100 m tuloksia ja millä treenillä

ärsyttävää! mulla 100 metriä 17 sekuntia, vauhditonta pituutta 180 senttiä, keihästä n.10 metriä, kiekkoa vähän vähemmän! miten on mahdollista että tulokset on noin paskoja!? sori offtopic infosta

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
lurppa sanoi:
ärsyttävää! mulla 100 metriä 17 sekuntia, vauhditonta pituutta 180 senttiä, keihästä n.10 metriä, kiekkoa vähän vähemmän! miten on mahdollista että tulokset on noin paskoja!? sori offtopic infosta

Ei kaikessa voi olla hyvä :D :thumbs:

Pertti 123 sanoi:
Mun tavoite loppu urheilu-uralle: pysyä ehjänä :(

Toi on ainoa tavote, jonka toteutumisella on oikeesti merkitystä.

Nosiis tuo on tietenkin tavoite No. 1. Ajattelin, että tuo nyt olisi itsestään selvyys kaikille

Mutta siis omasta mielestäni täytyy olla jotain tuloksellisia tavoitteitakin kehittyäkseen

Edit: onkos sulla muuten ollut pahempia loukkaantumisia. Jos on niin mitkä olis parhaat neuvot, joilla saisi välteltyä mahd. loukkaantumisia?

Art2 sanoi:
Nosiis tuo on tietenkin tavoite No. 1. Ajattelin, että tuo nyt olisi itsestään selvyys kaikille

Mutta siis omasta mielestäni täytyy olla jotain tuloksellisia tavoitteitakin kehittyäkseen

Edit: onkos sulla muuten ollut pahempia loukkaantumisia. Jos on niin mitkä olis parhaat neuvot, joilla saisi välteltyä mahd. loukkaantumisia?

Jossain vaiheessa se ei välttämättä olekkaan enää niin itsestään selvää. Oli se joskus sitä mullekkin.

Onhan tässä oltu pitkään telakalla.

Voihan näitä neuvoja luetella, mutta harva ottaa näistä vaarin.

-Jos paikat vähänkin kireenä, niin jätä treeni väliin / tee muuta (yhdellä missatulla treenillä ei ole väliä, jos sillä välttää...)

-Heti kun joku ongelma ilmenee, pienikin, ota selvää mistä on kyse ja mitä sille pitäs tehdä (ammattilaisiin yhteyttä heti (fysioterapeutit ym.))

-Älä odota: "kyllä se siitä, kun tässä odottelee"

-Lihashuolto, jos harjoitusohjelmassa on vain kehittäviä harjoituksia, niin siinä on jotain pielessä (pitää olla myös palauttavia ja ylläpitäviä sekä huoltavia)

-Huolehdi liikkuvuudesta (kehitä jos tarpeen / ylläpidä jos hyvä)

-Kannattaa tehdä lihastasapainokartoitus joka vuosi (paljon helpompi ennaltaehkäistä, kuin korjata vammoja)

-Harjoitusohjelman ja vuosisuunnitelman laatiminen (tämä vaatii tietämystä lajista ja eri treenien seurauksista. Tulee olla varuillaan, kun siirrytään kovatehoisempiin treeneihin, esim. vuodenvaihteessa ja loppu keväästä)

-Opi kuuntelemaan kehoa (pitää tietää, milloin kannattaa jättää treeni kesken / tekemättä. Kaikki tietää, milloin se takareisi on revennyt tai akillesjänne on poikki, mutta kuka osaa lopettaa ennen kuin se tapahtuu??? Pitäs pystyä erottaamaan terve harjoitus jumi vaarallisesta "kireydestä" tai kroonisesta jumituksesta)

Itellä saavutuksista parhaat junnu ajoilta oli Finlandia junior gamesin finaalissa 60metrillä ja suomen tilasto vitonen pituushypyssä omassa ikäluokassa tietenkin. Keihästä on myös nakattu junnuna yli 62metriä.

Pertti 123 sanoi:
18 vuotias jannu, joka on entinen pikajuoksija. Ei tossa iässä voi olla ENTINEN... :curs:
mitä nopeammin ymmärtää olla tuhlaamatta aikaansa johonkin kilpaurheiluun niin sen parempi. :)

Quiz on vaan katkera ja haluaa provosoida. Quiz on niitä miehiä joka ei kilpailisi missään vaikka olisi maailman paras, koska kilpaileminen on tyhmää. :jahas:

Reeenari sanoi:
Quiz on vaan katkera ja haluaa provosoida. Quiz on niitä miehiä joka ei kilpailisi missään vaikka olisi maailman paras, koska kilpaileminen on tyhmää. :jahas:
no tietenkin kilpailisin, jos hommalla voisi rikastua. mutta noin yleisesti ottaen kilpaurheilu ei johda mihinkään. senkin energian voi käyttää järkevämmin. mutta kyllä nuoret tyhjänpäiväisempiäkin asioita harrastaa...

Kyllä on jotain pahasti pielessä, jos raha/rikastuminen on ainoa motivaation lähde tehdä yhtään mitään. Kerros quiz mitkä asiat ovat sellaisia, joissa aikaa tai energiaa ei mene hukkaa?n

Reeenari sanoi:
Kyllä on jotain pahasti pielessä, jos raha/rikastuminen on ainoa motivaation lähde tehdä yhtään mitään. Kerros quiz mitkä asiat ovat sellaisia, joissa aikaa tai energiaa ei mene hukkaa?n
no kyllä se sitä vahvemmin tuppaa olemaan, mitä vanhemmaksi tulee. en minä tiedä, jos olisin 18, niin saattaisin ehkä hukata energiaa myös tyttöjen perässä juoksemiseen ja yleiseen sekoiluun.

Quiz on nyt kyllä ihan hakoteillä siitä, että miksi monet, esim. minä itse (kilpa)urheilen.

Homma antaa tekijälleen paljon, vaikka pääoma ei karttuisikaan. Oletko Quiz ikinä kilpaurheillut kunnolla?

Niin ja muuten Quiz, kyllä siellä urheilukentilläkin naiskauneutta on:D . Tai ainakin mummielestä. Mutta eipä toi urheilu oo multa koskaan mitään vapaa-ajan mahdollisuuksia vieny, pikemminkin antanu lisää potkua duunailla kaikkee muuta. Quiz, olet varmaan yksi epäonnistuja joka nyt katkeroituneena täällä paasaa kilpailemisen turhuudesta. Toivottavasti sinulle tulee onnistumisia joltain muulta elämän saralta. Henkilökohtaisesti olen niitä saanut eniten juuri kilpa-urheilusta:thumbs:

Pertin kanssa samoilla linjoilla. Kilpaurheilussa onnistuminen on ainakin mun mielestä äärimmäisen tyydyttävää :) Ja onnistumisesta puhun nyt omien kykyjen puitteissa. Oman ennätyksen parantaminen, onnistuneen suorituksen tekeminen tai ehkäpä jopa voittaminen antaa varmasti urheilijalle enemmän kuin setelitukku. Kilpaurheilusta saatava paras palkinto ei todellakaan ole materiaa. ;)

Reeenari sanoi:
Pertin kanssa samoilla linjoilla. Kilpaurheilussa onnistuminen on ainakin mun mielestä äärimmäisen tyydyttävää :) Ja onnistumisesta puhun nyt omien kykyjen puitteissa. Oman ennätyksen parantaminen, onnistuneen suorituksen tekeminen tai ehkäpä jopa voittaminen antaa varmasti urheilijalle enemmän kuin setelitukku. Kilpaurheilusta saatava paras palkinto ei todellakaan ole materiaa. ;)

Todellakin!!!

Luit mun ajatuksia kuin avointa kirjaa. Mulla se ehkä suurin juttu on se, että mihin tulokseen sitä pystyy. Toki lajirakkaus antaa tähän potkua. Kun tykkää lajistaan ja "kunnioittaa" sitä, niin myös omaa kehitystä arvostaa paljon.

Yksi elämäni parhaista hetkistä oli selvä oman ennätyksen parantaminen ja samalla "täkeän" kisan voitto.

Itsensä kehittäminen ja tuloksellisten rajojen hakeminen on tosi hienoa hommaa. Mutta sitä ei voi ymmärtää kunnolla, jos ei ole itse tehnyt samaa hommaa. Esim. itse en olisi voinut ymmärtää, että mikä siinä on hienoa, ennen kuin rupesin urheilemaan.

Tässä tuleekin ero joukkue ja arvostelu lajeihin, joissa tulosta ei voi arvioida ja parantaa (mitata kehitystä) kuten lajeissa, joissa mitataan sekunteja ja senttejä.

Pertti 123 sanoi:
Itsensä kehittäminen ja tuloksellisten rajojen hakeminen on tosi hienoa hommaa.
Tässä tuleekin ero joukkue ja arvostelu lajeihin, joissa tulosta ei voi arvioida ja parantaa (mitata kehitystä) kuten lajeissa, joissa mitataan sekunteja ja senttejä.

Tässä on yksi syy siihen miksi itsekin ajauduin kilpaurheiluun ja nimenomaan kelloa vastaan suoritettavaan yksilölajiin :rock:

loops sanoi:
Itellä saavutuksista parhaat junnu ajoilta oli Finlandia junior gamesin finaalissa 60metrillä ja suomen tilasto vitonen pituushypyssä omassa ikäluokassa tietenkin.
Ollaan taidettu olla samaan aikaan viivalla FJG:ssä. :D 60 m:llä paras sijoitus tais olla 5. (voitin Hulkin samalla ajalla muistaakseni), pituudessa tuli kerran kultaa.

quiz sanoi:
no tietenkin kilpailisin, jos hommalla voisi rikastua. mutta noin yleisesti ottaen kilpaurheilu ei johda mihinkään. senkin energian voi käyttää järkevämmin. mutta kyllä nuoret tyhjänpäiväisempiäkin asioita harrastaa...
Urheilussa oppii paljon sellaista, josta voi olla hyötyä massin tienaamisessa myöhemmin. Tunnen useita hyvin urheilukentillä pärjänneitä kavereita, joilla on uran päättymisen jälkeen mennyt vähintään yhtä hyvin duunien kanssa...

shape sanoi:
Ollaan taidettu olla samaan aikaan viivalla FJG:ssä. :D 60 m:llä paras sijoitus tais olla 5. (voitin Hulkin samalla ajalla muistaakseni), pituudessa tuli kerran kultaa.
No mulla nyt menikin aina FJG:t päin helvettiä kun ne oli alkukesästä, enkä treenannut talvella muuta kuin koripalloa. Parhaat tulokset yleisurheilussa tein aina loppukaudesta, kun alla oli monta kuukautta sitä ainoaa treeniä mitä yleisurheilussa vedin - kilpailemista. :D

Vetarit menivätkin sitten aina FJG:tä huomattavasti paremmin kun ne olivat loppukaudesta.

Itelläki oli talvireenit pelkkää jääkiekkoa tai hiihtoa, mitkä ei kumpikaan palvele kyllä okeestaan yhtään pikajuoksua. Valmentajat kyllä kovasti ehdotteli kiekon lopettamista, mutta ko samaan aikaan koputteli maajoukkueringin portteja niin ei tarttenu monta kertaa miettiä kumpi kiinnosti enempi. Yleisurheilu kyllä palveli jääkiekkoa loistavasti kesäharjottelu muotona mutta toisinpäin yhtälö ei oikeen toiminu.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom