🍗 Carnivore dieetti

Meta title: 💥 Carnivore-dieetti – äärimmäinen lihalinjaus joka lupaa suoraviivaisen energian ja vähäiset hömpät

Meta description: Keskustelua täyslihapainotteisesta dieetistä, vaikutuksista, hyödyistä ja riskeistä – miten kroppa reagoi, ja toimiiko tämä oikeasti?**

Et nyt ymmärrä. On kiistatonta, että alhaiset hiilarit parantavat monia terveysmarkkereita. Hiilarilla ei ole juurikaan isommissa määrissä mitään terveyshyötyä. Eri asia on jos kokee tarvitsevansa sitä muista syistä.
Terveysmarkkerit varmasti paranee, kun paino ylipainoisilla putoaa ketoosissa, mutta huonontaako hiilihydraattien syöminen niitä? Ja nyt tarkoitan ravintosuositusten mukaisia hiilihydraattien lähteitä eli runsaskuituisia ja ravintorikkaita viljoja ja kasviksia, en "höttöhiilareita". Ja tietysti määrät sopivia kulutukseen nähden.

Terveysmarkkerit varmasti paranee, kun paino ylipainoisilla putoaa ketoosissa, mutta huonontaako hiilihydraattien syöminen niitä? Ja nyt tarkoitan ravintosuositusten mukaisia hiilihydraattien lähteitä eli runsaskuituisia ja ravintorikkaita viljoja ja kasviksia, en "höttöhiilareita". Ja tietysti määrät sopivia kulutukseen nähden.
Hiilarit lisää kehon tulehdustilaa, heikentää insuliiniresistenssiä ja nää kaksi on melko monen sairauden perussyyt. Hiilaria ei ihminen terveyden takia tarvi. Kuitujuttukin on ignoranttien höpötystä, mikä estää ketoosilla ottamasta kuitua kasviksista tai esim psylliumista, ei mikään. Mäkin kiskon rucolaa ja kaalia ja psylliumia.

Täysjyväviljat ei yleensä lisää kehon tulehdusta vaan tutkimuksen mukaan vähentävät matala-asteista tulehdusta useimmilla ihmisillä kertoopi se kuuluisa tekoäly.
Ja kaikilla hiilaria syövillä tottakai on vain viljaa hiilarina. Ei pastaa, ei riisiä. Valot päälle nyt. Te siirtelette maalitolppia ku uskovaiset.

Tän tajuatte omassa hiljaisuudessa kun katotte sitä lautasta ja karkkipussia. Mut täällä tietenkin kaikki valehtelee ihan pokkana että kaikki hiilarit tulee viljoista, se kokonaismäärä ei ole mikään ongelma, sokerikin muuttuu kullaksi kun vähän vetää Nalle-puuroa.

Insut piikkaa monta kertaa päivässä, mitäs sitä insuliiniresistenssistä välittämään, puuro kuittaa senkin.

Koittakaa nyt hyvät ihmiset tutkia ensiksi mitä hiilarit tekee keholle ja koittakaa sitten etsiä joku terveyshyöty niistä.

Eihän niihin kuole, mutta ei ne pakollisia ole eivätkä varsinkaan terveydelle parempi juttu. Puurot my ass, suurimmalla osalla siellä on ihan muuta kuin puuroa lautasella.

Viimeksi muokattu:
Ja kaikilla hiilaria syövillä tottakai on vain viljaa hiilarina. Ei pastaa, ei riisiä. Valot päälle nyt. Te siirtelette maalitolppia ku uskovaiset.

Tän tajuatte omassa hiljaisuudessa kun katotte sitä lautasta ja karkkipussia. Mut täällä tietenkin kaikki valehtelee ihan pokkana että kaikki hiilarit tulee viljoista, se kokonaismäärä ei ole mikään ongelma, sokerikin muuttuu kullaksi kun vähän vetää Nalle-puuroa.
Höpöhöpö taas. Jos täällä joku siirtelee tolppia se olet sinä tässä keto asiassa. Älä viitti höpöttää, että hiilarit aiheuttaa sitä ja hiilarit aiheuttaa tätä, kun se ei pidä paikkaansa. Kaikki hiilarit eivät ole pahasta, se on se pointti mm. Kappalaisella. Jos viljellään väittämiä jostain ruoka-aineesta jne. kannattaa niillä olla perusteet ja mielellään jollain tapaa tieteelliset sellaiset. Ja kyllä, minä uskon ja luotan tieteenseen oli se jonkun mielestä salaliittojen pelikenttä tai ei.

Höpöhöpö taas. Jos täällä joku siirtelee tolppia se olet sinä tässä keto asiassa. Älä viitti höpöttää, että hiilarit aiheuttaa sitä ja hiilarit aiheuttaa tätä, kun se ei pidä paikkaansa. Kaikki hiilarit eivät ole pahasta, se on se pointti mm. Kappalaisella. Jos viljellään väittämiä jostain ruoka-aineesta jne. kannattaa niillä olla perusteet ja mielellään jollain tapaa tieteelliset sellaiset. Ja kyllä, minä uskon ja luotan tieteenseen oli se jonkun mielestä salaliittojen pelikenttä tai ei.
Mitä täällä selitetään? Ota se google käteen ja kato mitä se jatkuva sokerin piikkaaminen tekee ja onko se terveellistä. Tää jätkä just käänsi biologian ympäri, edes insuliini ei nouse hiilareilla, se on muka paskapuhetta. 😂😂😂

No joo kun et edes tota vertaa ymmärrä.
MItä sinä et ymmättä siinä mitä juuri postasin täysjyväviljojen terveellisyydestä. Vaikka miten pakotat ketoa se ei poista sitä tosiasiaa, että KAIKKI hiilarit eivät ole pahasta. Oikeasti nyt Mike.

Niihin ei kuole, mutta hiilarit on monen sairauden lähde jos ei pidetä huolta kaikesta muusta.

Ja lihavia riittää. Joten lässytykset siitä ettei hiilarit tee mitään haitallista, on valetta. Niillä lihotaan ja sitten alkaa ongelmat. Se pitää olla kurissa aina.

Se, mikä alkaa olla ongelmallista, on “krooninen” tilanne: insuliini on usein tai jatkuvasti koholla (hyperinsulinemia), tyypillisesti yhdessä insuliiniresistenssin kanssa. Tätä kokonaisuutta pidetään merkittävänä kardiometabolisen riskin osana (mm. yhteyksiä sydän- ja verisuonitauteihin), vaikka yksilötasolla syy-seuraus ja mekanismit ovat monimutkaisia. Käytännössä riskiä kasvattaa etenkin energiaylijäämä, vyötärölihavuus, vähäinen liike, paljon nopeasti imeytyviä/ultraprosessoituja hiilareita ja jatkuva napostelu, joka pitää insuliinivasteita päällä.

MItä sinä et ymmättä siinä mitä juuri postasin täysjyväviljojen terveellisyydestä. Vaikka miten pakotat ketoa se ei poista sitä tosiasiaa, että KAIKKI hiilarit eivät ole pahasta. Oikeasti nyt Mike.
En mä mitään ketoa sulle pakota ja vaikka pakottaisin, niin miksi se sua vituttaa, lähtökohta kuitenkin kovin terveellinen. Se ilmeisesti on huono juttu että puhuu terveysperusteisesti.

Vedä ihan rauhassa vaan hiilaria niin paljon kun haluut, mut jos sä maltat katsoa otsikkoa, niin onko tää paikka jossa kysytään sulta jotain mannapuurosta?

Tää on jumalauta carnivore-keskustelu, onko se nyt yllätys että hiilarin rajoittaminen kuuluu siihen.

En mä mitään ketoa sulle pakota ja vaikka pakottaisin, niin miksi se sua vituttaa, lähtökohta kuitenkin kovin terveellinen. Se ilmeisesti on huono juttu että puhuu terveysperusteisesti.
Minua vituttaa se, että demonisoidaan täysin turhaan vaikka juuri täysjyväviljoja tai kaikkia hiilareita. Ihan samalla tavalla rasvaa tai lihaa demonisoidaan osittain myös turhaan. Terveellisesti voi myös syödä ja kaikki markkerit olla kunnossa vaikka hiilareita, lihaa ja rasvaa on ruokavaliossa mukana.

Minua vituttaa se, että demonisoidaan täysin turhaan vaikka juuri täysjyväviljoja tai kaikkia hiilareita. Ihan samalla tavalla rasvaa tai lihaa demonisoidaan osittain myös turhaan. Terveellisesti voi myös syödä ja kaikki markkerit olla kunnossa vaikka hiilareita, lihaa ja rasvaa on ruokavaliossa mukana.
Tottakai voi syödä jos kuluttaa ihan joka ruokavaliossa ne kalorit, ettei ylijäämää tule. Mutta ton insuliinin jatkuva nostaminen ei lähtökohtaisesti ole hyvä juttu.

Mä suosittelen aina ite, että jos syö hiilaria niin kaikki sinne urheilun ympärille ja rajoittaa lopun aikaa, sitten ei heiluttele sitä verensokeria kokoajan.

Vedä ihan rauhassa vaan hiilaria niin paljon kun haluut, mut jos sä maltat katsoa otsikkoa, niin onko tää paikka jossa kysytään sulta jotain mannapuurosta?

Tää on jumalauta carnivore-keskustelu, onko se nyt yllätys että hiilarin rajoittaminen kuuluu siihen.
Minä en vetänyt tätä keskuskustelua hiilareihen joitain posteja sitten. Siellä sinä ja Kappalainen keskustelitte hiilareista jota vain kommentoin.

Minä en vetänyt tätä keskuskustelua hiilareihen joitain posteja sitten. Siellä sinä ja Kappalainen keskustelitte hiilareista jota vain kommentoin.
Mutta onko se jotenkin outoa että mä sun mielestä pakotan ketoosia tässä ketjussa jossa kaikki tätä vetävät ovat ketoosissa. En mä tonne ravintopuolle ole mennyt kenenkään kysymyksiin pakottamaan mitään. Ja onko tää tosiaankin sun mielestä negatiivista pakottamista? Eiks tää ole aika helvetin terveellistä puhetta? Varsinkin kun itse vielä todennut noi veriarvot miten ne ovat muuttuneet.

Olet näköjään käynyt jälkeenpäin muokkaamassa noita viestejäsi, siten saa muutettua vastausten kulmaa. Antaa olla. Turha kummankaan selkeästi päätä seinään. Siinä olet oikeassa, että väärä ketju aiheelle.

EDIT.

Hiilarit lisää kehon tulehdustilaa, heikentää insuliiniresistenssiä ja nää kaksi on melko monen sairauden perussyyt.
Ei lisää eikä ymmärtääkseni heikennä. Toki on väliä vetääkö vehnää vs. kauraa. yli kulutuksen vai alle, tahi mennäänkö ylläpito määrillä. Ymmärtääkseni sokerit ei :piikkaa" jos on hitaita hiilareita , jokin rasvan ja proteiininlähde.

Koittakaa nyt hyvät ihmiset tutkia ensiksi mitä hiilarit tekee keholle ja koittakaa sitten etsiä joku terveyshyöty niistä.

Mun kohdalla se terveyshyöty on se, että ilman hiilareita en jaksa/pysty vetämään 6-9h/vko kestävyysharjottelua, josta 1-2 vk2/mk treeniä, kahden viikottaisen punttitreenin lisäksi. Ja kestävyysharjottelua sen takia, että sillä saadaan se yksittäinen tärkein terveyteen / elinikään vaikuttava mittari nousemaan.

Eli voisko sit sanoa, että ketoilu / vhh on niille laiskoille ketkä ei viitti tehdä oikeita asioita terveytensä eteen parempi vaihtoehto kun hiilareiden syöminen?

Back
Ylös Bottom