1️⃣ -JAKOINEN OHJELMA

Meta title: 🔥 1-JAKOINEN TREENIOHJELMA – KOKO KROPPA KERRALLA 🔥

Meta description: Ytimekäs ja toimiva treenimalli, jossa koko keho treenataan yhdellä harjoituksella tehokkaasti ja nousujohteisesti.

Elikkäs sitten ihan Törkeesti lisää ruokaa koneeseen!

Aamupala klo 8.30-9.00: Kaurapuuroa (1,5dl leseitä) tehtynä 2,5dl kevyt maitoa, ruisleipä juustolla ja ehrmann rahka + monivitamiini tabu

Lounas klo 11-12: Tummaa riisiä/tummaa pastaa/perunaa + lihaa/kanaa/kalaa, salaattia reilusti, iso lasillinen kevyt maitoa, ruisleipä juustolla ja 50-100g raejuustoa

Välipala klo 14-15: Banaani ja ehrmannin rahka

(Treenipäivinä palkkari)

Päivällinen klo 16-18: sama kuin luonas

Välipala2 klo 18-19: ruisleipä juustolla ja ehrmannin rahka

Iltapala klo 22: 1,5dl maapähkinöitä, 15ml rypsiöljy ja ehrmannin rahka

+ vettä tulee hörpittyä pitkin päivää joku pari litraa enemmänkin

Tuntuu ettei enempää jaksa :D Mitä pitäs ottaa vielä?

Elikkäs sitten ihan Törkeesti lisää ruokaa koneeseen!

No eikö tuo ole aika sopiva tasainen vauhti, 1 kg/kk...

Ja tuolla Niccessorin ruokavaliolla tulee ainaki proteiinintarve päivässä täyteen. Kalorit tietty sitte kulutuksen mukaan vaikee sanoo, kun ei tiä miten aktiivinen liikkuja mies on punttiksen lisäksi.

^^ Eiköhän 2 kg / kk olisi parempi? Meinaan aika hidasta jos kilo tulee kuukaudessa. Vedä 50 g pähkinöitä joka päivä niin rupeaa paino nousemaan :)

^^ Eiköhän 2 kg / kk olisi parempi? Meinaan aika hidasta jos kilo tulee kuukaudessa. Vedä 50 g pähkinöitä joka päivä niin rupeaa paino nousemaan :)

Mähän vedän maapähkinöitä aina iltapalalla toista desiä. Kyllä siinä yli 50g on :rolleyes: Aerobista en tee ku pitäs sit syödä lisää enkä jaksa :jahas:

No eikö tuo ole aika sopiva tasainen vauhti, 1 kg/kk...

Jos kyseessä on aloittelija, niin on kyllä turhan hidasta. Alussa kropan pitäisi kerätä nestettä lihaksiin ja pelkästään sen takia painon pitäisi nousta yli pari kiloa. Myös se lihasten kasvu on monesti häkellyttävän nopeaa. Jos lähtötaso on laiha ruipelo, en huolestuisi vaikka ensimmäisenä vuona painoa tulisi reilu parikymmentä kiloa. Kyllä se tahti siitä hyytyy. Tietty jos tarkoituksena on pysyä huippukireässä rantakunnossa koko ajan, niin sitten kannattaa vähän himmailla.

Syön ihan hemmetisti. Isoja annoksia ja tasasin väliajoin pyrin syömään. Emmä jaksa tätä enempää tunkee ruokaa suuhun, ainakaan mitään kiinteää.

Syön ihan hemmetisti. Isoja annoksia ja tasasin väliajoin pyrin syömään. Emmä jaksa tätä enempää tunkee ruokaa suuhun, ainakaan mitään kiinteää.

GOMAD = gallon of milk a day. Jenkki galloonahan on siis n. 3,8 litraa. Niinhän se Rippetoe käskee tekemään, ja usko pois se kannattaa ainaki alussa.

Pitäsköhän mun laskee ensi treeniin penkkiä 50 kiloon ja alkaa siittä nostelee ylöspäin? Lauantaina vasta pääsen salille vetää huomisen treenin.

Pitäsköhän mun laskee ensi treeniin penkkiä 50 kiloon ja alkaa siittä nostelee ylöspäin? Lauantaina vasta pääsen salille vetää huomisen treenin.
Ei, vaan alat syömään kunnolla. Ei noi kalorit sulle riitä, kun kerta vain palttiarallaa kilon kasvat kuussa.
Sen nelisen litraa ko vedät punaista päivässä, alkaa paino ja salitulokset kasvamaan reilusti.

Ei se maito nyt kuitenkaan niin hirvittävän kallista ole.

Polttelet sen ylimääräisen rasvan sitten pois, kunhan ensin olet käyttänyt hyväksesi aloittelijan nopean kehityksen.

Ei, vaan alat syömään kunnolla. Ei noi kalorit sulle riitä, kun kerta vain palttiarallaa kilon kasvat kuussa.
Sen nelisen litraa ko vedät punaista päivässä, alkaa paino ja salitulokset kasvamaan reilusti.

Ei se maito nyt kuitenkaan niin hirvittävän kallista ole.

Polttelet sen ylimääräisen rasvan sitten pois, kunhan ensin olet käyttänyt hyväksesi aloittelijan nopean kehityksen.

Tähän asti oon juonu laktoositonta kevytmaitoa. Vois alkaa sitä punasta juomaan. En kyllä ymmärrä, että miten saan joutua nelisen litraa maitoa päivässä. Pitäskö se vetää yks purkki kerralla omg? Aika satavarma olen, että vanhemmat protestoi tähän :D

Miks helvetissä pitäis punasta maitoo juoda? Sehän on todella rasvaista, fläsää luulis vaan tulevan.
Ei se nyt kovin vaikeeta ole syödä yli kulutuksen.

Jos protestoi, niin muutat pois kotoa.
Joo, sehän on vaan siitä kiinni, että päätetään "nyt mä muutan" :hyvä:

Mieluummi hitaasti painoa ylös minimaalisilla rasvoilla, kuin mitään sikabulkkeja, mutta kukin tavallaa.

Miks helvetissä pitäis punasta maitoo juoda? Sehän on todella rasvaista, fläsää luulis vaan tulevan.
Ei se nyt kovin vaikeeta ole syödä yli kulutuksen.
Tajuatkohan itsekkään mitä juuri höpisit? Luuletko nyt, että se ravinnossa oleva rasva menee suoraan vyötärölle läskiksi? Kun syödään yli kulutuksen, läskiä tulee. Niin myös lihasta. Punasta maitoa sen takia, kun siinä on enemmän kaloreita kun kevyemmissä maidoissa, ja näin ollen pienemmällä vaivalla ne kalorit plussalle. Punaisessa maidossa on vielä makrot aika hyvässä suhteessa. Se on kyllä totta, että ei ole vaikea syödä yli kulutuksen.
Mieluummi hitaasti painoa ylös minimaalisilla rasvoilla, kuin mitään sikabulkkeja, mutta kukin tavallaa.

Ei tässä kukaan mitään sikabulkkia ole suositellut, mutta se on yksinkertaisesti aloittelijavaiheen haaskausta, jos paino nousee kilon kuussa ensimmäisinä treenikuukausina. Sopivan painonnousutahdin raja on toki hyvin häilyvä ja epämääräinen, mutta kukin varmasti osaa sitä peilistä ja puntarista arvioida.

Ja Niccessor: Nosta nyt niitä painoja niinkun siinä ohjelmassa sanotaan tai vaihda ohjelmaa jos tuntuu liian raskaalta. Mieli on useasti se suurin este kehitykselle. Pitää olla halu kehittyä ja yrittää kunnolla. Luulen, että et ole Niccessor lähelläkään niitä rajoja, mihin voimasi riittävät. Päättäväisyyttä. ;)

Ja Niccessor: Nosta nyt niitä painoja niinkun siinä ohjelmassa sanotaan tai vaihda ohjelmaa jos tuntuu liian raskaalta. Mieli on useasti se suurin este kehitykselle. Pitää olla halu kehittyä ja yrittää kunnolla. Luulen, että et ole Niccessor lähelläkään niitä rajoja, mihin voimasi riittävät. Päättäväisyyttä. ;)

En ala ohjelmaa vaihtaa kun kyykyssä ja mavessa painot nousee, penkissähän ne painot vain tuntuvat olevan raskaimpia :jahas: Kyllä tässä halua ja motivaatiota riittää mutta tuo penkki aina mietityttää sinne salille mennessä, että ei se kuitenkaan nouse.. Maveen tai kyykkyyn ei ole mitään paineita mutta penkkiä kohtaan ihan hitosti. Joka ikinen kerta kun teen penkissä sarjaa niin mielessä pyörii, että ei taija nousta ja sen sellasta. Jos vaikka mavessa tai kyykyssä ei treeni kulkenut en mieti sitä sen enempää mutta jos penkissä menee persiilleen niin vituttaa. Eli juu, mieli tässä taitaa vähän painaa.

Ootkos panostanu penkin tekniikan harjoitteluun? Pari vinkkiä, jos et ole sattunut huomaamaan: lämmittele latsit ennen penkkiä ja penkillä ennen kuin otat tangon telineestä, vedä lavat yhteen.

Tosta painon nousuvauhdista voi tietty olla montaa mieltä, itse olen hiton tyytyväinen jos painoni on vuoden päästä noussut 82---94 kun pituutta mulla on 182. Jos runnoisin painon vuodessa 82---102 niin olis varmasti melkoinen syöttöporsas-look. Lähtökohdat tietty vaikuttaa tähän, eli jos kroppa on aivan kuin pystyyn jäätynyt pulkannaru niin voi olla edellytykset bulkata heti alkuun enemmän.

Niccessorille vielä: Sun kyykky ja mave menee hyvää rataa joten uskon että pienellä tekniikan säätämisellä ja keskittymällä hyvin coreen eli rauhalliseen ja hallittuun nostoon saat helposti penkinkin sarjapainot tuplaantumaan aloituspainoihin nähden. :kippis1:

Ootkos panostanu penkin tekniikan harjoitteluun? Pari vinkkiä, jos et ole sattunut huomaamaan: lämmittele latsit ennen penkkiä ja penkillä ennen kuin otat tangon telineestä, vedä lavat yhteen.

Tosta painon nousuvauhdista voi tietty olla montaa mieltä, itse olen hiton tyytyväinen jos painoni on vuoden päästä noussut 82---94 kun pituutta mulla on 182. Jos runnoisin painon vuodessa 82---102 niin olis varmasti melkoinen syöttöporsas-look. Lähtökohdat tietty vaikuttaa tähän, eli jos kroppa on aivan kuin pystyyn jäätynyt pulkannaru niin voi olla edellytykset bulkata heti alkuun enemmän.

Niccessorille vielä: Sun kyykky ja mave menee hyvää rataa joten uskon että pienellä tekniikan säätämisellä ja keskittymällä hyvin coreen eli rauhalliseen ja hallittuun nostoon saat helposti penkinkin sarjapainot tuplaantumaan aloituspainoihin nähden. :kippis1:

Teen ylätaljaa keveillä painoilla 2x8-12 ennen penkkiä, tosin tätä aloin tekee vasta joku viikko pari taaksepäin. Lavat olen vetänyt yhteen. Hyvän kaaren olen pyrkinyt tekemään mutta jaloilla en ole muuta virkaa pitänyt muutakuin työntänyt maata vasten ihan hitosti mutta vois alkaa tekee silleen et kunnolla jalat penkil alla ja tiukasti puristaa reisillä penkkiä. Todella toivon, että oot oikeessa tossa vikassa lauseessas :) Luin googlen haulla ''penkkipunnerrus'' sen ensimmäisen otsikon ja oli ihan kivaa tekstiä. Mutta siis alan vetää sitä punasta maitoo niin suap niit kaloreit lisää.

Back
Ylös Bottom