1️⃣ -JAKOINEN OHJELMA

Meta title: 🔥 1-JAKOINEN TREENIOHJELMA – KOKO KROPPA KERRALLA 🔥

Meta description: Ytimekäs ja toimiva treenimalli, jossa koko keho treenataan yhdellä harjoituksella tehokkaasti ja nousujohteisesti.

Mitä korvaavia liikkeitä voisi käyttää, jos ei halua tehdä maastavetoa ja kyykkyä? Jalkaprässiä olen käyttänyt tähän mennessä kyykyn sijaan.
Ei oikein mitään. Kyykyn ja maven kaltaisille käytännössä koko alakroppaa kuormittaville perusliikkeille on helvetin vaikea löytää saman tasoisia korvaajia.

Mitä korvaavia liikkeitä voisi käyttää, jos ei halua tehdä maastavetoa ja kyykkyä? Jalkaprässiä olen käyttänyt tähän mennessä kyykyn sijaan.

EI mitään, Nuo ovat ne liikkeet riven lisäksi, joiden avulla tämä on koko kropan treeni.

Jos sen virheen tekee, että maven ja jalkaprässin ottaa pois tästä ohjelmasta, niin ollaan aika hukassa.

Täällä penkissä tapahtunut pysähdystä. Toissa kerralla 70kg painoilla sarjat menivät 5,4,5. Päätin edellis kertana että veivaan samoilla vielä että saan puhtaat sarjat. Sarjoiksi tuli 5,4,3.
Olisiko nyt hyvä liike tiputtaa takaisin sinne 67.5kg sarjapainot vai mikä olisi järkevin teko? Yleinen väsymys on painanut. Liian lyhyet yöunet jo kolme viikon ajan. yössä tulee nukuttua vain noin 6-7 tuntia.

Jos on lepo päin vittua niin reenikin on päin vittua, pidemmän päälle kaikki on päin vittua.

Etkö voisi pitää kiinni säännöllisistä nukkumisajoista? Ne kun vaaditaan jos aikoo reenata, ylipäätänsä pysyä terveenä. Jos jatkat tota treenaamista ja huonoa nukkumista niin pitemmän päälle käy huonommin.
Nuku vähän enemmän, 7-8h, jos olet aikuinen, 8-9h jos olet vielä peruskouluikäinen.

Suosittelisin pitämään kevyen viikon ja tuon unirytmin korjaamisen säännölliseksi. Ei ihmekkään jos reeneistä teho lähtee jos olet kokoajan potenut "yleistä väsymystä." Eli kevyt viikko väliin ja ala siitä taas nosteleen.

Ruokapuoli lienee kunnossa?

Pidemmän päälle se kostautuu. Ei ehkä tunnu siltä jos käyttää "paikkauksia."

sit vielä kärjistetään :D Vilu, vuoden päästä joudut käyttään piriä et voit reenaa ku et muuten jaksa ja sit kuolet joskus. :D

:D
Sitä kuvitteli nukkuvansa pitkiäkin yöunia, mutta heräsin todellisuuteen tuossa pari päivää sitten kun rupesin laskeskelemaan unen määrää. Korjaukseen on menossa ja koitan mennä aikaisemmin nukkumaan. Aikuinen olen ja nyt olisi tarkoitus saada ne 8+ tunnit yössä unta.

No on tässä kohta 10v eletty tämmösillä ka. 5h unilla. Välillä menee 3h ja välillä 7h. Viime yönä meni 7.5h vahingosssa ja nyt oon aivan helvetin väsyny, verrattuna tohon 5h.

Täällä penkissä tapahtunut pysähdystä. Toissa kerralla 70kg painoilla sarjat menivät 5,4,5. Päätin edellis kertana että veivaan samoilla vielä että saan puhtaat sarjat. Sarjoiksi tuli 5,4,3.
Olisiko nyt hyvä liike tiputtaa takaisin sinne 67.5kg sarjapainot vai mikä olisi järkevin teko? Yleinen väsymys on painanut. Liian lyhyet yöunet jo kolme viikon ajan. yössä tulee nukuttua vain noin 6-7 tuntia.

Aloituspostista löytyy ohje
OHJELMA
Kun painot ovat käyneet niin raskaiksi, että parilla peräkkäisellä kerralla et jaksa tehdä kaikkia kolmea viiden toiston sarjoja loppuun asti, on aika peruuttaa sarjapainoja pari viikkoa taaksepäin ja lähtä uudestaan lisäämään niitä kerta toisensa jälkeen. Näin alempaa "vauhtia hakien" saa ennätyksiään vielä parannettua pariinkin kertaan ja pidettyä yllä suoraviivaista kehitystä. Vähennä painoa vain siitä liikkeestä kerrallaan joka jämähti, muut voi tehdä kovaa kunnes niissäkin kehitys tyssää.

Taitaisi tässä tapauksessa olla paras ratkaisu lepoviikko ilman mitään salittelua. Nukkua vaan ja syödä hyvin. :)
Ite pistäisin tuon progression hiipumisen juuri väsymyksen piikkiin, liian vähän unta.

Itse aloitin SS:n 3kk sitte 74kg/195cm mitoissa ilman mitään fyysisen rasituksen taustaa. Vasta nyt sai kyykky ja mave nykyisen painon, 85kg, kiini. Hiasta on kehitys jos muihin samantaustasiin vertaa, etenkin pieni ero maven ja atg:n välilä askarruttaa kun muut repii jo ekan kk:n jälkeen yli satasia mavesta kun itse hikoilen 85kg kolmen kuukauden jälkeen. Vähä tulee sellanen olo, että teen jotain väärin vai selittyykö tämä pituudella ? Koka mave liikkeenäki on oudon olonen vielä 3kk jälkee vaikka tekniikan olen tarkistuttanut monesti. Ehkä sitä on vain vähä hitaampi :D (Nyt: Kyykky 85kg, Penkki 50kg, Mave 85kg, OHP 40kg, Soutu 50kg, tammikuussa: Kyykky 40kg, Mave 40kg, Penkki 25kg, OHP 20kg, Soutu 30kg)
Enemmän taitaa vaikuttaa kehon mittasuhteet kuin pituus tuohon kyykyn ja maven tulokseen. Itse olen samoissa mitoissa ja mave on selkeästi kyykkyä edellä mutta veikkaisin sen johtuvan pitkäraajaisesta ruumiinrakenteesta.

Ei kannata ottaa stressiä muihin vertailemalla.

Mitä ihmettä? Ei vaan huvita tehdä mavea ja kyykkyä? Kehitystä silti huvittaisi varmaan saada?
Kyykyn voi korvata trampoliinilla hyppelyllä ja maastavedon lapioimalla hiekkaa vähintään 10min reippaasti. :whip:

Satutin ilmeisesti mavessa selkäni, ja nyt se kipuilee ilkeästi mavea ja soutua tehdessä. Pystyisin kyseisiä liikkeitä tekemään, mutta en halua enempää leikkiä terveydelläni. Jätän siis nyt maven ja soudun väliin ainakin parilla seuraavalla treenikerralla. Mitä suosittelisitte tekemään nyt noiden tilalla? Leukoja kelasin ainakin vedellä.

Itse tekisin vain leuanvetoa!

Tuon maven kanssa kannattaa oikeasti olla varovainen (= pitää se tekniikka kunnossa) kun niitä painoja alkaa jo tankoon kertyyn. Äkkiä rykäsee esimerkiksi alaselän mukavasti rikki.

Back
Ylös Bottom