100 leukaa aikaa vastaan

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja -Bull-
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Peevelin mainitsemalla tyylilä irtos ajassa 10:45. Parin minuutin parannus edelliseen. Jospa se jokupäivä menis alle kymmeneen

Tuli kaivettua vanha tulos esiin mielenkiinnosta (2011) Paino tuollon varmaan joku vajaa 70 ja maksimitoistot +20. Nyt 7 vuotta myöhemmin paino on n. 20 kiloa enempi mutta toistomaksimi sama +20. Vaan aikaa meni 15:20..., kun luuli että pääsisi suunnilleen edes samaan :D.

Silloin 20 kiloa sitten sai muscle upeissa sarjaa ja nyt ei mene yhtään vaikka leuanveto pysynyt samassa.. Jänniä juttuja

Tää vaatii kyllä omien voimien ja tietysti palautuskyvyn perusteellista tuntemista jos haluaa parhaaseen mahdolliseen aikaan. Pari viikkoa sitten tein vitosen sarjoina niin, että palautusaika oli 33-35 sekunttia. Tossa meni noin 14 minuuttia aikaa ja oli todella helppoa eli lyhyemmilläkin palautuksilla pystyisin vitosen sarjoja tekemään. Tänään sitten kokeilin seiskan sarjoja ( viimeiset kaksi sarjaa kaseja) tolla samalla palautuksella eli 33-35 sekunttia. Tää oli jo huomattavasti tiukempi treeni ja sellainen fiilis jäi, että kasin sarjat vaatisi jo noin 40 sekunnin palautuksen. Luultavasti parin viikon päästä kokeilen just noilla kaseilla. Ykkösiä ja kakkosia oon tehnyt viiteenkymmeneen asti niin lyhyillä palautuksilla kuin oon pystynyt. Ykkösiin on mennyt aikaa 3 min 11sek. ja kakkoset 3.02. Tän perusteella mä sanoisin, että mulle tän hetken optimi olisi vetää aluksi kakkosia ja ehkä sit lopussa joutuisi niihin ykkösiin turvautumaan.
Tässä nyt video siitä tän päivän treenistä.

Vaikka tuoreilla voimilla menee tällä hetkellä 16-17 toistoa niin itselläni tuhoutuu suorituskyky helvetin nopeasti. Edes kympin sarjoja 2 minsan palautuksilla ei mene kuin 3 ja neljännessä ei tule enää kymppiä. Ei vaan palaudu. Juontaa varmaan juurensa siihen kun suurimman osan treeniurasta tullut pidettyä pitkät palautukset ja lyhyet sarjat.

Pitääpä ottaa treeniin nyt volyymiprogressio leuoissa kohti 100 toistoa. Ei viitsi tällä kondiksella vetää kun menee tunti.

Jos tekee leuan n. joka 5s välein, ni osaako joku matikkavelho sanoo, että eikös tolleenki oo alle 9 minan aika mahollinen? Toinen, mitä mietin olis 20x5(kakskyt vitosen settiä siis).
Ootko nyt ihan varma, että haluat suunnitella sen etukäteen? Noissa käy aina niin, että teet kolme sarjaa suunnitelman mukaan, yrität väkisin neljättä ja viihdettä ja sit osuu paska tuulettimeen kun olet aivan vitun piipussa ja suunnitelmasta on pakko kuitenkin luopua. Mä vetäisin ihan fiiliksellä aina niin monta kuin pystyn ilman että käyn lähelläkään failurea missään vaiheessa ja pitäisin tauot lyhyenä, mutta en suunnittelisi liian tarkkaan mitään, koska se on varmaa, että se ei toimi.

Olen muuten aina sanonut, että plus- ja miinuslaskut ei ole matematiikkaa ja niiden kanssa ei voi vedota siihen että on paska matematiikassa. Jos tuollaisesta laskusta ei selviä niin on kyse ihan yleistä ongelmanratkaisukyvystä, ei matemaattisesta lahjakkuudesta.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Etkö sä Helka yhtään ajatellut meidän miehisiä itsetuntojamme, kun tolleen paukutit kaikkien ukkojen tulokset tässä ketjussa isolla marginaalilla amatööritasolle? :LOL:
Ai kamala sentään! :hyper:Nyt mä mokasin kyllä pahasti joten parasta varmaan pyytää anteeksi kun ei tätä saa enää temättömäksikään :nolo:
Teidän täytyy varmaan tää nyt ottaa niin, että jos tollanen vanha muija pystyy tälläseen niin kyl me sällit vielä näytetään mihin me pystytään:oujee:

On kyl ankara haaste. Koitin just 5 min sit tokan kerran. Joskus pysty tällasii tekeen aika hyväl suorituskyvyl, vaikka olis salilla tehny just aiemmin jtn.
Aiemminki tein pari h selkätreenin jälkeen, ni ei kyl toivookaa millään tyylil saada sellasta aikaa, mitä tavottelee. Oma tavote olis 8 minaa, mut vaatii selkeesti, ettei oo mitään alla. Höh. Itelki jääny tämmöset kestävyys shitit aika vähälle, ja sen huomaa. 2016 tuli tehtyy aika paljonki, vaikka 4-5 min palautukset voimailussa ollu se juttu yleensä.

Jos tekee leuan n. joka 5s välein, ni osaako joku matikkavelho sanoo, että eikös tolleenki oo alle 9 minan aika mahollinen? Toinen, mitä mietin olis 20x5(kakskyt vitosen settiä siis).
8 minsaa on jo todella kova aika ja mä luulen, että sitä varten tarttee kyl jo ihan tosissaan ja suunnitelmallisesti treenata. 10 minuuttia on jo sitten paljon helpompi saavuttaa ja siihen voisi pystyä ihan perusvoimatreenilläkin. Meniskö toi 20*5 8 minuuttiin niin, että 24 sekunttia olisi aikaa vetää ja sitten taas pitäisi aloittaa uusi sarja. Meinasin huomenna kokeilla noita vitosen sarjoja tolla tahdilla mutta vaan kahden minuutin ajan eli 25 leukaa pitäsi olla kasassa kahden minuutin kohdalla. Yhtään en kyllä vielä osaa sanoa pystynkö tohon mutta huomenna se sitten nähdään.

Ootko nyt ihan varma, että haluat suunnitella sen etukäteen? Noissa käy aina niin, että teet kolme sarjaa suunnitelman mukaan, yrität väkisin neljättä ja viihdettä ja sit osuu paska tuulettimeen kun olet aivan vitun piipussa ja suunnitelmasta on pakko kuitenkin luopua. Mä vetäisin ihan fiiliksellä aina niin monta kuin pystyn ilman että käyn lähelläkään failurea missään vaiheessa ja pitäisin tauot lyhyenä, mutta en suunnittelisi liian tarkkaan mitään, koska se on varmaa, että se ei toimi.

Olen muuten aina sanonut, että plus- ja miinuslaskut ei ole matematiikkaa ja niiden kanssa ei voi vedota siihen että on paska matematiikassa. Jos tuollaisesta laskusta ei selviä niin on kyse ihan yleistä ongelmanratkaisukyvystä, ei matemaattisesta lahjakkuudesta.
Joo, kyllä mäkin oon sitä mieltä, että hapoille tai piippuun ei saa mennä kuin vasta ihan viimesillä vedoilla. Ton takia pitää se oma kunto tietää ja osata vetää oikean määrän toistoja sopivalla palautuksella. Ja tosiaan jos kylmiltään eli ilman treenitaustaa tätä yrittää niin just noin fiiliksellä että välttää failuren. Niistä hapoista on kyllä aika mahdoton enää selvitä etenkin jos haluaisi saada hyvän ajan.

Unohdin eilen laittaa sen videon missä vedän niitä kakkosia reiluun kolmeen minuuttin eli 25*2 aikaan 3.02. Sataan en kyllä varmaan vielä tolla tahdilla pysty mutta kokeilen kyl joku päivä.

Pitääkin testata tässä loppuviikosta. Ite oon vedellyt leukoja 2min aikaa vastaan, tällä hetkellä paras tulos on 45. Tyylillä 25 putkeen, sitten muutama kolmonen, sekä kakkonen ja lopuksi ykkösiä. Hirveästi en reenipäiväkirjoja pidä, mutta muutama rivi on tullut keeppiin leuoista pistettyä.

2018
16x20kg
14x25kg (04.06)
12x30kg (05.03)
10x40kg (20.06)
6x50kg (10.03)
5x60kg (14.05)
1x70kg

68 5 min
45 2 min

98 leukaa 6:13 (olin näköjään laskenut väärin)
Tää oli siis 2.5 vuotta sitten, olin just täyttänyt 16. Olin itseasiassa tehnyt tän haasteen jo kerran samana päivänä, eli jos olisin tehnyt ekan yrityksen paremmin ni olis varmaan tullut parempi tulos.
Kuvasin ton läppärillä, jolla on hirveä äänenlaatu, joten kannattaa mutettaa video. Oon huomannu, et paras tapa tehä tää on tehä parin ekan sarjan jälkeen vain semmonen 2-4 toistoa per sarja.
Painoa tolloin oli todennäköisesti 70-75 kg.

View: https://www.youtube.com/watch?v=AhA01pYiRUs

98 leukaa 6:13 (olin näköjään laskenut väärin)
Tää oli siis 2.5 vuotta sitten, olin just täyttänyt 16. Olin itseasiassa tehnyt tän haasteen jo kerran samana päivänä, eli jos olisin tehnyt ekan yrityksen paremmin ni olis varmaan tullut parempi tulos.
Kuvasin ton läppärillä, jolla on hirveä äänenlaatu, joten kannattaa mutettaa video. Oon huomannu, et paras tapa tehä tää on tehä parin ekan sarjan jälkeen vain semmonen 2-4 toistoa per sarja.
Painoa tolloin oli todennäköisesti 70-75 kg.

View: https://www.youtube.com/watch?v=AhA01pYiRUs

Olipa harmi toi laskuvirhe koska tää on mun mielestä kyllä todella kova veto. Tämmösistä suorituksista saa kyllä valtavasti inspiraatiota ja motivaatiota ittelle. Hieno juttu, että laitoit tän videon tänne.

Mä lupasin kokeilla niitä vitosia siihen 24 sekunttiin. Vielä ennen tota kokeilua ajattelin, että saataa olla liian kova tahti joten meinasin tyytyä vain 25 leukaan mutta koska tota tehdessä huomasin, ettei tää nyt niin paha olekkaan vedin sitten siihen neljään minuuttiin 55 leukaa. Tästä jäi sellainen maku, että jopa lähelle sataa pystyisin tällä tahdilla vetämään. Ens viikolla mä sitten kokeilen tehdä jonkun ajan tälle 100:lle toistolle.

Back
Ylös Bottom