Pertti 123 sanoi:
En oikeen osaa sanoa ton perusteella, että ymmärsitö, mitä tarkoitin.
Luulen ymmärtäväni nyt mitä tarkoitit. Mun mielestä tuo tiheä asteikko ei edelleenkään olisi passeli koska sen mukaan arvosteltuna esimerkiksi tyydyttävän ja erinomaisen tuloksen saaneet eivät välttämättä olisi kovin kaukana toisistaan.
Lisäksi tämä erittäin tiheä jakokin pitää jonnekin sijoittaa ja siitä riippuen jäisi huomattava osa joko asteikon yläpuolelle (yli erinomaisen) taikka sitten alapuolelle (alle välttävän). Josta päästäänkin sitten minun alkuperäiseen ehdotukseeni tasosta "riittävä".
Mun santsarituvassa 7 sälliä 8:sta veteli kaikista erinomaiset kotiutusta edeltävässä testissä. silti henkilökohtaisia eroja oli huomattavasti. Onko järkeä..
Ja eihän tämä ongelma ole missään taulukoissa, vaan keskivertomosan peruskunnossa. Erinomaisen rajat eivät todellakaan ole mahdottomuuksia kenellekään, monilta se vaatisi etukäteisharjoittelua silti.
Kyllä siitä koulutuksesta saataisiin huomattavasti paljon enemmän irti kun tahtia ei tarvitsisi hidastaa sen takia että röllykkämahat ei pysy kyydissä :thumbs:
Viikinki 86 sanoi:
Minun mielestäni omalla painolla tehtävät eivät ole hyvä mittari, koska onhan se nyt TÄYSIN eri asia, jos joku 45-kiloinen ukko vetää 20 leukaa kun taas minun kokoisena 111 kiloinen äijä, eli puhutaan ihan eri voimatasoista
Onhan se, mutta fakta on se että kun sä vedät taisteluvarustuksessa syöksyän, kontaten, juosten ja ryömien eteenpäin, huonolla tuurilla kaasunaamari päässä niin sillä mave tuloksella ja voimatasoilla ei ole paskankaan merkitystä.
Olit kuinka vahva tahansa salilla, niin sotilaan ominaisuudessa se 75kg kestovoimaa omaava kukkakeppi on sua soveltuvampi.
Voimaa ja massaa ihannoivien yksilöiden käsitys "hyvästä kunnosta" kyllä muuttuu jos sattuu kohdilleen sopiva yksikkö ;)