2-3 Treeniä päivässä?

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
elikkä oon 21v mies 184cm ja 90kg. haluaisin rasvaprosentin 8-13% nyt on ehkä 16-19%. ja säilyttää mahd. paljon lihasta, ja jossain vaiheessa myös saada lisää.
Tällä hetkellä treenaan noin 4-5 X viikossa. ja yleensä päivän treeni 1h kuntopyörää, puntti 6-12 sarjoilla ja joskus päälle keskivartalo treeni tai aamulenkki. miten pitäisi syödä ja onko tuo kokeneempien mielestä järkevä tapa treenata ja miten kannattaisi jaksottaa bulkit ja dietit?

Riippuu ihmisestä ja treenitaustasta + harjoittelun tehosta tuo palautuminen.
Etenkin dieetillä hyvä homma, jos vetää treenit järkevästi.

Niinno, ajattelin tässä lähinnä täysipainoista treenia niin isoilla romuilla kun menee.

Mutta 3 kevyttä treeniä varmaan menee ihan ok, jos ottaa vaikka max yhden liikkeen kovaa.

Itse pitäisin dieetilläkin max 2 treeniä päivässä. Siinä tapauksessa aamulenkki saattais jäädä tekemäti tai ainakin tosi köykäiseksi.

Miten jos välillä vetää sen 3 reeniä päivässä vaikka 2 X viikossa? Esim. kun oon katellu noita videoita missä UFC äijät reenaa ne vetää 3-4 reeniä päivään, mitä ne syö et ne palautuu :D

Ööö... se on niiden työtä, joten niiden ei tarvitse tehdä mm. normaaleja työpäiviä. Pojat varmaan myös safkaa aika rajusti, ja ainakin osalla saattaa olla voisilmä puurossa.

Sopii yrittää, jos vaan aikaa löytyy.

Mjooh, kyllähän kilpaurheilijat treenaa useamman kerran päivässä ja viitisen päivää viikossa. Toki treeni-intensiteetti ja sisältö vaihtelevat, ja lajikohtaisia erojakin tietty on. Mut itse ainakin tarvitsisin avuksi ammattivalmentajan ja ravitsemusterapeutin, muutenv armaan karahtaisi metsään sekä ravinnot että palautumiset. Ja päivätöistä pitäisi varmaankin luopua.

Mutta eiköhän tuossa kannata omaa kehoa kuunnella, ei varmaan joku aamulenkki + kevyt "erikoistreeni" iltapäivästä (esim. tekniikka tai joku erityisliike/lihas/tjsp) + illalla monijakoinen ohjelma mikään mahdottomuus ole, jos vaan aikaa ja motivaatiota piisaa, ja jaksaa vähän perehtyä ravitsemus- ja palautumisvaatimuksiin.

Vähemmälläkin treenimäärällä saa takuulla hyviä tuloksia, ja uskoisin, että hommien meneminen vituiksi ei ole silloin yhtä todennäköistä :)

Ihan aluksi dieetillä ei varmaankaan kannata ottaa kahta salitreeniä päivälle, mutta kun dietti etenee ja kalorit menee aina vain alemmas, niin saliharjoittelusta aiheutuva perusaineenvaihdunnan tehostuminen on tervetullutta.

Silloinkin tehtynä niin että jaetaan normi treeni vain kahteen osaan ja treenataan kaksi lyhyempää treeniä yhden sijaan. Ja mieluiten aamu & ilta treenit tai ainakin mahd. pitkä aika noiden treenien väliin.

Ruokavalio on kuitenkin se tärkempi laihtumiseen vaikuttava tekijä. Lihasten säilyttämisen kannalta kannattaa treenata samoin kuin lihasten kasvatuksen aikoihin, eli kovaa.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom