Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Päivä 1
Selkä, rinta, olkapäät
Päivä 2
Jalat, kädet, vatsalihakset
Toinen vaihtoehto sitten:
1. Jalat, vatsat
2. Yläkroppa
Itsellä tuo jälkimmäinen koska jalat treenaan tällä hetkellä kerran viikkoon monijakoisen ohjelman tyyliin keskiviikkoisin ja yläkroppa on sitten 2-jakoisen tyyliin ma ja pe. Toimii mulla selkävammaisella näin hyvin.

ihme ettei kukaan oo ehdottanu työntäviä/vetäviä. Tosin, jos se alkaa kysyjää kyllästyttämään, niin eikai sitten.

Niin en tiedä miten se sitten 2-jakoisessa toimisi? Ehdota sinä![]()

Tollasta jaottelua olen itsekin ajatellu koska niinku mainitsin niin en jalkapäivänä mielellään tekis mitään muuta ku jalkapäivä on niin älyttömän raskas aina muutenkin.. Toisaalta sitten venyykö tuo yläkroppapäivän treeni älyttömän pitkäksi kun tehää kaikki kerralla? Vai teetkö itse minkä verran liikkeitä & sarjoja per treeni? Entä kuinka paljon vaihtelet liikkeitä yläkropan 1. ja 2. päivinä vai pysyykö liikkeet samoina? Tuntuuko että toi 3 päivää on riittäny palautumiseen kaikille lihasryhmille? Oiskohan sellanen sitten hyvä että esim. ma yläkroppa ti jalat pe yläkroppa la jalat? Toki muutkin saa vastailla![]()
Itse mietin että pitäisikö toinen yläkropan treeni tehdä hieman kovempia sarjoja isommilla painoilla ja toisella päivällä sitten hieman pitempää sarjaa ja kevyempiä liikkeitä.. Mitä mieltä Timba??
Kauan oot tolla ohjelmalla tehny? Minkälaisia eroja oot huomannu kehityksessä verrattuna 3- tai 4-jakoseen (jos sellasella oot aikasemmin tehny..)? Mullaki pisti silmään toi että miksi viparit taakse molempina päivinä eikä normi vipareita tai pystypunnerrusta? Muuten kyllä näyttää potentiaaliselta ohjelmalta toteuttaa itekin, joten kiitos
Kuin paljo vaihtelet sarjapituuksia? Ite aattelin oottaa käyttöön voima/pumppi/bodysyklityksen ja vaihtaa siis viikottain.paljastaisko timba minkälaisella voimaohjelmalla penkkiä vääntää???
Timballe lisää.. Kauan oot tolla ohjelmalla tehny? Minkälaisia eroja oot huomannu kehityksessä verrattuna 3- tai 4-jakoseen (jos sellasella oot aikasemmin tehny..)? Mullaki pisti silmään toi että miksi viparit taakse molempina päivinä eikä normi vipareita tai pystypunnerrusta? Muuten kyllä näyttää potentiaaliselta ohjelmalta toteuttaa itekin, joten kiitos Kuin paljo vaihtelet sarjapituuksia? Ite aattelin oottaa käyttöön voima/pumppi/bodysyklityksen ja vaihtaa siis viikottain.
Ootko Timba jättänyt pystypunnerrukset kokonaan väliin? Mitenkä hyvin noi viparit taakse toimii tossa ohjelmassa? Itsellä näyttää runko melkein samalta, selälle aina toinen liike leuat/ylätalja ja toisena kulmasoutu/alatalja, sitten rinnalle on vinopenkki tangolla+olkapäille pystypunnerrus kp ja toisella päivällä penkkipunnerrus kp+olkapäille vipareita tai takaolkapääsoutua.. Itse mietin että pitäisikö toinen yläkropan treeni tehdä hieman kovempia sarjoja isommilla painoilla ja toisella päivällä sitten hieman pitempää sarjaa ja kevyempiä liikkeitä.. Mitä mieltä Timba??
Timba nii teetsä jalkojen kaa ton nopeus penan?? Eikö veny treeni aika pitkäks vai kuinka pitkii palautuksii tos nopeus treenis pidetää??
Ite aattelin oottaa käyttöön voima/pumppi/bodysyklityksen ja vaihtaa siis viikottain.
Jos 2-jakoisella treenataan keskimäärin 2 kertaa viikossa lihas, täytyy voluumia kuitenkin rajoittaa hieman (yksilöllistä).
Mitä mieltä siis tosta systeemistä miten ajattelin sarjapituuksia vaihdella? Tuleeko tietyille lihasryhmille liikaa rasitusta ja palautumisen kanssa ongelmia jos molemmat treenikerrat yhtä kovia?