1-jakoinen & treenien määrä (dieetti)

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Onko täälllä kukaan edes vähän pidempään treenannut kokeillut 1-jakoista ohjelmaa? Minulla on noin 3vuotta treeniä takana ja siirryin hieman alle kuukausi sitten kokeilemaan 1-jakoisella treenaamista. Dieettiä on nyt n. 3 viikkoa takana ja välillä tuntuu ettei ihan sitä kolmea treeniä pysty joka viikko tekemään kun ei palaudu. Siis väliin tulee jaksoja joissa treenipäivien väliin jää kaksi välipäivää. Kuitenkin ainakin voimat ovat dieetillä säilyneet todella hyvin, vaikka melko matalilla hiilihydraateilla dieettaan. Mietinkin, että onko vähänkään kokeneemman treenaajan järkevää käyttää 1-jakoista (joka siis ei perustu HST:hen) vai pitäisikö siirtyä takaisin vanhaan kunnon 2-jakoiseen? Eniten mietityttää juuri tuo kun välillä on pakko pitää useamminkin kahta välipäivää putkeen. Eikös Timballa ollut ainakin joku aika sitten 1-jakoinen kokeilun alla? Jos näin, niin mitkäs olivat sinun kokemuksesi?

Itse vetelen juuri nyt dieetillä yksjakoisella. Tähän asti kulkenut suht hyvin, mutta tuntuu että voisi ottaa ehkä hieman kevyemminkin.

nimimerkki epäkkäät vitun kipeät.

Kun kokonaismäärän määrittää sopivaksi eikä vedä liian tappiin, voi vetää helposti neljäkin kertaa vkossa kropan läpi ilman kummempia kommervenkkeja. Sitä tiuhemmat vaatii sitten eri lailla panostusta.

Massaa!Voimaa! -kirjan frekvenssiohjelma on hyvä esimerkki tuollaisesta ja hemmetin sopiva dieetille kun pitää järjen mukana.

Laita tarkemmin se ohjelmasi proletaari, kommentoi myös kuinka tiukkoja sarjat ovat.

Itse teen tällä hetkellä 1 jakoista kolmesti viikossa dietillä ja hyvin toimii. Selvästi kevyempää tämä on kuin bulkilla tekemäni 2-jakoinen koska pienensin volyymiä tarkoituksella. Ei se jakoisuus siis yksinään määritä sitä kuinka raskasta treeni on!

Jos palautumisen kanssa käyt dieetin edetessä tiukaksi, voi ensin miettiä yksittäisen treenikerran kovuutta. Kohdallasi auttaisi, jos laittaisit ohjelmasi nähtäville. Mikäli ohjelmassa on kohtuullinen määrä liikkeitä ja sarjoja ja palautumisen kanssa on silti ongelmia, mielestäni voit pidentää palautumisaikoja. Voit tehdä kaksi treeniä viikossa tai treenata tuntuman mukaan, aina kun koet olevasi riittävässä määrin palautunut edellisestä treenistä. Ei sen kierron pituuden tarvitse välttämättä olla juuri kalenteriviikon 7 vuorokautta.

Tulee helposti kipeeksi miinuskaloreilla näillä kroppa useemmin, ku kerran viikkoon ohjelmilla varsinkin talvisin. On tullut kokeiltua ja aina on ollut seurauksena flunssa ja siitä viisastuneena dietillä vain 4-jakoisella.

tossa on tärkein homma se, että ei treenaa liian rankasti sitä yhtä treeniä. jos sitä käy vaikka 15 kertaa viikossa juomassa fastin pullosta hartsporttia ja bodauslehtiä lueskelemassa salilla niin tuskin siinä ylikunto yllättää...

Suunnilleen tällaisella 1-jakoisella olen tehnyt:

Etureidet x3
takareidet x2
pohkeet x2
selkä x3
rinta x3
ojentajat x2-3 (yleensä joka toisessa treenissä 2 sarjaa ja jokatoisessa 3)
hauikset x2-3 (sama juttu kuin ojentajille)
suorat vatsat x1
vinot vatsat x1
olkapäät x2
epäkkäät x1

Liikkeitä vaihtelen jonkin verran joten laitoin näkyville vain sarjamäärän jokaista lihasryhmää kohden.

Kyllä minä melko tiukkoja treenejä teen, se täytyy myöntää, mutta mitään pakkotoistoja tai muita erikoistekniikoita en ole 1-jakoisella käyttänyt ollenkaan enkä maksimeitakaan ole kokeillut. Rinta, pohkeet ja joskus ojentajat tahtovat olla sellaisia lihasryhmiä jotka eivät tahdo palautua muun kropan mukana.

Mie oon vetäny 1-jakosella joka toinen päivä ja hyvin toimii dietilläkin. sarjoja teen vähän vähemmä. Joskus saatan jättää kädet väliin jos siltä tuntuu. Kannattaa kuunnella vaan kroppaa hyvin voit jättää jonku lihasryhmän välii tai tehdä vaan kevyen treenin jos ei meinaa palautua ite jätän välillä kädet kokonaa pois.

Entäs voiko tota Arnoldin kultaista kuusikkoa vetää dietillä. Ei vissiin normaali muodossa, mutta jos lyhentäisi sarjan pituuksia tai kertoja?. Leukoja olen vetänyt tuon 20 pull up challenges mukaan eli 5 sarjaa jotain 1-2 leukaa ja sitten sen jälkeen vielä 2x6 ylätaljalla. Treenin olen jaksanut vetää läpi varsin hyvin eikä mitään oksennus reaktoita ole tullut, ainoastaan kyykky aiheuttaa todellisen hengästymisen ja uupumisen, tosin sarjojen jälkeen 2min taukoa ja siinä ajassa on yleensä jo tasaantunut tuo. 3 kertaa olen vetänyt sen viikossa ja sitä olen tehnyt noin 3kk.

Kiitos vastauksista :).

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Entäs voiko tota Arnoldin kultaista kuusikkoa vetää dietillä. Ei vissiin normaali muodossa, mutta jos lyhentäisi sarjan pituuksia tai kertoja?. Leukoja olen vetänyt tuon 20 pull up challenges mukaan eli 5 sarjaa jotain 1-2 leukaa ja sitten sen jälkeen vielä 2x6 ylätaljalla. Treenin olen jaksanut vetää läpi varsin hyvin eikä mitään oksennus reaktoita ole tullut, ainoastaan kyykky aiheuttaa todellisen hengästymisen ja uupumisen, tosin sarjojen jälkeen 2min taukoa ja siinä ajassa on yleensä jo tasaantunut tuo. 3 kertaa olen vetänyt sen viikossa ja sitä olen tehnyt noin 3kk.

Kiitos vastauksista :).

Voisit tietty ainakin kyykyn ja penkin kokeilla tehä 3X5 tai 5X5 systeemillä. Muihin liikkeisiin sit 3-4 sarjaa 6-8 toistoilla. Mä oon tehny kuusikkoo normiohjelman jälkeen niin että mulla oli kaikissa liikkeissä sarjat 5X5 Reg Park tyylillä. Eli eka sarja 60% maksimisarjapainoista, toka sarja 80% maksimisarjapainoista ja sit kolme vikaa sarjaa maksimisarjapainoilla. Aika äkkiä kuitenkin joutu jättää yhden treenin pois kahden viikon ajalta. Eli tein treenit joka kolmas päivä viikonpäivistä välittämättä.

Mie oon vetäny 1-jakosella joka toinen päivä ja hyvin toimii dietilläkin. sarjoja teen vähän vähemmä. Joskus saatan jättää kädet väliin jos siltä tuntuu. Kannattaa kuunnella vaan kroppaa hyvin voit jättää jonku lihasryhmän välii tai tehdä vaan kevyen treenin jos ei meinaa palautua ite jätän välillä kädet kokonaa pois.

Mulla tulee kanssa reenattua erikseen hanskaa max.2 kertaa viikko. Oma kirois on kun oon vedelly ties kuin kauan moni jakosilla ni meinaa turhan usein, vetää ihan loppuu ja sen sit huomaa ku parit seuraavat reenit menee vituiks. Eli maltti on valttia yks jakosella ja TOIMII kunhan malttaa.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom