-ohjelmaan, joka tähän asti tehokkaimpia 2-jakoisia, mitä olen tehnyt. Tietysti raskaskin.

Tuossa nyt ainankin pari ehdotusta.

Miks vaihtaa toimivaa ohjelmaa? Liikkeiden järjestysten vaihtamisella tai toistomäärien vaihtamisella tai sarjojen lisäämiselläkin tai taukojen lyhentämisellä saa jo varmasti riittävästi uutta ärsykettä, jos ohjelma kerran tuntuu muuten toimivan.

Joo tota just aattelinkin et ei varmaa kandee vaihtaa, jos kerran muutoksilla saa aikaan riittävää vaihtelua...

Ja maastavetoahan en pysty ottamaan kerta välilevy ollu pikkase epäkunnossa erinäisten rytäköiden johdosta.. Oon muute koittanu korvata sitä raskailla sarjoilla selkätelineessä(se häkkyrä jossa vartalo yläasennossa suorana 45 astee kulmassa maasta katottuna ja pohkeissa takana ja muute alvartalo edestä tuettuna) ja lisäks olankohautuksilla.. En tiiä kai se tyhjää parempi on..?

Eli jos siirtäisin liikkeet tosta mun vanhasta ohjelmasta niin että ois
1. jalat+ vatsa
2.yläkroppa
2x viikossa ni miltä kuulostais? Mihin suuntaan muuttaisitte noita sarjapituuksia joka tähän asti oli toi viikottain vaihteleva..

Eli jos siirtäisin liikkeet tosta mun vanhasta ohjelmasta niin että ois
1. jalat+ vatsa
2.yläkroppa
2x viikossa ni miltä kuulostais? Mihin suuntaan muuttaisitte noita sarjapituuksia joka tähän asti oli toi viikottain vaihteleva..

Itsehän olen myös vaihtamassa tosta kyseisestä treeniohjelmasta ensi viikolla. Lähinnä mulla muuttuu se, että tossa kun oon käyttänyt noista kolmen eri toistoalueen viikoista koostuvaa lineaarista progressiota, niin uudessa ohjelmassa käytän vain sellasta viikon pitusta mikrosykliä, jossa ensimmäiset kaksi treeniä on voimapainotteisia ja toiset kaksi sitten hypertrofia-treenejä.

Uusi ohjelma näyttää tältä: http://elasto.org/2-jakoinen_v3.txt

Jos mulla tulee tossa sama ongelma vastaan kuin nykysessä ohjelmassa eli takakyykky vetää etureisien ohella myös takareidet ja perseen niin tukkoon ettei seuraavan päivän sjmv:stä meinaa tulla mitään, joudun vaihtamaan tota jakoa tosta työntävät/vetävät -> jalat,hauis,vatsa & selkä, rinta, ojentajat, olkapäät. Toinen ratkaisuhan olisi tehdä vain etukyykkyä, mutta tällä hetkellä haen voimaa takakyykkyyn joten haluan sitä ehdottomasti tehdä. Se toinen versio siitä ohjelmasta näyttäisi sitten tältä: http://elasto.org/2-jakoinen_v4.txt

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom