Originally posted by Ric Flair Mullakin on Vekaraan lähtö tammikuussa ja oonkin ajatellu et kannattaisko pyrkii tonne sissi/tiedustelu koulutukseen. Erooko ne metsä ruuat niin hirveesti niistä ruokalan ruuista, ja saako sinne mettään tosiaan kantaa omia ruokia niinku WhiteBlood tossa sano?
mettässä on noin 9/10 jotain keitto ruokaa. aika monessa paikkaa saa viedä omia eväitä leireille. oikein vesi herahtaa kielellä kun muistelee noita ihania pakki-ruokailuja :D
Ite olin Parolassa 1PSVK:ssa -95. Sielä oli sillon penkki alakerrassa ja sitä tulikin sit tahkottua 2-3 kertaa viikossa. Tulokset nousi muistaakseni 82,5 -> 120kg. (se oli hyvin sillon kun paino oli n. 60kg) Sotkussa vedettiin joka ilta pitzaa , munkkia, ja mukaan otettiin sipsi ja kolat. Hyvin pärjäs...mutta se oli ennen se, nykyään armeija on niin kovaa. :kippis1:
Originally posted by janne321 mettässä on noin 9/10 jotain keitto ruokaa. aika monessa paikkaa saa viedä omia eväitä leireille. oikein vesi herahtaa kielellä kun muistelee noita ihania pakki-ruokailuja :D
Originally posted by Ric Flair Mullakin on Vekaraan lähtö tammikuussa ja oonkin ajatellu et kannattaisko pyrkii tonne sissi/tiedustelu koulutukseen. Erooko ne metsä ruuat niin hirveesti niistä ruokalan ruuista, ja saako sinne mettään tosiaan kantaa omia ruokia niinku WhiteBlood tossa sano?
Tuota noin, ei välttämättä kannata, koska sieltä lakkautettiin perinteinen TiedK. Itse olin viimeisessä erässä joka koulutettiin vielä jalkapelillä tiedusteluun. Nykyään yksikkö taitaa olla 3. panssarijääkäripataljoona tms. ja hommat aika lepiä tohon jalkapelillä liikkumiseen verrattuna kun on uudet CV-90:t alla.
Nykyään siellä noista 6kk:n nakeista rankimmat taitaa olla aivan rintarinnan tstpioneeri ja normaali jääkäri. Noitten perään sitten se panssaritiedustelu. Tämä siis siksi että tiedustelussa ei ole muuta rankka kuin sen 35-50kilosen rinkan kanssa irtoilu eli juokseminen, joka taitaa tapahtua nykyään niin että hypätään CV:hen ja ammutaan ryssät samalla kun ajetaan eri paikkaan :D
"Herkkuhetken tarjosi muonapaketissa ollut kinkkupasta-banaanilla"
Hyi helv****! pahin mahdollinen. tietysti vähän havunneulasiakin mausteeks. mä otin himasta yleensä kunnon ruuat mettään ja ruokalastakin hävis ruisleipää aikalailla.
paistijauhelihaa vaa rinkan pohjalle, ainakin näin talvella! :joulu5:
Tuli jälkeenpäin mieleen kun leireillä kuihtu ihan vitusti, et sinne olis ilman muuta kannattanu ottaa pullo oliiviöljyä messiin. Siitä ku lirautat ölppää joka safkaan ja vähän välipalaksikin, ni ei tarvi miinuskaloreilla ihan heti olla. Tohon tietysti lisäks kaikki mitä ny ikinä naamariin saa vedettyä. Treenit oli vaan niin perseestä ettei jaksanut alkaa kikkaileen, sitä kuihtu mieluummin ku näki hirveen vaivan saadakseen jotain pidettyä.
Mutta ai että ku olis tehny hyvää ku monet monet kerrat oli iltapalana 2:n desin maito ja yks perkeleen paahtoleipä, ku sillon olis ollut vaikka pahan makuista öljyä ja perään protskudrinkki kunnon malto satsilla
Kyllä siellä intissä pääsee ihan hyvin metsässäkin safkaamaan, kun käyttää vähän päätään. Kannattaa siis olla spadejen kanssa hyvissä väleissä niin pysyy muonissa. Ja ei sinne mitään öljyjä sun muuta kannata raahata, vaan jotain helposti syötävää kamaa joka on hyvin pakattu, esim. säilykkeet ja suklaa. Otat muutaman kilon suklaata per leiri niin ei varmasti lihat häviä yhtään mihinkään. Jätkät nyt stressaa ihan liikaa sen intin ja treenamisen kanssa, olin neljässä eri paikassa intin aikana ja aina pääsin hyvin treenaamaan. Ja kassulla sain vedettyä safkaa niin paljon kuin napa veti. Leirillä täydensin suklaalla ja tonnikalalla.
saakos intissä olla mitään omia protskujauhoja mukana? Niistä sitten sekoittelis aina iltasin. Oon menossa tammikuussa Halliin lentomekaanikoksi, eikä kuulemma oo mitään liian raskasta.
Originally posted by hööbis saakos intissä olla mitään omia protskujauhoja mukana? Niistä sitten sekoittelis aina iltasin. Oon menossa tammikuussa Halliin lentomekaanikoksi, eikä kuulemma oo mitään liian raskasta.
Originally posted by ]abe Nyt 5kk takana :
Paino ennen inttiä n. 77kg
Tällä hetkellä n. 71kg
Vituttaa kun ei kerkiä treenaa. Ja leirit sotkee pahasti.
Ja Sotilaspoliisina oon, utissa, alkuajan olin mikkelissä.
Ja mitoista ei kannata mainita mitään... kuihtunut.
Itekin menin armeijaan heinäkuussa eli saman verran aamuja takana mitä ]abella.
Paino itellä ennen 95 kg. Peruskauden aikana laski 90 kg, kun oli sissik:ssa juosta sätkimässä.
Sittenpä tuli siirto Spolleksi ja paino nyt jotain 93-95 kg tienoilla.
Ei siinä oo muu auttanut kuin syödä ihan vitusti. Linjastolla jos lukee 2 lautasta (ruoka+jälkiruoka), niin melko useasti on löytyny ruokailun jälkeen 3 lautasta tarjottimelta.
Vartiossa kun on ollu niin siellä on onneksi vähän valinnan varaa sapuskassa. Juusto on ihan jees leivän päällä (30g/100g prot) kun sitä laittaa reilummin (väh 1 cm).
Ai niin, heinäkuussa kun menin niin mukaan otin 5 kg säkin maitoproteiinia. Tonnikalaa on tullu kans kannettua siviilistä "silloin tällöin".
Eli painon saa pidettyä intissäkin, mutta siihen pitää vaan tehdä "hiukka" töitä, ts. syödä.
Tullu alaspäin "hieman". Ei oikein viiti vetää täysillä treenejä jos joutuu seuraavana päivänä sykkimään.
Mietipä kun vetää rinta-hauistreenin täysillä ja seuraavana päivänä on ampumataitotesti (makuulta, polvelta ja seisaaltaan ampuminen). Kokemuksesta voin sanoa että kädet tärräsi vähän liikaa....
Toisaalta ei ole myöskään kiva jos vetää jalkatreenin ja seuraavana päivänä on asutuskeskustaistelua. Polvelle, spurtti, polvelle, spurtti,... ja tämä toistetaan päivän aikana X-kertaa.
Originally posted by Laiffah Kyllä siellä kourallinen tiedustelijoitakin koulutetaan. Kaveri on juuri tällä tiedustelijana Santiksessa. Alunperin jannu ilmoittautui ja meni ihan perus jägsterilinjalle, mutta sieltä revittiin ensin spolleksi. Sieltä sitten aukkiin aketuslinjalle ja sieltä siirto tiedustelijaksi.