15min kehon aktivointi?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja TemeT
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Joskus tulee tilanne, että ei pääse harrastamaan mitään liikuntaa pitkiin aikoihin tai istuu autossa pitkän päivän, niin pitäisi saada kroppa "hereille". Esim. aamuisin olisi hyvä vetäistä sellainen kehon herätysjumppa. Tarkoitus olisi siis aktivoida mahdollisimman paljon kropan lihaksista ja lisätä liikkuvuutta jne. Periaatteessa niin että hikeä ei pitäisi tulla. Mistähän löytyisi tällainen ohjelma? Youtubesta yritin etsiä, mutta ei oikein löytynyt sopivaa.

Mielestäni oleellinen osa kropan herättämistä on verenkierron vilkastuttaminen ja se ei onnistu ilman, että tulee yhtään hiki.
Ei pidä yrittää keksiä pyörää uudestaan vaan tähän tarkoitukseen riittää ihan hyvin erilaiset omalla kropalla tehtävät "jumppaliikkeet", kuten haaraperushyppy sivusuunnassa, hiihtoliike eteen/taakse suunnassa, kyykkyhypyt siten että alhaalla kädet lattiaan ja ylhäällä pään ylle suoraksi, vartalonkierrot, tuulimyllyt yms. Erittäin epämediaseksikästä, mutta back to basics toimii parhaiten tässäkin asiassa... ei siis vaadi kahvakuulaa eikä kuntopalloa.

Joo, ja yrittäisin yhdistää mahdollisimman hyvin dynaamisen venyttelyn ja aerobisen liikunnan. Eli juurikin noita yllämainittuja juttuja, mutta mahdollisimman kovasti venyttäen, vie raajoja ääriasentoihin (toki turvallisuuden rajoissa).

Hyviä ideoita, mutta ei ehkä juuri sitä mitä haen. Ja nyt tämä jumppa tulisi tarpeen, sillä usean päivän flunssan jälkeen olo on melko surkea. Täytyy varmaan kokeilla vähän kaikkea ja katsoa, että mikä tuntuu parhaimmalta.

Toimii ainakin mulla...

Tätä minäkin suosittelisin. Tällä sen kehon saa juurikin hereille. Itse en ole kylläkään vielä tehnyt tota koko rutiinia läpi kunnolla, mutta olen tehnyt tuosta vähän yksinkertaistetumpaa versiota ja hyvältä on vaikuttanut. Toi "the bow" on koko homman tärkein juttu, niin kuin Elliott tuossa taisikin mainita. Tuo saattaa vaikuttaa hieman tyhmältä hyppiä kuin hullu ja muuta, mutta suosittelen kokeilemaan. Loman loppuessa otan tuon (tai vähän muokatun version) joka aamuiseen käyttöön.

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Edellä esitetty hyviä, mutta jos et hikeä halua, vaan "lempeämpää" kehon herättelyä, niin joogassa on paljon pehmeitä, hitaita, venyttäviä, avaavia liikkeitä. Esim perinteinen aurinkotervehdys. Löytyy Youtubesta useita versioita.

Itselleni toimii loistavasti kropan ja pään herättäjänä noin 15 min intervallimainen juoksulenkki heti aamulla. Ei tosin selkää ja yläkroppaa aukaise, mutta teen lisäksi muutamat linkkuveitsi-vatsat, punnerrukset ja lyhyen selän venytyksen. Jos (kun) on vammoja, niin en ihan noin rohkealla aloituksella voi rempoa.

Joskus kun on aamulla pitäny päästä liikkeelle niin oon pyöritelly foam rollerilla paikkoja vähän auki niin johan herää.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom