Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Mitä porukka sanoo tästä suhtkot uudesta tutkimuksesta, jossa verrattiin hyvin vähähiilihydraattista ruokavaliota korkeahiilihydraattiseen? Bloggaaja ja ravitsemustutkija Stephan Guyenet näppärästi ruotii tutkimuksen läpi http://wholehealthsource.blogspot.fi/2016/07/nusi-funded-study-serves-up_6.html. Tutkimuksessa siis huomattiin, että ketoosidieetti vähensi rasvan palamista ja lisäsi lihaksen palamista verrattuna korkeahiilihydraattiseen dieettiin. Nykyisen todistusaineiston valossa näyttää aika lailla siltä, että vhh-dieetit suurin toimintamekanismi on dieetistä aiheutuva spontaani kaloreiden vähentyminen, eikä esimerkiksi aineenvaihdunnan vilkastuminen tai makroravinnejakaumasta johtuva rasvanpolton vilkastuminen.
Samassa blogissa on käyty myös asiaan liittyvä toinen erittäin laadukas viime vuonna julkaistu tutkimus, jossa ruokavalion energiatasapainoa muutettiin joko vähentämällä hiilihydraatista tai rasvasta saatavaa energiamäärää. Tulos oli selvä: korkeahiilihydraattisempi ruokavalio poltti enemmän rasvaa. http://wholehealthsource.blogspot.fi/2015/08/a-new-human-trial-seriously-undermines.html
Tasan viikko takana ja tulos -1.3kg,olo on hyvä mutta taas eilen illala kauhea väsymys ja meninki nukkumaan klo 23,nukahdin iskusta ja heräsin klo 03 täysin pirteänä :D Hohhoijaa :DOlen nyt kuudetta päivää tuolla Markku Tikan ketoosioppaalla mennyt,kaikki on ookoo,mutta en nuku enää,viitenä yönä olen mennyt nukkumaan 01 aikaan ja herään klo 04-05 täysin pirteänä ilman kelloa,menen salille noin klo 8 eikä väsytä koko päivänä millään tavalla,treeneissä painot on nousseet mutta ainoa on että sarjat jämähtää kyllä siihen kasiin kuin seinään joten teenkin vain 4-6 toiston sarjoja,eikä mitään päänsärkyä,hengityksen mätänemistä tms ole ollut,itse asiassa en ole huomannut mitään eroa paitsi tuon vähä unisuuden ja pitkien sarjojen toivottomuuden..Onko muilla ollut samanlaista vähä unisuutta?
Hillarit 20-30g/vrk,proteiinit 175g ja rasvat 175g=kcal n. 2400/vrk,oma lähtöpaino oli 87kg,nyt on noin 86kg ja kävikin jo 85.4kg asti.
Montako ateriaa teillä menee päivän aikana? Itsellä menee se 3 joskus neljä.. ei vaan ole nälkä. Ruokailuvälit venyy aika pitkiksi.. Yleensä aamupala, lounas, töiden jälkeen heraa ja salille, salin jälkeen päivällinen n. 19-20 aikoihin ja sen jälkeen ei saa enää syötyä. Jonain päivinä vaikea saada edes se 2000kcal syötyä.

Olen nyt kuudetta päivää tuolla Markku Tikan ketoosioppaalla mennyt,kaikki on ookoo,mutta en nuku enää,viitenä yönä olen mennyt nukkumaan 01 aikaan ja herään klo 04-05 täysin pirteänä ilman kelloa,menen salille noin klo 8 eikä väsytä koko päivänä millään tavalla,treeneissä painot on nousseet mutta ainoa on että sarjat jämähtää kyllä siihen kasiin kuin seinään joten teenkin vain 4-6 toiston sarjoja,eikä mitään päänsärkyä,hengityksen mätänemistä tms ole ollut,itse asiassa en ole huomannut mitään eroa paitsi tuon vähä unisuuden ja pitkien sarjojen toivottomuuden..Onko muilla ollut samanlaista vähä unisuutta?
Hillarit 20-30g/vrk,proteiinit 175g ja rasvat 175g=kcal n. 2400/vrk,oma lähtöpaino oli 87kg,nyt on noin 86kg ja kävikin jo 85.4kg asti.
Ollu jatkuvaa päänsärkyä koko tämän päivän. Vähän kuin olisi krapula päällä. Joskus muinoin kun alotin ketoosidietin, niin pari ensimmäistä päivää oli silloinkin melko tuskaisia.
Yhdisteleekö porukka täällä vhh:ta ja if:ää? Itse pääasiassa olen vetänyt if:llä, laitoin eilen ketoosi tason hiilarit syömisikkunaan. Ollu jatkuvaa päänsärkyä koko tämän päivän. Vähän kuin olisi krapula päällä. Joskus muinoin kun alotin ketoosidietin, niin pari ensimmäistä päivää oli silloinkin melko tuskaisia.
Sama juttu itsellä, pari ensimmäistä päivää päänsärkyä ja sitten meni ohi. Samoin kuin väsymys.

Tuli itsekkin hypättyä tähän ketoosi kelkkaan mukaan, ikinä ennen ei ole tullut kokeiltua. Aina olen kiristellyt "normaali" dieetillä. Lueskelin Tikan kirjan tästä aiheesta ja sieltä saikin hyviä tipsejä.
Ongelmaksi on tullut yleinen huonovointisuus, viikko takana ketoilua. Makrot on siellä missä kuuluukin, kuituja tulee tarpeeksi, vettä tulee juotua jne.
Onko muut törmänny samaan vaivaan, menikö myöhemmässä vaihees ohi?
Jos tää ei helpota nii alkaa pudotteleen rasvan määrää ja nostella hiilarit sinne 40-100g tienoille ja palata tuttuun tapaan![]()
Selvä homma, kiitoksiaVoi mennä vielä ihan sen normaalin "aivosumun" piikkiin eli hiilarit on loppu mutta ketoaineita ei vielä kunnolla käytössä. Keho kuitenkin käy ketoosin alussa aika isoja energia-aineenvaihdunnalisia muutoksia läpi ja ne ottaa oman aikansa. Pitäisi kyllä sitten toisen viikon aikana mennä ohitse... jos ei niin sitten on kyse jostain muusta. Ensimmäisenä tulee mieleen, että jos ruokavalion rasvamäärä nousi niin ehkä vatsasi ei ole [ainakaan vielä] tottunut niin isoon määrään rasvaa. Yleensä tarkoitaa liiallista kovaa rasvaa.

Itsellä kanssa ensimmäistä ketoosidieettiä takana 6pv ja energiat melko vähissä tässä vaiheessa.
Missä vaiheessa kannattaa siirtyä kohdennettuun ketoosidieettiin?
2 viikon jälkeen vai 4 viikon jälkeen, jotta on varmasti kunnolla ketoosissa vai voiko sillä jopa aloittaa dieetin?