Vstaote sanoi:
Kokoajan oon treenannu 2-jakoisella 2 kertaa viikossa. Tätä asiaa on vaikea täältä ruudun takaa havainnollistaa, mutta treenit ovat todella kovia. Mitä oon kattonu, niin esim. jalkatreenit ovat kovempia kuin monilla oikeilla kehonrakentajilla.
Oikeeta se kehonrakennus tiemmä kaikille on.
Mist´haet teorian, että bodarit treenaa huonosti jalkoja(= omasta mielestäsi oma treenityyli on kovaa/oikeaa treeniä?)
Kovuus aspekti on erittäin suhteellinen, onko kovuus sulle isoja painoa, paljon työmäärää(sarjoja), treeniä useasti(pari tai kerran viikossa kintut)?
Jalkatreenien suhteellisella kovuudella ei ole mitään merkitystä, jos sillä "pohkeet, etureidet, takareidet, haitari", kasva milliäkään.
Kehonrakentaja osaa hakea oikeat liikekulmat liikkeistä ja kohdistaa treenin oikeaan lihakseen.
e:
Olen treenannut säännöllisen-epäsäännöllisesti n. 15.5 -vuotiaasta asti.
Ja olen luullut tietäväni kaiken treenaamisesta.
Mutta, teorialla ei ole mitään merkitystä, jos se ei palvelu tarkoitustaan (lihasmassa / voima vaatii erilaista suhtautumista), IMHO
Edes viisaimmat eivät näe loppuun asti ja paras ohjelma on vielä sulla vasta päässä.
e2:
Sitten se aspekti, että ohjelma pitää aina suunnitella yksilöllisesti ja tietää se, mitä on tehty pohjalle työtä. Työmäärä ratkaisee ja sitä tietyissä määrin tulee pyrkiä lisäämään. Se miten lihas tarttuu ja voima. Lähtötasokaan ei aina kerro yhtään mitään.
100 kg ekalla kerralla penkkaava voi olla tulevaisuuden 300 kg penkkipunnertaja tahi sitten jää johonkin penkissä ykkösessä 140-150 kg:aan, eikä enään halua lisätä tulosta.