🔥 POHKEET PAUKKUMAAN!!! 🔥

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Vispe
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 🔥 POHKEET PAUKKUMAAN!!! 🔥

Meta description: Tehokkaimmat harjoitteet, tekniikat ja rutiinit, joilla pohkeet kasvavat ja räjähtävät eloon.

Käsi n. 50cm, reisi 71cm ja pohje 38-39cm. Suonet on pinnassa kaikissa noissa eli mitat jotain kertoo. Rasvaprosentti ei silti bodystandardein älyttömän matala, ei kerry rasva raajoihin kuin vasta ihan viimeisenä.

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Kädet 38cm ja pohkeet 38cm. Paino 85kg. Rasvaprosentti 14% hujakoilla.

Pohkeet ovat olleet ruikut, mutta kun aloin juoksemaan paljasjalkakengillä mäkisessä maastossa ovat ne alkaneet kasvaa. Tuntuu että painoilla treenatessa ovat alkaneet nyt myös kehittymään. Olisko hermotus tai jokin parantunut?

Mä en varsinaisesti tähän osallistu kun pohkeet ei niin pienet vaikka pienet muuten ruhoon nähden mutta pikku vinkki pohjereeniin jolla sain ite 3cm ympärysmittaa. Mulla on aika hoikat pohkeet ja päätin kokeilla 100 päivää treenata niitä yhteen soittoon. Alotin tekemällä 2x20 sarjat pohjenousuja. Lopulta treenasin joka päivä yht. 200-300 pohjenousua. Salilla kyykky ja vetotreenin jälkeen tein muutaman kovan sarjan pohjelaitteessa myös joka kerta. Pohkeeseen tuli muotookin vähän tuolla tyylillä. Mitta kasvo 42cm lukemasta 45cm tänä aikana. Vielä on 5cm matkaa käden mittaan. Tosin pohje on tiukempi hyvinkin. Tämmöstä voimalun sivujuonnetta tämä.
Mielenkiintoista. Oliko nuo parinsadan toiston setit siis failureen? Yhtenä pitkänä sarjana vai useampi sarja? Minkälaisilla painoilla?

Mielenkiintoista. Oliko nuo parinsadan toiston setit siis failureen? Yhtenä pitkänä sarjana vai useampi sarja? Minkälaisilla painoilla?
Pitkät sarjat pääosin vaan omalla painolla, ei failureen siis. Ideana että määrä nousee ja joka päivä tekee. Toisinaan 20-40kg oli niskassa lisänä. Pohjelaitteessa pari kovaa kympin sarjaa pari kertaa viikossa lisäks.

Toissa viikonloppuna kävin 15 kilometrin kävelyn/juoksun vuoristossa paljasjalkakengillä. Pohkeet olivat kipeät 3 päivää kävelyn jälkeen. Laitteilla olen saanut max 1 päivän pohkeet kipeeksi. Kannattaa koittaa.

Tattista täältä tuli hyvää settiä! Pitää alkaa paukuttaa pohkeita sit ihan kunnolla toistoilla, hyppynarulla ja itse asias tuli merrelin tossut hankittua kans tällä viikolla et rupeis jalat tekemään vähä enemmän duunia dallatessa.

Sitä o aina ollu vähä kahta koulukuntaa ku jotkut sanoo et pitkiä toistoja ja jotkut sanoo et raskailla painoilla mikä kyl käy iha hyvin järkee🤟 pitää alkaa tuuttaa molemmilla vuoro viikoin ja ottaa melkee ennen kuvat ja kattoo puolen vuoden päästä uusiks mittojen kera että onko tapahtunu midii.

Paljasjalkakengät ainakin itsellä tuntunut toimivan.
Tulee rasitusta huomaamatta.
Mikä tää paljasjalkakenkä-läppä oikein on? Tuolla "pakkiksen pienimmät pohkeet kisa" -ketjussa yksi toinen hehkuttaa myös paljasjalkakenkiä. Mulla on myös sellaiset, mutta en ole kyllä huomannut niiden tekevän pohkeille mitään tai lisäävän niiden rasitusta. Muuten kyllä hyvät kengät ja tämä voi kuulostaa paradoksaaliselta, mutta niiden kanssa kipeytyy jalkapohjat vähemmän kuin vahvasti vaimennetuilla tossuilla.

Mikä tää paljasjalkakenkä-läppä oikein on? Tuolla "pakkiksen pienimmät pohkeet kisa" -ketjussa yksi toinen hehkuttaa myös paljasjalkakenkiä. Mulla on myös sellaiset, mutta en ole kyllä huomannut niiden tekevän pohkeille mitään tai lisäävän niiden rasitusta. Muuten kyllä hyvät kengät ja tämä voi kuulostaa paradoksaaliselta, mutta niiden kanssa kipeytyy jalkapohjat vähemmän kuin vahvasti vaimennetuilla tossuilla.
Sun pitää niiden varvastossujen kanssa laittaa vielä tekninen paita, trikoot ja trikoiden päälle shortsit, niin alkaa meneen perille mikä tahansa.

En tiedä liittyykö tuo paljasjalkakenkä-läppä tähän asiaan, mutta itse kun vaihdoin jäykkäpohjaiset salikengät pehmeäpohjaisiin painitossuihin, niin alkoi pohjetreenit menemään paaaaaljon paremmin perille. Ja samanlaiset pehmeäpohjaiset lärpykäthän ne on nuo paljasjalkatossutkin.

Ah pohkeet! Tuo globaali ikuisuusongelma!

Täällä on tullutkin jo hyviä pointteja, mutta jaan tähän rautalankamallin pohkeiden kasvatukseen. Ikävä kyllä niitä ei isoihin mittoihin saa ku implanteilla, jos geenit on heikot, mut kyl ne vähemmän pyörätuolipotilaan mallisiksi saa:

1. Tee pohkeet joka treenikerta ENSIMMÄISENÄ liikkeenä
  2. Vaihtele sarjapituuksia ja siten painoja. Muista tehdä sekä seisten että istuen
  3. Vaihtele myös tekotapaa, suosittelen 2 s ääriylhäällä supistuksessa, kosentrinen muutama sekka ja alhaalla venytyksessä 2 s.
  4. Kuunte kroppaasi, älä treenaa kuitenkaan tulehdustilassa niitä pohkeita :) nosta treenimäärää pikkuhiljaa
  5. Lisää himaan kehonpainolla pitkää sarjaa (1x100 kahdella jalalla korokkeella)
  6. Muista venyttää niitä, myös aikaisemmin mainitut putkirullailut ja hieronta tekee hyvää sille tiukalle lihaskalvolle ja lihakselle
  7. Tibialistakin kantsii hinkata kuminauhalla.

Hyvällä tuurilla näillä saat umpisurkeilla geeneillä joitain lihassäikeitä enemmän näkyviin ja ehkä ympärysmittaa 3-5 mm. :D

Ei kävellessä oikein eroa olekaan. Mutta jos pelaat jotain tai hölkkäät/juokset niin liikut päkiällä.
Ei sekään sen kummempaa ole kuin lenkkareilla sama mutta kanta astunta on hyvin epämiellyttävää paljasjalkatossuissa.

Tässä ku on ite vajaan viikon dallaillu merreleillä ni huomaa kyl ihan selkeen eron että pohkeet tekee duunii koiralenkkien jälkeen ja aika hapoilla.. ite ollu aina sellane tasajalka dallaaja ettei ihme et pohkeetkaa ei oo ikinä kasvanu🥲

Ah pohkeet! Tuo globaali ikuisuusongelma!

Täällä on tullutkin jo hyviä pointteja, mutta jaan tähän rautalankamallin pohkeiden kasvatukseen. Ikävä kyllä niitä ei isoihin mittoihin saa ku implanteilla, jos geenit on heikot, mut kyl ne vähemmän pyörätuolipotilaan mallisiksi saa:

1. Tee pohkeet joka treenikerta ENSIMMÄISENÄ liikkeenä
  2. Vaihtele sarjapituuksia ja siten painoja. Muista tehdä sekä seisten että istuen
  3. Vaihtele myös tekotapaa, suosittelen 2 s ääriylhäällä supistuksessa, kosentrinen muutama sekka ja alhaalla venytyksessä 2 s.
  4. Kuunte kroppaasi, älä treenaa kuitenkaan tulehdustilassa niitä pohkeita :) nosta treenimäärää pikkuhiljaa
  5. Lisää himaan kehonpainolla pitkää sarjaa (1x100 kahdella jalalla korokkeella)
  6. Muista venyttää niitä, myös aikaisemmin mainitut putkirullailut ja hieronta tekee hyvää sille tiukalle lihaskalvolle ja lihakselle
  7. Tibialistakin kantsii hinkata kuminauhalla.

Hyvällä tuurilla näillä saat umpisurkeilla geeneillä joitain lihassäikeitä enemmän näkyviin ja ehkä ympärysmittaa 3-5 mm. :D
Hyvii juttui🤟 ja näihin entisiin pyörätuoli pohkeisiin toi 3-5mm rupee näkyy väkevästi😄🤟

Kädet 38cm ja pohkeet 38cm. Paino 85kg. Rasvaprosentti 14% hujakoilla.

Pohkeet ovat olleet ruikut, mutta kun aloin juoksemaan paljasjalkakengillä mäkisessä maastossa ovat ne alkaneet kasvaa. Tuntuu että painoilla treenatessa ovat alkaneet nyt myös kehittymään. Olisko hermotus tai jokin parantunut?
Mulla ollut aina paskat pohkeet ja tuntunut että reeni menee yleensä vaan jänteille. Älyttömän kireätkin vielä ja varmaan sen takia niitä ei ole saanut edes kunnolla supistettua, mikä varmasti rajoittaa kehitystä. Aloin sitten pumppaileen niitä päivittäin omalla painolla ja sarjojen välissä venyttelyä. Aina yritin maksimit tehdä kerralla, mutta kuitenkin vähintään sata toistoa reenissä. Myös putkirullalla rullausta ym. Nyt saan reenin meneen itse lihakseen ja pientä kehitystä jo tullut. Salilla tehnyt sitten lyhenpää sarjaa isommilla painoilla seisten ja istuen.
Hieman on toiveita että kyllä tässä vielä jonkinlaiset pohkeet saa kun alan vielä enempi panostaan kovaan treeniin isommilla painoilla. Pitäisi salilla tehdä pohkeet vähintään kolme kertaa viikossa.

Luikku olen, mutta pohkeisiin saannut hieman jopa kokoa. Joskus vuosia sitten täällä käytiin keskustelua kyseisestä asiasta ja yleinen konsensus oli että treeniä useammin kuin kerran viikkoon ja suurella toistovariaatiolla.
Itse tein niin että ti jalkapäivän yhteydessä 3-4x6-12 ja pe 3-4x12-20 seisten pohkeet ja myöhemmin otin mukaan istuen myös, joka harjoittaa soleusta joka on näkyvissä olevien pohjelihasten alla. Tällä metodilla saannut pohkeisiin hieman kokoa, millään muulla en oikeastaan. :unsure: Toistot rauhassa hyvällä kontrollilla ettei tehty työ karkaa lihaksilta akillesjänteelle.
Ainiin pakko vielä lisätä. Tuohon aikaan tuli myös harrastettua paljon putkirullailua. Voi olla että se hieman auttoi kireiden lihaskalvojen kanssa ja tämä mahdollisti jonkin näköisen kasvun. Tiedä häntä.
Itse huomannut myös että liike pitää tehdä hallitusti ja lopussa supistaa kovasti. Jos vaan pompottelee niin melko turhaa hommaa ainakin minulla. Rullausta harrastanut itsekkin ja tuntuis että on auttanut siihen että saan reenissä paremman tuntuman kun pohke ei ole sellainen kuiva ja kova koivuklapi.

Back
Ylös Bottom