13-15-vuotiaiden tuloksia

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Ensinnäkin, mave todellakin mittaa yläkropan voimaa. Yläselkä ja kädet, varsinkin forkut ja epäkkäät joutuvat tosihommiin. Ajattelin samoin kuin sinä joskus, mutta kun tein sitten kunnolla mavea, niin seuraavan päivän DOMSit yläselässä todistivat minun olleen väärässä. Jos yksi ainoa liike pitäisi valita yleisen voiman mittaamiseen, niin maastaveto olisi ehdottomasti paras. Se mittaa kuitenkin paaaaaaaljon useampien lihasten voimaa kuin penkki.

Totta mainitsemassasi tapauksessa, mutta mielestäni yläkropan voiman mittaamisessa taas on aika mahdoton laittaa kumpaakaan liikettä toista paremmaksi.

No tossa vähän varmaan epäilyttää noi kyykky ja mave sarjat, koska noitten mukaan ykköstoiston pitäis olla jossain 200kg paikkeilla, et tosin ilmottanu kuinka pitkään olet harrastanu niin voi ihan hyvinki olla mahdollista.
No siis mavessa 200 varmaan pystynki ottamaan mut kyykyssä ei liene 160kg enempää.. kyykkyyn kun pistää vielä sen 5kg lisää nii ne toistot tippuu siinä 12 --->6 kuinka uskomattomalta se kuullostaakin. penkissä taas saan 10x100kg, 5x110 2x120 1x132½ penkissä vähän parempi max voiman kanssa.. kyykyssä vaa tehny sarjaa painoilla jotka tuntuu vielä menevän, sarjapainoina käytän 110kg teen kyykkyä sarjoilla 4x20
ja KUNNON treeniä on takana n.1½ vuotta.. mutta pikkuhiljaa penkkiä alkanu tekemään joskus 8 vuotiaana :)

E: tosiaan videota tulee heti kun mahollista

Aikani kuluksi kirjoittelen mutta mielestäni asiasta:

Hitto minkälainen nykynuoriso meillä on!:eek:
Tätä topiccia aikani kuluksi luin niin ei montaa alle 80kg olevaa alle 16v ole. Ylä-asteikäiset pojat painaa +-90kg:wtf:.
Itte kun olin ylä-asteella niin hyvä jos 50kg painoin ja kaikki me sen kokoosia oltihin.
Tarkoitukseni ei ole moittia ketään ja käytännössä se on mulle justihin se ja sama mitä porukka painaa mutta jos tämän pakkiksen foorumin kautta tekee linjauksen niin on kymmenes vuodes porukasta tullut tuhdimpaa.
Nykyään on ihmisiä tosi moneen.. Suurin osa tosin on se 65kg laihaläskejä :) en tiedä kun mun lisäks yhen tyypin tässä lähistöllä joka normaalia isompikokonen..

Aikani kuluksi kirjoittelen mutta mielestäni asiasta:

Hitto minkälainen nykynuoriso meillä on!:eek:
Tätä topiccia aikani kuluksi luin niin ei montaa alle 80kg olevaa alle 16v ole. Ylä-asteikäiset pojat painaa +-90kg:wtf:.
Itte kun olin ylä-asteella niin hyvä jos 50kg painoin ja kaikki me sen kokoosia oltihin.
Tarkoitukseni ei ole moittia ketään ja käytännössä se on mulle justihin se ja sama mitä porukka painaa mutta jos tämän pakkiksen foorumin kautta tekee linjauksen niin on kymmenes vuodes porukasta tullut tuhdimpaa.

Piräppä järki kädessä. Ele ny helvetti ala yleistää Suomen kansakunnan nuorten painojenkehitystä pakkotoiston perusteella, varsinkaan threadistä, missä käsitellään 13-15-vuotiaiden tuloksia. Tottakai täällä ne ketkä eniten nostavat nuorista ja ovat tulosnikkareita, painavat myös palajun.

Ja luulenpa että mm. tähän threadiin kirjoittelevat vain ne 13-15 vuotiaat, joilla oikeasti on kehumista tuloksissa :) Taitaa vaan ne kynäniskat (itseni mukaan lukien) pitää turpansa kiinni, ja reenata niin kauan että tulokset saattaa herättää jo jonkinlaista jos ei nyt kunnioitusta niin ainakin mielenkiintoa... Sittenhän sitä voi jo jotain kirjoitellakin :D

Kyllä penkki aika hyvä "yleisvoimallinen" mittari on. Rinta, ojentajat, olkäpäät ja jopa selkä työskentelee. Maastavedosta näkee monien pilliheinienkin nostavan isoja rautoja, tiedä sitten mitä se tarkoittaa...

Maastavedossa ei tee työtä muutaku pikkulihat kuten jalat, koko selkä, keskikroppa ja kädet. Mä en oo nähny kenenkään pilliheinän nostelevan isoja +200kg rautoja mavessa.

Ehkä joku "pilliheinä" mavettaakin 100 kg, mut ei penkkaa 100 kg, muttei se tarkoita nyt ihan sitä että pilliheinät ovat kovia mavettajia kans. Katsos, yleensäkkin mave tulokset on aika paljon isompia kun penkki.

Ehkä joku "pilliheinä" mavettaakin 100 kg
No kyllä suurin osa ihmisista treenaamattakin ottaa 100 kg mavesta. Itsekkin otin 53 kilosena vähän alle 100kg ilman mitään treeniä, ja penkistä nousi 30kg :)

Mielestäni puhdas 100kg penkistä on kovempi suoritus kuin 200kg mavessa, tosin johtuen varmaan omasta huonoudestani penkissä...

En ole kaukana tuosta 200 kg mavesta, vaikka treeni kertoja mavessa on kertynyt ehkä joku 30 elämän aikana. Penkki taas on hakattu voimapainoitteisestikkin pitkään että ollan päästy edes tohon hel*vetin 100 kiloon.

Mutta se siitä, en ole 13-15 vuotias , joten mitä väliä :)

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Olet väärässä. Maastaveto ei mittaa yläkropan voimaa juurikaan millään tavalla. Kyllä se penkki paras yläkropan yleisliike on. Ja vielä ylivoimaisesti mukavin tehdä. Imo ihan turhaa toi penkin syrjiminen. 1 liike muiden joukossa mutta oma suosikkiliike ainakin:)

Aijaa, empä oo tiennykkää että MaVe ei vahvista yläkroppaa. Selkä on sitte vissiin alakropassa... :dance:

OFFTOPIC:

Ja btw.. Mikä vittu sä oot epäilee toiste tuloksia mitä tänne laittaa? tosin kylhä tossa nyt helposti kusettaa voi mutta se on oma asiansa.. vissii sua vaa vituttaa ku ''mopopojilla'' nousee rauta sua paremmi.. Nothing personal.. sanoinpaha vaa :D

:DDDDD tulihan se rage sieltä. Ja en kyllä 15-vuotiaana tommosia tuloksia saanukkaan, nyt kyllä pari vuotta vanhempana. Eikä teiän tulokset mua vituta, noi videot ois tosin hyvä lisä

ps. videoita

Kyykky 100kg (alle 90 asteen kulma on video:))
Penkki 75kg (ainakin sen 10kg jäljes, tosin tehty stopilla)
Mave 140kg

seuraavat maksimit 4-5 kuukauden päästä niistä sitte kaikista videot:)

:DDDDD tulihan se rage sieltä. Ja en kyllä 15-vuotiaana tommosia tuloksia saanukkaan, nyt kyllä pari vuotta vanhempana. Eikä teiän tulokset mua vituta, noi videot ois tosin hyvä lisä

ps. videoita
Kaikki aikanaan... tällä hetkell flunssaa ja kuumetta mutta kun alkaa mennä parempaan päin niin eiköhä niitä viedoita ala tulemaan jos jostain kameran repäsen

Aijaa, empä oo tiennykkää että MaVe ei vahvista yläkroppaa. Selkä on sitte vissiin alakropassa... :dance:
Hehehehe:jahas: kyllä sä nyt tiedät että mitä mä tarkotin. Tarkoitin lähinnä sitä että varmasti sais isomman ylävartalon tekemällä pelkkää penkkiä kuin pelkkää mavea. Ite en saa muutenkaan mitään viboja tosta mavesta... typerä liike. Treenaan mielummin selkää ihan leuoilla ja jalkoja vaikka prässillä

Hehehehe:jahas: kyllä sä nyt tiedät että mitä mä tarkotin. Tarkoitin lähinnä sitä että varmasti sais isomman ylävartalon tekemällä pelkkää penkkiä kuin pelkkää mavea. Ite en saa muutenkaan mitään viboja tosta mavesta... typerä liike. Treenaan mielummin selkää ihan leuoilla ja jalkoja vaikka prässillä
Kyllä mavella saa isomman ylävartalon kuin tekemällä penkkiä IMO. Jos on iso selkä niin näyttää isolta.. eikä mun tietojen mukaan penkki ota selkään.. mave taas ottaa selkään tosi hyvin

Kannattaa opetella vetämään "kunnolla" niin jotain viboja saattaa ilmaantua :D

Ja tuohon maven typeryyteen.. Et sä voi sanoa että penkki sitten on jollain tavalla funktionaalisempi liike. Pyytääkö se mirkku kantamaan sitä pesukonetta paikasta a paikkaan b,vai punnertamaan sitä rinnalta ylös alas? :david:

Juu mutta Maastaveto on semmonen liike joka rasittaa kaikista liikkeistä eniten. Sillon tekee jalat ja selkä ja kädet töitä ...Myös vatsat joltain osin. :puntti:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom