16 vuotiaalle lisäravinteita

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja -kari-1
  • Aloitettu Aloitettu
oon 16 vuotias ja oon harrastanu kuntosalii noin puol vuotta
Kannataisko mun alkaa käytää jotain lisäravinteita? jos kannataa nii mitä?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
itse olen 15v ja käytän vaan heraa,mutta syön aika helvetisti muuta ruokaa niin kyllä kehittyy,tietysti kovaa reeniä kans päälle ja lepoo..

Kunnon ruokaa vaan mahan täydeltä monta kertaa päivässä niin hyvä tulee.

Lisäravinteiden käyttö on sama ku heittäsit rahaa viemäriin.

Imo, tossa aloittelija vaiheessa ei ole järkeä alkaa (vielä) hifistelemään. Pääasia että syö paljon. Palkkari nyt ehkä on ihan fiksu lisä, ei siitä haittaakaan ole, mut krea voi olla aika turha. Tosin monet luulevat sen olevan jotakin taikapulveria..:rolleyes:

Kunnon ruokaa vaan mahan täydeltä monta kertaa päivässä niin hyvä tulee.

Lisäravinteiden käyttö on sama ku heittäsit rahaa viemäriin.

No kyllä pitkällä aikavälillä luulisi palkkaristakin jotain hyötyä olevan. Sitäpaitsi jos tietää mitä ostaa niin jauheet ovat proteiininlähteenä halvempia kuin suurin osa muista tuotteista, että ei se nyt ihan rahanhukkaa ole. Mutta tosiaan ei mitään erillisiä aminohappolisiä tarvitse naukkailla, kreaan voit ottaa messiin jossain vaiheessa jos huvittaa kokeilla.

Itsehän olen 16 v jannu ja ostin itselleni kreatiinipurkin pari viikkoa sitten.
Kyllä se antaa lisäpotkua treeniin, ainakin minun kohdallani.
Voisit ehkä sitä kokeilla, ei ole kovin kallistakaan. :)

Niin, siis palkkarin lisäksi, jos nyt lisäravinteita ostaa niin eiköhän ole ensimmäinen vaihtoehto tuo peruspalkkari. Kreatiinia voi ilman muuta käyttää, mutta ei todellakaan ole välttämätön.

Mulle on lääkäri kertonut että kreatiinin syömisestä ei ole mitään hyötyä. Kuulemma se vaan kerää nestettä kroppaan. Ja palkkarin tilalle ruokaa reenin jälkeen.

Mulle on lääkäri kertonut että kreatiinin syömisestä ei ole mitään hyötyä. Kuulemma se vaan kerää nestettä kroppaan. Ja palkkarin tilalle ruokaa reenin jälkeen.

Lääkäreitäkään ei aina kannata uskoo. Puhuu useesti paskaa, esim. kerra mulle on lääkäri mussuttanu lisäravinteitten käytöstä ja sivuvaikutuksista tyyliin: 'kivekset surkastuu rusinoiks ja heppi lähtee lätkiin.'

Viimeksi muokattu:
-Kari-1 muutama juttu. Ensinnäkin lisäravinteet ovat nimensä mukaisesti VAIN lisäravinteita, se tarvitseeko 16-vuotias aloittelija niitä onkin jo toinen asia. Jos perusruokavaliosi on kunnossa ja tunnet ettet siltikään kehity ( vuoden tai kahden päästä), niin lisäravinteiden käyttö voi tuoda jotain parannusta asiaan. Kuitenkaan pillereiden tai jauhojen vetäminen ei kehitä sinua jos harjoittelu muuten on pielessä. Sitä paitsi, miksi vetää maltoa=sokeria kun hedelmistä saa parempaa hiilaria vitamiinien kera? Ihme jos kohta ei joku oo "neuvomassa" että vedä hiittiä,kreatiinia puolikiloa päivässä,mavea ja syväkyykkyä ym fiksua.. Muuta syvää 16-vuotias ei tarvitse kuin syviä vatsa/selkälihaksia mitkä tulevaisuudessa mahdollistavat harjoittelun TERVEENÄ! Treeni iloa!

aivan alottelijoille ei varmaan lisäravinteista paljookaa hyötyy oo,mutta,että ois sama ku heittäs rahaa roskiin ni:anssi:

Muuta syvää 16-vuotias ei tarvitse kuin syviä vatsa/selkälihaksia mitkä tulevaisuudessa mahdollistavat harjoittelun TERVEENÄ! Treeni iloa!

Tältä osin :anssi:. Ihan hyvin voi kyykätä ja jopa vetää maasta:wtf: kun pitää järjen päässä ja tekniikan kunnossa.

Meille moninivelvammaisille se on siunaus. ;)

Tarkoittaa varmaan nivelongelmia, kuten tenniskyynärpää.. Mutta olen huomannut, että kylmään veteen KREATIINI ei liukene :S. Joten joudun keittämään veden ja sekoitan kreatiinin siihen.. Jos sen sekoittaa kylmään veteen se vastaa melkeinpä sen syömistä pelkältään.. :/ siis meinaa tukehtua sitä juodessa, mutta ei se mitään. Kyllä, kreatiini auttaa, jos uskoo siihen :D.

Proteiinijauheista sen verran, että jos pitää valita kreatiinin ja proteiinijauheiden väliltä, niin protsku on se mieluisampi. Protskun voi vetää yhdessä erässä, jos haluaa, mutta kreatiini täytyy muistaa aina, ellei halua sen tulevan kusen mukana ja sitä kautta hukkaan ( Liiallinen annostus kerralla):D. Jos lihaa ei löydy, osta protskua.

Vaikka rahatilanne olisi kuinka huono, älkää ostako soijaproteiinia.. saatte vaan mahanpuruja.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom