🔥 HEAVY DUTY – YKSI SARJA, MAKSIMITULOS 🔥

Meta title: 🔥 HEAVY DUTY – YKSI SARJA, MAKSIMITULOS 🔥

Meta description: HIT-metodin rautainen treenifilosofia: äärimmäinen intensiteetti, lyhyt määrä, maksimaalinen kasvu.

Originally posted by mik99
Ankka: juu no ei varmasti mut miten oletko viikonloppu lomilla reenaillut vai onko tuo reenaminen tapahtunut vain intissä?
Eipä ole tullut lomilla treenailtua. Lomilla kun on muutakin tekemistä (K-18). :kuola: :love: ;)

Kassu TJ3, joten intti on kohta ohi ja pääsee taas kunnolla treenaamaan. =)
6kk sitte penkistä:
3x10 102.5kg
3x7 107.5kg
4x5 112.5kg

Jokusen kerran oon päässy lomilla treenaamaan ja
ei ne tulokset ihan nollille oo onneks päässy tippumaan.
5kg noista tuloksista pois, ni päästään tän hetkiselle tasolle.
Paino on tullu kyllä alas noin 5kg 87->82 ja
peilistäki jo näkee, et on lihasta lähteny. Semmosen oon kyllä huomannu, et jotenki on tekniikka aivan hukassa ku ei oo puoleen vuoteen kunnolla päässy treenaa. esim. penkissä meinaa perse koko ajan nousta ja muutenki heiluu tanko miten sattuu...

Mitenkä on, tarviiko siellä intissä ihan Kaarle Kaljupäänä juoksennella vai alkaako ne heti valittamaan jos jättäis ees vähän karvaa päähän? Kunnon lettiä ei varmaan voi suositella, mut haitaako se siellä ketään jos ois pientä siili tukkaa keskellä päätä?

Tiedustelijana on tullu oltua heinäkuusta lähtien ja ihan kiitettävästi on painoa lähteny, 90kg -> 75kg.

Onneksi 9. päivä tammikuuta pääsee kotia ja reenaamaan, nähtäväksi jää miten kauan kestää saada lihat takasin.

Originally posted by fisu
iiik.... eikö armeijassa oo salia (yleisesti), vittu miten sitten voi treenata?

Kyllä jokaisessa yksikössä pitäisi olla sali tai kasarmialueen ulkopuolinen sali, johon varusmiehet pääsevät ilman maksua tai alennuksella. Itse olin Sodankylässä ja siellä oli todella hyvä sali, uimahalli ja liikuntahalli ihan kasarmialueella. Alokasaikana voi olla, ettei kannata tai edes jaksa lähtä treenamaan, ku koulutusta on klo 6.00-21.00. Jos on
B-mies jostain syystä, niin ne voi keretäkkin salille. Alokasajan jälkeen kyllä ehtii paremmin.

Itse panostaisin armeijassa isojen lihasryhmien vahvistamiseen, mutta ei kannata ottaa hirveesti liikkeitä ohjelmaan, koska palautuminen voi olla vaikeaa. Muistahan syödä paljon aina, ku tarjotaan ja varaa illaksi maltoa ja proteiinijauhetta. Monivitamiinivalmiste voisi olla hyvä lisä tähän.

.. onko sitä? Intti alkaa olla lopuillaan. Viimeiset 8,5kk olen viettänyt aluksi mikkelissä majaillen, ja sieltä siirtyen sotilaspoliisiksi Uttiin, HELWETIN esikartanoon.

Ja sanon heti niille, jotka aikovat hakea spolleen:
Täytyy olla helvetin kova motivaatio, jos kiinnostaa treenata säännöllisesti (tarkoittaa, joka raossa kun mahdollista). Hienoisia motivaation syöjiä ovat
a) unenpuute b) sekalainen unirytmi (vartio) c) esim. 7 päivän leirillä katoavat 4-5kg.

Vitutus on kowa.

Intti on syönyt lähes kaiken, varsinkin jaloista. Yläkroppa nyt on pysynyt jotenkuten. Ehkä jotain lihaksentynkää jossain vielä huomaa.

Paino joskus armeijan alussa parhaillaan likemmäs 77 - 78kg. Viimeisimpien mittauksien mukaan tällä hetkellä n. 71 - 72kg.

Läskiä on edelleen, lihasta ei.

Nyt pitäisi sitten saada itsensä motivoitua panostamaan ruokavalioon, säännölliseen treeniin, unirytmiin ja ...
a) siihen armottomaan vitutukseen, mikä tulee ensimmäisen kyykkytreenin jälkeen -muutaman päivän päästä alkava aivan järjetön lihaskipu -aivan mitättömät treenipainot
.. ennen inttiä tuli parhaimmillaan otettua 5 x 130kg ja 8 x 120kg.
.. nyt tuskin sais 100kg kyykättyä. :david:

Penkki on hauska juttu.
Kävin tuossa viikko sitten salilla muutaman kerran, ihan vaan että saisi muisteltua mitä se on.
Jaksoin 5 x 70kg. hmmm... intin alussa meni vielä 5 x 90kg kevyesti. :arvi:

Selkäliikkeet nyt ovat olleet oma lukunsa. Intin alkuaikana rankan päivän jälkeen tekemään maastavetoa, kas kummaa, pukkas pientä kuumetta päälle.
..ennen vielä normaali sarjapaino, 140kg , ensimmäinen toisto lämmitelyiden jälkeen ja ryhti petti.
..nykyään jalka puutuu, jos teen hiemankin varomattomasti alataljaa edes kevyillä, puhumattakaan jos nostan jotain painavaa huonolla ryhdillä.

AIKA POHJILLA TÄSSÄ RYVETÄÄN!! Hajotkaa saatanan mokkelit inttiinne. :down: :wall:

:kuvia: voisin laittaa tonne vippi osiolle, kunhan kehtaan itseni taas rekisteröidä vipiksi. Tällä hetkellä ei olo ole kovinkaan "pakkotoistomainen"...

16 synkkää aamua jäljellä.

Nyt tarvitaan sääliä, tzemppiä ja kusti ku polkis ja tois muutaman ampullin mukanaan...

Alkuperäiseen kysymykseen vastatakseni: Kyllä, kyllä elämää on intin jälkeenkin - olet nuori kolli - liha kyllä tulee takaisin. Henkisellä puolella varmasti huomaat parhaan kasvun - huomaat olevasi rehti reserviläinen :hyper: joka ei ainakaan heti intistä päästyään tohdi pienestä valitella vaan Sinun tapauksessasi lähtee rintaliha rottingilla ja uudella tarmolla raudan kimppuun ;)

Minkäslaista ohjelmaa olet aatellut intin jälkeen? Ja alatko vetämään reilusti plussakaloreilla (+1000)? Pistä sitten tietoa, kuinka monen kuukauden päästä olet saavuttanut tuloksesi ja entiset mittasi!

Mulla alkaa intti heinäkuussa ja vitutus sanoin kuvaamaton. Todennäköisesti spolleks, mutta kai vähän "kevyempään" paikkaan. Mitä nyt olen kuullut..
On se kurjaa, kun ne vähäsetkin lihat sulaa pois kuin jää kiukaaseen.

Kyllä se siitä. Itse ainakin sain suht. nopeasti takaisin tulokset. Muista vaan treenata hyvä pohja alussa. Puolen vuoden päästä oot kuitenkin elämäsi kunnossa.

Ja onneks olkoon kun on aamut niin vähissä.

Away sanoi:
Minkäslaista ohjelmaa olet aatellut intin jälkeen? Ja alatko vetämään reilusti plussakaloreilla (+1000)? Pistä sitten tietoa, kuinka monen kuukauden päästä olet saavuttanut tuloksesi ja entiset mittasi!

Mulla alkaa intti heinäkuussa ja vitutus sanoin kuvaamaton. Todennäköisesti spolleks, mutta kai vähän "kevyempään" paikkaan. Mitä nyt olen kuullut..
On se kurjaa, kun ne vähäsetkin lihat sulaa pois kuin jää kiukaaseen.

Arvasit oikein, tarkoitus on aloittaa reilusti pluskaloreilla.
Ohjelma on luultavasti aluksi 3 jaettu 6-7pv:n kierrolla, ekan kuukauden ja sitten 4 jakoiseen 8 pv:n kierrolla.. Itse ohjelman suunnittelen myöhemmin.

Lisäravinteina toimii luultavasti fast whey 3, whey 85, fastin krea ja malto.
(EHDOTTAKAA PAREMPIA TILALLE, MIELELLÄÄN PAKKOTOISTON MYYNNISTÄ SAATAVIA)
Vitamiineista magnesium (350mg pv), sinkki ja b-vita iltaisin, sitten muuten c-vita, kalanmaksaöljytabl., rautatabletti.
(JOS JOTAIN MIELESTÄNNE OLEELLISTA PUUTTUU NIIN SAA JA PITÄÄ KERTOA)

Iltapalana ajattelin ottaa rypsäriä 30 - 70mg ja 250gr raejuustoa.

Aamupalana alkaa toimia puuro, 2dl jugurttia, banaani, 2dl tuoremehua ja kuppi kahvia.

Päivän ruokamäärät koostuu sit pastasta, riisistä, kanasta, lihasta, makaroonista ja protskudrinksuista. Jos sais aamu-ja iltapalan lisäks sen väh. 3 ateriaa aluks vedettyä päivässä, vaikka ihan pieninä annoksina aluksi (mahalaukku voi venyä aika radikaalisti aluksi..).

Tulee taas aika totaalimuutos elämäntavoille.

itse olen lähdössä spolleksi luultavasti talvella 2006 ja haluaisin tietää seuraavaa...

eli jotkut valittelevat että ei pääse treenaamaan intissä niin johtuuko se...
- motivaation puutteesta/väsymyksestä?
- tiukasta aikataulusta, ei yksinkertaisesti ole aikaa raudalle?

luulisi että viikossa löytyisi 3h puntille jos noudattaisi esim. perinteistä kolmijakoista.

itse en voi kuvitella olevani treenaamatta, vaikka olisin kuinka väsynyt niin ei ole tapana luistaa treeneistä.

ja asiaa olisi mukava kuulla nimenomaan (ex-)spollejen suusta...

arni sanoi:
luulisi että viikossa löytyisi 3h puntille jos noudattaisi esim. perinteistä kolmijakoista.

itse en voi kuvitella olevani treenaamatta, vaikka olisin kuinka väsynyt niin ei ole tapana luistaa treeneistä.

Mitä tälläkin palstalla on kokeneempien suusta kuultu, niin intissä lähtee lihat aika lailla kokonaisvaltaisesti, varsinkin jos vähänkään fyysisempää hommaa joutuu tekemään. Mutta intin jälkeen ystävämme lihasmuisti sitten tuo kadonneet - joskus jopa korkojen kera - takaisin.
Tietty treenaaminen voi olla hyvä tapa unohtaa vitutus intissä - jaksaa sitä arkea.

Itellä alkaa intti tossa 4 kk päästä, saa nähdä miten treenien käy. :)

]abe sanoi:
..
AIKA POHJILLA TÄSSÄ RYVETÄÄN!! Hajotkaa saatanan mokkelit inttiinne.

Milloin kertaamaan? :hyper:

Ps. kannattaa täyttää se palautelomake silleen "kaikki ruksit en osaa sanoa-kohtiin ", niin ne tajuaa, että et ole motivoitunut kertaaja.

Meillä taas spollina ehti treenata ja syödä niin paljon kuin halusi. Ei ollu mitään ongelmaa lihojen säilytyksessä, lisääkin taisi inttiaikana tulla, samoin tulokset nousi. Inttiin mennessä 90kg... pois tullessa 95.

Leireille omia eväitä mukaan+ syö inttiruokaa niin paljon kuin maha vetää niin kyllä sielläkin pulleana pysyy. :hyper:

Paino joskus armeijan alussa parhaillaan likemmäs 77 - 78kg. Viimeisimpien mittauksien mukaan tällä hetkellä n. 71 - 72kg.

No eihän tuo ole edes paha! Itelläni paino oli n 90-92kg mittarista riippuen kun menin inttiin rasvat oli 15%. "Parhaimmillaan" RUK:n (SissiK) lopussa kaikkien leirien ja ikuisten paluumarssien + kaiken muun sykkimisen jälkeen paino oli 74kg ja rasvat 6%!!. nopean laskutoimituksen jälkeen sehän tekee 7-9kg jotain muuta kuin rasvaa lähtenyt...Näytin kyllä maratoonarilta.. :hyper: Puntilla ei kerennyt/jaksanut käydä kertaakaan koko 14viikon aikana...toisaalta Vilniemestä jaksoin kumminkin käydä hakemassa kuntsarin :whip: . Jos jotain positiivista pitää sanoa niin cooper parani 3000->3550 sen aikana. Kyllä se radio/teltta rinkka :love: tekee tehtävänsä... Palattuani joukko-osastoon niin alkoi taas punntti maistamaan kunnes olkapää leikattiin ja se taas vei aikaa parantua..Oikeastaan viimeiset 2kk pysyin edes jotnkin säännöllisen epäsäännöllisesti käymään puntilla. Nyt kun Intti ohi ja n3kk punttia ja massaa takana on tulokset jo paremmat kuin ennen inttiä ja painokin 85. Eli summa summarum...intissä ei ole toivoakaan saada kehitystä tai edes tasoa pidettyä jos ei mee A. B-mieheksi B. lämiksi (niillä on paljon luppoaikaa) C.basic janntteri joka vetää perus-pasaka-vähän-alle-linjalla ja vemppaa kaikki leirit että saa jäädä kassulle salaa heiluttaa rautoja. Jos taas ottaa kaiken irti ja panostaa 100 lasissa niin ainoa mikä kasvaa on kyrpä otsaan ja mahdollisesti aerobinen/anaerobinen kunto ja pahimmassa tapauksessa lihoo vielä loppuaikana kun ei ole enään niin fyysistä ja syö munkkeja sodessa :urjo:

TERÄSTÄ SELKÄRANKAAN! AINA ASKELEEN EDELLÄ!

ronjeremy sanoi:
Meillä taas spollina ehti treenata ja syödä niin paljon kuin halusi. Ei ollu mitään ongelmaa lihojen säilytyksessä, lisääkin taisi inttiaikana tulla, samoin tulokset nousi. Inttiin mennessä 90kg... pois tullessa 95.

Leireille omia eväitä mukaan+ syö inttiruokaa niin paljon kuin maha vetää niin kyllä sielläkin pulleana pysyy. :hyper:

kiitos, tää kommentti helpotti oloa... :kippis1:

kyllä mun pötsi ruokaa vetää, siitä ei ole kiinni! kunhan sais vielä treenattua edes "puoliteholla" niin tuskin lihaa häviäisi merkittäviä määriä...

Voi siellä kasvaakin

Ajattelin vain ihan vastapainoksi mainita ettei intti aina niin paha lihaksistolle ole. Veljeni on nyt pääsemässä pois 9 kk jälkeen, lääkintämiehenä oli ja kuulemma päivät treenailee. Kun näin hänet viime lomilla niin ei voinut uskoa silmiään, oli sen verran kovassa kunnossa, paremmassa kuin ikinä vaikka hyvässä kunnossa aina ollut. Varmaan alkuaika tosin on aina hankala, mut jos on pidempään niin mikäs siellä treenaillessa.

intissä II/98 KaiPr 1JK/Tj 362 vrk: paino 88-->73, penkki 135 --> 110, cooper 3100 --> 2600(kotiutus cooper), leuanveto 15--> n 30. kävellä jakso kyllä aivan perkeleesti ja leukoja vetää mut muuten kunto heikkeni.

Back
Ylös Bottom