🔥 POHKEET PAUKKUMAAN!!! 🔥

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Vispe
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 🔥 POHKEET PAUKKUMAAN!!! 🔥

Meta description: Tehokkaimmat harjoitteet, tekniikat ja rutiinit, joilla pohkeet kasvavat ja räjähtävät eloon.

Ei kävellessä oikein eroa olekaan. Mutta jos pelaat jotain tai hölkkäät/juokset niin liikut päkiällä.
Ei sekään sen kummempaa ole kuin lenkkareilla sama mutta kanta astunta on hyvin epämiellyttävää paljasjalkatossuissa.
Ei, kyllä mä noilla juoksentelenkin välillä, mutta ei mun juoksutyyli niillä eroa lenkkareista millään tavalla. Olen jo vuosia sitten opetellut juoksemaan "oikeaoppisesti" tasajalalla, jo paljon ennen paljasjalkakenkiä.

Mutta noiden pohkeiden treenaamisesta kun tässä on kyse, niin mulla olisi kysymys: Olen katsellut kun jotkut pystyy veivaamaan pohkeita mekaaniseen failureen, mutta mulle taas se on järjettömän kivun ja poltteen takia täysi mahdottomuus, jos toistot menee päälle kympin. Miten porukka täällä kokee, että olenko vain velliperse kun en pysty treenaamaan kivun yli, vai onko kyseessä yleinenkin vaiva? Minkään muun lihasryhmän kanssa mulla ei tuollaista ongelmaa ole, vaikka esimerkiksi etureisienkin kanssa saa kyllä poltteen kanssa taistella.

Harvoin on pystynyt juuri sietämättömän kivun takia failureen pohkeita vetää, sen huomannut että tuntuma paranee jatkuvasti kun ensimmäinen vuos tuntu pelkissä jänteissä. Onhan lihaksissa tuntohermoja että tuo ihan loogisen kuulostakin kun saanut sinne lihasta niin tuntumakin paranee. Pitää kyllä jonkin asteinen masokisti olla että pystyy failureen asti vetää.

Kotona ollessasi liiku joka paikkaan "pohjekävelyllä", eli ikään kuin olisi korkokengät jalassa. Vessaan, jääkaapille jne.
Jos ei muiden katseet haittaa niin myös roskien vienti, postilaatikolle kävely jne. samalla tyylillä.

Ja tee pitkin päivää jotain 20-50x pumppailuja esim. kokatessa ja kusella käydessä.
Varoo alkuun ettei rasita liikaa mut ne kyllä tottuu aika nopeaan.

Vedän varmaan pohjat tähän ketjuun mut 47cm hauis ja 38cm pohje. Vittu miettikää nyt helvetti jos heitän shortsit jalkaan 😄

Itse kyllä pystyn vetämään pohkeet niin failureen kun ihmisen on mahdollista. Tulee tehtyä lyhyttä sarjaa isoilla painoilla, kymppejä, kahtakymppiä ja sadan toiston sarjoja sekä kaikkea siltä väliltä. Pumppi on aivan jäätävä ja sadan toiston sarjoissa kramppaa joskus. Kesken ei silti ole tarvinnut jättää koskaan. Luulen että pohkeeni kestävät hyvin suurta rasitusta monipuolisen urheilutaustan takia. Liikkeet teen aina puhtaasti koko liikeradalla. Hallittu supistus ja pitkä venytys. Näin ovat kilpa bodarit neuvoneet salilla. Silti ne eivät kasva koskaan. Otin jo 16 vuotiaana pohje treenin pää tavoitteeksi. Sillä tiellä edelleen nyt 43 vuotiaana 😂 Olisivat ne jo kasvaneet jos geenit sallisivat. Kädet taas kasvoivat ja dominoivat kroppaa heti kun alotin treenit. Ei mitään väliä mitä niille teki. Geenit....

Ei, kyllä mä noilla juoksentelenkin välillä, mutta ei mun juoksutyyli niillä eroa lenkkareista millään tavalla. Olen jo vuosia sitten opetellut juoksemaan "oikeaoppisesti" tasajalalla, jo paljon ennen paljasjalkakenkiä.

Mutta noiden pohkeiden treenaamisesta kun tässä on kyse, niin mulla olisi kysymys: Olen katsellut kun jotkut pystyy veivaamaan pohkeita mekaaniseen failureen, mutta mulle taas se on järjettömän kivun ja poltteen takia täysi mahdottomuus, jos toistot menee päälle kympin. Miten porukka täällä kokee, että olenko vain velliperse kun en pysty treenaamaan kivun yli, vai onko kyseessä yleinenkin vaiva? Minkään muun lihasryhmän kanssa mulla ei tuollaista ongelmaa ole, vaikka esimerkiksi etureisienkin kanssa saa kyllä poltteen kanssa taistella.

Itellä jotku lihakset menee tuolla tavalla kireäksi tai jotenkin oudosti jumiin, että alkaa tosi helposti poltteleen. Varsinkin hauikset ja olkapäät olivat välillä tuollaiset. Siihen ei auttanut muu kuin pumppailla ne "auki" kivusta ja poltteesta huolimatta. Sen jälkeen reeni onnistui paremmin. Jos ei tuota pumppailua tehnyt niin ei niitä kyllä voinut reenata niin että jotain tulosta olisi saanut.

Pohkeista muistui taas sellainen juttu, että kun olivat kireät ja niitä ei saanut liikkeissä kunnolla supistettua, niin eihän niistä saanut tehokkaan irti kunnolla. Silloin varmasti ihan turha odottaa mitään lihaskasvua. Hauikset olivat yhden treeni tauon aikana menneet vastaaviksi kun harrastin enempi kelkkailua missä roikutaan paljon tangossa. Kun hauisreenit aloitti niin olipa hieman outo tunne kun hauista ei saanut supistettua kunnolla ja vaikka voimat loppui niin lihaksessa ei tuntunut oikein mitään. Siihenkin auttoi kovat pumppireenit ja venyttelyt sarjojen välissä. Voimia tuli heti reilusti lisää kun alkoi saada hauiksen supistuun kunnolla.

Toiseen ketjuun jo laitoinkin mut tää ois varmaan oikea paikka.
Hauis 47cm, pohje 38cm, paino 115kg ja rasvat 17% luokkaa (4 palikkaa näkyy)
Reidet toki on +70cm että sinne massaa kyllä tulee.

Pohje 43 cm, hauis 39 cm. Viimeiset vähintään 12 vuotta pizza-kalja dieetillä täysin ilman treeniä, mutta nyt ihan oikealla dieetillä + treeni maistuu... Tällä hetkellä rasva % vähintään 25

Pohje 36 ja hauis 39. Iso perse ja reidet niin yhdistelmä näyttää surkuhupasalta.(broilerin koipi) Painoa 88kg ja pituutta 171 rasvat n.15. Niin ja tietenki päälle prinsessa nilkat..

Niin ja tietenki päälle prinsessa nilkat..
Mulla on kilometrin pituiset sääret. Tyhjää täynnä ja lyhyt lihaksen nysä polven alla. Korkokengissä olisi varmaan upea näky. Naiset ovat olleet kateellisia 😅 Kuulema kivan sirot koivet. Yli 20 vuotta olen niitä treenannut täysiä monta kertaa viikossa ja aina yhtä sirot. Joku väitti että jokainen saa isot pohkeet jos haluaa. Ihan varmasti 🤦‍♂️

Löysin muuten pitkään aikaan pakkiksen pohje keskustelun myötä.. Kaverilla kans sama ongelma ettei polvien alapuolella tapahdu mitään. Ollaankin vitsailtu että saisko Virosta implantteja kaksi yhden hinnalla😅
Nyt päättänyt et kesään asti annan noille rääpäleille oikein kunnolla rääkkiä ja jos mitään ei tapahdu niin sit saa olla. Voima tasoon ei tunnu silti vaikuttavan. Salilla näkee usein kunnon "betoni" jalkoja ja silti väännetään tyttöjen painolla. Toi pohje homma vaan menee geeneissä.. Jotkut ei väännän koskaan salilla pohkeita ja silti on komeat jalat. Turhauttaa niin maan prkleest et tuhlaa aikaa niihin ku vois vääntää sinä aikana kokonaisvaltaisempia liikkeitä.

@Predatori , onko tää sun jalkavamma vaikuttanut paljon?
Tuli mieleen et jos ne nyt on ollu aina samanlaiset niin olisko käyny onni onnettomuudessa ettei olis kutistunutkaan paljon?

@Predatori , onko tää sun jalkavamma vaikuttanut paljon?
Tuli mieleen et jos ne nyt on ollu aina samanlaiset niin olisko käyny onni onnettomuudessa ettei olis kutistunutkaan paljon?
On pienentynyt koko ala kroppa. Ei voi kyykätä, mavettaa, kävellä normaalisti jne. Jaloista lähtenyt 3-4 cm. Pohkeiden ympärys 35 cm 🐔 Niissä ei näy lihakset enää ollenkaan. Nyt on oikeasti 57 kiloisen tietokone nörtin pohkeet. Perse myös menettänyt muotonsa mikä ärsyttää eniten.

On pienentynyt koko ala kroppa. Ei voi kyykätä, mavettaa, kävellä normaalisti jne. Jaloista lähtenyt 3-4 cm. Pohkeiden ympärys 35 cm 🐔 Niissä ei näy lihakset enää ollenkaan. Nyt on oikeasti 57 kiloisen tietokone nörtin pohkeet. Perse myös menettänyt muotonsa mikä ärsyttää eniten.
Jep, mutta miten puoliero. Kuitenkin toisella voit varata normaalisti ja varmaan se saa myös extra rasitusta nyt epäsuorasti.

Eihän pohkeista massiivisia saa, jos ne alkujaan ovat jo hoikat/huonon malliset. Se minkä monet vaan ymmärtää väärin, on se ettei niitä kannattaisi treenata kovaa siitä huolimatta. Ero treenaamattoman ja treenatun pohkeen välillä on huomattava, vaikkei se kovin isoksi tulisikaan.

Ja ettei nyt ihan ohi aiheen, niin itsellä tällä hetkellä 40cm pohje. Pienethän ne on, mutta vielä pienemmät ne oli ennen treeniä.

Back
Ylös Bottom