1️⃣ -JAKOINEN OHJELMA

Meta title: 🔥 1-JAKOINEN TREENIOHJELMA – KOKO KROPPA KERRALLA 🔥

Meta description: Ytimekäs ja toimiva treenimalli, jossa koko keho treenataan yhdellä harjoituksella tehokkaasti ja nousujohteisesti.

Mietin lajikohtaisesti että oiskos hyvä tehdä kerran viikossa pystypunnerrus kerroilla takaolille vipareita? vai ottaako ne osumaa tarpeeksi jossain muissa liikkeissä?

Mietin lajikohtaisesti että oiskos hyvä tehdä kerran viikossa pystypunnerrus kerroilla takaolille vipareita? vai ottaako ne osumaa tarpeeksi jossain muissa liikkeissä?

Itte teen vipareita taakse kerran viikkoon apuliikkeenä. Penkissähän ne ottaa vähän mut en nyt tiedä että tarpeeksi...

Mulla on apuliikkeenä viparit taakse joka toisessa treenissä, eli aina maven jälkeen, 2x10 ja 3x8 sarjoja vaihdellen.

Ehdotit niitä vipareita sivulle ja vipareita taakse pystärin sijalle et tekisin nuo huomenna, mutta kun mulla on apuliikkeenä jo nuo viparit taakse aina perjantaisin. Taidan vetää ihan pokkana huomenna pystärin ja kokeilla viimestä kertaa sitä 35 kiloa. Kuiteskin pystäri on seuraavan kerran vasta keskiviikkona.

Ei mennyt pystärissä vieläkään täysiä sarjoja sillä 35 kilolla. Vois vielä kerran kokeilla ja tehdä resetin. Salilla missä nyt käyn ei ole pientä mutkatankoa(muuten on kyllä pirun kattava sali prkl:D) niin voiko nuo perjantain eristävät hauis ja ojentaja liikkeet tehdä käsipainoilla?

Alussa toi saattaakin toimia. Pian kuitenkin tulee käymään niin, että et enää pysty nostamaan sarjapainoja. Silloin ei enää kannata hakata päätä seinään ja tehdä aina samoilla painoilla samat toistot failureen. Niin kauan kun sarjapainot tolla menetelmällä nousee tasaseen tahtiin, niin mun mielestä voit antaa mennä noinkin. Mitään ylikuntoa et varmasti saa aikaseks. 99% treenaajista ei oikeasti ikinä saa itteään ylikuntoon, vaikka siitä jaksetaankin tällä foorumilla aina jauhaa.

Kannattaako tuossa tilanteessa sitten alkaa ottamaan _hieman_ kevyemmin, vai mitä häh? Minua hämää se, kun joka paikassa on vähän ristiriitaista infoa aiheesta. Kai sen kokemuksen kautta sitten oppii, mikä itselle toimii ja mikä ei, mutta olisi mukava kuulla vinkkejä.

Esim. Massaa! Voimaa! kirjassa kehotetaan treenaamaan kovaa, ylirasittamalla kehoa hetkellisesti, jotta lihaksilla ei tavallaan ole muuta vaihtoehtoa kuin kehittyä. Tällä hetkellä treenaan lisäksi kyseisestä kirjasta otetun "aloittelijalle sopivan" ohjelman mukaan. Toisaalta Menestyjän kuntosaliharjoittelu & ravitsemus -teoksessa väitetään lievän aliharjoittelun tuovan parempia tuloksia kuin lievän yliharjoittelun. ???

Ei mennyt pystärissä vieläkään täysiä sarjoja sillä 35 kilolla. Vois vielä kerran kokeilla ja tehdä resetin. Salilla missä nyt käyn ei ole pientä mutkatankoa(muuten on kyllä pirun kattava sali prkl:D) niin voiko nuo perjantain eristävät hauis ja ojentaja liikkeet tehdä käsipainoilla?
Laske nyt herranjumala niitä painoja siinä pystärissä. Kun ei mene, niin ei mene.

Nonii, mulla iski viikonloppuna helikobakteeri ja pääsin OYSsiin tarkkailuun kahdeksi yöksi. Puntista pidettävä lepoa ainaki viikon verran tästä eteenpäin. Tää olis semmonen paikka kun aloittelija antais helposti itselleen luvan lopettaa punttailun. Pikkusen iski nälkä osastolla kun joutui olemaan ennen UÄ:tä syömättä ja tipassa n. 16h... kaloreita menny alas tätä ennen n. 3200-3300...

Pitää tiputtaa sarjapainoja sitte seuraavassa reenissä pari pykälää alemmas. Kylläpä jurppii! Ylämaha on vielä hieman kipiänä...

Kyykky 87,5kg, penkki 55kg ja mave 97,5kg. Kyykyssä meni täydet mutta tekniikka kusi hieman, penkissä 55 kilolla 4 toistoa kaikissa sarjoissa, tekniikka kusi ja mavessa 97,5kg 4 toistoa. Kyrsii ja vetää mielen iha persiilleen kun penkissä ei kulkenut ja tekniikka meni mönkään, ei mitään tunnetta rintalihaksissa että olisi jotain tehnyt, olkapäät vähän väsyneet. Koitanko vielä kerran vai laskenko suosiolla penkkiä alaspäin?:curs: Oikeanpuoleinen olkapääkin otti jotenkin osumaa penkissä ja nyt hieman vihlasee. Alkaa mennä into tähän hommaan kun voi vaan miettiä salille mennessä, että jaa ei sieltä penkistä mitään nouse :( Mave ja kyykky senkun nousee...

Omista saavutuksista tällä ohjelmalla: paino vieläkin sama 80 kiloa. Kyykky 3x5 70 kg-->3x5 110 kg. Penkki 3x5 50 kg --> 3x5 70 kg. Maastaveto 1x5 80 kg --> 1x5 115 kg. Pystypunnerrus kp 3x5 15 kg --> 3x5 20 kg. Rive 5x3 50 kg --> 5x3 67 kg. Lisäksi olen tehnyt leukoja ja maksimi testataan nyt joku päivä. Vielä on nostettavaa kaikissa. Nyt on kevyt viikko menossa ja lähden sitten lomalle. Lomapaikassa on sali joten jatkanko noilla tän hetkisillä ennätyksillä vielä kevyen viikon jälkeen, vai tiputanko vähän noita ja jatkan siitä?

Omista saavutuksista tällä ohjelmalla: paino vieläkin sama 80 kiloa. Kyykky 3x5 70 kg-->3x5 110 kg. Penkki 3x5 50 kg --> 3x5 70 kg. Maastaveto 1x5 80 kg --> 1x5 115 kg. Pystypunnerrus kp 3x5 15 kg --> 3x5 20 kg. Rive 5x3 50 kg --> 5x3 67 kg. Lisäksi olen tehnyt leukoja ja maksimi testataan nyt joku päivä. Vielä on nostettavaa kaikissa. Nyt on kevyt viikko menossa ja lähden sitten lomalle. Lomapaikassa on sali joten jatkanko noilla tän hetkisillä ennätyksillä vielä kevyen viikon jälkeen, vai tiputanko vähän noita ja jatkan siitä?

Kauas oot ohjelmaa tehny? Perhana ku sais ittekki ton penkin kunnolla kuntoon tai sit en vaan osaa penkata :( Tosin itse alotin penkin 40 kilosta... Minkäs takia pystäri käsipainoilla? Teetkö mavea myötä vai ristiotteella? Muuten tuntus olevan hyvää kehitystä:kuola::thumbs:

Oon tehny ehkä 6 viikkoa ohjelmaa ja siis korotellut ehkä jollain parilla yksittäisellä treenikerralla enemmän kiloja liikkeisiin jos tuntunut aivan liian kevyeltä. Penkistä aikasemmin sanoinkin että sain lisää kiloja siihen kun korjasin asentoa se tuntu huonolla asennolla aika raskaalta. pystäristä käsipainoilla itse asiassa en tiedä miksi sen niillä sen aloitin eikä lue treenivihkossakaan. Mavessa lämmittelysarjat myötäotteella ja se yksi sarja ristiotteella mikä on sitten seuraavalla kerralla vielä eri ristiote että tulee vaihtelua. Kiitos vaan

ja suoritustekniikoista sen verran että kyykkyä tein aikasemmin niin syvään kuin meni ennenku huomasin tän http://www.youtube.com/watch?v=Rq8CWv8UPAI mullakin taipu selkä tollai tuolla lopussa ja tuli kipeäksi. nykyään teen voimanosto kyykkyä mikä tuntuu aika kevyeltä. penkissä ei ole niin puhdas tekniikka vaan liike suoritetaan pienestä pompusta koska haluan tehdä kaikki toistot mahollisimman räjähtävästi ja en tähtää voimanosto kisoihin. mavessa kaikki otetaan yksittäisinä toistoina.

Hyvältä ohjelmalta vaikuttaa. Tänään ois tarkotus ottaa töistä pätkä 3/4 putkea mukaan ja ruveta kotona treenaamaan likkeiden tekniikkaa kuntoon youtuben avustuksella :)

Jos sitten ylihuomenna pääsis salille jo pienillä painoilla koettamaan.

Tänään kyykky 3x5 90kg, pystypunnerrus 3x5 27,5kg ja soutu n. 58kg 3x3. Pystäriä laskin tähän treeniin 7,5kg. Soudussa varmaan olis laskun paikka kun toistoja jäi tekemättä ja toistot jäi vajaiksi eli en saanut vedettyä tankoa kovinkaan ylös. Kyykyssä sain vihdoin tangon sinne takaolkapäille ja oli huomattavasti helpompi kyykätä :puntti:

Hyvältä ohjelmalta vaikuttaa. Tänään ois tarkotus ottaa töistä pätkä 3/4 putkea mukaan ja ruveta kotona treenaamaan likkeiden tekniikkaa kuntoon youtuben avustuksella :)

Jos sitten ylihuomenna pääsis salille jo pienillä painoilla koettamaan.

Liikkeitä kannattaa opetella siitä Rippetoen kirjasta. Siinä on kaikki tässä ohjelmassa tarvittavat liikkeet kuvattu tarkasti. YouTubesta voi olla hyötyä sen jälkeen, kun on opetellut perusteet tuosta kirjasta.

Back
Ylös Bottom