1-Jakoisen puolittaminen

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja TK80
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Olen puolivuotta tehnyt 1-jakoisella ohjelmalla. Tässä esimerkki treenistä.

penkki 3x
kyykky 3x
pystyp. 3x
kulmas. 3x
hauis 2x
pohkeet 2x
vatsat

Tietysti olen vaihdellut liikkeitä ja painotuksia. Mutta tuossa perus runko. Treenaan kolme kertaa viikossa (tavoite ainakin). Olen nyt kesällä joitakin kertoja tehnyt ns.puolet treenistä esim. penkki 3x, pystyp. 3x hauis 2x. Ja seuraavana päivänä toisen puoliskon. Kysymys kuuluu. Mitä mieltä olette tuon tehokkuudesta, jos tekisi jatkuvasti tuolla tavalla? Siinä tulisi yksi lepopäivä viikossa, mutta lyhyitä ja teräviä treenejä päivässä. Tarkoitus ei ole alkaa säännöllisesti noin tekemään, mutta mielenkiinnosta kuuntelen mielipiteitänne. Itselläni on suht. hyvät laitteet noiden tekoon autotallissa. Ja perheellisen on helpompi ujuttaa välillä lyhyt treeni päivään.

Itellä oli yhdessä vaiheessa tuollainen hybridisuunnitelma missä oli 1-jakoista ja 2-jakoista sekaisin tähän tyyliin;

Ma: Alakroppa
Ke: Koko kroppa
Pe: Koko kroppa
Su: Yläkroppa

Eli suunnitelman mukaan 3 kertaa viikossa kroppa läpi. Tosin käytännössä usein kierto venyi 1-2 päivää kun tuli vedettyä liian kovia treenejä ja ei kerennyt palautumaan, mutta se oli vaan voluumin ja intensiteetin säädöstä kiinni. Hyvin tuollainen sekoitus toimii. Eri toistoalueita ja eri sarjamääriä eri treeneissä.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom