10.01.2005 palvelukseen astuvat

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Saapas
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Joo, joku mode vois TODELLAKIN editoida ton otsikon päivämäärän, siis nimenomaan 10.01.2005. Ja mulla paikkana Keuruun Suojelukomppania.

PunttiPeTe sanoi:
Rannikkotykistöön Korppooseen tammikuussa...

Korppoo? Varmaan Gyltöä tarkoitat? Itse kävin alokasajan siellä. Nykyään kuulemma homma hieman löysentynyt, kun pahimmat kouluttajat poissa. Mutta silloin ainakin oli kova meno ja alokasajan jälkeinen sissi koulutukseni oli vielä jäätävämpää menoa. Siinä voi sanoa, että mentiin perse ruvella, kun harjoiteltiin syöksymisiä kalliolla.

hpena sanoi:
Joo, joku mode vois TODELLAKIN editoida ton otsikon päivämäärän, siis nimenomaan 10.01.2005. Ja mulla paikkana Keuruun Suojelukomppania.
Done.

Hajotkaa aamuihinne, mulla lähtö vasta 6kk päästä. Ellen pääse olkapääleikkaukseen. :D

ai nassesetä?

Jep, semmonen musta näillä näkymin on tulossa. Täti tuolla lukikin muuten btw juuri paikallislehdestä että Keuruun seuraavan saapumiserän valatilaisuus pidetään elokuussa Tuurissa Keskisen kyläkaupassa !!!??? wtf :hyper:

Kyllä mua ainakin vituttaisi tulla se vala vannomaan jonnekin kauppaan, varsinkaan tohon kilometrin päähän (on tullut aika paljon vietettyä aikaa täällä maalla sukulaisten nurkissa).

Ja kiitokset otsikon vaihdosta vaikkei mun moka ollutkaan. :thumbs:

hpena sanoi:
Jep, semmonen musta näillä näkymin on tulossa. Täti tuolla lukikin muuten btw juuri paikallislehdestä että Keuruun seuraavan saapumiserän valatilaisuus pidetään elokuussa Tuurissa Keskisen kyläkaupassa !!!??? wtf :hyper:

En tiedä miten nykyään, mutta mun aikoina nasse hommiin meni vain hieman vajaa älyiset. :)
Siis tämä on ihan tosi. Meidän jaokseenkin tuli myöhemmin yksi vähän yksikertainen ja sekaisin oleva miekkonen ja alokasjaoksesta lähti toinen yksinkertainen nasse hommiin, kun muuhun ei päässyt.
Eikä tämä kokemus rajoitu vain näihin muutamiin. Olisin varmaan itse kuulunut samaan kastiin, mutta yksi nasseryhmä oli vierailuilla ja eivät tosiaan ihan normaaleita olleet suurin osa.
Tietty tuo nassehomma on hyvä, jos meinaa jonnekin palolaitokselle jne.

En tiedä miten nykyään, mutta mun aikoina nasse hommiin meni vain hieman vajaa älyiset. Siis tämä on ihan tosi. Meidän jaokseenkin tuli myöhemmin yksi vähän yksikertainen ja sekaisin oleva miekkonen ja alokasjaoksesta lähti toinen yksinkertainen nasse hommiin, kun muuhun ei päässyt. Eikä tämä kokemus rajoitu vain näihin muutamiin. Olisin varmaan itse kuulunut samaan kastiin, mutta yksi nasseryhmä oli vierailuilla ja eivät tosiaan ihan normaaleita olleet suurin osa.
Tietty tuo nassehomma on hyvä, jos meinaa jonnekin palolaitokselle jne.

Heheh :hyper:

Samanlaista oon kuullu.
Suora lainaus kaverilta (pioneerina Keuruulla) saamastani tekstiviestistä:
"Mä kuulin että oot lähdössä keuruulle suojelumieheks. Se on paha virhe. Ne on kaikki rumia tyhmiä heikkoja ja naurettavia pellejä. Jos on mahdollisuuksia vaihda pioneeriksi"
ja loppuosa toisesta viestistä:
"Suojelumiehiä haukutaan jatkuvasti ja syystä. Se mitä ne tekee on hyvin vittumaista, mä en kestäis sitä päivääkään"

Et ehkä munkin sit pitää kokeilla päästä telamiinatelineeksi...

Eiköhän ne vajaaälyiset jakaannu ihan yhtä tasaisesti ympäri valtakuntaa sotilasläänien sijoutusten perusteella, siinä missä täysälyisetkin. Ei nyt puhuta tommoista pojille, joita voi jo pikkuisen jännittää tammikuun 10 päivä. Varsinkin, kun juttu on täydellistä tornihevosmiestentietotoimiston paskapuhetta.

Sinällään suojelukouluun menee hyvinkin pieni osa saapumiserästä / vuosi, joten saattaa olla paljonkin porukkaa, jotka ovat tuonne nimenomaan esim. halunneet ja VALIKOITUNEET (vpk taustaiset, jne.).

Eiköhän ne luusereimmat ja jne. löydy isojen valmiusprikaatien jääkärikomppanioista / tulipattereista. Tuokin oli täysin turha yleistys sitäpaitsi.

hpena sanoi:
Heheh :hyper:

Samanlaista oon kuullu.
Suora lainaus kaverilta (pioneerina Keuruulla) saamastani tekstiviestistä:
"Mä kuulin että oot lähdössä keuruulle suojelumieheks. Se on paha virhe. Ne on kaikki rumia tyhmiä heikkoja ja naurettavia pellejä. Jos on mahdollisuuksia vaihda pioneeriksi"
ja loppuosa toisesta viestistä:
"Suojelumiehiä haukutaan jatkuvasti ja syystä. Se mitä ne tekee on hyvin vittumaista, mä en kestäis sitä päivääkään"

Et ehkä munkin sit pitää kokeilla päästä telamiinatelineeksi...

No, nasse päässä siellä ainakin saa olla enemmän kuin tarpeeksi. :)

Niin ja alkuperäiseen aiheeseen :

Tsemppiä kaikille, intti on jopa liiankin iisi paikka, siihennähden, mihin siellä pitäisi valmistautua. Jokainen henkisesti terve ihminen sen läpi pääsee helposti. Jos omaa vielä tuon lisäksi fyysistä kuntoa, on se aina helpompaa (vielä siis kerkeää tehdä kolmenviikon tehojuoksupunttioffilletreenin)

Mukaan mahtuu monenlaista piipertäjää, niinkuin mihin tahansa paikka, jossa kansaa kootaan yhteen luokista / taustasta välittämättä (vrt. peruskoulu).

Jos jokin homma tuntuu kiinnostavan, kannattaa se ilmaista heti ensimmäsissä haastatteluissa joukkueen johtajalle (ups / opistooups) tai varajohtajalla (sopsot, varusmiestaustainen).

Moni on tässä treahdissa puhunut kiinnostuksesta spolhommiin. Niissä usein onkin jonkunverran puntinkolistelijoita (siihen myös joukkokoulutuskaudella oivat mahdollisuudet spollina, niin kuolutus, kuin vartioviikoillakin). Ja hommat (varsinkin paikasta riippuen voi olla hyvinkin itsenäisiä ja omatoimisesti suoritettavia. Lisäksi ainoa aselaji, jossa voi edes teoriatasolla tulla joskus jotain pientä säpinänpoikasta (moni saakin juuri noissa hommissa kipinän esim. vartijan, jv: n tai poliisin hommiin).

Jokaiselle kuitenkin muistutuksena, että palvelit sitten 6, 9 tai 12 kuukautta, olet jokatapauksessa yhtä tärkeä suomen puolustuksen kannalta, mikäli kriisiin joudumme. Riippumatta, oletko laskuvarjojääkäri vai polkupyörämekaanikko. Jokaiselle on paikkansa, kuten yhteiskunnassa yleensäkin.

Mikäli koet yllämainitun paatoksen vittumaisena, olet aina saanut ITSE päättää OMISTA asioistasi ja et ole koskaan kunnioittanut / kohdannut auktoriteettejä, en voi auttaa. Tuo kuusi kuukauttakin voi olla elämän vittumaisin aika - kuten se mummojen pyllynpesukin vaihtoehtoisesti.

Joka vuosi porukasta vielä innostuu useat sellaisetkin uralle, jotka mennessään olisvat sitä mieltä, että vittuun koko laitos ja olen lyhyimmän mahdollisen ajan. Kyllä sieltä useimmalle ihan ok. muistojakin jää.

Muistutuksena vielä, että luuletteko isoisiemme viisivuotisen olleen miten ruusuillatanssimista 1939 - 44 ?

jiimanni sanoi:
Hähää! Hajoo sinne! ;)
No eih, kun ota siitä kaikki hyöty irti ja yritä saaha reenattua.. SPOL on ihan ok homma. Ainaski erilainen ja siitä on hyötyä tiettyjä ammatteja varten siviilissäkin.
Ai katos, suakin näkee. :)
Toivottavasti saa joo treenattua! Olis vähän tympeetä lenkkeillä 12kk..

juu sanoi:
Hajoa sinne!!! :whip:

Toivottavasti pääset ylil Hakkaraisen joukkueeseen. Tulet varmasti huomaamaan miten ihanaa intti voi olla.
Jahas, joku puhuu nyt kokemuksen syvällä rintaäänellä..
Sivistä nyt ihmeessä lisää.. :)

Tape sanoi:
Joka vuosi porukasta vielä innostuu useat sellaisetkin uralle, jotka mennessään olisvat sitä mieltä, että vittuun koko laitos ja olen lyhyimmän mahdollisen ajan. Kyllä sieltä useimmalle ihan ok. muistojakin jää.

Hyvää tekstiä. JUURI tuolla asenteella itsekin tammikuussa 2003 palvelukseen laahustin. Vuoden loppujen lopuksi siellä sitten olin. Yritin vielä ottaa kaiken hyödyn hommasta irti ja sainkin hyvän työtodistuksen tornifirmalta, kahden aselajin koulutuksen, paljon loistokavereita ja pari tosi hyvää ystävää. Kaiken kukkuraksi olin jo menossa nyt syksyllä MpKK:un opiskelupaikan varmistuttua. Muutin kuitenkin viime tipassa mieleni. Toistaiseksi.

Eli meitä on moneksi. :jahas:

Tape sanoi:
Niin ja alkuperäiseen aiheeseen :

Jos jokin homma tuntuu kiinnostavan, kannattaa se ilmaista heti ensimmäsissä haastatteluissa joukkueen johtajalle (ups / opistooups) tai varajohtajalla (sopsot, varusmiestaustainen).

NusNus. Eikö joukkueenjohtaja ole varusmies, upseerikokelas. Joukkueen (pää)kouluttaja on sitten kantahenkilökuntaa.

Kajaanin prikaatille menossa kymmenes päivä ensimmäistä. Näillä näkymin Pohjois-Suomen Viestipataljoonaan (P-SVP) ja kuudella kuukaudella olisi tarkoitus selvitä.

Intti itsessään ei vituta, pikemminkin se, että "normaali-elämä" joutuu katkolle. Harrastukset, opiskelu, työ jne.

makew sanoi:
Hennala, 10.01.05.
Aluksi toi threadin otsikko hämäsi...:D

edit: kuljetukseen.

Hohoho! Hennalan lepokoti! On se kiva paikka, ite oon just lääkintä-aukissa siellä.

Ja tervetuloa santahaminaan spolkkiin jos joku sinne tulee, oon siellä sitten lääkintä-au:na.

hpena sanoi:

Hajoo sluk:iin, en menis letkuks vaikka mikä olis.. Tuut tutustumaan nasseen ja suojapuku2000:een todella paljon :hyper:

Ite oon keuruulla nyt oppilaana AUK:ssa raivaajalinjalla ja voin sanoa että ihan loistavan valinnan tein.. Suojelumiehet ja perus pioneerit tekee duunia ihan saatanasti, mut raivaajat vetää vähän rennommin ja pääsee viel ihan sairaan hienoja hommia tekemään.. 5 aamua ja alikersantin natsat tulee kaulaan, pääsee vähän komenteleen mortteja, tosin TJ on vielä ihan vitusti!!!

Mut yritä vaihtaa, tuut hajoomaan ihan totaalisesti sinne sluk:iin :urjo:

Modipeluri sanoi:
Intti itsessään ei vituta

Niinhän mäkin luulin tossa heinäkuussa, mutta karu totuus paljastui.. Intti todellakin vituttaa ja se turhanpäiväinen säätäminen ja kaikki muodollinen paska ja ne leirit... Just tulin AUK:n loppumarssilta -ja sodasta, et tuut kyl huomaamaan et intti hajottaa.. Mut nytpähän pääsen ite hajottamaan tulevia mortteja et ei paha nakki :D

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom